تحقیق مفاهیم ارزش مشتری و مدل های ارزش از دید مشتری و یادگیری محوری و ابعاد آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفاهیم ارزش مشتری و مدل های ارزش از دید مشتری و یادگیری محوری و ابعاد آن دارای ۳۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱)مقدمه:    ۵
۲-۲)بخش اول:    ۷
۲-۲-۱)مفاهیم و تعاریف ارزش مشتری    ۷
۲-۲-۲)گروههای ارزش    ۸
۲-۲-۳)مدل های ارزش از دید مشتری    ۹
۲-۲-۳-۱)مدل مؤلفه های ارزش    ۹
۲-۲-۳-۲)مدل نسبت هزینه- فایده    ۱۰
۲-۲-۳-۳)مدل وسیله- نتیجه    ۱۱
۲-۲-۳-۴)مدل ابعاد کلیدی ارزش از دید مشتری    ۱۲
۲-۲-۴ )مفاهیم و تعاریف یادگیری محوری    ۱۳
۲-۲-۴-۱) مفاهیم یادگیری    ۱۳
۲-۲-۴-۲) انواع یادگیری    ۱۴
۲-۲-۴-۳)ابعاد یادگیری محوری    ۱۵
۲-۳)بخش دوم:پیشینه تحقیق:    ۱۷
۲-۳-۱) تحقیقات انجام شده در داخل کشور:    ۱۷
۲-۳-۲)تحقیقات انجام شده در خارج از کشور:    ۱۹
منابع:    ۳۰

 منابع:

زارعی متین،حسن ، ۱۳۸۰، دوازده ویژگی سازمان های یادگیرنده، مجتمع آموزش عالی ، پاییز ۱۳۸۰ – شماره ۱۰

زیتامل،والری و دیگران .بازاریابی خدمات،مترجمین داوود حسین پور ،رضا محمدکاظمی،حسین ترابی گودرزی.تهران: آثار فکر.۱۳۹۲٫ ص. ۹۴-۹۸

عسگری محمدهادی, توکلیان فرحناز*, طالقانی محمد، ۱۳۹۱، بررسی رابطه بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاهها؛ پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی : دوره ۱۸ , شماره  ۲ (۶۴) ; ۴۵-۶۰

فریدچهر، الهام ،۱۳۸۹، طراحی مدل ارزیابی ارزش دریافت شده از دیدگاه مشتری، فصلنامه مدیریت کسب و کار، سال دوم،شماره۴،

دیو اولریش و همکاران: «طرح ارزش‌آفرینی منابع انسانی»؛ ترجمه مسعود بینش، افشین دبیری، رضا قرائی‌پور؛ نشر آهار، ۱۳۸۵

منش،علی،۱۳۹۱، بررسی رابطه بین بازارگرایی، گرایش به یادگیری و نوآوری با عملکرد بازارشرکت های تولیدی کوچک و متوسط استان اصفهان، همایش منطقه ای پژوهشها و راه کارهای نوین در حسابداری و مدیریت ، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شفق تنکابن،

پور،سمیرا ؛کاظمی،مصطفی،۱۳۹۱، بررسی تاثیرکارآفرینی و کسب و کار محوری بر نوآوری و ارزش مشتری، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره دوم، شماره پیاپی (۵)

جمال زاده محمد, غلامی یونس, سیف محمدحسن؛ ۱۳۸۸، بررسی رابطه هوش سازمانی و یادگیری سازمانی در بین کارکنان و اعضای هیات علمی منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی و ارایه الگویی جهت ارتقا یادگیری سازمانی، رهبری و مدیریت آموزشی :  دوره  ۳ , شماره  ۲ (مسلسل ۸) ، ۶۳-۸۶٫

جواهری کامل مهدی, کوثرنشان محمدرضا؛ بررسی رابطه بین رهبری، فرهنگ سازمانی، فعالیت سازمان یادگیرنده و رضایت شغلی کارکنان، ۱۳۸۸، توسعه انسانی پلیس : دوره  ۶ , شماره  ۲۵ ; ۱۹ – ۳۲

رحمتی داریوش،صالحی علیرضا،۱۳۹۰، یادگیری فردی با رویکرد راهبردی،فصل نامه توسعه سال ششم،شماره ۱۹

  Pesämaa O., Shoham A., Wincent J., Ruvio A. A. (2013) How a learning orientation affects drivers of innovativeness and performance in service delivery, Journal of Engineering and Technology Management, Volume 30, Issue 2, , Pages 169-187

Slater, S.F. and Narver, J.C. (1995), “Market orientation and the learning orientation”, Journal of marketing, Vol. 59 No. 3, pp. 63-74.

Slater, S. F. and Narver, J. C. (1994), “Market Oriented Isn’t Enough: Build a Learning Organization. Cambridge”, MA: Marketing Science Institute.

 ۲-۱)مقدمه:

جهانی شدن تجارت و اقتصاد و پویاتر شدن رقابت، نقش مشتریان را در سازمانها تغییر داده است نگاه امروز سازمانها به مشتریان تنها یک مصرف کننده صرف نیست. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت، رویه های انجام امور و فرایندها ، توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب می شود.مشتریان نیز به دنبال کسب منافع و مزایا و ارزشهای بیشتر در قبال پرداختهای خود می باشند . مشتری از سازمان انتظار دارد که بیشترین ارزشها را با مناسب‌ترین قیمت عرضه کند و سازمانها نیز مدام به دنبال روشهای جدید و ایجاد نوآوری در خلق و ارائه ارزش هستند و حتی از ارزش مشتری تحت عنوان « منبع آتی مزیت رقابتی » خویش نام می برند.توسعه رویکردی که در آن مشتری به عنوان یک دارایی ضروری شرکت به حساب آورده شود، نمایانگر وقوع انقلابی در بازاریابی رابطه‌مند است. چنین رویکردی منجر به برخورد متفاوت با طبقه‌های گوناگون مشتریان ازنظر سطح سود آوری بلند مدت آنها برای شرکت خواهد شد (ایگلسیاس و گولن، ۲۰۰۴). اکثر محققین معتقدند که ارزش ادراک شده مشتری، امری ضروری برای سازمان ها بوده و  در سال‌های اخیر، تبدیل به کانون توجّه استراتژی‌های بازاریابی شده است و ارزش مشتری به یک نگرانی رو به افزایش برای مصرف کنندگان و بازاریابان تبدیل شده است (پترسون و اسپرینگ، ۱۹۹۷) و بایدبرای ایجاد آن  بر فعالیت های کسب و کارتمرکز داشته باشیم (والتر  و همکاران، ۲۰۰۱). با توجه به نظر اسلاتر و نارور، ارزش مشتری زمانی ایجاد می شود ” که سودمندبودن کالا و خدمات برای مشتریان مهم تر از هزینه پیشنهادی آنهابه مشتری باشد،امروزه قابلیت های سازمانی می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی در خلق و ارائه ارزش برتر به مشتریان بکار رود (نارور و همکاران، ۲۰۰۴). یکپارچه ساختن این قابلیتها برای ایجاد و ارائه ارزش برتر به مشتری در بازارهای  آشفته بسیار اهمیت دارد (اسلاتر و نارور، ۱۹۹۵). این قابلیت های سازمانی، اگر منجر به ارائه ارزش برتر به مشتری شوند اهمیت حیاتی پیدا می کنند (اسلاتر و نارور، ۱۹۹۵). تحقیقات نشان داده است که بازارگرایی ، یادگیری محوری ، نوآوری، و ارزش مشتری به عملکرد سازمانی مربوط می شود (فلینت  و همکاران، ۲۰۰۵). مفهوم ارزش مشتری دربرگیرنده ارتباط آن با بازار گرایی ، یادگیری سازمانی ،کارآفرینی و نوآوری است (اسلاتر و نارور، ۱۹۹۴). بیکر و سینکولا یادگیری محوری را به عنوان یکی از قابلیت های سازمانی که بر گرایش سازمان به تولید ارزش و یادگیری دو حلقه ای  تاثیر می گذارد ، و اعضای سازمان را تشویق به ” فکر کردن در خارج از چارچوب ” می کند توصیف می کند (بیکر و سینکولا، ۱۹۹۹). در مطالعه دیگری، سینکولا و همکاران پیشنهاد می دهند که تعهد به یادگیری ، چشم انداز مشترک ، و روشن فکری ابعاد یادگیری محوری است (سینکولا و همکاران، ۱۹۹۷). با توجه به رابطه بین یادگیری محوری وارزش مشتری، وانگ و احمد در مطالعه سال ۲۰۰۲ نشان دادند که سازمان ها نیاز به پیاده سازی بالاترین سطح از یادگیری سه حلقه، کیفیت خلاقیت گروهی ونوآوری ارزش دارند (وانگ و احمد، ۲۰۰۲). خلق ارزش برای گرو ه­های ذینفع بانک، شناسایی سریع رقبا و پاسخگویی مؤثرتر از رقبا به نیازهای آشکار و پنهان مشتریان، از اصول بنیادین و استراتژیک بانک ها در فضای رقابتی کنونی است. بانکها به عنوان بنگاههای حاضر در خط مقدم فضای اقتصادی جوامع انسانی شناخته می شوند. در واقع بانکها، مدیریت بر بدهیها و دارایی ها در بازار پولی را بر عهده دارند و بازار پولی بخش مهم و قابل ملاحظه ای از بازار مالی هر کشوری است. در چنین شرایطی، هرگونه افت وخیز، کارآیی یا عدم کارآیی، موفقیّت یا شکست نظام بانکی، کل اقتصاد هر کشور را تحت تأثیر شدید خود قرار می دهد. بنابراین شاخص­های موفقیّت بانکها، نه تنها برای همه ذینفعان در مقیاس کسب وکار بلکه برای جامعه در مقیاس ملی حائز اهمیّت است. اساس و بنیان نظام بانکی را نیزمشتریان بانک تشکیل میدهند؛ زیرا مشتری، اصلی ترین منبع سودآوری و رشد بانک است و بانکداران بر این نکته که رمز موفقیّت و تداوم بقاء بانکها، جذب، حفظ ونگهداری مشتریان است، تفاهم دارند. به همین دلیل، موضوع مشتری محوری در بانکها نیز از اولویت خاصی برخورداراست، تا  آنجا که مشتری محوری جزء ذاتی بانکداری محسوب شده و کسب وکار بانکداری، بدون رضایتمندی وخشنودی مشتریان، مقبول و موفق نخواهد بود. مهم ترین وجه مشتری محوری و فاخرترین مفهوم در این رابطه موضوعی است که در سالهای اخیر، تحت عنوان ارزش مشتری مطرح می شود. ارزش آفرینی برای مشتری، هدفی متعالی در کسب وکار میباشد و رویکردی است که یک سازمان در قبال همه ذینفعان و به ویژه مشتریان خود در پیش می گیرد و در آن مشتری را محور همه فعالیت ها و فرآیندهای خود قرار میدهد. به این ترتیب، سازمان بانک از منظر مشتریان، به نحوی مهندسی می شود که محصولات و خدمات ارائه شده نیازهاو خواسته های مشتری را تأمین کند. دامنه این امر حتّی تا کشف نیاز پنهان مشتریان و یا فراتر از آن، ایجاد نیازدر مشتریان گسترش مییابد. با این حال بانکهای بخش خصوصی سعی دارند تا مشتری مدارتر بوده و در زمینه فعالیتهای بازاریابی فعالترشده و به نوعی تهدیدی جدی علیه بانکهای دولتی می باشند. به عبارت دیگر آنها هیچ مزیت وبرتری رقابتی خاصی نسبت به همتایان خود ندارند و مشتری می تواند به راحتی و بدون هزینه خاصی بانک مورد نظر خود را تغییر داده و به سمت بانکی دیگر برود. یک استراتژی که بانکها به عنوان روشی برای موفقیت و بهبود وضعیت فعلی می توانند از آن استفاده نمایند، ایجاد ارزش برتر برای مشتریان نسبت به سایر رقبا است.

۲-۲)بخش اول:

۲-۲-۱)مفاهیم و تعاریف ارزش مشتری

زیتامل [۱] چهار معانی گوناگون ارزش را شناسایی کرد:

ارزش درقیمت کم است

ارزش هر چیزی است که از یک محصول می خواهید

ارزش کیفیتی است که مصرف کننده دریافت می کند در برابر قیمتی که پرداخت می شود

ارزش چیزی است که مصرف کننده در مقابل چیزی که می دهد دریافت می کند

دو رهیافت مکمل در زمینه سنجش و ارزیابی ارزش وجود دارد. رهیافت اول در جستجوی «ارزش دریافت شده» به‌وسیله مشتریان کالاها و خدمات سازمان است. وقتی این ارزش بهتر و بالاتر از ارزش پیشنهادی رقبای سازمان باشد فرصت موفقیت و حفظ موقعیت رقابتی سازمان در بازار فراهم می شود.

رهیافت دوم به سنجش ارزشی می‌پردازد که یک مشتری یا یک گروهی از مشتریان به سازمان می رسانند. در اینجا سازمان به صورت مداوم و جدی به ارتقا و حفظ مشتریان با ارزش خود می پردازد تا انگیزه خرید مجدد و وفاداری آنان را افزایش دهد و تلاش می کند مشتریان با ارزش کمتر یعنی مشتریانی با منافع کمتر برای سازمان – یا به عبارتی مشتریانی که میزان هزینه صرف شده برای آنان بیش از منافع حاصل از مبادله با ایشان است – را نیز به گروههای بالاتری از ارزش سوق دهد (ایوانز[۲]،۲۰۰۲).

[۱] Zeithaml

[۲] George Evans, 2002

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.