تحقیق مکانیک امواج و تئوری صفحات مستغرق جهت کنترل ورود رسوب به بندر

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مکانیک امواج و تئوری صفحات مستغرق جهت کنترل ورود رسوب به بندر دارای ۴۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه و پیشینه    ۴
۱٫ ۱- مقدمه    ۴
۱٫ ۱٫ ۱-  مهندسی دریا(ساحل)    ۴
۱٫ ۱٫ ۲- تاریخچه مطالعات    ۵
فصل دوم:          بنادر صیادی    ۷
(Fishing Harbour)    ۷
۲٫ ۱- تعریف بنادر صیادی    ۷
۲٫ ۲-  شرایط حاکم بر طرح ریزی بندر    ۸
۲٫ ۳-  شرایط مربوط به حفظ عمق آب در قسمتهای مختلف بندر    ۱۰
۲٫ ۴-  انواع موج شکن ها    ۱۰
فصل سوم:صفحات مستغرق    ۱۲
Submerged vanes))    ۱۲
۳٫ ۱- مقدمه    ۱۲
۳٫ ۲- تئوری صفحات مستغرق    ۱۳
۳٫ ۳-  مطالعات انجام شده    ۱۵
فصل چهارم:مکانیک امواج و هیدرودینامیک لنگر گاه    ۱۹
۴٫ ۱-  مقدمه    ۱۹
۴٫ ۲-  امواج منظم    ۲۷
۴٫ ۲٫ ۱- تعریف پارامترهای موج    ۲۷
۴٫ ۲٫ ۲- تئوری موج خطی    ۲۹
۴٫ ۲٫ ۲٫ ۱-  فرضیات    ۲۹
۴٫ ۲٫ ۲٫ ۲-  سرعت، طول و پریود موج    ۳۳
مراجع:    ۳۸

مراجع:

[۱]- دیباج نیا ، محمد ،. “کتاب راهنمایی طراحی بنادر صیادی “. ، انجمن ملی بنادر صیادی ژاپن.۱۳۷۵

[۲]- بیات ، حبیب الله ،. “سازه های آبی ” ، انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر ۱۳۷۴

[۳]- احمد آلی ، جمال (۱۳۷۷) ، “بهینه سازی سیستم صفحات مستغرق جهت کنترل رسوب در دهانه های آبگیر” ، پایان نامه کارشناسی ارشد- سازه های هیدرولیکی ، دانشگاه شهید باهنر کرمان .

[۴]- رحمانیان ،‌محمد رضا (۱۳۷۷) ، “بررسی هیدرودینامیکی کاربرد صفحات مستغرق در دهانه آبگیرها  و تاثیر تغییرات فواصل عرضی صفحات “، پایان نامه کارشناسی ارشد – سازه های هیدرولیکی  ، دانشگاه شهید باهنر کرمان.

۱۳۸۴]- عطایی آشتیانی ، بهزاد ،.”مهندسی سواحل” ، انتشارات جهاد دانشگاهی  واحد صنعتی امیر کبیر. ۵[

۶[- شاهرخی ساردو ، مهدی ،. “بررسی اثر صفحات مستغرق در کانالهای آبگیر”، پایان نامه کارشناسی ارشد_ سازه های هیدرولیکی ،دانشگاه شهید باهنر کرمان .

[۷]- Gunbak,A.R.,Gokce,K.T.,and Guler,I.(1990).Finalreport the study of shoaling of Yakakent fishery harbor. Civil Engrg., Dept.,Coast. And Harb.Lab.,Middle East Tech.Univ., Ankara, Turkey (in Turkish).

[۸]-Bottin, R.R. (1991).”Design experience gained through physical modeling of small-craft harbor.” World Marina’۹۱,۲۹۲-۳۰۱٫

[۹]- Donnely, p., and Maclnnis, I.” Experience with self-dredging harbor entrances. ” Proc.,11th conf.On Coast Engrg .,London, England, 1294-1284.

[۱۰]- Noda, H (1966).””Model study on the filling-up of a fishery harbor by drifting sand .”proc.,10TH Conf . On coast. Engrg., Tokyo,Japan,55564-594.

[۱۱]-Cartney, B.L. Mc Herrmann ,F.A.Jr, and Simmons, B.H. (1991)”Estuary waterway projects-lessons learned.” J. Wtrwy., port, Coast. And Oc.Engrg.,ASCE.117(4),409-421.

[۱۲]- ASCE Manuals and Reports on Engineering Practice

No.97,”Hydraulic concepts and practice.” , August 2000.

[۱۳]- MD . Rashedul Islam, M. Monowar Hossaain , (2002) ,”Modification of Hydrodynamic Equation of Vane” , BULT-DUT , Dhaka – ۱۰۰۰ , Bangladesh.

فصل اول: مقدمه و پیشینه

۱٫ ۱- مقدمه

۱٫ ۱٫ ۱-  مهندسی دریا(ساحل)

تلاش برای برخی مسائل در منطقه ساحلی نظیر فرسایش سواحل و طراحی سازه ای و کاربری بنادر به قرن ها قبل باز میگردد بران(۱۹۷۲ Bruun)  مباحثی را در مورد فرسایش دریا و کنترل سیل در کشورهای هلند ،انگلیس و دانمارک در قالب مروری بر کارهای حفاظتی در دریا از قرن دهم میلادی به بعد ارائه نمود اینمان (Inman 1974) از مطالعه در مورد بنادر قدیمی اطراف دریای مدیترانه دریافت که بنادرساخته شده در هزار تا دو هزار سال قبل از میلاد مسیح ،”بیانگر یک درک عمیق غیر علمی خیلی بالا از امواج و جریانات دریایی هستند که به پیشرفت مفاهیم قابل توجه در مقابل نیروهای طبیعی منجر شده است”.

کارهای ساحلی بطور تاریخی مربوط به مهندسین عمران و امور نظامی بوده است.عبارت مهندسی دریا با برگذاری اولین کنفرانس مهندسی دریا درلانگ بیچ[۱] کالیفرنیا در سال۱۹۵۰در زمره رشته های مهندسی با کاربرد عمومی تعریف گردید.اوبرین (Obrien 1950)  در پیشگفتارمجموعه مقالات کنفرانس فوق نوشت که مهندسی دریا یک رشته مهندسی جدید یا جداگانه نبوده و تربیت مهندسین و انجمن جدید مورد نظر نبوده است .مهندسی دریا اساساً شاخه ای از مهندسی عمران میباشد که بطور قابل توجهی بر علومی مانند اقیانوس شناسی ، هوا شناسی، مکانیک سیالات، الکترونیک و مکانیک سازه و سایر رشته اتکا دارد.

در مقایسه با سایر زمینه های مهندسی عمران، طراحی و مهندسی دریا کمتر بوسیله آئین نامه هاکنترل میشود دلیل این امر نیز طبیعت محیط ساحلی است که کمتر قابل استناد بوده و فقدان نسبی تجربیات پایه ای مورد نیاز جهت تدوین آئین نامه نیز مزید علت بوده است.

۱٫ ۱٫ ۲- تاریخچه مطالعات

تحقیقات و مطالعات در زمینه رسوب گذاری در بنادر در زیر آمده است:

منگور و چاندراوانسا (Mangor, Chandravansa 1991) مدل فیزیکی برای حل مشگل کم عمقی در بندر ماهیگیری برووالا در سریلانکا ساخته اند و ایشان توصیه به ساخت یک موج شکن ثانویه جدید در سمت پایین دست موج شکن موجود کرده اند. همچنین تاکید کردند که موج شکن جدید قرینه موج شکن اصلی باشد.

در آزمایشگاه دانلی(Danlee1986) مشگل کم عمقی بندر دینگ وال در کانادا مورد مطالعه قرار گرفت و پیشنهاد شد که با تغییر شکل دهانه ورودی بندر جریانی ازطرف داخل به خارج مخزن ممکن است ایجاد و تولید شود که می تواند از ته نشین شدن رسوب جلوگیری کند. در بندر ماهیگیری گومیزاکی ژاپن ، نودا(Noda1966) پیشنهاد کرد که طول موج شکن اصلی زیاد شود.

مطالعات برای مشگل رسوب گذاری بندر ماهیگیری یاکاکنت در ترکیه بوسیله گونبک(۱۹۹۰ Gonbac) انجام شده و پیشنهاد به ساخت یک موج شکن اصلی و یا آب شکن در بالا دست بندر کرده اند.

بوتین(Butin 1991) که مجموعه ای از مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی را در ۵۹ بندر در آمریکا جمع آوری کرده است آشکار ساخت که محل و شکل ورودی بندر به طورجدی بر میزان کم عمقی تاثیر می گذارد.برای جلو گیری از مشگل بندر مریلند در کانادا اولت و انکتیل(۱۹۸۳ Olet, Anctill)  گزینه های مختلف را در آزمایشگاه آزمایش کرده اند و مناسب ترین شکل موج شکن ثانویه را تعیین کردند. توسط تحقیقات تکمیلی تاکیدشدکه مشگل فرایندکم عمقی با پارامتر های مختلف موج شکن تناسب دارند. اکثر مطالعات فوق در موردکم عمقی در یک منطقه خاص و تلاش برای بر طرف ساختن مشکل همان نقطه را دارند. تا زمانیکه این مشگل در سرتاسر جهان فرا گیر است تعیین پارامترهایی که تاثیر بر کم عمقی می گذار ند حائز اهمیت میباشد. در این تحقیق به بررسی روند رسوب گذاری در بنادر با استفاده از مدل فیزیکی در دانشگاه شهید باهنر کرمان و همچنین آزمایشهای مربوط به کاربرد صفحات مستغرق در دهانه بندرجهت جلو گیری و کنترل ورود رسوب به بندر پرداخته شده است.

[۱] Long Beach

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.