472 views
پیشینه تحقیق نحوه ساخت بتن سبک، بتن الیافی و میلگرد های GFRP و تئوری خمش تیرها و آییننامه ACI در مورد طراحی تیرها با میلگردهای FRP دارای ۵۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲ – ۱ مقدمه ۵
۲ – ۲ بتن سبک ۷
۲ – ۲ – ۱ تاریخچه ۷
۲ – ۲ – ۲ تعریف سنگدانه های سبک ۸
۲ – ۲ – ۴ بررسی مقایسهای سبک دانهها ۹
۲ – ۲ – ۵ تعریف بتن سبک ۱۰
۲ – ۲ – ۶ روشهای تولید بتن سبک ۱۲
۲ – ۲ – ۷ بررسی اقتصادی بتن سبک ۱۲
۲ – ۲ – ۸ افزودنی ها ۱۴
۲ – ۲ – ۸ – ۱ میکروسیلیس ۱۴
۲ – ۲ – ۸ – ۲ فوق روان کننده ۱۵
۲ – ۲ – ۹ تحقیقات انجام شده ۱۶
۲ – ۳ بتن الیافی ۱۷
۲ – ۳ – ۱ مشخصات کلی ۱۷
۲ – ۳ – ۲ عملکرد کامپوزیت های الیافی ۱۸
۲ – ۳ – ۳ رابطه بار تغییر مکان ۲۰
۲ – ۳ –۴ خصوصیات الیاف فلزی برای مسلح کردن بتن الیافی ۲۱
۲ – ۳ – ۵ تهیه بتن های مسلح با الیاف فلزی ۲۲
۲ – ۳ – ۶ تحقیقات انجام شده ۲۴
۲ – ۳ – ۶ – ۱ بتن الیافی مسلح؛ مصالح مناسب برای ساخت ۲۴
۲ – ۳ – ۶ – ۲ تاثیر خاموت ها و الیاف فلزی به عنوان مسلح کننده برشی ۲۵
۲ – ۳ – ۶ – ۳ خصوصیات ترک خوردگی در تیرهای بتنی مسلح با الیاف فلزی تحت اثر بارهای کوتاه مدت و بلند مدت ۲۶
۲ – ۳ – ۶ – ۴ خصوصیات خمشی تیرهای بتنی مقاومت بالا مسلح با الیاف فلزی ۲۷
۲ – ۳ – ۶ – ۵ بررسی رفتار خمشی تیرهای بتن پرمقاومت حاوی الیاف فلزی ۲۸
۲ – ۴ میلگردهای FRP ۲۹
۲ – ۴ – ۱ مشخصات کلی ۲۹
۲ – ۴ – ۲ میلگردهای FRP در صنعت ساختمان ۳۱
۲ – ۴ – ۲ – ۱ مقاومت در برابر خوردگی ۳۱
۲ – ۴ – ۲ – ۲ مقاومت کششی ۳۲
۲ – ۴ – ۲ – ۳ وزن مخصوص ۳۳
۲ – ۴ – ۲ – ۴ عایق بودن الکتریکی و مغناطیسی ۳۳
۲ – ۴ – ۲ – ۵ خزش ۳۴
۲ – ۴ – ۲ – ۶ خستگی ۳۴
۲ – ۴ – ۳ روابط آئین نامه ACI برای طراحی خمشی تیرهای بتنی مسلح با آرماتورهای GFRP [15] ۳۵
۲ – ۴ – ۳ – ۱ مقاومت کششی طراحی آرماتورهای FRP ۳۵
۲ – ۴ – ۳ – ۲ فرضیات ۳۵
۲ – ۴ – ۳ – ۳ مقاومت خمشی ۳۶
۲ – ۴ – ۳ – ۴ حالات شکست ۳۶
۲ – ۴ – ۳ – ۵ ظرفیت خمشی اسمی مقطع ۳۸
۲ – ۴ – ۳ – ۶ ضریب کاهش مقاومت خمشی ۴۰
۲ – ۴ – ۳ – ۷ آرماتورگذاری حداقل برای آرماتورهای FRP ۴۱
۲ – ۴ – ۳ – ۸ استفاده از آرماتورهای FRP به عنوان آرماتور فشاری ۴۱
۲ – ۴ – ۳ – ۹ خدمت پذیری ۴۲
۲ – ۴ – ۴ تحقیقات گذشته ۴۵
۲ – ۴ – ۴ – ۱ مطالعه تجربی رفتار خمشی تیرهای بتنی مسلح با الیاف GFRP و مقایسه با مدل های از قبل پیش بینی شده ۴۵
۲ – ۴ – ۴ – ۲ پیش بینی خیز و عرض ترک در تیرهای بتنی مسلح شده با میلگردهای شیشه ای FRP ۴۷
۲ – ۴ – ۴ – ۳ چگونگی رفتار تیرهای بتنی مسلح CFRP در خمش ۴۸
۲ – ۴ – ۴ – ۴ ظرفیت خمشی و برشی تیرهای بتنی مسلح با GFRP ۵۰
۲ – ۴ – ۴ – ۵ رفتار خمشی تیرهای بتنی مسلح شده با میلگردهای GFRP ۵۰
۲ – ۴ – ۴ – ۶ تحقیق بر روی چسبندگی در اعضای بتنی با میلگردهای الیافی پلیمری مسلح کننده (FRP) ۵۱
۲ – ۴ – ۴ – ۷ مقاومت و عملکردکارآیی تیرهای بتنی مسلح با میلگردهای GFRP در خمش ۵۱
مراجع ۵۲
۱- رمضانیانپور، علی اکبر. “ریز ساختار ، خواص و اجزای بتن. تهران”، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ۱۳۸۳
۲- C. E. Kesler, “In progress in concrete technology”, 1985
۲- برنجیان، جواد، حسینعلی بیگی، مرتضی و قرائتی، غفار.” بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی بتن های سبک سازه ای”. بابل : دانشگاه مازندران، ۱۳۸۵٫
۴- Report of ACI committee 213, “ACI Materials”, vol. 87, no. 3, pp. 638-51, 1987
۵ – مظاهری پور، هادی. “تاثیر الیاف پلی پروپیلن بر روی خواص مهندسی بتن سبک سازه ای از نوع خودمتراکم”. بابل : دانشگاه مازندران،پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۶ .
۶- ACI committee 212, “Admixtures for concrete”, vol. 3, no. 5, pp. 24-52, 1981
۷ – ذبیحی، محمود. ” بررسی رفتار خمشی تیرهای بتنی خودمتراکم و مسلح شده با میلگردهای FRP “بابل: دانشگاه مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۹٫
۸- رمضانیانپور، علی اکبر، نیلفروشان،امیر، پیدایش، منصور، ” کاهش خطرات زلزله با کاربرد بتن های سبک دانه سازه ای در ساختمان”، اولین همایش بین المللی مقاوم سازی لرزه ای،۱۳۸۸
۹ – V., Parameswaran, “Fiber reinforced concrete: a versatile construction material”, building and environment, vol. 26, no. 3, pp. 301-305, 1991
۱۰ – C., Cucchiara, I., La.Mendola, M., Papia, “Effectiveness of stirrups and steel fibers as shear reinforcement”, cement & concrete composites, no. 26, pp. 777–۷۸۶, ۲۰۰۴
۱۱- K.H., Tan, P., Paramasivam, K.C., Tan, “Cracking characteristics of reinforced steel fiber concrete beams under short-and long-term loadings”, elsevier, no. 21, pp.127-137, 1994
۱۲– Q., Chunxiang, I., Patnaikuni, “Properties of high-strength steel fiber-reinforced concrete beams in bending”, cement and concrete composites, no. 21, pp.73-81, 1999
۱۳ – طالبی نژاد، ایمان. “بررسی رفتار خمشی تیرهای بتن پرمقاومت حاوی الیاف فلزی”، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، سال ۱۳۸۷
۱۴– O., Chaallal, B., Benmokrane, “Glass fibre reinforced plastic (GFRP) rebars for concrete structures”, construction and building materials, vol. 9, no. 6, pp. 353-364, 1995
۱۵– ACI committee 440, “Guide for the design and construction of concrete reinforced with FRP bars”, vol. 2003
۱۶ – C., Barris, Li., Torres, A., Turon, M., Baena, A., Catalan, “An experimental study of the flexural behavior of GFRP RC beams and comparison with prediction models”, composite structures, vol. 91, pp. 286–۲۹۵, ۲۰۰۹
۱۷- H., Toutanji, Yong Deng, “Deflection and crack-width prediction of concrete beams reinforced with glass FRP rods”, construction and building materials, vol. 17, pp. 69–۷۴, ۲۰۰۳
بتن پرمصرف ترین مصالح ساختمانی است و در اغلب کشورهای جهان نسبت مصرف بتن به فولاد از ۱۰ به ۱ نیز فراتر رفته است. تنها ماده ای را که بشر به این میزان مصرف می کند، آب است. بتن دارای مزایایی از قبیل مقاومت عالی در برابر آب، سهولت شکل دهی در اشکال گوناگون، ارزان و در دسترس بودن مصالح اولیه است. همچنین در مقایسه با فولاد نیاز به نگهداری کمی داشته، مقاومت مناسبی در دماهای بالا از خود نشان داده، و به دلیل اینکه تحت میدانهای تنش موضعی کمتری قرار دارد، خستگی مشکل مهمی برای آن محسوب نمیشود[۱].
علی رغم مزایای مذکور برای بتن، به علت وجود مواد مختلف در بتن و نیز اندرکنش این مواد به ویژه در ناحیه بین سنگدانه ها و خمیر سیمان، هنوز در این ماده و محصول نهایی حاصل از ساخت آن پیچیدگی ها و نادانسته های فراوانی وجود دارد. سازه های بتنی در بعضی موارد پاسخگوی نیازهای بهره برداری نخواهند بود. از جمله نواقص سازه های بتنی می توان به مقاومت کششی کم، خوردگی فولاد، سهولت ایجاد و گسترش ترک، و وزن زیاد آنها اشاره کرد.
تلاش محققان صنعت ساختمان همواره بر رفع نواقص سازه های بتنی بوده است و روش های مختلفی برای این منظور ارائه داده اند که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می شود:
– میلگردهای FRP برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت و افزایش میرایی: استعداد خوردگی فولاد در برابر شرایط محیطی قلیایی که در سازه های بتن آرمه در معرض آب دریا استفاده می شود، باعث گردیده است که استفاده از FRP بعنوان جایگزین آن مطرح شود. مقاومت خوردگی و کششی مواد کامپوزیت میتواند تا چهار برابر فولاد باشد. این مواد به دلیل بالا بودن ضریب میرایی آنها که ناشی از خواص غیرکشسان آنها است انرژی جذب شده را میرا میکنند.
– استفاده از فایبرها برای افزایش مقاومت کششی و کاهش عرض ترک ها: الیاف دراندازه ها و اشکال مختلف و از جنس فولاد، خمیری، شیشه و مواد طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از الیاف با حجم و اندازه های متفاوت در ملات، تا حدی باعث افزایش مقاومت کششی نهایی شده ولی کرنش کششی در هنگام گسیختگی در این نوع از بتن ها در مقایسه با انواع معمولی بسیار بیشتر است که این بدلیل جلوگیری از باز شدن ترکها و تبدیل یک ترک بزرگ به چندین ترک کوچک میباشد.
– استفاده از بتن های سبک برای کاهش وزن کلی سازه: در مقایسه با فولاد، پائین بودن نسبت مقاومت به وزن بتن، برای ساخت برج ها و دهانه های بزرگ پل ها و سازه های شناور به عنوان یک مشکل اقتصادی محسوب می شود. برای افزایش نسبت مقاومت به وزن بتن، یک راه حل مناسب، استفاده از سنگدانههای سبک مانند لیکا بجای سنگدانههای معمولی است که تا کنون با موفقیت در ساخت برج های تا چند ده طبقه در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
بدیهی است مواد جدید نواقصی هم دارند، شامل تولید محدود و هزینه بالا، شکست ترد، نیاز به قلاب نمودن میلگردهای پلیمری در کارخانه و . . . که سبب کاهش استفاده از آن ها در سازه های بتنی در حال حاضر می شود. با توجه به رشد صنعت و تکنولوژی، استفاده ی روزافزون از این مصالح در آینده نزدیک، دور از انتظار نخواهد بود.
در این مقاله تحقیقات انجام شده بر اساس موضوع و در سه زمینه بتن سبک، بتن الیافی و میلگردهای FRP ارائه می شود و در ادامه تاریخچه و نحوه ساخت بتن سبک، بتن الیافی و GFRP مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین تئوری خمش تیرها و آییننامه ACI در مورد طراحی تیرها با میلگردهای FRP مطرح گردیده است و تحقیقات انجام شده و نتایج آنها در مورد استفاده از میلگردهای FRP در سازهها و نیز بتن های الیافی و سبک ارائه می گردد.
اساساً بتن سبک یک ماده جدید نیست و از روزگار امپراطوری رم تاکنون شناخته شده است. به کارگیری سبکدانه بیشتر براساس مواد خام در دسترس بوده است. در آلمان و نروژ تنوع وسیعی از انواع سبک دانهها براساس رس منبسط شده (Liapor and Leca) تولید شده است. در هلند از سوی دیگر، تکنولوژی تولید سبک دانه براساس Fly ashتوسعه یافته است. در ایسلند، کاربرد سنگ سخت یک روش معمولی است که تکنولوژی توسعه یافته براساس پامیس میباشد[۳].
عملیات حفاری نفت، مجال استفاده از بتن سبک برای سکوها را فراهم نموده است. در طی دوره سالهای ۷۳- ۱۹۶۰ حدود ۱۵ پل دهانه بزرگ با استفاده از بتن سبک Leca بر روی رودخانهها در هلند ساخته شد.
تحقیق گسترده و توسعه سبک دانه (LWA)[1] و بتن دانه سبک (LWAC)[2] به خوبی اروپا، در ژاپن و آمریکای شمالی نیز انجام گرفت. در آمریکا تحقیق روی بتن سبک سازههای دریایی به وسیله مهندسان ABAM انجام شد، که در چارچوب ACI ولی با نتایج و توصیههای ارزشمند نسبت به کاربرد LECA برای اهداف دیگر نیز انتشار یافت[۳].
سنگ دانههای با وزن کمتر از ۱۱۲۰ عموماً به عنوان سبک دانه در نظر گرفته میشود. جهت مقایسه، بیشتر سنگ دانههای معمولی نظیر ماسه و شن دارای جرم حجمی انبوهی در حدود ۱۵۲۰ تا ۱۶۸۰ می باشند. سبک دانهها به دلیل تخلخل زیاد، دارای وزن مخصوص ظاهری کم هستند. طبقه بندی سبکدانهها بر مبنای منابع، روشهای تولید و کاربرد نهایی آنها میباشد[۱].
۲ – ۲ – ۳ خصوصیات کلی سبک دانهها
به طور کلی خواص دانههای سبک و فرآوردههای آن نظیر بتنهای دانه سبک شامل رسهای منبسط شده، پامیس، پرلیت و غیره را میتوان به شرح زیر خلاصه نمود[۳]:
۱- وزن مخصوص کم: که بار مرده ساختمان را کاهش میدهد و در نتیجه مشخصات فیزیکی طراحی را تغییر میدهد.
[۱] Light Weight Aggregate
[۲] Light Weight Aggregate Concrete
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر