تحقیق ویدئوی دیجیتال و شبکه‌های تحویل ویدئو در اینترنت و چالش های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ویدئوی دیجیتال و شبکه‌های تحویل ویدئو در اینترنت و چالش های آن دارای ۶۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۱مروری بر ویدئوی دیجیتال۵
۱٫۱٫۱فشرده‌سازی و کدسازی استاندارد ویدئوی دیجیتال۵
۱٫۱٫۲کاربرد‌های ویدئوی دیجیتال۸
۱٫۲شبکه‌های تحویل ویدئو۱۰
۱٫۲٫۱یک مدل شبکه‌ای ساده۱۱
۱٫۲٫۲کیفیت تجربه (QoE) در یک VDN17
۱٫۳معماری شبکه‌های نظیر به نظیر برای ارسال تصویر در اینترنت۲۳
۱٫۴معرفی، شبکه‌های محتوا۲۴
۱٫۴٫۱شبکه‌های محتوا برای تحویل ویدئو در اینترنت۲۶
۱٫۴٫۲شبکه‌های نظیر به نظیر۳۳
۱٫۴٫۳مقدمه‌ای بر استحکام شبکه‌: یک رویکرد P2P ترکیبی۴۸
۱٫۴٫۴خلاصه:‌ نتیجه‌گیری، نتایج و گفتگو۴۹
۲رهیافت داده رانشی : Coolstreaming50
۲٫۱چالش های فنی و مسائل باز۵۳
۲٫۲بر مبنای درختی و داده – رانشی : آیا ترکیب این دو ممکن است ؟۵۳
۲٫۳تشویق و بی طرفی۵۴
۲٫۴روشهای دسترسی پهنای باند کم۵۶
۲٫۵جنبندگی بالای نظیرها۵۷
۲٫۶حمایت از گیرنده های ناهمگن۵۷
۲٫۷کدگذاری شبکه : کد گذاری در نظیر۵۸
۲٫۸پیامدهای پیاده سازی۵۸
۲٫۹پخش ویدئو با تأخیر کم۶۰
مراجع۶۳

مراجع

[۱] Silverston T; Fourmaux O;Crowcroft J. “Towards an Incentive Mechanism for Peer-to-Peer Multimedia Live Streaming Systems” Eighth International Conference on Peer-to-Peer Computing IEEE, (15-18 March 2008) IEEE Computer Society Washington, DC, USA, PP 125-128.

[۲] Yin, B. L. “Peer-to-Peer Live Video Streaming on the Internet: Issues, Existing Approaches, and Challenges” IEEE Communications Magazine, 45, 2007: PP 94-99.

[۳] A. Habib; Chuang J. “Incentive mechanism for peer-to-peer media streaming,” ۱۲th International Workshop on Quality of Service, (7-9 June 2004) Montreal, Canada, PP 171–۱۸۰٫

[۴] Cohen B. “Incentives build robustness in BitTorrent,” P2P Economics Workshop, (14-15 June 2003) Berkeley, CA.

[۵] Chunqi T.; Shihong Z.; Huirong T. ”A new trust model based on reputation and risk evaluation for P2P networks”, J. Elect. Info. Tech., 7, 2007: PP 1628-1632.

[۶] Dapeng Wu, Hou, Y.T.;   Wenwu Zhu;   Ya-Qin Zhang;   Peha, J.M “Streaming Video over the Internet – Approaches and Directions” IEEET Circ. Syst. Vid. 11, 2001: PP 282-300.

[۷] Eric Setton, Noh, J.;   Girod, B. “Low latency video streaming over peer-to-peer networks” IEEE International Conference on Multimedia (9-12 July 2006) Toronto, ontario.

[۸] Hefeeda M.; Habib A.; Rotev R.; Bhargava B. “PROMISE: peer-to-peer media streaming using CollectCast,” Multimedia, Proceedings of the eleventh ACM international conference on Multimedia, (18-21 November 2003) Berkeley, CA,.

[۹] Sun Q.; Garcia-Molina H. “SLIC : A selfish link based incentive mechanism for unstructured peer-topeer network,” Distrib. Comput. Sys., 54, 2004: PP 506–۵۱۵٫

[۱۰] Zhang X.; Liu J.; Li B.; Yum T.P. “CoolStreaming/DONet : A data-driven overlay network for efficient live media streaming,” INFOCOM, 3, 2005: PP 2102–۲۱۱۱٫

[۱۱] Jingcheng O.; Yaping L.; Siwang Zh. “Hierarchical computation approach to global trust values for P2P environments”, J. Commun., 29, 2008: PP 38-45.

[۱۲] Amoza F.R.; Rodríguez-Bocca P.; Rubinob G.; Sabiguero A. “A robust P2P streaming architecture and its application to a high quality live-video service” Electro. Notes Disc. Math. 30, 2008: PP 219-234.

۱٫۱  مروری بر ویدئوی دیجیتال

ویدئوی دیجیتال‌، نمایش ویدئو توسط سیگنال‌های دیجیتال است. این عمل شامل ضبط، دستکاری، توزیع و ذخیره‌ی ویدئو در فرمت های دیجیتال است، که ویدئو را قابل انعطافتر ساخته و دستکاری آن را سریع و نمایش آن را توسط کامپیوتر امکان‌پذیر می‌سازد. ویدئوی دیجیتال، انقلابی را در عرصه‌ی تحقیقات مرتبط با آن پدید آورد. فشرده‌سازی ویدئو توجه تحقیقاتی عمده‌ای را از دهه‌ی ۱۹۸۰ به خود اختصاص داده است، که این موضوع، کاربرد‌های متنوعی از قبیل انتشار ویدئو بر روی کابل دیجیتال، ماهواره‌ها و ادوات زمینی[۱]، ویدئو کنفرانس، ضبط دیجیتال بر روی نوار‌های DVD‌ و … را امکان پذیر ساخته است. ارتباط ویدئویی بر روی شبکه‌های بسته‌های بهترین تلاش در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ و با رشد اینترنت آغاز شد. در اینترنت، تلفات بسته‌ها، پهنای باند متغیر با زمان و تلفات و پرش‌های نامنظم، از مشکلات عمده‌ای هستند که تحویل ویدئو با آنها مواجه است. [۲]

۱٫۱٫۱      فشرده‌سازی و کدسازی استاندارد ویدئوی دیجیتال

فشرده‌سازی ویدئو ،تکنیکی است طراحی شده، برای نابودکردن شباهت‌ها و تکرار‌هایی که در یک سیگنال ویدئویی وجود دارد. در بیان غیرتکنیکی، یک سیگنال ویدئویی دیجیتال یک توالی موقت از تصاویر دیجیتال (یا فریم‌ها) است. تصاویر پی‌درپی، در یک سری از تصاویر، از آنجایی که بیشتر اشیاء ثابت را نشان می‌دهند، دارای تکرر زمانی هستند. در داخل یک تصویر، تکرار زمانی و رنگی وجود دارد، بطوری که مقادیر پیکسل‌های مجاور دارای همبستگی هستند. در کنار زدایش تکرار، اکثر تکنیک‌های فشرده‌سازی استفاده شوند پراتلاف[۲] هستند و فقط اطلاعات مربوط به دریافت را کدگذاری می‌کنند، که این کار با کاهش اطلاعات نامربوط و افزایش نسبت فشرده‌سازی انجام می‌شود.

یک روش فشرده‌سازی، کاملا توسط سیستم‌های کدگذار و کدگشای آن مشخص می‌شود که مشترکا CODEC (enCODer/dECoder) نامیده می‌شوند. کدک‌های اصلی و استاندارد امروزی توسط گروه حرفه‌ای متخصص تصاویر متحرک (MPEG) معرفی شده‌اند.

MPEG-2 چتری است بر فراز استاندارد‌های فشرده‌سازی بین‌المللی که توسط گروه MPEG توسعه یافت. چندین قسمت از آن در یک همکاری تیمی با ITU-T (برای نمونه، کدک‌های ویژه‌ی H.261 و H.263) توسعه یافت. بعد از موفقیت MPEG-2، MPEG-4 توسط همان تیم‌ها استانداردسازی شد. قسمت‌های کلیدی که باید از آنها مطلع بود، MPEG-4 قسمت دوم (که توسط کدک‌هایی نظیر Xvid بکار برده شد) و MPEG-4 قسمت دهم (که به MPEG-4 AVC/H.264 موسوم است) می‌باشند. علاوه بر کدک‌های استاندارد، چندین کدک اختصاصی نیز وجود دارد. مهمترین و پراستفاده‌ترین این کدک‌ها، RealVideo و Windows Media Video (که در فرآیند استانداردسازی قرار دارد) هستند.

کدک‌های استاندارد و کدک‌های اختصاصی، اساس فشرده‌سازی یکسانی را بکار می‌برند و بنابراین با فهم یکی از آنها، می‌توانیم به یک فهم اولیه از تمام حوزه‌ی فشرده‌سازی دست یابیم.

در باب مقایسه‌ی MPEG-2 و MPEG-4، به تفاوت‌های مهمی برمی‌خوریم. شاید مهمترین تفاوت اساسی این است که MPEG-2 یک معیار پیکسل‌گرا است در حالی که MPEG-4 شیءگراست. در هر دو معیار، ایده‌ی پشت فشرده‌سازی یکسان است: تکرر‌های زمانی متعدد بین فریم‌ها توسط استفاده از تخمین و جبران‌سازی حرکت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.یک مفهوم کلیدی در MPEG-2 فریم یا تصویر یا از دید دیگر همان واحد ارسال است. مفهوم متناظر در MPEG-4،‌ صفحه‌ی شیء ویدئویی (VOP) است. هر دو مفهوم یک تصویر کد شده را معرفی می‌کنند. سه نوع فریم اصلی وجود دارد: فریم درونی (I-frame)، فریم‌های پیشگویی شده (P-frame) و فریم‌های دوسویه یا درون‌یابی شده (B-frame). برای هر یک از سه فریم تعریف شده معنای متفاوتی وجود دارد. نوع اول،I-frame، یک تصویر کامل را کدگذاری می‌کند. این به این معنی است که I-frame، می‌تواند در داخل یک تصویر، مستقل از هر فریم دیگر در جریان (stream)، گدگشایی شود. یک P-frame، فریمی است که برپایه‌ی فریم P یا I پیشین دیگری پیشگویی می‌شود (با استفاده از جبران‌سازی حرکت). یک B-frame، فریمی است که بخوبی فریم‌های P یا I، بر اساس گذشته پیش‌بینی شده است.

این نوع فریم‌ها در MPEG-2 تعریف شده‌اند. آنها همچنین در MPEG-4 نیز موجودند، اگرچه در این مورد انواع دیگری از فریم‌ها نیز وجود دارد. با این وجود در MPEG-4 مهمترین فریم‌ها، همان سه نوع مذکور هستند.

توالی ویدئو به دسته‌ای از فریم‌ها تقسیم‌بندی می شود که گروه تصاویر (GOP) نامیده می شوند. یک GOP شامل یک تعداد کوچکی از فریم‌ها است که می‌تواند به تنهایی (بدون ارجاع به فریم‌های داخل گروه) کدگشایی شود. بطور نمونه یک GOP دارای یک I-frame در ابتدا است.

[۱] terrestrial

[۲] Lossy

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.