تحقیق پرورش و کاشت و مراحل تولید چای در کارخانه چای

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق پرورش و کاشت و مراحل تولید چای در کارخانه چای دارای ۴۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱ مقدمه:    ۴
۱-۲تاریخچه پیدایش چای    ۵
۱-۳مشخصات گیاه شناسی    ۶
۱-۴ترکیبات چای    ۷
۱-۵چگونگی پرورش آن در ایران    ۷
۱-۶ ارقام چای قابل کاشت در ایران    ۸
۱-۷ کاشت چای    ۸
۱-۷-۱ عوامل موثر در رویش گیاه چای    ۸
۱-۷-۱-۱ درجه حرارت    ۸
۱-۷-۱-۲ نور    ۹
۲-۷-۱-۳ میزان آب    ۹
۱-۷-۱-۴ کود    ۹
۱-۸ برداشت محصول(برگ چینی):    ۹
۱-۸-۱انواع برداشت (چین)    ۱۰
۱-۸-۲  طول مدت برداشت( دوره برگ چینی )    ۱۱
۱-۹ نکاتی برای داشتن چای مطلوب    ۱۲
۱-۱۰ خشک کردن    ۱۵
۱-۱۰ -۱ انواع چای    ۱۶
۱-۱۰-۲ روش های تولید چای    ۱۷
۱-۱۰-۳ مراحل تولید چای در کارخانه    ۱۸
۱-۱۰-۳-۱ پلاس    ۱۸
۱-۱۰-۳-۲ مالش    ۲۰
۱-۱۰-۳-۳ تخمیر    ۲۱
۱-۱۰-۳-۴خشک    ۲۲
۱-۱۱خشک کن    ۲۴
۱-۱۲نحوه کار با خشک کن آزمایشگاهی    ۲۷
۱-۱۳شبکه های عصبی مصنوعی    ۳۳
۲-۱پیشینه تحقیق    ۳۵
مراجع    ۴۰

مراجع

Hossein Ghanadzadeh Gilani , phD . Katia Ghanadzadeh Samper .Reza  Khodaparast Haghi ”Advanced process control and simulation for chemical Engineers”, Taylor & Francis group(2013)

I.Farkas,P.Reme´nyi &A.b. Biro, Modelling aspects of graindrying with aneural network. Computers and Electronics in Agriculture, 29, 99–۱۱۳,(۲۰۰۰)

K.Erenturk,S.Erenterk,L.G.Tabil,”A comparative study for the estimation  of dynamical drying behavior of Echinacea angustifolia: regression analysis  and neural network “ Computer Electron .Agriculture  ,۴۵,۷۱-۹۰,(۲۰۰۴)

F.Cubillos and A. Reyes.Drying of Carrots in a fluidized bed. II. Design of a model based ona modular neural network approach.Drying Technology 21(7): 1185-1196,( 2003)

G .Xie and R.Xiong .Use of hyperbolic and neural network models in modeling qualitychanges of dry peas in long time cooking. Journal of Food Engineering 41: 151-162,(1999)

S.Erenturk, K.Erenturk,Comparison of genetic algorithm and neural networkapproaches for the drying process of carrot.Journal of Food Engineering 78,905–۹۱۲٫ (۲۰۰۷)

AI .Martynenko and SX.Yang .Biologically inspired neural computation for ginseng dryingrate. Bisystems Engineering 95(3): 385-396, (2006)

P .Poonnoy, A .Tansakul and M .Chinnan. Estimation of moisture ratio of a mushroom

undergoing microwave vacuum drying using artificial neural network and regression models,

Proceeding of the international conference on innovations in food and bioprocess technologies

December 12-14. Pathumthani-Thailand, Pp. 477-491,( 2006)

P .Poonnoy, A .Tansakul andM. Chinnan. Artificial neural network modeling for temperatureand moisture contentprediction in tomato slices undergoing microwave vacuum drying. Journalof Food Sciences 72(1): 42-47, (2007)

رزیتا سالاری “مقایسه ویژگی های فیزیکوشیمیایی سه نوع چای عمده وارداتی موجود در سطح شهر مشهد در طی سال ۱۳۸۸”  مجله علمی ،پژوهشی علوم وفناوری غذای/سال دوم /شماره دوم/ پاییز (۱۳۸۹)

“طراحی دستگاه خشک کن “پایان نامه کارشناسی دانشگاه گیلان (۱۳۷۸)

رضاامیری چایجان،محمدهادی خوش تقاضا،غلامعلی منتظر،سعید مینایی ومحمدرضا علیزاده “تخمین ضریب تبدیل شلتوک با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی درخشک کردن بستر سیال”مجله علوم وفنون کشاورزی و منابع طبیعی ،سال سیزدهم ،شماره چهل وهشت،(۱۳۸۸)

محمدشریفی،شاهین رفیع،علیرضا کیهان،محمودامید  ”شبیه سازی مدل سینتیک خشک شدن بستر نازک پرتغال رقم تامسون با استفاده ازشبکه های عصبی مصنوعی”, فصلنامه علوم و صنایع غذایی،(۱۳۸۹)

۱-۱ مقدمه:

محصولات کشاورزی در مقادیر بالا تولید می شوند ولی بلافاصله مصرف نمی شوند با این حال بسیاری از این محصولات را می توان با استفاده از پردازش های خاص حفظ کرد.یکی از این روش ها خشک کردن است .]۲۱[

خشک کردن قدیمی ترین روش برای جلوگیری از فساد غذاست .خشک کردن فرآیندی است برای افزایش عمر مفید محصولات کشاورزی بدون از دست دادن خواص مغذی قبل ازمصرف. خشک کردن به عنوان یک روش کاربردی نگهداری در مقیاس صنعتی به منظور به حداقل رساندن فساد بیوشیمیائی ،شیمیائی و میکرو بیولوژی با کاهش مقدار آب و فعالیت آب از مواد تعریف میشود. در فرآیند خشک کردن،آب از درون مواد غذایی توسط نفوذ به سطح مواد به وسیله ی هوا منتقل می شود و از آنجا به وسیله ی جابجایی به جریان هوا منتقل می شود .]۲۱،۲۲[

ماده ای که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته است چای می باشد .چای ،بهترین نوشیدنی پس از آب است .امروزه چای دم کرده یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های غیرالکلی در جهان است وتقریباً مصرف آن هم ردیف بامصرف قهوه (کافه)است.]۲۳[

چای ارزش غذائی فراوانی دارد زیرا علاوه بر کافئین و پلی فنول های اکسید شده ،مقادیری مواد پروتئینی وهیدرات های کربن نیز دارد و به همین سبب ارزش واقعی گرمازائی یک فنجان چای حدود ۴کیلوکالری (۱۷۰گرم) است .چای ویتامین های متعددی دارد که جزو ویتامین Bمرکب محسوب می شوند .چای بر حسب خشک کردن انواع مختلفی دارد چای سبز،چای سیاه ونیمه تخمیری]۵[

مصرف تیانین موجود در چای، در کاهش میزان فشارخون بالا مؤثراست.چای واژه ای است چینی و در گویش چینی جنوبی چای تلفظ می شود وبا همان تلفظ چای وارد زبان فارسی شده است.در گویش چینی شمالی،تی تلفظ می شودو ارتفاع آن گاهی تا۸ متر می رسد.چای تقریباً بدون چربی است ودارای طعمی کمی تلخ و گس است ومهم ترین خواص آن عبارتند ازضدافسردگی ضدقند خون،ضد باکتری ،ضد سرطان ،ضد ویروس ،مقوی قلب،محافظ کبد ،کاهنده ی پرفشاری خون ،کاهش دهنده ی چربی خون ،کاهش دهنده ی تری گلیسیرید و جلوگیری از پوسیدگی دندان]۴[

۱-۲تاریخچه پیدایش چای

بر اساس قوانین بین المللی ،نامگذاری گیاهی ،نام علمی صحیح چای ،کاملیا سینن سیس     Camellia sinen sis میباشد ،بدین ترتیب تمام انواع چای را متعلق به یک گونه میدانستند که در آن  دو واریته[۱] به نام چای چینی شناخته شده  بود ،متعاقب این  اقدامات Kitamura  در سال ۱۹۵۰ واریته چینی راCamellia sinen sis Var sinensis  و واریته آسامی را Camellia sinensis Var assamia    نام گذاری نمود.آنچه برای چایسازی کشت می شوند عبارتند از چای آسامی ،چای چینی،چای کامبوجی.]۱[

چای در چین از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است وشهرتش متوجه این کشور می باشد . چای در چین قبل از تاریخ مسیح شناخته شده است ،داستان اکتشاف اتفاقی چای بدین شرح است که زمانی یک دانشمند دوره ی باستان مشغول جوشاندن آب برای غذای بعدازظهرش بود که ضمن قراردادن هیزم درآتش(شاخه ها یی از یک بوته چای ) مقداری از برگهای شاخه ،داخل ظرف آب افتاد ،پس از اینکه این شخص جرعه ای از آن رانوشید احساس نشاط به اودست داد که تأثیرآن اورا وادار به استفاده مداوم از این نوشیدنی نمود .از این رو ،این دست یافته،دست به دست گشت تا اینکه در سراسرکشور رواج یافت.

برای اولین بار توسط کینگ لونگ  درقرن ۴، خواص پزشکی این گیاه کشف و بررسی شد.در ابتدا ،چای بین عوام مرسوم نبود و به عنوان نوعی دارو در طبقات بالاتر اجتماع مورد مصرف قرار می گرفت .

پس از اینکه ویکویو،طرز تهیه چای را به مرحله ی اجرا در آورد این نوشیدنی به تدریج از طبقات بالاتر به عوام انتقال یافت .مصرف سالانهء جهان در حدود چهار میلیون تن می باشد که ۷۰% آن را چای سیاه و ۳۰% آن را چای سبز تشکیل می دهد . ]۵[

۱-۳مشخصات گیاه شناسی

چای ،گیاهی است از شاخه نهاندانگان[۲]،یک پایه و از رده دولپه ای ها واز راسته پارتیال و از خانواده تیاسه وجنس کاملیا، خزان ناپذیر و همیشه سبز که در حالت طبیعی خود به صورت دیپلوئید می باشد .چای در مناطقی که هوای گرم داشته باشد رشد می نماید ،از این نظرمیتوان چای را از لحاظ سازگاری با اقلیم، گیاهی گرمسیری به حساب آورد.چای  که به زبان انگلیسی teaو به زبان چینی tay،chai نامیده میشود به صورت درخت یا درختچه است و مخصوص مناطق استوایی و یا اطراف آن است .]۱[

گل چای که در شکل۲-۱نشان داده شده است به صورت تک تک یا دوتایی و گاهی به صورت دسته های پنج تایی دیده می شوند. رنگ گلها سفید است و کاسه گل براق و دارای ۵-۷کاسبرگ است.گلبرگ ها به تعداد ۵تا۷ و به شکل بیضی و محدب به خارج است و در پایه با هم وبا پرچم متصلند .تعداد زیادی پرچم و تخمدان  وجود دارد.]۱[

۴-ترکیبات چای

چای دم کرده نه تنها دارای طعم وبوی خاصی است،آن هم چنین اثرات فیزیولوﮊیکی وعملکردی فراوانی دارد.باتوجه به ترکیباتی که درون آن وجود دارد مانند پلی فنول ها(اصطلاحی است جامع و شامل تعداد زیادی ازترکیبات آلی معطر یا سری بنزن )،آمینواسیدها ویتامینها،کربوهیدرات ها ،کافئین وتیانین ها.

زمانی که چای با غلظت مناسب دم بکشد ،تنها محتوی  نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است فعالترین ترکیبات موجود در چای ،پلی فنول ها هستند که خواص درمانی چای ،ناشی از وجودآنهاست.]۲۳[

غلظت ترکیبات شیمیائی در برگهای جوانتر برای تولید چای سیاه ،ایده آل است . برگهای ضخیم تر و ساقه ها دارای غلظت کمتری از آنزیمها و سایر ترکیبات می باشد ،این مطلب بیانگر این است که برگهای خیلی ضخیم و خشبی برای تولیدچای سیاه استاندارد مناسب نیست.]۱[

۱-۵چگونگی پرورش آن در ایران

کشت چای در ایران به وسیله حاج محمدحسین اصفهانی در سال ۱۲۶۱ هجری شمسی مقارن با سلطنت ناصرالدین شاه آغاز گردید ولی به عللی رواج نیافت .سرفصل شروع کشت چای در ایران در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی به همت و کوشش شخصی به نام محمد میرزا ملقب به کاشف السلطنه ارتباط دارد ودر واقع نامبرده ، بانی کشت چای در ایران می باشد .

[۱]Variety

[۲]Angiosperms

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.