تحقیق پیش تنیدگی و مواد مرکب FRP و خصوصیات آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق پیش تنیدگی و مواد مرکب FRP و خصوصیات آن دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: پیش تنیدگی و مواد مرکب FRP    ۶
۱-۱- مقدمه    ۶
۱-۲- روش های وارد کردن نیروی پیش تنیدگی    ۶
۱-۲-۱ روش مکانیکی    ۶
۱-۲-۲ روش شیمیایی    ۶
۱-۲-۳ روش الکتریکی- حرارتی    ۷
۱-۳- مصالح و تجهیزات    ۷
۱-۳-۱ بتن    ۷
۱-۳-۲ فولاد    ۷
۱-۳-۳ انواع گیرها و کابل ها    ۷
۱-۴- معیار اساسی پیش تنیدگی    ۷
۱-۴-۱ بتن پیش تنیده    ۱۰
۱-۴-۲ مزیت بتن پیش تنیده    ۱۱
۱-۵- روش های پیش تنیدگی    ۱۳
۱-۵-۱ پیش کشیدگی    ۱۳
۱-۵-۲ پس کشیدگی    ۱۳
۱-۶- تاثیر پیش تنیدگی روی تنش های مقطع    ۱۵
۱-۷- پیش تنیدگی جزئی    ۱۶
۱-۷-۱ پیش تنیدگی کامل    ۱۶
۱-۷-۲ پیش تنیدگی جزیی    ۱۶
۱-۸- مواد مرکب FRP    ۱۶
۱-۹- محدودیت مقاوم سازی    ۱۷
۱-۱۰- حداقل مقاومت سطح بتن    ۱۷
۱-۱۱- دلایل ترمیم و تقویت سازه ها    ۱۷
۱-۱۲- نیاز به بهسازی و مقاوم سازی    ۱۸
۱-۱۳- روش های ترمیم و تقویت سازه بتنی    ۱۸
۱-۱۴- ساختار مواد مرکب    ۱۸
۱-۱۵- آشنایی با مواد مرکب    ۱۹
۱-۱۶- روش های ترمیم و تقویت تیرهای بتنی    ۱۹
۱-۱۷- انواع مواد مرکب    ۱۹
استفاده از ورق های فولادی و خارجی جهت تقویت خمشی و برشی    ۲۰
۱-۱۸- انواع محصولات frp    ۲۰
۱-۱۹- انواع الیاف    ۲۱
۱-۲۰- انواع پلیمرها    ۲۱
۱-۲۱- مزیت استفاده از FRP  در ترمیم سازه بتنی    ۲۱
۱-۲۲- پیشینه تحقیق    ۲۲
فصل دوم: نیروی پیش تنیدگی و خصوصیات مصالح FRP    ۲۴
۲-۱- مشخصات مصالح مصرفی    ۲۴
۲-۱-۱ مقاومت بتن    ۲۴
۲-۱-۱-۱ اهمیت فولاد با مقاومت بالا    ۲۶
۲-۲- فولادهای پیش تنیدگی    ۲۶
۲-۲-۱ وایر    ۲۷
۲-۲-۲ رشته    ۲۷
۲-۲-۳ میلگرد    ۲۷
۲-۳- رفتار سازه    ۲۷
۲-۴- رفتار تیرهای پیش تنیده در محدوده الاستیک    ۲۷
۲-۴-۱ تعادل داخلی    ۲۹
۲-۵- نیروی پیش تنیدگی    ۳۱
۲-۶- افت های در نیروهای پیش تنیدگی    ۳۱
۲-۷- اصول کلی محاسبات افت    ۳۲
۲-۷-۱ محاسبات افت ناشی از کوتاه شدگی الاستیک بتن    ۳۲
۲-۷-۲ افت کوتاه مدت    ۳۳
۲-۷-۲-۱ محاسبه افت ناشی از اصطکاک    ۳۳
۲-۷-۳ افت کشش در محل گیره (کوتاه مدت)    ۳۴
۲-۷-۴ افت دراز مدت    ۳۵
۲-۷-۴-۱ افت ناشی از جمع شدگی بتن    ۳۵
۲-۷-۴-۲ افت های ناشی از وارفتگی بتن    ۳۵
۲-۷-۴-۳ افت ناشی از وادادگی فولاد پیش تنیدگی    ۳۵
۲-۷-۵ افت ناشی از خزش    ۳۵
۲-۸- مجموع افت های پیش تنیدگی    ۳۶
۲-۹- انواع پیش تنیدگی    ۳۷
۲-۱۰- خصوصیات مصالح FRP    ۳۷
۲-۱۰-۱ خصوصیات فیزیکی    ۳۷
۲-۱۰-۱-۱ چگالی    ۳۷
۲-۱۰-۱-۲ ضریب انبساط حرراتی    ۳۷
۲-۱۰-۲ خصوصیات مکانیکی مصالح FRP    ۳۸
۲-۱۰-۲-۱ رفتار کششی    ۳۸
۲-۱۰-۲-۲ رفتار فشاری    ۳۹
منابع و مآخذ    ۴۱
فهرست منابع فارسی    ۴۱
فهرست منابع انگلیسی    ۴۱

منابع

مک گریگور، ج.گ. ۱۳۹۲٫ “شکل پذیری سازه های سازه های بتن آرمه ویژه مناطق زلزله خیز. مترجم علی اکبر مقصودی. انتشارات دانشگاه باهنر.

موید حکمت، سعید. ۱۳۷۹٫ پیش تنیدگی.

احمدزاده حشمتی. (۱۳۸۵). “کاربرد بتن خود متراکم درتیرهای تی شکل پیش تنیده،” پایان نامه کارشناسی ارشد،گروه مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان.

مقصودی، ع.ا.، درتاج، ا.ر. و ذوالقدری، س. ۱۳۸۹٫ “ضرورت بررسی مفهوم بازتوزیع لنگر وتعیین شکل سراسری “-Iمقدار(آزمایشگاهی و آیین نامه ای) درتیرهای پس کشیده دارای بتن خود متراکم“. دومین کنفرانس ملی سالیانه بتن ایران، تهران.

Konoll,F.,prosser.m.j.and otter ,j, 1976. ”prestresinq the CN Tower”, journal of prestressed concrete institu te, vol.21. no.3.

Kyle H.Larson., 2006. ”Evaluating the Time-Dependent Deformations and Bond Characteristics of a Self-Consolidating Concrete,”. Doctor of Philosophy,thesis submitted to the Department of civil Engineering,Kansas University.

Libby jj.A. (1971). Modern prestreessed concrete, ran nostrand Reinhold new yort.

Yehia M.D., Rogowsky,D.M., 1997. ”Behavior of Lightly Prestressed Member with Unbounded Tendons”, M.Sc. Thesis, Department of Civil Engineering Edmonton, Alberta.

Youssef Choulli Antonio R. Mari Antoni Cladera, 2007. ”shear behavior of full-scale prestressed I-beams made with self compacting concrete,” Materials and Structures journal,vol.41.

Luis A.Mata., 2004. ”Implementation of Self-Consolidating Consolidating Concrete (SCC) for Presetressed Concrete Girders”,M.Sc.thesis submitted to the Department of Civil Engineering ,North Carolina State University, Raleigh, NC.

Maghsoudi,A.A.and Hoornahad,H., 2005. ”self Compacting Concrete by Use of Kermans Materials”, Proceeding of the 2nd International Conference on Concrete & Development,Tehran.

Aashto, 1999.”Guide Specifications for Design and Construction of Segmental Concrete Bridges”,second Edition,American Association of State Highway and Transportation Officials , Washington,D.C.

Aashto, 2004.”Guide Specifications for Design and Construction of Segmental Concrete Bridges,” second Edition,American Association of State Highway and Transportation Officials,Washington, D.C.

Aashto, Lrfd. 2004. Bridge Design Specifications, 3rd,American Association of State Highway and Transportation Officials,Washington,DC,2004.

Aashto, Lrfd. 2006. Bridge Design Specifications, 3rd,American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC.

Lim K.Guan., 2004. ”A Study of prestress losses of post-tensioned beams cast with self compacting concrete and conventional”. M.Sc. thesis submitted to the Department of Civil Engineering,National University of Singapore.

Loov,R, 1987. ”Flexural Strength of Prestressed Beams with Unbonded Tendons,”. Lecture Presented to The  North East Forestry University,Harbin,China.

فصل اول: پیش تنیدگی و مواد مرکب FRP

۱-۱- مقدمه

پیش تنیدگی[۱] عبارت است از:  ایجاد یک تنش ثابت و دائمی در یک عضو بتنی به نحوه دلخواه و به اندازه لازم به طوری که، در اثر این تنش مقداری از تنش های ناشی از بارهای مرده و زنده عضو، خنثی شده در نتیجه مقاومت و باربری آن افزایش می یابد. بتن پیش تنیده پس از بتن مسلح در  فرم های ساختمانی به کار گرفته شده  است. در قرن گذشته چندین الگو پیش تنیدگی متفاوت ارائه شده است، اثرات طولانی مدت تنش و انقباض باعث کاهش نیروی پیش تنیدگی می شود، و مزیت و کاربرد بتن پیش تنیده را کاهش می دهد، که این امر با استفاده از فولاد با مقاومت بالا تا حدی قابل جبران است (بیلینگتون ۱۹۷۶، ۸۴-۷۱).

۱-۲- روش های وارد کردن نیروی پیش تنیدگی[۲]

۱-۲-۱ روش مکانیکی

شاید ساده ترین روش فشرده ساختن یک تیر به وسیله یک یا دو جک در مقابل دو تکیه گاه می باشد. این روش در بعضی از پروژه های بزرگ به  کار می رود در بعضی از پروژها می توان  پس از فشرده ساختن تیر بوسیله جک با قرار دادن ورق فولادی بین تیر و تکیه گاه جلو برگشت تیر را به حالت اولیه گرفت، سپس جک ها را آزاد کرد.  اشکال اساسی این روش ها این است که کوچکترین تغییر شکل یا حرکت تکیه گاه، به نحوه قابل ملاحظه ای نیرو را  کاهش می دهد.

۱-۲-۲ روش شیمیایی

در این روش نیروی پیش تنیدگی در اثر استفاده از سیمان های منبسط شونده بوجود می آید. این سیمان ها بر خلاف سیمان های معمولی در موقع گرفتن و سخت شدن به جای منقبض شدن منبسط می گردند، چون وجود کابلهای در داخل بتن جلوی این انبساط طول را می گیرد، در نتیجه مقدار نیروی فشاری در تیر ایجاد می شود.

۱-۲-۳ روش الکتریکی- حرارتی

در این روش با وصل کردن جریان برق به کابلها باعث ازدیاد طول کابلها شده، سپس کابلها را توسط گیره هائی در همان حال کشیده به تکیه گاه وصل می کنند. پس از قطع کردن جریان و سرد شدن کابل ها، دور آنها را بتن ریزی می کنند و بعد از اینکه مقاومت بتن به حد لازم رسید کابل های کشیده شده را از تکیه گاه آزاد می کنند و در نتیجه نیروی کشیده شدن کابل ها به بتن منتقل می گردد، روش پیش تنیدگی حراراتی به طور وسیعی برای ساختن دالها، تیرها، خرپاها و ستون های چراغ برق مورد استفاده قرار می گیرد (دوبل ۱۹۳۶، ۲۰-۹).

 ۱-۳- مصالح و تجهیزات

۱-۳-۱ بتن

مقاومت بتن در سازه های پس تنیده می بایست از مقاومت و کیفیت بهتری نسبت به بتن در سازه های ساخته شده از بتن مسلح معمولی، برخوردار باشد. زیرا بالا بودن مقاومت بتن باعث ایجاد گیرش و چسبندگی بهتر بین کابل ها و بتن می شود.

۱-۳-۲ فولاد

فولادهای پیش تنیدگی شامل مفتول ها و کابل های[۳] ساخته شده از مفتول یا میلگردهای آلیاژ[۴] دار پر مقاومت می باشند.

۱-۳-۳ انواع گیرها و کابل ها

گیره استرند فورس

 ۱-۴- معیار اساسی پیش تنیدگی

معیار طراحی بتن آرمه چه برای نوع پیش تنیده و چه برای غیر پیش تنیده این است که:

در جایی که در اثر بارگذاری خارجی، کشش ایجاد شود، آرماتور فولادی قرار گیرد، در بتن پیش تنیده آرماتور با مقاومت بالا، به کار می رود و این آرماتور قبل از اعمال بار خارجی کشیده می شود. این کشیدگی اولیه آرماتور بتن مجاور خود را پیش فشرده می کند و باعث می گردد که این بتن بتواند بار بیشتری را قبل از ترک خوردگی تحمل نماید.

در بتن پیش تنیده هیچ تنش و کرنشی چه در فولاد چه در بتن قبل از اعمال بار وجود ندارد. برای ترک دادن بتن در چنین تیری احتیاج به بار نسبتا کمی می باشد. قبل از ترک خوردگی، تنش های کششی ایجاد شده در آرماتور در تیر بسیار کوچک می باشد.

در هنگام گسیختگی، لنگر وارده با ایجاد تنش های کششی بالا در آرماتور و تنش های فشاری بالا در بتن تحمل می شود.

عمل پبش تنیدگی باعث ایجاد یک سیستم تنش – خود متعادل می شود؛ این تنش خود – متعادل عبارت از تنش های کششی بالا در فولاد پیش تنیدگی که منجر به به نیروی کششی p  می شود و تنش های متقابل در بتن که نتیجه آنها یک نیروی فشاری برابر با p است. باید متوجه بود، که چون این دو نیروی متقابل همدیگر را خنثی می کنند، هیچ نیروی محوری یا لنگر خمشی در اثر پیش تنیدگی ایجاد نمی شود (محمودی زاده ۱۳۸۴،۱۲).

Prestrressing

۲ prestressing load Methods

۱ Cables

۲ All steelbars

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.