تحقیق کنجاله کنجد و اثر آن بر تغذیه جوجه‏ های گوشتی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کنجاله کنجد و اثر آن بر تغذیه جوجه‏ های گوشتی دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۱- جوجه گوشتی    ۷
۲-۱-۱- طبقه‏بندی    ۷
۲-۱-۲- نژادهای مرغ گوشتی    ۸
۲-۱-۲-۱- نژاد پلیموت روک (Plymouth Rocks)    ۸
۲-۱-۲-۲- نژاد برهما‏ (Brahma)    ۸
۲-۱-۲-۳- نژاد کورنیش (Cornish)    ۸
۲-۱-۳- گوشت مرغ    ۸
۲-۱-۴- نیازهای تغذیه‏ای جوجه های گوشتی    ۹
۲-۲- دانه و کنجاله کنجد    ۱۱
۲-۲-۱- مشخصات گیاه‏ شناسی کنجد    ۱۱
۲-۲-۲- تاریخچه کنجد    ۱۳
۲-۲-۳- اهمیت اقتصادی کنجد    ۱۳
۲-۲-۴- برداشت دانه کنجد و استخراج روغن    ۱۵
۲-۲-۵- مشخصات تغذیه ‏ای دانه و کنجاله کنجد    ۱۵
۲-۲-۶- مروری بر تحقیقات صورت گرفته بر روی کنجاله کنجد    ۲۰
۲-۳- بخش اسید های آمینه    ۲۳
۲-۳-۱- قابلیت جذب اسیدهای آمینه    ۲۴
۲-۳-۲- قابلیت جذب اسیدهای آمینه در طیور    ۲۴
۲-۳-۳- تاثیر میکروارگانیسم های دستگاه گوارش بر قابلیت هضم    ۲۵
۲-۴- اسید فایتیک و آنزیم فیتاز    ۲۶
۲-۴-۱- اسید فایتیک و ساختمان آن    ۲۷
۲-۴-۱-۱-  روش‏های کاهش اسید فایتیک    ۳۱
۲-۴-۲- آنزیم فیتاز    ۳۲
۲-۴-۲-۱- منابع فیتاز    ۳۴
۲-۴-۲-۲- اثر فیتاز میکروبی بر زیست فراهمی مواد مغذی    ۳۷
منابع و ماخذ    ۳۹

منابع

۱- زهری. م، ۱۳۷۸ چاپ دهم، پرورش طیور گوشتی، انتشارات دانشگاه تهران.

۲- نظری، ک. احتشامی، ف. رضائی، م و اسکندر شیری، ن. ۱۳۷۹٫ بررسی امکان جایگزینی کنجاله کنجد در تغذیه قزل آلای رنگین کمان. مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان تهران بخش آبزی پروری.

۳- وسلی ان، ایوینگ،۱۳۸۰ چاپ اول، راهنمای خوراک‏های دام و طیور، مترجم عبدالرضا کامیاب، نشر حق شناس.

۴- آزادگان مهر، م. ۱۳۸۵٫ تأثیر سطوح مختلف پروتئین و پروتکسین بر عملکرد جوجه‏های گوشتی. پایان‏نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم دامی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.

۵- آزادگان مهر، م.، شمس شرق، م.، دستار، ب.، حسنی، س. ۱۳۸۶٫ تأثیر سطوح مختلف پروتئین و پروتکسین بر عملکرد جوجه‏های گوشتی. مجله علوم کشاورزی و منابع طبیعی. ۱۴: ۱۸۵-۱۷۴٫

۶- جی. پی، اف.دملو، ۱۳۷۸ چاپ اول، اسیدهای آمینه در تغذیه دام، محسن دانش مسگران، دانشگاه فردوسی مشهد.

۷- زنده روح کرمانی، ر. میرسلیمی، م. ۱۳۷۴٫ فیزیولوژی پرندگان، انتشارات واحد آموزش و پژوهش معاونت کشاورزی، سازمان اقتصادی کوثر (ترجمه) ص ۴۵۷-۴۷۷٫

۸- Rynsburger, J.M. 2009. Physiological and nutritional factors affecting protein digestion in broiler chickens. A thesis for the degree of master of science in the Department of Animal and Poultry Science, University of Sasktchewan, Saskatoon, Sk, Canada.

۹- Yamauchi, K, M. Samanya, K. Seki, N. Ijiri, and N. Thongwittaya. 2006. Influence of Dietary Sesame Meal Level on Histological Alterations of the Intestinal Mucosa and Growth Performance of Chickens. Poultry Science Association, Inc.

۱۰- Yamazaki, M., Murkakami, H. and Takemasa. M. 1996. Reproduction of nitrogen excreted from broiler chickes by feeding low protein, amino acid-supplemented diets. Japan Poultry Science, 33:249-255.

۱۱- Ngele, G. T, E. O. Oyawoye and U. D. Doma. 2011. Performance of broiler chickens fed raw and toasted sesame seed as a source of methionine. Continental J. Agricultural science 5 (1): 33-38.

۱۲- Mohan, B., P.R. Reddy., Narahair., D.Naraha., A. Thangavel. 1990. Effect of feeding different vegetable proteins on the performance japans quail. Indian Journal of Poultry Science 25:3. pp 178-182.

۱۳- Moharrery, A. 2006. Comparison of performance and digestibility characteristics of broilers fed diets containing treated hulled barley or hulless barley. Czech Journal of Animal Science. 51:122-131.

۱۴- Coulibaly, A., Kouakou, B. and Chen, J.  ۲۰۱۱٫ Phytic Acid in Cereal Grains: Structure, Healthy or Harmful Ways to Reduce Phytic Acid in Cereal Grains and Their Effects on Nutritional Quality. American Journal of Plant Nutrition and Fertilization Technology 1 (1): 1-22, ISSn 1793-9445.

۱۵- Khaksar, V., Golian, A., Kermanshahi, H., Movasseghiand, A.R. and Jamshidi, A. 2008. Effect of  prebiotic fermacto on gut development and performance of broiler chickens fed diet low in digestible amino acid. Journal of Animal and Veterinary Advances. 7:251-257.

۱۶- Kidd, M.T., Corzo, A., Hoehler, D., Miller, E.R., and Dozier, W.A. 2005. Broiler reponsireness (Ross X708) to diets varying in amino acid density. Poultry Science. 84: 1389-1396.

 مقدمه

امروزه مساله تامین غذا و مصرف آن به عنوان یکی از اساسی ترین موضوعات جوامع بشری در آمده است. باید عنوان کرد که رسیدن به استقلال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری جدا از تأمین امنیت غذایی عملاً بی‏مفهوم است. جهانی که امروزه ۷ میلیارد انسان را در خود جای داده است تغذیه را مهمترین مسئله حال و آینده خود می‏داند. محدودیت منابع غذایی و مهمتر از آن انحصار منابع و تولید غذای میلیاردها انسان در تعدادی از کشورهای پیشرفته و توزیع نامتعادل آن در جهان تراژدی غم‏انگیز فقر و گرسنگی و در نهایت مرگ را برای میلیون‏ها نفر کودک، زن و مرد را در کشورهای عقب‏ مانده رقم می‏زند. فقر و گرسنگی و قحطی، حوادث دردناکی هستند که اغلب بخاطر محدودیت‏های اقتصادی یا مسائل سیاسی و نه بخاطر کمبود مواد غذایی در بازارهای جهانی در کشورهای خاصی می‏تواند به وقوع پیوندد. در بین غذاهای مورد استفاده انسان، پروتئین حیوانی هم به لحاظ دارا بودن تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن انسان و سهل‏ الهضم بودن آن نقش اساسی و مهمی در رشد و سلامتی و تکامل جسمانی انسان دارد. در میان انواع پروتئین‏های حیوانی گوشت طیور به دلایل کم چرب بودن، ارزانی آن نسبت به انواع گوشت‏های دیگر، بهبود بازده تولید، پذیرش ایده‏ها و ابداعات نو بواسطه پیشرفت تکنیک‏های فرآوری روی آن و در نتیجه ارائه محصولات متنوع از موقعیت بیشتری نسبت به سایر گوشت‏های دامی برخوردار شده است. افزایش جمعیت جهان نیاز بشر را به مواد پروتئینی روز به روز افزایش می‏دهد و همین مسئله سبب شده است که بسیاری از حیوانات که گوشت آنها قابل مصرف انسان می‏باشد به صورت اهلی درآمده و با پرورش صنعتی آنها بخشی از احتیاجات پروتئینی انسان برطرف گردد..

از آنجا که منابع پروتئینی بین ۲۰ تا ۳۵ درصد از جیره غذایی طیور را تشکیل داده و این منابع از گران‏ترین اجزا جیره می‏باشد هر گونه کاوش برای کاهش هزینه بخش پروتئینی جیره سبب افزایش سود حاصله از پرورش طیور خواهد شد و هر گونه کوششی که منجر به جایگزینی مواد و منابع جدید پروتئینی که علاوه بر ارزانی، تهیه آن در کشور امکان‏پذیر باشد قابل ستایش و سبب افزایش درآمد پرورش دهندگان طیور خواهد شد. از مهمترین مسئله پرورش طیور مسئله خوراک و هزینه‏های مربوط به آن می‏باشد زیرا دریافت ناکافی مواد مغذی در خوراک طیور طی هر مرحله از تولید می‏تواند خسارت فراوانی را ببار آورد لذا ارزیابی مستمر منابع غذایی و بکارگیری منابع جدید خوراک ارزیابی شده در تغذیه طیور کاملاً ضروری است. با یک بازنگری بر تحقیقات انجام شده روشن می‏شود که ارزیابی مواد خوراکی، بخش عمده‏ای از تحقیقات انجام گرفته در زمینه تغذیه کاربردی را به خود اختصاص می‏دهد. مواد خوراکی جدید از نظر تغذیه طیور جدید نیستند بلکه معمولاً در یک منطقه جغرافیایی خاص ممکن است چندان مورد توجه واقع نشده باشد. متخصصان طیور باید نسبت به مواد خوراکی دیدگاه وسیع‏تر جهانی داشته باشند، باید از تجزیه شیمیایی ماده خوراکی (خصوصاً مواد مغذی آن) که در نقاط مختلف جغرافیایی تولید می‏شود نیز آگاهی داشته باشند. کوتاهی در این امر و بکارگیری احتمالی آن ماده خوراکی در تغذیه طیور می‏تواند باعث ایجاد مشکلات تغذیه‏ای و تاثیر بر عملکرد طیور را داشته باشد. رعایت شرایط حداقل و حداکثر استفاده از مواد خوراکی در جیره بسیار مهم می‏باشد (۱۵).

۲-۱- جوجه گوشتی

منظور اصلی استفاده از گوشت در برنامه غذایی انسان تامین پروتئین مورد نیاز بدن می باشد که در میان گوشت مرغ نقش مهمی را ایفا می نماید.پایین بودن افت پس از کشتار که رقمی در حدود۲۵-۲۰% وزن زنده می باشد،سالم و بهداشتی بودن گوشت مرغ،قابلیت هضم و جذب بالای گوشت مرغ،سرعت رشد بالا،سهولت تغذیه،برگشت سریع سرمایه از جمله مزایایی پرورش طیور می باشد (۱۶).

۲-۱-۱- طبقه‏ بندی

شاخه مهره داران دارای رده های متعددی است که رده آوس Aves یا پرندگان یکی از آنهاست. رده پرندگان دارای فوق راسته ای به نام نئوگناته Neognathae  می باشد که استخوان جناغ سینه، بزرگ و به شکل جلو بدنه کششی است. فوق راسته مزبور دارای راسته ای موسوم به گالینه  Gallinae می باشد که انواع این راسته دارای بال های کوتاه هستند و نمی توانند به خوبی پرواز کنند (۹).

تحت راسته آن موسوم به گالی Galli است که تیره سیخک داران یا فازیانیده Phasianindae جزء آن است.در تیره سیخک داران تحت تیره تولک روندگان یا فاسیالینه Phasianinae قرار گرفته اند که شامل جنس گالوس Gallus می باشد که در این جنس نوع گالوس دومستیکوس Gallus domesticus  یا مرغ خانگی قرار گرفته است (۹).

۲-۱-۲- نژادهای مرغ گوشتی

تمام نژاد های موجود مرغ گوشتی در دسته های مختلفی قرار دارند که مشخصات و ویژگی مهمترین نژاد هر دسته شرح داده خواهد شد.

۲-۱-۲-۱- نژاد پلیموت روک (Plymouth Rocks)

یکی از نژاد های فوق العاده خوب آمریکایی می باشد که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است و تقریباً این نژاد را در تمام گیتی می توان یافت زیرا دارای اندازه بدن خوب،گوشت عالی و میزان تخم مرغ مناسب است.عمق بدن آن خوب و رشد سینه قابل توجه است. تاج ساده بوده و حد متوسط وزن آن در خروس ۴٫۳ ، در مرغ ۳٫۳۹۰  در نیمچه خروس ۳٫۶۲۰ و در نیمچه مرغ ۲٫۷۱۰ کیلوگرم است. این نژاد دارای رنگ های مختلف مانند سفید،باقلایی،خرمایی،طلایی و آبی است و لی دو جور سفید و گل باقلایی آن بیشتر از جورهای دیگر مورد توجه قرار گرفته است (۹).

۲-۱-۲-۲- نژاد برهما‏ (Brahma)

اصل این نژاد در کشور هندوستان می باشد. این نژاد برای اولین بار در سال ۱۸۴۰ به آمریکا و در سال ۱۸۵۳ به انگلستان برده شد و در سال ۱۸۷۴ استاندارد آن تعیین گردید. در این نژاد بدن جمع و جور سنگین،پرها خوش منظره و هیکل متناسب و تاج نخودی شکل است. وجود پر در پاها و پنجه ها مشخص کننده این نژاد است. از نظر رنگ سه جور روشن،تیره و نخودی مشاهده شده است.حد متوسط وزن در خروس براهمای روشن ۵٫۴،مرغ ۴٫۳،نیمچه خروس ۴٫۵ و نیمچه مرغ ۳٫۶ کیلو گرم است (۹).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.