376 views
پیشینه تحقیق مسائل قیمت گذاری و طراحی سیستم های تولید سلولی (CMS) درحالت پویا دارای ۳۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۱-۲: مقدمه ۴
۲-۲: مساله قیمت گذاری: ۴
۱-۲-۲: مرور ادبیات قیمت گذاری پویا: ۵
۲-۲-۲: طبقه بندی ادبیات قیمت گذاری پویا ۱۲
۱-۲-۲-۲: امکان تدارک مجدد یا عدم امکان تدارک مجدد موجودی(R/NR) ۱۳
۲-۲-۲-۲: تقاضای مستقل یا وابسته در طول زمان(D/I) ۱۴
۳-۲-۲-۲: مشتریان نزدیک بین یا استراتژیک(M/S) ۱۴
۳-۲- مرور ادبیات تولید سلولی ۱۸
۴-۲: سیستم تولید سلولی پویا: ۲۲
۵-۲: بررسی توابع هدف بکار گرفته شده در ادبیات موضوع CMS و DCMS ۲۷
۶-۲: بررسی تقاضا بکار رفته در ادبیات موضوع CMS و DCMS: ۲۸
منابع و مراجع ۳۰
[۱] Ahi, A., Mir.B. Aryanezhad, Behzad Ashtiani, Ahmad Makui. 2009. A novel approach to determine cell formation, intracellular machine layout and cell layout in the CMS problem based on TOPSIS method. Computers & Operations Research 36, 1478 – ۱۴۹۶٫
[۲] Ahkioon, S., Bulgak, A-A., Bektas, T., 2007. Cellular manufacturing systems design with routing flexibility, machine procurement, production planning and dynamic system reconfiguration. International Journal of Production Research, 1 – ۲۸٫
[۳] Ahkioon, S., Bulgak, A-A., Bektas, T., 2009. Integrated cellular manufacturing systems design with production planning and dynamic system reconfiguration. European Journal of Operational Research 192, 414–۴۲۸٫
[۴] Akturk, M.S., Turkcan, A., 2000. Cellular manufacturing system design using a holonistic approach. International Journal of Production Research, 38, 2327-2347.
[۵] Al-Mubarak, F., Cem Canel, Basheer M. Khumawala. 2003. A simulation study of focused cellular manufacturing as an alternative batch-processing layout. Int. J. Production Economics 83, 123–۱۳۸٫
[۶] Aramoon Bajestani M, Rabbani M, Rahimi-Vahed AR, Baharian Khoshkhou G., 2009. A multi-objective scatter search for a dynamic cell formation problem. Computers & Operations Research 36 777 – ۷۹۴٫
[۷] C. Smith, J. F. Leimkuhler, and R. M. Darrow, “Yield Management at American Airlines,” Interfaces ٢٢: ٨–٣١ (١٩٩٢).
[۸] Vinod, “Origin-and-Destination Yield Management,” in The Handbook of Airline Economics, D. Jenkins (ed.), The Aviation Weekly Group of the McGraw-Hill Companies, New York, NY, ۴۵٩-۴۶٨, ١٩٩۵.
[۹] Balakrishnan, J., Cheng, C.H. 2007. Multi-period planning and uncertainty issues in cellular manufacturing: A review and future directions. European Journal of Operational Research 177, 281–۳۰۹٫
Balakrishnan, J., Cheng, C.H., 2005. Dynamic cellular manufacturing under multi-period planning horizons. Journal of Manufacturing Technology Management 16 (5), 516–۵۳۰٫
Ballakur, A., 1985. An investigation of part family/machine group formation in designing a cellular manufacturing system, Ph.D. Thesis, University of Wisconsin, Madison, WI.
در این مقاله یک مرور کامل از کارهایی که در مسائل قیمت گذاری و طراحی سیستمهای تولید سلولی[۱](CMS) درحالت پویا را در دو زیر بخش به طریق زیر، ارائه میکنیم. به علت تعداد زیاد کارهای مربوط که در عناوین گفته شده پیادهسازی شده است، ما فقط بر روی مطالعات انجام شدهی اخیر تمرکز کردهایم.
از زمانی که لتلوود برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ راه حلی را برای مسئله مدیریت درآمد صنایع هواپیمایی ارائه نمود تاکنون مدلها وروش های حل گوناگونی که از تکنیک های گوناگون محاسباتی و ریاضیاتی بهره میجستنددر خطوط هواپیمایی و همچنین سایر صنایع نظیر هتلداری، اتومبیلهای کرایهای، حمل و نقل ریلی و. .. معرفی شده اند.
در این فصل، ادبیات ارائه شده در زمینه قیمتگذاری پویا در مبحث مدیریت درآمد بررسی می شود. همانگونه که اشاره خواهد شد، مبحث قیمتگذاری پویا تنها یکی از مقولههای مورد بررسی در مدیریت درآمد است و در مورد ادبیات صورت گرفته بیشتر به این وجه از مفهوم مدیریت درآمد پرداخته شده است.
مبحث مدیریتدرآمد[۲]، نخستین بار در چهار دهه پیش و در زمان رخداد بینظمیهای وسیع در وضعیت شرکتهای هوایی مطرح شد. میتوان مدیریتدرآمدرا بصورت “هنر فروش ظرفیتی محدود از کالا در زمان مناسب با قیمت مناسب“تعریف نمود.
ابتدا تاریخچه مختصری از نحوه پیدایش و تکامل مدیریت درآمد ارائه میگردد و در ادامه، قیمت گذاری پویا در مدیریت درآمد بررسی میشود . توضیحات بیشتر در مورد منشا مدیریت درآمد و تاریخچه آن را میتوان در بلوبابا [۳]]۵۹[، اسمیت[۴]، لایمکولر[۵] و درو[۶] ]۷[، کراس [۷] ]۶۱[، دانلیوی[۸] ]۴۰[، و وینود [۹]]۸[ یافت.
پیش از ۱۹۷۲، تقریبا تمامی تحقیقات مربوط به روشهای کمی و عددی ، در زمینه کنترل رزرواسیون بلیت، به موضوع رزرو مضاعف کنترلشدهمنحصر شده بود. محاسباتی که برای رزرو مضاعف انجام میگرفت، عمدتا به پیشبینی توزیع احتمال تعداد مسافرانی که در لحظه پرواز، برای سوار شدن به هواپیما حاضر بودند، وابسته بود. از اینرو، تحقیقات مفیدی در زمینههای پیش`بینی غیر تجمیعی، لغو رزرو توسط مسافران، مسافران غائب، و مسافران بدون جا انجام گرفت. موفقیت نسبی در پیادهسازی نتایج تحقیقات انجام شده در زمینههای پیشبینی و رزرو مضاعف کنترل شده، باعث کسب اعتبار بیشتر برای روشهای علمی کنترل رزرواسیون بلیت شد.
در سالهای اولیه دهه ۱۹۷۰، برخی از خطوط هوایی دست به ابتکار جدیدی زدند. آنها قسمت محدودی از ظرفیت بعضی از محصولات کرایه ای[۱۰]خود را با تخفیف به مسافران ارائه نمودند. به گونه ای که مسافرانی که کرایههای متفاوتی پرداخته بودند، هم زمان در یک قسمت از هواپیما ، از خدمات مشابهی بهرهمند میشدند. به عنوان نمونه، BOAC ( برییتیش ایرویز[۱۱] فعلی) سرویس رزرو زودهنگام [۱۲] را ایجاد نمود که در آن، اگر مسافران حداقل ۲۱ روز قبل از پرواز ، بلیت خود را رزرو میکردند، کرایه کمتری از آنها دریافت میشد.
این ابتکار باعث شد که این خط هوایی بتواند از بعضی صندلیهایی که پیش از این در پروازها خالی میماندند، به کسب درآمد بپردازد. اما این کار، آنها را با مسئله جدیدی روبرو کرد و آن مساله این بود که چه تعداد صندلی باید برای رزروهای دیر هنگام، که از آنها کرایه کامل و بدون تخفیف دریافت میشد، حفظ[۱۳]شود. اگر تعداد کمی صندلی کنار گذاشته میشد، هواپیما مجبور بود با صندلیهای خالی پرواز کند، که این نیز به معنای از دست رفتن درآمد بود. برای حل این معضل نمیشد برای تمامی پروازها از یک قاعده ساده، مثل حفظ درصد ثابتی از ظرفیت، برای رزروها دیرهنگام استفاده نمود. چرا که مسافران (در مورد نحوه رزرو بلیت) به عوامل زیادی از جمله کرایه ، برنامه سفر[۱۴]، فصل، روزی از هفته که پرواز درآن انجام میشود، ساعت پرواز و بسیار عوامل دیگر بستگی دارد.
بدیهی است که انجام کنترل موثر و کارا بر صندلیهایی که با تخفیف ارائه میشوند، مستلزم ثبت و بررسی دقیق سوابق رزرو بلیت، گسترش قابلیتهای سیستمهای اطلاعاتی و انجام تحقیق وتوسعه(R&D) دقیق بر روی قواعد کنترل موجودی صندلیها است. لیتلوود[۱۵]]۴۶[ که یکی از محققین برجسته BOAC بود، نشان داد که تقاضای رزرو بلیت با قیمت تخفیف یافته، تازمانی باید مورد پذیرش واقع شود که درآمد آن از درآمد مورد انتظار[۱۶] هر بلیتیکه در آینده با قیمت کامل رزو شود، بیشتر باشد. این قانون ساده کنترل موجودی صندلیها ، که قانون لیتلوود هم نامیده میشود، سرآغاز تحقیقاتی شد که به نام مدیریت بازده و بعدها به نام مدیریت درآمد شناخته شدند. در آمریکای شمالی ، آغاز توسعه و تحقیقات عمده در زمینه مدیریت درآمد، از زمانی بود که امریکن ایرلاینز[۱۷] ، سرویس های کرایه های فوق ارزان[۱۸] خود را از آوریل ۱۹۷۷ راه اندازی کرد، یعنی کمی قبل از آزاد سازی خطوط هوایی داخلی و بین الملل آمریکا.
در طول بیست سال گذشته، سیستمهای مدیریت درآمد از شکل ساده کنترل تکمسیر[۱۹] خارج شدند و با تکامل تدریجی، به شکل کنترل بخشهای[۲۰] (پرواز)، و نهایتا به صورت کنترل مبدا- مقصد[۲۱] درآمدند. هر یک از این پیشرفتها نیازمند سرمایهگذاری در سیستمهای اطلاعاتی پیچیدهتر بود، اما سود حال از این سرمایه گذاریها بسیار عظیم و خیره کننده بود( به عنوان نونه رجوع کنید به اسمیت، لایمکولر و درو]۷[و کراس]۶۱[.) در ۱۹۹۹، اکثر خطوط هوایی بزرگ دنیا و تعداد زیادی از خطوط هوایی کوچک، توانایی مدیریت درآمد را (البته در سطوح متفاوت) کسب کردند.سایر خطوط هوایی کوچک و همچنین خطوط هوایی بینالمللی، در بازارهایی که به تازگی آزاد( خصوصی) شده اند، نیز پیاده سازی مدیریت درآمد را آغاز نموده اند.
گزارشهایی حاکی از موفقیت مدیریت درآمد در خطوط هوایی بسیار فراوان است و این امر، راه را برای استفاده از مدیریت درآمد در سایر بخشهای حمل و نقل( زمینی، ریلی، دریایی و . . .) و همچنین بسیاری از بخشهای خدماتی، باز کرده است.
[۱]Cellular Manufacturing System
[۲]Revenue Management
[۳]Belobaba
[۴]Smith
[۵]Leimkuhler
[۶]Darrow
[۷]Cross
[۸]Dunleavy
[۹]Vinod
[۱۰]Fare Products
[۱۱]British Airways
[۱۲]Early bird
[۱۳]Protected
[۱۴]Itinerary
[۱۵]Littlewood
[۱۶]Expected Revenue
[۱۷]American Airlines
[۱۸]Super saver
[۱۹]Single-leg Control
[۲۰]Segment Control
[۲۱]Origin-Destinatination Control
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر