تحقیق محتوای اطلاعاتی اقلام حسابداری وجه نقد عملیاتی،وجه نقدآزاد،اقلام تعهدی و ارزش بازار شرکتها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق محتوای اطلاعاتی اقلام حسابداری وجه نقد عملیاتی،وجه نقدآزاد،اقلام تعهدی  و ارزش بازار شرکتها  دارای ۴۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۴
۲-۲ نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان    ۴
۲-۳ ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی    ۵
۲-۳-۱ مربوط بودن    ۵
۲-۴ محتوای اطلاعات مالی    ۵
۲-۴-۱ انواع آزمونهای محتوای اطلاعات ارقام حسابداری    ۵
۲-۵ محتوای اطلاعاتی سود حسابداری وارزش بازارشرکت (قیمت سهام)    ۷
۲-۵-۱ حلقه ارتباطی سود وقیمت سهام    ۸
۲-۵-۱-۱ مدل ارزشیابی مبتنی بر سود    ۸
۲-۶ محتوای اطلاعاتی اقلام تعهدی وارزش بازار شرکت    ۸
۲-۶-۱ طبقه بندی اقلام تعهدی به جاری وغیرجاری    ۹
۲-۶-۱-۱ اقلام تعهدی جاری    ۱۰
۲-۶-۱-۲ اقلام تعهدی غیر جاری    ۱۰
۲-۷ جریان نقدی عملیاتی    ۱۱
۲-۷-۱ محتوای اطلاعاتی وجه نقد عملیاتی وارزش بازار شرکت    ۱۲
۲- ۸جریان وجه نقد آزاد    ۱۳
۲-۸-۱ سود خالص، یک عقیده و جریان وجوه نقد، یک واقعیت    ۱۳
۲-۸-۲ محتوای اطلاعاتی وجه نقد آزاد وارزش بازار شرکت    ۱۴
۲-۹ مقایسه محتوای اطلاعاتی سود وجریانهای نقدی شرکت    ۱۵
۲-۹-۱ مقایسه سودوجریانات نقدی از دیدگاه استفاده کنندگان مختلف    ۱۵
۲-۹-۲مقایسه محتوای اطلاعاتی سود وجریان نقدی    ۱۶
۲-۹-۲-۱کیفیت سود    ۱۶
۲-۹-۲-۲مقایسه سود وجریان نقدی    ۱۷
۲-۱۰ بررسی رابطه بین جریان وجوه نقد، اقلام تعهدی جاری و غیر جاری با ارزش بازار شرکتها    ۱۸
۲-۱۱ پیشینه تحقیقات    ۲۱
۲-۱۱-۱ مروری بر تحقیقات قبلی در ایران    ۲۱
۲-۱۱-۲ مروری بر تحقیقات قبلی درخارج از ایران    ۲۷
منابع    ۳۳

منابع

پورحیدری، امیدوکرمشاهی، بهنام(۱۳۸۹)بررسی محتوای اطلاعاتی سود حسابداری بادرنظرگرفتن میزان کارایی بازار درشرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران،فصلنامه بورس اوراق بهادار،شماره۱۲،سال سوم،زمستان۸۹،صص۸۷-۱۰۸٫

شباهنگ،رضا(۱۳۸۷)تئوری حسابداری،جلداول،چاپ هفتم،انتشارات سازمان حسابرسی.

کردستانی، غلامرضاوخلیلی ،مهدی(۱۳۹۰)تاثیرمحافظه کاری برمحتوای اطلاعاتی تفاضلی جریانهای نقدی واقلام تعهدی،مجله دانش حسابداری، سال دوم،شماره ۴،بهار۱۳۹۰،صص ۸۳-۱۰۴٫

کردستانی، غلامرضاورودنشین، حمید(۱۳۸۵)بررسی میزان مربوط بودن اجزای نقدی،تعهدی سود حسابداری به ارزش بازارشرکت ، بررسی های حسابداری وحسابرسی، شماره ۴۵، پاییز ۸۵، صص ۴۵-۶۸٫

بمانی محمدآبادی،مجید،(۱۳۸۲)بررسی توان اطلاعات مالی سالهای گذشته جهت پیش بینی عملکرد سودوزیان آینده شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران،پایان نامه کارشناسی ارشدحسابداری،دانشگاه تهران.تابستان ۸۲٫

پیری، پرویز،ایمانی،محمدوانصاری،نوید(۱۳۹۱)آزمون رابطه متغیرهای حسابداری ونماگرهای ساختاری بازار سرمایه، مجموعه مقالات دهمین همایش ملی حسابداری ایران، دانشگاه الزهرا، خرداد۹۱٫

دستگیر ، محسن وپایروند،بهمن(۱۳۸۹)نقش اقلام تعهدی جاری وغیرجاری درارتباط بین سود وبازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه مطالعات حسابداری، شماره ۲۸، زمستان ۸۹، صص ۴۱-۶۲٫

رضایی،فرزین،جباری خامنه ای،حسین وشفیعی دیزجی، هادی(۱۳۹۱)بررسی روند تدریجی رابطه متغیرهای حسابداری وقیمت سهام به کمک مدل بیز سلسله مراتبی،مجموعه مقالات دهمین همایش ملی حسابداری ایران، دانشگاه الزهرا،خرداد۹۱٫

مشایخی، بیتا وشریعتی ایوری، علیرضا(۱۳۸۸)مقایسه سود وجریانات نقدی به عنوان معیارهایی برای ارزیابی عملکرد شرکت:بررسی نقش اقلام تعهدی، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مالی، سال اول، شماره ۴، زمستان ۸۸، صص۱-۲۵٫

ظریف فرد، احمد وناظمی، امین(۱۳۸۳)بررسی نقش سود حسابداری وجریانهای نقدی در سنجش عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بررسی های حسابداری وحسابرسی، سال یازدهم، شماره ۱۱، پاییز ۸۳، صص ۹۳-۱۱۹٫

ظریف فرد، احمدوناظمی ،امین(۱۳۸۴)بررسی نقش عدم کارایی احتمالی بازار در روابط بین متغیرهای حسابداری وقیمت وبازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مجله علوم انسانی واجتماعی دانشگاه شیراز، دوره۲۲،شماره۲،تابستان ۸۴٫

محمدزادگان، اکبر(۱۳۸۵)بررسی رابطه بین قابلیت اتکای اقلام تعهدی با پایداری سود وقیمت سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بوورس اوراق بهادار تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین.

۱ مقدمه

تاکید اولیه در گزارشگری مالی، ارایه اطلاعاتی در مورد عملکرد بنگاه است که بوسیله سود واجزای متشکله آن فراهم می آید.به عبارت دیگر ، استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری به منظور ارزیابی وپیش بینی بازده واحد تجاری متعاقب آن ، اتخاذ تصمیم های اقتصادی، بیش از هر اطلاعات دیگری براطلاعات ناشی از سود واجزای تشکیل دهنده آن اتکا می کنند.آنها با استفاده از سودهای گزارش شده به پیش بینی سود وجریانهای نقدی آتی ونیز ارزش گذاری شرکت بر اساس این پیش بینی ها اقدام می نمایند. زیرایکی از اهداف  اساسی صورتهای مالی فراهم کردن اطلاعات مفید در ارزیابی گردش وجه نقد آتی وعدم قطعیت حول آنها است.بنابراین، یکی از اهداف اساسی صورتهای مالی ، فراهم کردن اطلاعاتی است که در ارزیابی شرکت مفید است.

در این راستا، محققان در تحقیقات مالی که در قالب مطالعات رابطه ارزشی صورت می گیرد، به شناسایی ، بررسی وآزمون محتوای اطلاعاتی وقدرت توضیح دهندگی چنین متغیرهایی پرداخته اند.(پورحیدری وهمکاران ، ۸۹)درنتیجه در این مقاله به بررسی محتوای اطلاعاتی وقدرت توضیح دهندگی این متغیر واجزای آن با ارزش بازار شرکتها به صورت مستقل وترکیبی پرداخته می شود.

۲-۲ نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان

توسعه اقتصادی وبوجودآمدن شرکتهای سهامی بزرگ که شامل هزاران سهامدار می باشند موجب گردید تا امکان حضور مالکین در شرکت وآگاهی از فعالیتهای آن وجود نداشته باشد.لیکن این افراد همواره جهت حفظ منافع خود علاقه مند به اطلاع از وضعیت وعملکرد شرکتها می باشند.همچنین سایر سرمایه گذاران بالقوه ، اعتباردهندگان وسایراستفاده کنندگان نیز برای تصمیم گیری نیاز به آگاهی از وضعیت وعملکرد شرکتها دارند.

لذا به منظور پاسخگویی به نیازهای استفاده کنندگان ، حسابداری به تهیه وگزارش اطلاعات می پردازد اما با توجه به گروههای مختلف استفاده کننده با مقاصد گوناگون نیازهای متنوعی وجود دارد.زیرادریک سازمان نیازهای اطلاعاتی در ۳گروه دسته بندی می شود :اطلاعات عملیاتی ، اطلاعات حسابداری مدیریت واطلاعات حسابداری مالی.اطلاعات عملیاتی برای تصمیمات مرتبط با عملیات شرکت از قبیل سیاستهای تولید وفروش محصولات بکار می رود، اطلاعات حسابداری مدیریت نیز توسط استفاده کنندگان درون سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد واطلاعات حسابداری مالی برای استفاده کنندگان برون سازمانی کاربرد دارد.این نوع اطلاعات بیشتر برای استفاده در تصمیمات سرمایه گذار ان و….می باشد.(شباهنگ ، ۷۳)

لذا حسابداری به منظور تامین نیاز اطلاعاتی استفاده کنندگان صورتهای مالی را تهیه می کند واستفاده کنندگان اساسی نیز سرمایه گذاران واعتباردهندگان شناخته شده اند.(بمانی محمدآبادی،۸۲)

۲-۳ ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی

به خصوصیاتی که موجب می شوند اطلاعات صورتهای مالی برای استفاده کنندگان مفید باشند، ویژگیهای کیفی اطلاق می شوند.دریک طبقه بندی کلی ویژگیهای کیفی اطلاعات مالی به ویژگیهای کیفی مرتبط با محتوای اطلاعات صورتهای مالی و ویژگیهای کیفی مرتبط با چگونگی ارائه اطلاعات تقسیم می شود. از ویژگیهای کیفی مرتبط با محتوای اطلاعات مربوط بودن است.(بمانی محمدآبادی،۸۲)

۲-۳-۱ مربوط بودن

اطلاعاتی مربوط تلقی می شود که بر تصمیمات اقتصادی استفاده کنندگان موثرواقع شود.مربوط بودن یک ویژگی نسبی است.بنابراین اطلاعاتی مربوط تلقی می شود که بر تصمیمات استفاده کنندگان درباره نتایج رویدادهای گذشته وپیش بینی نتایج رویدادهای حال وآینده موثر واقع شود.(بمانی محمدآبادی،۸۲)

۲-۴ محتوای اطلاعات مالی

اطلاعات صورتهای مالی که برای استفاده کنندگان تهیه می شود شامل بخشهای مختلفی است که هریک اطلاعات خاصی را شامل می شود.لذا سودمندی اطلاعات با توجه به فواید آنها برای استفاده کنندگان مشخص می شود.(بمانی محمدآبادی،۸۲)

۲-۴-۱ انواع آزمونهای محتوای اطلاعات ارقام حسابداری

محتوای اطلاعاتی ارقام حسابداری به این معنی است که گزارشهای مالی، اطلاعات جدید ومناسبی را به بازار منتقل می کنندوباعث تغییر در انتظارات سرمایه گذاران می شوندکه به تبع آن سرمایه گذاران به این اطلاعات واکنش نشان می دهند.واکنش سرمایه گذاران به انتشار اثر اطلاعات بر تصمیمات آنها است، یعنی اطلاعات حسابداری محتوای اطلاعاتی دارد.درادبیات حسابداری ، محتوای اطلاعاتی افزاینده ، نسبی وتفاضلی ارقام حسابداری مطرح شده است(گری وهمکاران،۱۹۹۵)

پژوهشگر در مقایسه های تفاضلی در جستجوی معیاری است که محتوای اطلاعاتی بیشتری داردوتاهنگامی که حق انتخاب وجود داردآن را انتخاب می کند.مقایسه های افزاینده زمانی مورد استفاده قرار می گیردکه نیاز به گزینش از بین یک یا چند  معیار حسابداری باشد.دربسیاری موارد تحقیقات به بررسی اینکه محتوای اطلاعاتی یک افشا، فراتر از دیگری است نمی پردازد، بلکه تمرکزبر این مطلب داردکه کدام یک اطلاعات بیشتری فراهم می کند، به عبارت دیگر،زمانی که مقایسه محتوای اطلاعاتی صورت می گیردیاهنگامی که طبقه بندی براساس محتوای اطلاعاتی مدنظر باشد، محتوای اطلاعاتی تفاضلی بیش از محتوای اطلاعاتی افزاینده مطلوب خواهد بود.(کردستانی وخلیلی،۱۳۹۰صص۸۳-۱۰۴)

مقایسه های محتوای اطلاعاتی افزاینده وتفاضلی، به سوالات تحقیق متفاوتی پاسخ می دهدونیازمند آزمونهای آماری مختلف است ، به عنوان مثال ، زمانی که مسئولان تدوین استاندارد،بین استانداردهای حسابداری موجودانتخاب می کنندویا هنگامی که مدیران از میان چندین رفتار حسابداری برای گزینش نتایج عملکرد خوب حق انتخاب دارند، مقایسه های تفاضلی کاربرد پیدا می کند.درتحلیل سرمایه گذاری ، زمانی که تحصیل یا پردازش اطلاعات پرهزینه است، طبقه بندی معیارهای حسابداری بر اساس محتوای اطلاعاتی مفید خواهدبود(گری وهمکاران،۱۹۹۵)

محتوای اطلاعاتی افزاینده نشان می دهد که آیا یک معیار حسابداری (یا مجموعه ای از معیارها)محتوای اطلاعاتی فراتری از سایر معیارها ارائه می کند،در حالی که محتوای اطلاعاتی تفاضلی درجستجوی این است که مشخص کند کدام معیار محتوای اطلاعاتی بیشتری (بزرگتری)نسبت به دیگر معیارها دارد.برای مقایسه محتوای اطلاعاتی تفاضلی وافزاینده می توان بین دو متغیرx,yروابط زیر را برقرار ساخت:

در مورد محتوای اطلاعاتی افزاینده:

محتوای اطلاعاتی(x,y)≥محتوای اطلاعاتی (y)

محتوای اطلاعاتی (x,y)≥محتوای اطلاعاتی(x)

درمورد محتوای اطلاعات تفاضلی:

محتوای اطلاعاتی (x)≥یا≤محتوای اطلاعاتی (y)

به عبارت دیگر برای بررسی محتوای اطلاعاتی افزاینده باید دیدآیا محتوای اطلاعاتی xوyبا هم، بیش از محتوای اطلاعاتی هریک  از این دو متغیر به تنهایی است،اگر چنین نباشد،آن متغیردارای محتوای اطلاعاتی افزاینده است.برای محتوای اطلاعاتی تفاضلی باید دیدآیا محتوای اطلاعاتی xبه تنهایی بزرگتر،مساوی یا کوچکتر از محتوای اطلاعاتی yبه تنهایی است. (کردستانی وخلیلی،۱۳۹۰)

بنابراین آزمون محتوای اطلاعاتی در دو قالب محتوای اطلاعاتی نسبی ومحتوای اطلاعاتی افزاینده مطرح می شود، بحث محتوای اطلاعات نسبی زمانی است که محقق می خواهد دریابد از بین دو یا چند معیار حسابداری ، کدام یک محتوای اطلاعاتی بیشتری نسبت به سایر متغیرها دارد تا بتواند به یک رتبه بندی از معیارها دست یابد.از سوی دیگر، در تحقیقاتی که به محتوای اطلاعاتی افزاینده اطلاعات اقلام حسابداری می پردازند هدف اصلی پاسخ به این سوال است که آیا یک یا چند معیار چیزی فراتر از سایر متغیرها به آنها می افزایند یا خیر.(پورحیدری وهمکاران، ۸۹،ص۱۰۸)

۲-۵ محتوای اطلاعاتی سود حسابداری وارزش بازارشرکت (قیمت سهام)

هدف اصلی گزارشگری مالی کمک به استفاده کنندگان بویژه سرمایه گذاران در تصمیم گیریهای اقتصادی است وارزیابی ارزش شرکت ، مبنای اصلی تصمیمات اقتصادی سرمایه گذاران قرار می گیرد .نهادهای حرفه ای حسابداری ومالی با تاکید بر تدوین استانداردهای حسابداری که بتوانددر قالب صورتهای مالی ، اطلاعاتی مفید ومربوط برای سرمایه گذاران وسایر گروههای استفاده کننده ارائه کند، در راستای تحقق اهداف مورد نظر حسابداری گام های اساسی برداشته اندوانتظار می رود تلاش آنها به ارتقای کیفیت صورتهای مالی وافزایش توان پیش بینی متغیرهای حسابداری کمک کند.با توجه به جنبه های اقتصادی اطلاعات گزارشگری مالی وسیستم حسابداری نقش حیاتی در بازار سرمایه کارا ایفا می کنند بر این اساس تدوین کنندگان استانداردهای حسابداری تلاش می کنند تا بر انطباق اطلاعات سیستم حسابداری با اطلاعات سودمند مورد نیاز سرمایه گذاران بیفزایند.آنها هدف اصلی حسابداری را تامین نیازهای اطلاعاتی بازار سرمایه عنوان می کنند .بنابراین ارزیابی سودمندی اطلاعات حسابداری در ارزشیابی سهام یا مربوط بودن اطلاعات حسابداری به ارزش شرکت در تحقیقات اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته ، به عنوان یک الگوی اصلی در تحقیقات حسابداری مالی مطرح شده  است(پیری وهمکاران،۱۳۹۱).

بنابراین یکی از مهمترین اهداف صورتهای مالی، ارائه اطلاعات مفید به ذینفعان می باشد.تمرکز واستفاده گروههای مختلف مانند سرمایه گذاران ، سهامداران ، مدیریت ، کارکنان ودولت سبب گردیده که سود به عنوان مفهوم بنیادین در حسابداری مطرح گردد.(مرادزاده فرد وهمکاران، ۱۳۹۱)بنابراین یکی از مهمترین اطلاعات مالی گزارش شده توسط شرکتها سود است .در واقع سرمایه گذاران وبسیاری دیگر از استفاده کنندگان داده های حسابداری سود را منبع مهم اطلاعاتی برای ارزیابی عملکرد شرکتها تلقی می نمایند.سود یکی از عناصر اصلی قیمت گذاری سهام نیز می باشد.تحقیقات حسابداری از سال ۱۹۸۶بدنبال سودمندی اطلاعات حسابداری مالی برای تصمیمات سرمایه گذاری بوده است.نخستین تحقیقی که در این زمینه انجام گرفت توسط بال وبراون ارائه شد.آنها شواهدی ارائه نمودند که قمیت بازار اوراق بهادار در برابر اعلان سود خالص واکنش نشان می دهد.( رضایی وهمکاران، ۱۳۹۱)

در این زمینه پنمن[۱] وهمکاران (۲۰۰۷) بیان می دارند در صورتی که سود حسابداری قادر باشد ارزش شرکت را پیش بینی کند، دارای کیفیت مرغوبی است.تحقیقات زیادی در مورد محتوای اطلاعاتی[۲] سود ومتغیرهایی نظیر قیمت سهام انجام شده است.(ظریف فردوهمکاران ، ۱۳۸۴)

۲-۵-۱ حلقه ارتباطی سود وقیمت سهام

محققان از دونوع مدل ارزشیابی برای آزمون ارتباط متغیرهای مستقل حسابداری با قیمت (بازده سهام) استفاده می‌کنند. مدل قیمت ومدل بازده، مدل قیمت همانند مدل اولسن[۳] (۱۹۹۵) برای آزمون ارتباط بین قیمتهای سهام، سود وارزش دفتری مورد استفاده قرار گرفته است.مدل بازده برای آزمون ارتباط بین بازده سهام وسطح تغییرات سود حسابداری استفاده می شود.همانطور که توسط استون[۴] وهریس[۵] (۱۹۹۱)مورد استفاده قرار گرفت.

۲-۵-۱-۱ مدل ارزشیابی مبتنی بر سود

در مدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام ارزش واحد انتفاعی از دیدگاه سهامداران، مساوی ارزش فعلی سود سهامی فرض شده است که انتظار می رود توسط سهامداران در آینده دریافت شود.براساس این مدل نقش سود حسابداری در تعیین ارزش واحد انتفاعی به صورت روابط ریاضی مطرح شده است.در این روابط، ابتدا ارزش جاری سهام به عنوان تابعی از سود مورد انتظار آتی سهام تعریف شده است.سپس سود مورد انتظار آتی سهام به عنوان تابعی از سودهای آتی واحد انتفاعی فرض گردیده ، درآخر نیز سود جاری حسابداری به عنوان مبنایی مفید برای پیش بینی سودهای آتی در نظر گرفته شده است..بنابراین سود حسابداری از لحاظ ارزیابی سود سهام آتی وقیمت سهم در این روابط ریاضی به طور غیر مستقیم نقش مفیدی را ایفا می نماید وتغییر درآن موجب تغییر در قیمت سهام خواهد شد.این روابط به طور خلاصه از ۳جنبه مورد مطالعه قرار گرفته است: ۱-ارتباط بین قیمت اوراق بهادار وسود پرداختی آتی  ۲-ارتباط بین سودپرداختی آتی وسودهای آتی ۳-ارتباط بین سودهای اتی وسودهای جاری(نظری تنها وهمکاران، ۱۳۸۵)

[۱] penman

[۲] بررسی محتوای اطلاعاتی در این پژوهش برای مشاهده نقشی است که اطلاعات حسابداری می توانند در تبیین رفتار قیمت وبازده داشته باشند.

[۳] ohlsen

[۴] Easton

[۵] Harris

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازار ، ابعاد گوناگون مارکتینگ ، شبکه فرصت بازار یا محصول و آمیخته بازاریابی خدماتی و تاریخچه بیمه های بازرگانی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.