تحقیق بازار ، ابعاد گوناگون مارکتینگ ، شبکه فرصت بازار یا محصول و آمیخته بازاریابی خدماتی و تاریخچه بیمه های بازرگانی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بازار ، ابعاد گوناگون مارکتینگ ، شبکه فرصت بازار یا محصول و آمیخته بازاریابی خدماتی و تاریخچه بیمه های بازرگانی دارای ۴۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۶
۲-۲ توصیف برخی مفاهیم مرتبط با بیمه    ۷
۲-۲-۱  بیمه:    ۷
۲-۲-۲ بیمه جامع زندگی:    ۷
۲-۲-۳ فروش:    ۷
۲-۲-۴ تبلیغات:    ۷
۲-۳ بازار    ۸
۲-۳-۱ بازارهای خودکفا    ۹
۲-۳-۲  بازارهای غیرمتمرکز    ۹
۲-۳-۳  بازارهای متمرکز    ۱۰
۲-۴ ابعاد گوناگون مارکتینگ    ۱۱
۲-۴-۱ بازارگرایی:    ۱۱
۲-۴-۲ بازار شناسی:    ۱۱
۲-۴-۳ بازارسازی:    ۱۲
۲-۴-۵ بازارگردی :    ۱۳
۲-۴-۶ بازارسنجی:    ۱۳
۲-۴-۷ بازارداری:    ۱۴
۲-۴-۸ بازارگرمی:    ۱۵
۲-۴-۹ بازارگردانی :    ۱۵
۲-۴-۱۰ بازاریابی:    ۱۵
۲-۵ نقش اطلاعات بازاریابی:    ۱۶
۲-۶ شبکه فرصت بازار یا محصول :    ۱۷
۲-۶-۱  راهبرد  نفوذ در بازار    ۱۸
۲-۶-۲ راهبرد توسعه بازار    ۱۸
۲-۶-۳ راهبرد توسعه محصول     ۱۸
۲-۶-۴ راهبرد متنوع (کالاهای جدید در بازارهای جدید)    ۱۹
۲-۶-۵ مدیریت بازاریابی خدمات:    ۱۹
۲-۷ آمیخته بازاریابی خدماتی:    ۱۹
۲-۷-۱ محصول (خدمت).    ۱۹
۲-۷-۲ قیمت    ۲۰
۲-۷-۳ توزیع یا مکان    ۲۱
۲-۷-۴ ترفیع    ۲۲
۲-۸ چهار C    ۲۳
۲-۹ کانالهای اصلی توزیع    ۲۳
۲-۹-۱  توزیع محصولات مصرفی    ۲۳
۲-۹-۲ توزیع محصولات صنعتی    ۲۴
۲-۱۰ فروش    ۲۵
۲-۱۱ تاریخچه بیمه های بازرگانی    ۲۷
۲-۱۱-۱ مقدمه    ۲۷
۲-۱۲ تاریخچه بیمه    ۲۷
۲-۱۳ تاریخچه بیمه در ایران    ۲۸
۲-۱۵ بیمه های بازرگانی    ۳۱
۲-۱۶ تاریخچه و توسعه بیمه های اشخاص    ۳۵
۲-۱۷ بیمه های عمر و زندگی    ۳۶
۲-۱۸ فایده عملی بیمه عمر    ۳۷
۲-۱۹ شرایط و مزایای بیمه عمر و پس انداز    ۳۸
۲-۲۰ پیشینه تحقیق:    ۳۹
۲-۲۰-۱ مقدمه    ۳۹
۲-۲۱ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    ۴۰
۲-۲۲ تحقیقات انجام شده درداخل کشور    ۴۱
۲-۲۳-نظریه ها    ۴۳
منابع    ۴۶

منابع

میرزائی پور، علی. (۱۳۹۰). بررسی میزان اثر بخشی تبلیغات پست بانک در میان مشتریان خود در تهران. فصلنامه فرهنگ ارتباطات، سال اول، شماره اول، صص ۱۹-۴۰٫

حنیفه زاده، لطیف. (۱۳۹۰). بیمه عمر. تهران: انتشارات اندیشه آریا.

راسل جونز، نیل، الکساندر، دیوید، ترنر، چارلز، نیوبای، تونی.(۲۰۰۰) بازاریابی و فروش، ترجمه دکتر علی دنیادیده. تهران: انتشارات اندیشه آریا.

ربیعی، سمیه. (۱۳۸۵). اهمیت روزافزون آموزش بیمه. انتشارات تازه های جهان بیمه، شماره ۹۶، صص۵۹-۶۱٫

شاپوری، سودابه. (۱۳۹۱). بازاریابی در کتابخانه. تهران: انتشارات کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۱، شماره ۱، صص ۲۲-۳۳٫

صدیقیان، حسین. (۱۳۹۰). مدیریت بازاریابی و فروش بیمه. تهران: انتشارات مرکز آموزش بیمه ایران

روستا، احمد. (۱۳۸۱). مدیریت بازاریابی. تهران: انتشارات سمت.

روستا، احمد، ونوس، داور، ابراهیمی، عبدالحمید. (۱۳۷۵). بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: نشر آموخته

سعید نیا، حمیدرضا، قربانی، رعنا. (۱۳۸۲). بررسی شیوه های فروش حضوری خدمات بیمه در ایران و ارائه راهکارهای مناسب. انتشارات پژزوهشنامه بیمه، شماره ۷۱، صص ۳۱-۶۸٫

سندهازن، ریچارد. (۱۹۹۴). بازاریابی جهانی. ترجمه محمدابراهیم گوهریان و هاشم نیکومرام، ۱۳۸۳٫ تهران: انتشارات امیرکبیر

فرجادی، منوچهر. (۱۳۷۶). اصول و مفاهیم بیمه های بازرگانی. تهران: انتشارات بیمه البرز.

Li, M. (2008). Factors influencing houshold`s demand of life insurance, In Partial Fulfillment of the Requirements for the DegreeMaster of Science, at the University of Missouri-Columbia. Viewed December 2013

۲٫ Kundu, A. (2008). Advertising and firm value: Mapping the relationship between Advertising profitability and business strategy in India. Indian business Academy Banglore, Retrieved from

۱-۲ مقدمه

در هر اجتماعی مردم مجبورند احتیاجات مادی و معنوی خود را بوسیله دیگران تامین کنند، تنها تعداد معدودی از انسانهای غارنشین و بدوی قادر بودند وسایل زندگی خودشان را شخصا تهیه کنند، تهیه وسایل زندگی و احتیاجات روزمره مستلزم کار و فعالیت مداوم است.

تصمیم به خرید مایحتاج زندگی و انتخاب آنها از طریق اطلاع یافتن از مزایای کالا، بوسیله ارائه کالا و تبلیغ و دیدن ویترین فروشگاهها و یا گردش در داخل بازارهای فروش بوجود می آید و این امر بیشتر برای وسایلی است که قسمتی از احتیاجات مادی و معنوی ما را برطرف می سازد.

اطلاع از خواسته های گروههای مصرف کننده و برآورد ساختن احتیاجات آنها از راه تولید و یا انجام نیازمندیهای آنها، بردن کالا و خدمات در محلی که مورد نیاز است و بالاخره فروش کالا و یا خدمات به این گروه بیشمار کار اساسی بازاریابی است.

امروزه فروش، نقشی مکمل و ارزشمند بر فعالیت های بازاریابی و توسعه محصولات جدید در سازمان دارد. فروش به عنوان یکی از منابع اصلی هوشمندی بازار، علاوه بر تدوین برتامه های استراتژیک، در اجرای آنها نیز ایفای نقش می کند .(Lyus, Rogers, and Simms, 2011: 113)

بازاریابی- اتحادیه بازاریابی آمریکایی، اخیرا تعریف خود را از بازاریابی گسترش داده است و در این میان، به دو موضوع تاکید می نماید:۱- آنچه که فرآیند به آن نایل می شود ۲-آنچه که در طی فرآیند انجام می شود.بازاریابی انجام عملیات طرح ریزی شده است که در واقع عبارت است از فکر و طرح یا ایده اولیه در مورد قیمت گذاری، توسعه فروش، توزیع ایده هاو کالاها و خدماتی که انجام معاملات و مبادلاتی را ایجاب می کند- یعنی مواردی که تامین کنندهء اهداف سازمانی و انفرادی است (سندهازن، ۱۹۹۴،ص۳۵).

یک شرکت خواه بزرگ باشد یا کوچک، خواه محصولی را که می فروشد ملموس باشد یا غیر ملموس، خواه به اهداف انتفاعی یا غیرانتفاعی خود دست یابد،چه در بازارهای داخلی باشد چه بازارهای جهانی،عملیات اصلی و زیربنایی مشابه خواهند بود،یعنی شرکت باید مشتری را بیابد، تولید نماید، قیمت گذاری روی محصول را انجام دهد و کارها را توسعه دهد و دست به تبلیغات بزند و محصولات را توزیع کند و نیز برخی عوامل غیر فابل کنترل را در امر عرضه محصولات به مشتریان در نظر بگیرد (سندهازن[۱]، ۱۹۹۴، ص ۳۶).

۲-۲ توصیف برخی مفاهیم مرتبط با بیمه

۲-۲-۱  بیمه:

به موجب ماده یک قانون بیمه، “بیمه عقدی است که بموجب آن یک طرف تعهد می نماید در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع حادثه خسارات وارده را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، زرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می دهد حق بیمه و آنچه را بیمه می شود مورد بیمه می گویند (حنیفه زاده، ۱۳۹۰، ص۳۱).

۲-۲-۲ بیمه جامع زندگی:

بیمه نامه جامع زندگی علاوه بر تأمین منابع لازم برای آینده بیمه شدگان از قبیل دریافت سرمایه بیمه در زمان بازنشستگی، برخورداری از پوشش بیمه عمر در مقابل خطر فوت و امکان دریافت مستمری، در رابطه با نحوه و مبلغ حق بیمه های پرداختی و ارائه خدمات به بیمه شدگان نیز دارای انعطاف پذیری زیادی بوده و با دارا بودن ضریب افزایش سالانه جهت حق بیمه و سرمایه فوت ، بیمه شده را در مقابل تورم فرضی آینده تجهیز می نماید (همان، ص۳۲).

۲-۲-۳ فروش:

فروش فرآیندی است مشتمل بر مشتری یابی یعنی یافتن و پرورش دادن مشتریان جدید عرضه کالا یا خدمات، پاسخگویی به مشتریان و انعقاد قرارداد با او ( بلوریان تهرانی، ۱۳۷۴(.

۲-۲-۴ تبلیغات:

زمانی که برای انجام فعالیتهای آگاهی دهنده، بها پرداخت می شود، آن را تبلیغات می گویند (شاپوری، ۱۳۹۱(.

۲-۲-۵  تبلیغات خاص:

عبارت است از هر فرم پرداخت شده از ارائه غیر حضوری و ارتقای ایده ها برای کالاها و خدمات توسط یک سازمان مشخص تبلیغاتی و تخصیص جوایز ارزنده به مشتریان ( صدیقیان، ۱۳۹۰، ص۴۲).

۲-۲-۶ ادبیات تبلیغاتی:

شامل بروشور، کاتالوگ، دفترچه راهنما، پوستر ، اوراق تبلیغاتی و …است که یک شرکت برای تبلیغ کالاها و خدمات خود از آنها استفاده می کند (جونز و همکاران، ۲۰۰۰، ص۷۸).

– تبلیغات فروش: این کار می تواند اشکال متنوعی داشته باشد، یا مردم را به خرید کالا و خدمات دعوت کرده و یا می خواهد بیشتر خریداری کنند (جونز و همکاران، ۲۰۰۰، ص۷۷).

– بازار: بازار یک نظام باز اجتماعی است که هدف آن انجام مبادلات و معاملات سودمند و رضایت بخش و ارائه خدمت و تسهیلات به همه کسانی است که در این سیستم نقش دارند (روستا و همکاران، ۱۳۷۵، ص۳۴).

۲-۳ بازار

موضوع مبادله بطور طبیعی به بازار منتهی می شود. تعریف بازار عبارت است از: “محلی برای مبادلات بازار”؛ اندازه بازار به تعداد افرادی بستگی دارد که: ۱) به محصول به معنی عام یا شی مورد نظر علاقه مندند، ۲)حاضرند منابع لازم را برای بدست آوردن محصول مبادله کنند. هر گاه امکان بالقوه برای داد و ستد موجود باشد، بازار نیز وجود دارد.

گاهی مفهوم بازر، مبادله منابع یا دادوستدهایی است که الزاما با پول سروکار ندارد؛ برای مثال در بازار انتخابات، داوطلب مجلس قولها و وعده های برای رسیدگی به اوضاع اجتماعی و اقتصادی حوزه انتخاباتی خود به رای دهندگان می دهد تا در مقابل، آنان به او رای بدهند.

[۱]. Send Hazen

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ماهیت حقوقی ، اوصاف و اصول حاکم بر بیمه اتکایی
  • تحقیق بیمه محصولات کشاورزی مناسب ترین راهکار مدیریت ریسک
  • تحقیق ماهیت بیمه و نظریه ارائه اطلاعات در حقوق قراردادها و مبانی ، ماهیت و قلمرو شمول تعهدات اطلاعاتی در قرارداد بیمه
  • تحقیق صنعت بیمه و رتبه بندی در صنعت بیمه و ارزیابی عملکرد و مدل های آن و معرفی مدل ارزیابی عملکرد متوازن
  • تحقیق بیمه و نقش بیمه و چشم انداز و اهداف کلان صنعت بیمه و معرفی مدل تطبیقی صنعت بیمه با مدل ۵ وجهی پورتر
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.