تحقیق استراتژی و نگرش استراتژیک و ارتباط آن با سایر نگرش ها به مدیریت و استراتژی های رقابتی پورتر و الگوی استراتژی بازاریابی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق استراتژی و نگرش استراتژیک و ارتباط آن با سایر نگرش ها به مدیریت و استراتژی های رقابتی پورتر و الگوی استراتژی بازاریابی دارای ۷۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱-۱- مقدمه    ۶
۱-۱-۲- استراتژی و ساختار    ۷
۱-۱-۳- سازمان با استراتژی تدافعی    ۸
۱-۱-۴- سازمانهای آینده نگر    ۸
۱-۱-۵- سازمانهای تحلیلگر    ۸
۱-۱-۶- سازمانهای انفعالی    ۸
۱-۱-۷- مقایسه چهار نوع استراتژی اسنو و مایلز در تاثیر بر ساختار سازمان    ۹
۱-۱-۸- مقایسه دو استراتژی تمایز و حداقل هزینه در تاثیر بر ساختار سازمان    ۹
۱-۱-۹- مقایسه دو استراتژی تمایز و حداقل هزینه در تاثیر بر ساختار سازمان    ۹
۱-۱-۱۰- تفاوت ارتفاع ساختاری سازمانها با استراتژی تمایز و حداقل هزینه    ۱۰
۱-۱-۱۱- مدیریت استراتژیک    ۱۰
۱-۱-۱۲- نگرش استراتژیک و ارتباط آن با سایر نگرش ها به مدیریت    ۱۱
۱-۱-۱۳- نگرش فرآیندی به مدیریت    ۱۱
۱-۱-۱۴- نگرش کمی به مدیریت    ۱۲
۱-۱-۱۵- نگرش رفتاری به مدیریت    ۱۲
۱-۱-۱۶- نگرش سیستمی به مدیریت    ۱۲
۱-۱-۱۷- نگرش اقتضائی به مدیریت    ۱۳
۱-۱-۱۸- نگرش استراتژیک به مدیریت    ۱۳
۱-۱-۱۹- سطوح استراتژی    ۱۷
۱-۱-۲۰- استراتژی سطح شرکت (بنگاه)    ۱۹
۱-۱-۲۱- استراتژی سطح کسب و کار (تجاری)    ۱۹
۱-۱-۲۲- استراتژی های کارکردی (وظیفه ای)    ۱۹
۱-۱-۲۳- مفهوم هماهنگی استراتژیک    ۲۰
۱-۱-۲۴- مدیریت استراتژیک    ۲۱
۱-۱-۲۵- ضرورتهای استفاده از مدیریت استراتژیک    ۲۲
۱-۱-۲۶- مزایای بکارگیری مدیریت استراتژیک    ۲۳
۱-۱-۲۷- فرایند مدیریت استراتژیک    ۲۳
۱-۱-۲۸- سطوح مدیریت استراتژیک    ۲۶
۱-۲- استراتژی های رقابتی پورتر    ۲۷
۱-۲-۱- استراتژی رهبری قیمت‌ها    ۳۰
۱-۲-۱-۱- مؤلفه های استراتژیک کاهش هزینه    ۳۶
۱-۲-۱-۲- صرفه جویی به مقیاس    ۳۸
۱-۲-۱-۳- منحنی تجربه    ۳۸
۱-۲-۱-۴- فرهنگ کاهش هزینه    ۳۸
۱-۲-۱-۵- ریسکهای همراه در استراتژی حداقل هزینه    ۳۹
۱-۲-۱-۶- استراتژی تمایز    ۳۹
۱-۲-۱-۷- راههایی که شرکتها می توانند محصول یا خدماتشان را متمایز سازند    ۴۱
۱-۲-۱-۸- عوامل ایجاد تمایز    ۴۳
۱-۲-۱-۹- هزینه در استراتژی تمایز    ۴۵
۱-۲-۱-۱۰- ریسکهای موجود در استراتژی تمایز    ۴۵
۱-۲-۱-۱۱- استراتژیهای موفقیت آمیز تمایز    ۴۵
۱-۲-۱-۱۲- ایجاد ارزش افزوده برای مشتری    ۴۶
۱-۲-۱-۱۳- ایجاد ارزش ادراکی    ۴۶
۱-۲-۱-۱۴- دو نگرش در ارتباط با تمایز    ۴۷
۱-۲-۱-۱۵- انتخاب کیفیت    ۴۷
۱-۲-۱-۱۶- مدیریت کیفیت جامع(TQM)    ۴۸
۱-۲-۲- تمرکز بر روی مشتری    ۴۹
۱-۲-۳- نرخ بازگشت سرمایه    ۴۹
۱-۳- ارزش ویژه نام تجاری    ۵۰
۱-۴- آگاهی و شناخت نسبت به نام تجاری    ۵۱
۱-۵- هویت نام تجاری    ۵۱
۱-۶- وفاداری نسبت به نام تجاری    ۵۲
۱-۶-۱- استراتژی تمرکز    ۵۲
۱-۶-۲- بنگاه بی‌استراتژی    ۵۳
۱-۷- الگوی طبیعی تدوین استراتژی بازاریابی    ۵۵
۱-۷-۱- الگوی واکر و همکاران    ۵۶
۱-۷-۲- الگوی ویلسون و گیلیگان    ۵۷
۱-۸- الگوی عوامل تاثیرگذار بر استراتژی بازاریابی    ۵۹
۱-۸-۱- الگوی کریونس    ۵۹
۱-۸-۲- الگوی ساده از شان    ۶۰
۱-۹- الگوی استراتژی بازاریابی: یک چارچوب مثبت    ۶۰
۱-۹-۱- الگوی مک دانیل و کولاری    ۶۰
۱-۱۰- محصول    ۶۱
۱-۱۱- تحلیل ساختاری صنعت    ۶۴
۱-۱۱-۱- تعامل بنگاه و صنعت    ۶۵
۱-۱۱-۲- رهبری قیمت متمایز-تمایز ارزان    ۶۶
۱-۱۱-۳- سودآوری در طول زمان    ۶۶
۲-۱۰خلاصه ای از تحقیقات گذشته:    ۶۷
۱-۱۲- منابع:    ۷۰

منابع

نهاوندیان، محمد(۱۳۸۰)، توجه بر محصولات و خدمات خاص در میان تولید کنندگان محصولات لبنیاتی تهران؛شرکت چاپ ونشربازرگانی،چاپاول.

تورسون، مایکل(۱۳۷۵) بررسی تاثیر استراتژی صنعت بر میزان رقابت خریداران کاهش قیمت بر روی کاهش قیمت، ترجمه عبدالرضا طاعی،چاپاول، مؤسسه فرهنگی رسا،تهران.

بیدآباد، بیژن(۱۳۹۰) ارتباطات بین بخشی وهدفگذاری افزایش اشتغال کشور “. تهران،ماهنامه اقتصادکشاورزی وتوسعه،سال دوازدهم،شماره۴۶٫

حسینی

طولی،فرشید(۱۳۸۹)،تفاوت قدرت رقابتی موجود بین رقابت کنندگان کم هزینه وشرکت های تمایز یافته،پایان نامه دکتری،دانشگاه تهران، به راهنمایی طهمورث حسن قلیپور.

دفترتعاونیهای تولیدی وزارت تعاون(۱۳۸۷)، تنوع محصول و تاثیر آن بر حفظ اعتبار علامت تجاری ، تهران،وزارت تعاون.

سوری . حسن (۱۳۸۷)، میزان تمایز بین محصولات عرضه‌شده در صنایع گوشتی و دامی، چشم انداز مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، صفحه ۶۱٫

ف.عبدی ملک‌آبادی(۱۳۹۲)، بررسی استراتژی های رهبری هزینه و کاهش قیمت بر میزان قدرت رقابتی صنایع تولیدی،مجله روش،سال ششم شماره ۳۸، تهران.

نیکابلنسکی (۱۳۷۶)،تفاوت در به کارگیری استراتژی رهبری هزینه در بین صنایع تولیدی و خدماتی،ترجمهمنصورشریفی کلویی، نشرآروین، تهران.

مرکزتوسعه وتبادل دانش استراتژیک(۱۳۹۲)، ارائه مدلی جهت بررسی استراتژهای رقابتی پورتر در میان تولیدکنندگان محصولات نوشیدنی، شاهین گلستانی.

کارگر، حمید(۱۳۹۲)، بررسی رابطه بین استراتژی کاهش قیمت و قدرت بازاریابی شرکت کاله، برنامه ریزی راهبردی، دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۰٫

مبرزاجانی، همایون،(۱۳۹۱)،بررسی تاثیر تیبین استراتژی رهبری هزینه در کسب مزیت رقابتی در میان صنایع تولیدات خوراکی، چشم انداز مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، پاییز ۱۳۹۱، ص ۲۶٫دهدشتی شاهرخ،زهره(۱۳۸۶)،عوامل مؤثربرعملکرد صادراتی شرکتهای کوچک ومتوسط، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره۵۳٫

ده یادگاری، سعید(۱۳۸۶)،بررسی رابطه بین ابعادمزیت رقابتی وعملکرد صادراتی شرکتهای تولیدی، پژوهشنامه بازرگانی.

فهیمی فر،(۱۳۸۲)، استراتژی تمایز چگونه با هریک از نیروهای رقابتی مقابله می کند. تهران،چاپاول، موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی.

قربانی، منصور(۱۳۸۱)،راههای ایجاد تمایز در صنعت محصولات مصرفی،چاپاول.

نجفی مجد،صمد(۱۳۸۷)، شناسایی عوامل تعیین کننده به کارگیری استراتژی های رهبری هزینه وکاهش

قیمت درصنعت موادغذایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، به راهنمایی دکترمحمدحقیقی.

ُالنسکی،نیک(۱۳۷۶)«مهندسی مجدد ومدیریت استراتژیک سازمان» منصورشریفی کلویی، چاپاول، نشرآروین، تهران.

۱-۱-۱- مقدمه

موفقیت شرکتها در رقابتهای پیچیده امروزی مرهون بکارگیری استراتژیهای مناسب و کارا می باشد. می توان ادعا کرد هیچ موفقیتی بدون اتخاذ استراتژیهای راهبردی میسر نمی گردد.

استراتژی می تواند به عنوان فرآیند تعیین اهداف بنیادی بلند مدت، اتخاذ شیوه کار و تخصیص منابع لازم برای تحقیق این اهداف تعریف شود. استراتژی به معنای اعمالی است که سازمان برای پاسخ یا پیش بینی تغییرات محیط خارجی طراحی می کند. استراتژی از عوامل موثر بر ویژگی های ساختاری و شکل کلی سازمان نیز می باشد.

در محیط پویا و رقابتی کنونی، اهمیت به‌کارگیری استراتژی مناسب در برابر رقبا بر هیچ مدیر دانایی پوشیده نیست. پیروی از استراتژی درست رقابت در چنین بازاری منجر به تثبیت موقعیت سازمان در صنعت متبوع می‌گردد.

استراتژی: یک استراتژی، الگویی است بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی (واکر و همکاران، ترجمه اعرابی و ایزدی، ۱۳۸۶، ۳۳) یک برنامه جامع برای عملی است که جهت گیری عمده سازمان را معین می کند. (انسف، ترجمه زندیه، ۱۳۷۵) و در سطح مفهومی و مسیری برای رسیدن به ماموریت سازمانی را مشخص می کند (اعرابی, ۱۳۸۵)

طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:

چه اهدافی باید محقق گردد.

بر روی کدام صنایع ، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز نمود.

چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی ، منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد .

استراتژی می تواند به عنوان فرآیند تعیین اهداف بنیادی بلندمدت، اتخاذ شیوه کار و تخصیص منابع لازم برای تحقق این اهداف تعریف شود ( Robbins 1987 ,86). استراتژی به معنای اعمالی است که سازمان برای پاسخ یا پیش بینی تغییرات محیط خارجی طراحی می کند.(HorwitsandNevile 1996, 483) . نخستین بار پذیرش اهداف و استراتژی به عنوان عوامل تعیین کننده ساختار سازمانی در مفروضات اقتصاد کلاسیک مطرح گردید. به اعتقاد پیتر دراکر، ساختار وسیله ای است برای حصول اهداف بلندمدت و کوتاه مدت سازمان، از اینرو هر نوع بحث و بررسی پیرامون ساختار باید با اهداف و استراتژی آغاز گردد ( Robbins 1987, 86). از مهمترین تحقیاتی که در رابطه با تأثیر استراتژی بر ساختار صورت گرفته، می توان به تحـــقیقـــات چنــدلر (Alfred Chandler) در اوایــل دهـــه ۱۹۶۰ و تحقیـقات مــایــلزواسنــو( miles andsnow ) اشاره کرد ( Robbins 1987,88).

۱-۱-۲- استراتژی و ساختار

استراتژی یکی از عوامل اصلی در تعیین ساختار سازمان می باشد.

دیدگاه چندلردر رابطه با ساختار و استراتژی:

چندلر دو نوع استراتژی را برای سازمانها معرفی می کند ؛استراتژی تک محصولی و استراتژی تنوع محصول و ساختار مناسب برای هرکدام از آنها را به صورت زیر معرفی می کند:

ساختار کارآمد برای سازمان با استراتژی تک محصولی

ساختاری با تمرکز زیاد،رسمیت و پیچیدگی کم

ساختار کارآمد برای سازمان با استراتژی تنوع محصول:

تخصص گرایی بالا،مسئولیت پذیری در قبال عملکرد و هماهنگی بین واحدها

دیدگاه اسنو ومایلز در رابطه با استراتژی و ساختار:

اسنو و مایلز ۴ نوع استراتژی را برای سازمانها در نظر گرفته اند:

استراتژی تدافعی

استراتژی آینده نگر

استراتژی تحلیلگر

استراتژی انفعالی

۱-۱-۳- سازمان با استراتژی تدافعی

مانع ورود رقبا شده و کارایی داخلی را جستجو می کند، این سازمانها از تفکیک افقی بالا، کنترل متمرکز و سلسله مراتب رسمی برای ایجاد ارتباطات برخوردار می‌باشند.

۱-۱-۴- سازمانهای آینده نگر

نوآوری و بازارهای جدید را جستجو می کنند. در این سازمانها رسمیت کم، کنترل غیرمتمرکز و ارتباطات افقی به اندازه ارتباطات عمودی وجود دارد.

۱-۱-۵- سازمانهای تحلیلگر

دارای خصوصیات هر دو سازمـــان تدافـــعی و آینــده نگر می باشند.

۱-۱-۶- سازمانهای انفعالی

نوع غیرمؤثری است که بسادگی منتظر می ماند و به رویدادها پاسخ می‌دهد. طبق نظر آنها سازمانها با توجه به اینکه هر کدام از این ۴ نوع استراتژی را انتخاب کنند ، ویژگیهای ساختاری متفاوتی را باید داشته باشند:
استراتژی اهداف محیط ویژگیهای ساختاری تدافعی ثبات و کارایی باثبات کنترل شدید،تقسیم کار زیاد،رسمیت بالا،تمرکزتحلیلگر ثبات و انعطاف پذیری متغیر کنترل متمرکز تعدیل یافته،کنترل شدید بر فعالیتهای جاری،کنترل کم بر فعالیتهای جدید آینده نگر(تهاجمی) انعطاف پذیری پویا ساختار منعطف،تقسیم کار،رسمیت کم ،عدم تمرکز انفعالی عدم کارایی و بدون هدف مشخص ضعیف در واکنش به محیط ساختار نامشخص.

۱-۱-۷- مقایسه چهار نوع استراتژی اسنو و مایلز در تاثیر بر ساختار سازمان

۱-۱-۸- مقایسه دو استراتژی تمایز و حداقل هزینه در تاثیر بر ساختار سازمان

ساختار مناسب برای سازمان بااستراتژی تمایز: وجود خلاقیت و نوآوری،تمرکز پایین ،کنترل بر خروجی محصول،رسمیت کم ،پیچیدگی کم،نگرشهای بلند مدت،خرید نیروهای خلاق از خارج سازمان،out sourcing،عدم استانداردسازی ،هدف سازمان، افزایش اثربخشی بیشتر.

ساختار مناسب برای سازمان با استراتژی حداقل هزینه: تخصص گرایی،کنترل بر پروسه تولید،تمرکز بالا،پیچیدگی زیاد،رسمیت بالا،نگرش میان مدت و کوتاه مدت،ساخت نیروبا آموزش نیروهای درون سازمان،استاندارد سازی ،هدف سازمان افزایش کارایی

۱-۱-۹- مقایسه دو استراتژی تمایز و حداقل هزینه در تاثیر بر ساختار سازمان

ویژگیهای ساختاری استراتژی تمایز استراتژی حداقل هزینه
سطوح مدیریت کم زیاد
حوزه کنترل محصول زیاد کم
نسبت کل کارکنان به پرسنل زیاد کم
سطح دانش پرسنل بالا متوسط تا کم
سرعت تصمیم گیری زیاد کم
روشهای رسمی کم زیاد
ارتباطات شفاهی زیاد کم
ارتباطات کتبی کم زیاد
میزان تمرکز کم زیاد
ساختار کلی سازمان پویا ایستا

۱-۱-۱۰- تفاوت ارتفاع ساختاری سازمانها با استراتژی تمایز و حداقل هزینه

به طور کلی می توان گفت که سازمانها با استراتژی تمایز، ساختاری کوتاهتر یا تخت وسازمانهای با استراتژی حداقل هزینه ساختاری بلندتر دارند.

سازمان با استراتژی حداقل هزینه سازمان بااستراتژی تمایز
مرتفع شکل هرم سازمانی مسطح
کم سرعت تصمیم گیری زیاد
زیاد تعداد سطوح تصمیم گیری کم
کم وسعت حیطه نظارت زیاد
زیادتمرکزکم
کم عدم تمرکز زیاد
کم درجه آزادی کارکنان زیاد

۱-۱-۱۱- مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک، هنر و علم تدوین. اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چند گانه ای است که سازمان را قادر می سازد به مقاصد خود دست یابد (دیوید، ۱۳۸۲ :۲۴). مدیریت استراتژیک عبارت است از فرآیند تضمین دست یابی به فواید ناشی از به کارگیری استراتژیک سازمانی مناسب، همچنین هنر و علم فرمول بندی، اجرا و ارزیابی تصمیمات چند بعدی با تاکید بر یکپارچه سازی عوامل مدیریت، بازاریابی، امور مالی، تولید یا خدمات تحقیق و توسعه، سیستم های اطلاعاتی و غیره، جهت رسیدن به اهداف سازمانی را مدیریت استراتژیک می نامند. (پهلوانیان,۱۳۸۵ :۶۸)

۱-۱-۱۲- نگرش استراتژیک و ارتباط آن با سایر نگرش ها به مدیریت

یکی از روش های دسته بندی نظریه های مدیریت, دسته بندی آنها بر مبنای نگرش (رویکرد) (Approach) است. معروفترین فردی که در این خصوص مطالبی را ارائه نموده است “فردلوتانز” (Fred Luthans) (1973) می باشد. نگرش های مطرح شده توسط لوتانز عبارتند از: ۱) نگرش فرآیندی به مدیریت (Process Approach) 2) نگرش کمی (Quantitative Approach) به مدیریت ۳) نگرش رفتاری (Behavioral Approach) به مدیریت ۴) نگرش سیستمی به مدیریت ۵) نگرش اقتضایی (Contingency Approach) به مدیریت (لوتانز, ترجمه منوریان,۱۳۶۶: ۲۰,۱۹) . در ادامه خلاصه ای از نگرش های فوق بر اساس نظر لوتانز بیان می شود.

۱-۱-۱۳- نگرش فرآیندی به مدیریت

این نگرش تلاش می کند تا وظایف مدیریت را مشخص ساخته و سپس اصول اساسی در این رابطه ارائه دهد و هم وظایف و هم اصول, از دید این نگرش, جهانی و در کلیه شرایط قابل تسری به کلیه مدیران است. “هنری فایول” فرانسوی, معروف ترین بیان گذار مکتب فرآیندی است که پنچ وظیفه و چهارده اصل را برای مدیریت عنوان می کند. وظایف مطرح شده فایول عبارتند از: برنامه ریزی, سازماندهی, فرماندهی, هماهنگی و کنترل. از صاحبنظران که بر اساس نگرش فرآیندی وظایف مدیریت را مشخص نمودند می توان “لوترگیولیک, جرج تری, کونترواودانل”, “گیبسون” و “استیفن پی.رابینز” را نام برد.

روش های دسته بندی نظریه های مدیریت عبارتند از: دسته بندی تاریخی, دسته بندی موضوعی, دسته بندی نگرشی و دسته بندی بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک.

۱-۱-۱۴-  نگرش کمی به مدیریت

طرفداران این نگرش تلویحا اشاره بر آن دارند که مدل های ریاضی و فرآیندهای کمی می توان به عنوان اساس و پایه ای برای تمام مدیریت ها تلقی شوند. این نگرش به دنبال روش و تکنیک انجام کاری می باشند و هدف اصلی آن تامین گزینه های بهتر و بیشتر برای تصمیم گیری مدیریت است. “مدیریت علمی” و “تحقیق در عملیات” از نتایج این نگرش می باشند.

۱-۱-۱۵- نگرش رفتاری به مدیریت

در این نگرش به عنصر انسان در کار, توجه می شوند و به دنبال شیوه مدیریت انسان ها و تنظیم روابط بین آنها می باشد. نهضت روابط انسانی, اساسا حول این فرضیه بنا شده است که چنانچه مدیریت بتواند کارکنان را راضی و خوشحال سازد, حداکثر عملکرد از آن نتایج خواهد شد.

۱-۱-۱۶- نگرش سیستمی به مدیریت

نگرش سیستمی زمانی ظهور و تکوین یافت که نگرش فرآیندی, در تلاش جهت یک شکل کردن تئوری های مدیریت ناکام ماند. در حالی که نگرش های رفتاری و کمی, راهی متضاد مسیر نگرش فرآیندی را در پیش گرفته بودند, نگرش سیستمی سعی بر آن داشت تا آنها را در جهت تدوین یک نظریه همه جانبه و عام مدیریت, به هم نزدیک سازد. به عبارت دیگر, نگرش سیستمی موضوع جدیدی علاوه بر سه نگرش قبلی مطرح ننموده است بلکه جامع و مانع بودن نگرش های قبلی را و نیز ارتباط تعاملی بین عناصر سازمانی در هر یک از سه نگرش قبلی را مطرح نموده است. نگرش سیستمی به این معناست که کلیه اجزا یا عناصر (هر پدیده) نسبت به هم متعامل و با یکدیگر پیوسته بوده و با این ارتباط یک کل را تشکیل می دهند. یک سیستم متشکل از عناصر و زیر سیستم ها (سیستم های فرعی) است که به یکدیگر وابسته و مربوط می باشند. این زیر سیستم ها با یکدیگر در تعاول هستند و یک مجموعه واحد و منسجم را تشکیل می دهند. با این تعریف, هر پدیده ای را می توان با دید سیستمی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده یا به نمایش درآورد.

۱-۱-۱۷- نگرش اقتضائی به مدیریت

این نگرش عنوان می کند چگونه تئوری را به عمل برسانیم. نگرش اقتضایی اشاره دارد که برای دستیابی موثر به هدف, بر اساس شرایط محیطی و زمانی منتخب, فنون و مفاهیم مناسب مدیریت انتخاب می شود. این نگرش “نظریه ” را از “علم” می گیرد, از “شرایط” اطلاع دارد, نظریه را با شرایط “تطبیق” می دهد, و سپس ارائه راهکار می کند. به عبارت دیگر “وضعیت مناسب” را تعیین می کند. این نگرش موضوع جدیدی را علاوه بر سه نگرش اولیه مطرح نمی کند بلکه بیان می کند که هر یک از سه نگرش فرآیندی, کمی و رفتاری چگونه در شرایط زمانی و مکانی به عمل تبدیل می شوند. مواری زیر مثال هایی هستند که تایید کننده این مطلب می باشند.

مدیریت منابع انسانی مبتنی بر موقعیت (مانند پال پیگورز و چارلز مایرز), برنامه ریزی مبتنی بر اقتضاء (مانند سناریوسازی) مدل های رهبری مبنی بر اقتضاء (مانند فرد فیدلر) : طرح سازمانی مبتنی بر اقتضاء مانند (پل لارنس و جی لورنش) مدل رفتاری مبتنی بر اقتضاء (مانند ب.اف.اسکینر). (لوتانز,ترجمه منوریان,۱۳۶۶: ۱۲۲-۱۲۱)

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق صنعت بانکداری و مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی و بانکها و استراتژی بازاریابی و نگرش های مرتبط و عوامل موثر بر مزیت رقابتی
  • تحقیق استراتژی صنایع غذایی و صادرات و تاریخچه و نقش کلیدی صنایع غذایی و استاندارد صنایع غذایی
  • تحقیق برنامه ریزی و مزایا و معایب آن و استراتژی و انواع مدل های تدوین استراتژی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.