تحقیق سیستم های اطلاعاتی حسابداری و انواع و هدفها و منابع و طراحی و استقرار آن و نقش کامپیوتر و بسته های نرم افزاری در حسابدار ی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم های اطلاعاتی حسابداری و انواع و هدفها و منابع و طراحی و استقرار آن و نقش کامپیوتر و بسته های نرم افزاری در حسابدار ی دارای ۵۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه    ۵
۲-۲تعاریف عملیاتی    ۶
۱-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعات    ۶
۱-۱-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعاتی مدیریت    ۷
۲-۲-۱-۲ سیستم های اطلاعاتی حسابداری     ۸
۲-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعات حسابداری     ۸
۳-۲ انواع سیستمهای اطلاعاتی حسابداری    ۱۰
۴-۲هدفها ومنابع سیستم اطلاعاتی حسابداری    ۱۱
۱-۴-۲ پردازش مبادلات    ۱۱
۲-۴-۲ پردازش اطلاعات    ۱۳
۵-۲ طراحی و استقرار سیستمهای اطلاعاتی حسابداری    ۱۶
۱-۵-۲ طراحی و اجرای هر یک از سیستمها ی اطلاعاتی    ۱۶
۲-۵-۲ تشخیص نیاز به داشتن سیستم جدید و شناخت سیستم موجود    ۱۹
۳-۵-۲ تجزیه وتحلیل و ارزیابی سیستم     ۲۰
۴-۵-۲ طراحی سیستم و انتخاب سخت افزار و نرم افزار مناسب جهت پردازش اطلاعات    ۲۱
۵-۵-۲ اجرای سیستم     ۲۳
۶-۵-۲ حسابرسی و نگهداری و کنترل سیستم     ۲۵
۷-۵-۲ گزارش حسابرس مستقل    ۲۶
۶-۲سیستم های اطلاعاتی حسابداری و کامپیوتری و بسته های نرم افزاری حسابداری    ۲۷
۱-۶-۲ تعریف نرم افزار و نقش آن در سیستمهای حسابداری    ۲۷
۲-۶-۲ نقش کامپیوتر در حسابدار ی    ۲۸
۳-۶-۲ تاریخچه استفاده از سیستمها ی حسابداری کامپیوتری درایران    ۲۹
۴-۶-۲ سیستمهای پردازش داده های الکترونیکی    ۳۱
۵-۶-۲ مراحل تجزیه و تحلیل و طراحی یک سیستم کامپیوتری    ۳۲
ج- اقدامات لازم در مرحله نیاز سنجی جهت تهیه گزارش نیاز سنجی بصورت زیر است    ۳۴
۸-۲ ویژگی ها و خصوصیات کیفی اطلاعات حسابداری    ۴۴
۹-۲ شکل و ترتیب صورت‌های مالی اساسی    ۴۷
۱-۹-۲ اصطلاحات و ارائه جزئیات    ۵۰
۱۰-۲ پیشنیه تحقیق    ۵۱
منابع و ماخذ    ۵۳
منابع فارسی:    ۵۳
منابع لاتین:    ۵۴

منابع :

مکرمی ،ی،۱۳۷۴،هدف از صورتهای مالی و ویژگی های کیفی اطلاعات مالی، مجله حسابدار،شماره ۱۱۰،ص۱۳-۶ .

نریمانی ،ان ،۱۳۸۶، “حسابرسی سیستم های اطلاعاتی –دی پی دی” ،انتشارات وزارت فرهنگ وانتشارات اسلامی

الهی ،ش، و علی رجب زاده، ۱۳۸۲،”سیستم های خبره: الگوی هوشمند تصمیم گیری”،انتشارات شرکت چاپ ونشر بازرگانی ،وابسته به موسسه مطالعات وپژوهش های بازرگانی.

حساس یگانه،ی. و علی اکبر یحیی پور،۱۳۸۲،”مبانی نظری گزارشگری تجاری”،مجله حسابدار،شماره ۱۵۲،۱۵۱،۱۵۰ .

تالانه، ع، و حسین حمزه نخجوانی،۱۳۷۱،”فرآیند تصمیم گیری افراد با استفاده از اطلاعات حسابداری”،نشریه حسابدار،شماره ۱۲ ،ص۶۰-۵۶٫

جدیدی ،ع،۱۳۸۱،”بررسی تاثیر ویژگی های سیستم اطلاعات حسابداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران گروه بهمن”،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه اصفهان

خادم ،ح ،۱۳۷۵، “بررسی تاثیر اطلاعات حسابداری بر تصمیم گیری مدیران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”،پایان نامه کارشناسی ارشدحسابداری، دانشگاه تهران

شماخی ،ح ،۱۳۷۹، “بررسی توسعه  سیستم های کامپیوتری حسابداری در شرکت های بیمه”،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد تهران مرکزی

ابراهیم آبادی، م،۱۳۸۸،”نقش سیستم های اطلاعاتی وبسته های نرم افزاری در کیفیت گزارشگری مالی در شر کت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”،پایان نامه کارشناسی ارشدحسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد

بدری ،ا،۱۳۷۲،”اطلاعات حسابداری وتصمیم گیری:چند فرضیه رفتاری”،فصلنامه بررسی های حسابداری وحسابرسی،شماره۴،ص ۸۳-۶۳٫

 ۱-۲ مقدمه

حسابداری را میتوان زبان تجارت دانست که از آن به عنوان ابزار برقراری ارتباط استفاده می شود . در گذشته حسابداری به منظور شناسایی ، اندازه گیری ، ثبت ، طبقه بند ی ، تلخیص و گزارش دهی عملیات مالی مورد استفاده قرار میگرفت . اما همگام  با پیشرفت دانش و فن آوری حسابداری نیز متحول شده و در حال حاضر ، از جمله ابزارهای مهم کنترل ، برنامه ریزی و تصمیم گیری محسوب میشود . به همین لحاظ تغییرات عمده ای نیز در نگرش به حسابداری ایجاد شده که از مهمترین آنها دیدگاه «حسابداری به عنوان سیستم اطلاعاتی » است . این تعریف از حسابداری برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ توسط انجمن حسابداری امریکا در بیانیه ای تحت عنوان بیانیه نظریه اساسی حابداری ارائه گردید .

هر سیستم حسابداری باید اطلاعات مربوط به رویدادها ، معاملات و عملیات مالی را پردازش کند و صورتها و گزارشها ی مورد نیاز را فراهم آورد . این کار مستلزم آن است که ابتدا اطلاعات مالی مورد نیاز یا در واقع اطلاعات و گزارشهای خروجی سیستم ، تعیین و سپس اطلاعات ورود ی لازم برای رسیدن به اطلاعات مزبور فراهم شود  و سرانجام روشها و وسایلی که میتواند پردازش را انجام دهد، انتخاب گردد .

یکی از انواع سیستمهای حسابداری که پس ازاین به آن اشاره خواهیم کرد ، سیستمهای حسابداری کامپیوتری میباشد که با استفاده از بسته های نرم افزاری در جهت طبقه بندی تلخیص ، گزارش دهی و صورت های مالی حسابرسی شده گامی اساسی بر خواهد داشت

اطلاعات مفید حسابداری که از این طریق جهت استفاده کنندگان تهیه میگردد باید دارای ویژگیهای زیر باشد :

۱-قابل فهم بودن :اطلاعات حسابداری باید برای مدیران قابل فهم باشد ، دانش مالی و نحوه ارائه اطلاعات با این ویژگی در ارتباط است .

۲ – مربوط بودن :اطلاعات حسابداری باید با مسأله یا تصمیم در دست بررسی مرتبط باشد . اطلاعاتی که به موقع تهیه و در ازریابی تصمیمات گذشته و پیش بینی های آ ینده موثر واقع شود ، مربوطه محسوب میشود .

۳-قابل اتکا بودن : اطلاعاتی قابل اتکا است  که عاری از خطا و جانبداری باشد . کامل بودن ، صحییح بودن ، بیطرفانه بودن ، و قابلیت تأیید داشتن از نشانه های قابل اتکا بودن اطلاعات حسابداری میباشد .

۴-   قابل مقایسه بودن :استفاده کنندگان بایستی بتوانند اطلاعات حسابداری را در طول زمان ، مورد مقایسه قرا دهند و نیز بتوانند وضعیت مالی و نتایج عملیات موسسه های دیگر را باموسسه خود مقایسه کنند .

۲-۲تعاریف عملیاتی

۱-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعات

یک سیستم اطلاعات[۱] که گاهی اوقات سیستم پردازش داده نامیده میشود یک سیستم مصنوعی است که متشکل از مجموعه کاملی از مولفه های دستی و رایانه ای میباشد که برای جمع آوری ، ذخیره و اداره داده ها و تهیه اطلاعات مورد نیاز کار بران تهیه شده است شکل زیر اجزا فعال یک سیستم اطلاعات را نشان میدهد .

۱-۱-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعاتی مدیریت

سیستم اطلاعاتی مدیریت[۲]  نوعی سیستم مصنوعی است که شامل مجموعه ای از مولفه های رایانه ای و دستی میباشد که برای تسهیل عملیات یک شرکت و حمایت از فرایند تصمیم گیری ازطریق اطلاعاتی که مدیران  میتوانند برای برنامه ریزی و نظارت بر فعالیتهای شرکت استفاده نمایند ، ایجاد شده است .

یک سیستم اطلاعاتی مدیریت نسبت به یک سیستم اطلاعات ساده هدف بالا تری را دارد . سیستم اطلاعاتی مدیریت از اطلاعات برون داد جهت اتخاذ تصمیم میکند .

۲ سیستم های اطلاعاتی حسابداری [۱]

سیستم اطلاعاتی حسابداری   بخشی اساسی از سیستم اطلاعاتی مدیریت است که داده های (ورودی های )بدست آمده از رویدادهای مالی را دریافت نموده و پس از انجام پردازش روی آنها ، اطلاعات مالی مفید برای استفاده کنندگان ( درون سازمانی یا برون سازمانی ) ارائه میدهد .

۲-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعات حسابداری [۱]

تعاریف متعددی از سیستم اطلاعات حسابداری ارائه شده است . در یک تعریف  سیستم اطلاعات حسابداری عبارت از مولفه ها و عناصری از سازمان است که از طریق پردازش رویداها ی مالی اطلاعات هشدار دهنده و اطلاعات مبنای تصمیم گیری را در اختیار استفاده کنندگان از این اطلاعات قرار میدهد .  در تعریفی جامع تر سیستم اطلاعات حسابداری عهده دار وظیفه تبدیل داده ها ی اطلاعاتی به گزارشهای سودمند مالی وارائه ان به مدیریت درون سازمان ومراجع بیرون از سازمان جهت تصمیم گیری ا ست.تبدیل دادهای اطلاعاتی به گزارشهای مالی درسیستمهای اطلاعات حسابداری در قالب فرآیند جمع آوری ، طبقه بندی ، پردازش ، تجزیه و تحلیل و انتقال اطلاعات صورت می گیرد .

[۱]-Accounting Information system

[۱]-Accounting Information system

[۱]-Information system

[۲]-Anagement Information system (MIS)

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیستم های اطلاعاتی حسابداری و اهمیت آن و ضرورت بازنگری در سیستم های اطلاعاتی حسابداری در واحدهای اقتصادی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.