تحقیق نظریه های جامعه شبکه ای، استفاده ورضامندی و ساخت بندی گیدنز

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شبکه ای، استفاده ورضامندی و ساخت بندی گیدنز دارای ۲۱ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱٫۱شبکه های اجتماعی۴
۱٫۲پیشینه۱۰
۱٫۳نتیجه گیری۱۲
۱٫۴نظریه ها۱۲
۲۰۴۰۱   نظریه ساخت بندی گیدنز۱۳
۲۰۴۰۲  نظریه جامعه شبکه ای کاستلز              ۱۴
۲۰۴۰۳نظریه استفاده و خشنودی            ۱۵
۱٫۵منابع وماخذ۱۶

 منابع

خانیکی، هادی شبکه‌هایاجتماعیپیام‌آورتغییرند یا تهدید، سال ۱۳۹۳،

– خانیکی، هادی، مفهوم هویت در جامعه حال گذار.۱۳۸۷

خانیکی، هادی، چوپانکاره، زهرا، بررسی سبک های نوین دینداری در شبکه های اجتماعی مجازی، پایان نامه کارشناسی ارشد، سال ۱۳۹۰

خانیکی ،هادی ،فضای جریانها معماری سکوت ،خبرنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات شماره ۱۱ و ۱۲۱۳، سال ۱۳۸۹

کوثری، م، جهان فرهنگی کاربران ایرانی در شبکه دوست‌یابی اورکات،‌ تهران:‌ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سال ۱۳۸۶

کاستلز، مانوئل، عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمه احد علیقلیان و افشین خاکباز، جلد اول، ویراستار علی پایا، تهران، طرح نو، ۱۳۸۰٫

کاستلز، مانوئل، عصر اطلاعات ظهور جامعه شبکه های، جلداول، ترجمه احد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران، انتشارات طرح نو، سال ۱۳۸۰

منتظرقائم، مهدی تاتار، اینترنت سرمایه اجتماعی و گروهای خاموش، فصلنامه رسانه، سال پانزدهم، شماره ۳،۱۳۸۱

امام خمینی، روح الله، وصیتنامه اولیه، سال ۱۳۶۶

خدایاری فرد، محمد و همکاران، آماده سازی مقیاس های دینداری برای جمعیت دانش آموزی، فصلنامه دانشگاه تهران، شماره ۴، سال ۱۳۸۹

حریری، نجلا وعنبری، امیر مهدی، سنچش قابلیت های شبکه های اجتماعی تخصصی و ارائه راهکارهای مناسب برای بهینه سازی این شبکه‌ها در ایران، پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران

رضانیا، آوات، «اینترنت و حوزه عمومی، مطالعه موردی: تحلیل سایت گفتمان»، برگرفته از سایت مؤسسه تحقیقات همشهری

کوثری، مسعود، تأثیر نسبی فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در توسعه اجتماعی، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال نهم، دوره سوم، شماره اول، سال ۱۳۸۷

مک کوئیل، دنیس، درآمدی بر نظریه های ارتباطی، ترجمه اجلالی، پرویز، چاپ ۱۳۸۲، ناشر، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

گیدنز، آنتونی،۱۳۹۰، جامعه شناسی، منوچهر، صبوری کاشانی، تهران، نشر نی

خوراسگانی، علی، قاسمی، وحید، رابطه احساس امنیت اجتماعی و نگرش مذهبی، مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، سال ۲۵، شماره،۱۸، سال ۱۳۸۶

۱٫۱ شبکه های اجتماعی

انقلاب ارتباطات، نوع جدیدی از ارتباطات مجازی را که خالی از روح حاکم برروابط واقعی اجتماعی است به وجود آورده است. از طریق ماهواره، اینترنت وشبکه های وابسته به آن جهان جدیدی به موازات جهان واقعی به وجود می¬آید. رسانه¬های الکترونیکی مخاطبان وسیع و متکثری دارند که مجموعه¬هایی از حیث محتوای نمادین را به این مخاطبان عرضه می¬کنند. در چنین شرایطی فضای مجازی شکل می¬گیرد و فرهنگ¬ها همه از طریق واسطـه¬های الکتـرونیکی منتقـل می¬شوند و مفاهیـم زمان و مکـان معانی تازه¬ای پیدا می¬کنند. فواصل زمانی و مکانی عملاً از میان برداشته می¬شوند و انتقال اطلاعات، داده¬ها وسرمایه¬ها وامکان ارتباط همزمان میان افراد در نقاط مختلف به وجود می¬آید.

نتایج پژوهش¬ها بیانگر افزایش فعالان مجازی نسبت به شبکه های اجتماعی موبایلی است که در عصر کنونی به محبوب‌ترین نوع وب¬سایت¬ها بدل شده و کاربران، بخش قابل¬توجهی از وقت خود را به این شبکه¬ها اختصاص داده¬اند. در ابتدا «وب ۱»، دنیای اطلاعات را در فواصل زمانی سال¬های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ متحول ساخت و با ایجاد دسترسی همگانی به اطلاعات مختلف بدون هیچ¬گونه محدودیتی، در دنیای فیزیکی انقلابی شگرف در زمینه دسترسی به اطلاعات و پیشرفت علم ایجاد کرد و پس ازآن «وب ۲» و وب¬سایت¬های دوسویه و شبکه¬های اجتماعی مجازی از سال ۲۰۰۰ تاکنون دنیای ارتباطات را چنان دگرگون ساخته¬اند که کاربران این بار ضمن دریافت پیام، خود شخصاً اقدام به خوراک دهی سایت¬ها و وبلاگ¬ها می¬پردازند (w.ww.borhan.ir).

به¬اعتقاد صاحب نظران ارتباطات، شبکه¬های اجتماعی باعث شکل¬گیری مفاهیمی همچون صمیمیت و اعتماد در فضای سایبری شده است، مفاهیمی که در گذشته¬ای نه چندان دور دستیابی و تحقق آن درحد یک رؤیا بود. ارتباطات شبکه‌های اجتماعی، ارتباطاتی خودگزین هستند. در این سبک ارتباطی نقش افراد درتولید، توزیع و دریافت پیام‌ها بیشتر است. پیام‌ها به صورت دو طرفه و تعاملی بین مجموعه افراد به چرخش درمی‌آید. نگاهی به لیست شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای تلفن همراه محبوب کاربران ایرانی نشان می‌دهد که در این میان فیس بوک و وایبر به جولانگاه انواع و اقسام کاربران و مطالب تبدیل شده‌اند و به همین نسبت درآنها سویه های تاریک و شایعات بیشتر دیده می‌شود.

شبکه اجتماعی با توجه به قدمت و محبوبیت خود اولین جایی بود که حضور کاربران در مقابله با منتشر شدن شایعات و دست به دست شدن مضامین بدون منطق را مشاهده کرد. کاربران ابتدادرصفحات شخصی خود با این موارد مقابله می‌کردند(پمپکو و همکاران، ۲۰۰۹: ۲۲۸).وایبردر دسامبر سال ۲۰۱۰ برای اولین بار برای رقابت با نرم افزار مکالمه تصویری اسکایپ عرضه شد اماکم کم با انتشار نسخه قابل نصب روی اندروید توانست بیش از صد میلیون کاربر جذب کند. با استفاده از دفترچه تلفن موجود در تلفن همراه، سایر افرادی که نرم افزار فوق را نصب کرده را شناسایی کرده و آن‌ها را در لیست دوستان قرار می‌دهد. کاربران بی شمار این نرم افزارسبب شده تا در چند وقت اخیر مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد شود، دست به دست شدن شایعات مختلف، ایجاد بی وقفه گروه های مختلف و … از جمله این موارد است. همین موضوع سبب شده تا کاربران با ارسال متون مختلف خودشان فرهنگ سازی را آغاز کنند و نحوه استفاده از این نرم افزار را به دوستان خود گوشزد کنند. شبکه های اجتماعی موبایل محور دیگر هم در وضعیت مشابه ای به سر می‌برند و توانسته اند در فضای بینابین خوب‌ها و بدها حرکت کنند.

تحقیقات نشان می هد؛گرایش کاربران به شبکه‌ها و سرویس‌های ساده‌تر مثل توییتر، واتس‌اپ و اینستاگرام گرایش دارند.”دانیل میلر” استاد رشته انسان شناسی در دانشگاه لندن که در تحقیقات اتحادیه اروپا فعالیت دارد، در مقاله‌ای نوشت: جوانان عمدتاً حتی از اینکه با این شبکه مرتبط هستند آزرده خاطر هستند. وی افزود: امسال احتمالاً سال افول فراگیرترین شبکه اجتماعی خواهد بود. افراد جوان درحال فاصله گرفتن از فیس بوک و عضویت در شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل هستند.. استفاده از برنامه های کاربردی و ارتباط مستقیم با گوشی های هوشمند امکانات فراوانی برای به اشتراک گذاری ودر نظر دادن و ده‌ها ویژ گی کاربردی دیگر به انتخاب شماره یک علاقمندان تبدیل شده است (کیا، علی اصغر،۳:۱۳۸۹). بنابراین استفاده از شبکه های اجتماعی درراستای سنجش میزان دینداری شاید ابزار مناسب ودقیق برای این عملکرد افراد نباشد ولی می‌تواند تبلیغ درسطح جهان محسوب شوند. هرچند مخاطبان جوامع مختلف مطالب را مطالعه وذخیره می‌کنند. و تفاوت دیدگاه های دینی درادیان مختلف را درک می‌کنند (دانیل بل،۲۳:۱۹۹۹). فوکس مفهوم «سایت شبکه اجتماعی» را مبهم و نارسا می‌داند. وی علت این نارسایی را بی‌بهره بودن پژوهش های مربوط به «سایت‌ شبکه اجتماعی» از بنیان‌های تئوری اجتماعی می‌داند (Fuchs2009:9).

شبکه های اجتماعی موبایل مکانی است که افراد با علایق مشترک به وسیله تلفن همراه با دیگران ارتباط دارند. مانند شبکه های اجتماعی تحت وب، شبکه های اجتماعی موبایلی در اجتماعات مجازی قرار دارند. گرایش جدید وب سایت های اجتماعی مانند فیس بوک، ایجاد برنامه های کاربردی موبایل برای دسترسی فوری کاربرانشان از طریق گوشی‌هایشان هست که هر روز بیشتر مرز بین موبایل و وب محو می‌شود. شبکه های موبایلی رسانه‌ها و نرم‌افزارهای اجتماعی در سال‌های اخیر به‌شکل روزافزونی رواج پیدا کرده‌اند.”

پس از سال ۲۰۰۰ میلادی با پیشرفت اینترنت و توسعه‌‌ی وب ۲ و همچنین توسعه‌ی نسل‌های جدید تلفن همراه، امکانات و قابلیت‌های تعاملی و مشارکتی مورد نیاز رسانه‌های اجتماعی فراهم شد و این رسانه‌ها به‌سرعت در اکثر نقاط جهان مورد استفاده‌ی کاربران قرار گرفتند. کاربران زیادی با انگیزه‌ها و اهداف گوناگون، از جمله ارتباط با نزدیکان ودوستان، پیدا کردن دوستان قدیمی، تشکیل گروه‌ها و جماعت‌های آنلاین، دریافت و ارسال اطلاعات، رقابت در بازی‌های آنلاین، جست‌وجوی فایل‌ها و محتواهای مورد نیاز و… از این رسانه‌ها و نرم‌افزارها استفاده می‌کنند (سایت جهان نیوز). “یکی محبوبیت های رسانه‌های اجتماعی موبایلی این است که به طیف وسیعی از خواسته‌ها، اهداف وانگیزه‌های و علایق  افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها پاسخ می‌دهد و به آن‌ها قدرت خلق و تولید می‌دهد. قابلیت‌هایی که در رسانه‌های جمعی مانند مطبوعات، رادیو وتلویزیون وجود نداشت و مخاطب تنها مصرف‌کننده محتواهایی بود که برایش تولید می‌شد. رسانه‌های اجتماعی تأثیرات فراوانی برارتباطات اجتماعی گذاشته‌اند. ولی در این شبکه ها ی موبایلی مخاطب یا کاربر فعال هم مصرف کننده است و هم تولید کننده است که ارتباط نتقابل برقرار می کنند”.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق شبکه های اجتماعی و طراحی آن و نحوه تعامل کاربر با آن
  • تحقیق تشکل ها در شبکه های اجتماعی و الگوریتم های شناسایی تشکل
  • تحقیق شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در جهان و ایران و شبکه اجتماعی فیس بوک و اثرات فضای مجازی بر دین و نظریات در مورد شبکه های اجتماعی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.