تحقیق پرورش شترمرغ

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق پرورش شترمرغ دارای ۲۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲- مقدمه    ۴
۲-۲- شترمرغ (Struthio camellus)    ۵
۳-۲- تاریخچه پرورش شترمرغ در جهان    ۶
۴-۲- تاریخچه پرورش شترمرغ در ایران    ۷
۵-۲-اهمیت پرورش شترمرغ در ایران    ۷
۶-۲- سود آوری زیاد پرورش شترمرغ    ۸
۷-۲- اهمیت گوشت شترمرغ و ترکیبات آن    ۸
۸-۲- طبقه بندی جانور شناسی    ۹
۹-۲-تشکیل تخم مرغ    ۱۰
۱۰-۲-ساختار تخم در پرندگان:    ۱۳
۱۱-۲-مراحل رشد جنینی درپرندگان:    ۱۵
۱۲-۲-شکل گیری ساختارهای خارج جنینی:    ۲۱
۱۳-۲-معرفی تکنیک‏های بررسی جنین    ۲۳
۱-۱۳-۲رنگ آمیزی جنین:    ۲۳
۲-۱۳-۲-نمایش جنین‏های زنده:    ۲۳
۳-۱۳-۲تکنیک‏های تصویر برداری تشخیصی:    ۲۳
۱۴- ۲تکنیک MRI ( Magnetic Resonace Imaging) :    ۲۴
منابع و مراجع    ۲۵

منابع

پوستی، ایرج و ادیب مرادی، مسعود. (۱۳۷۳) . بافت شناسی مقایسه ای هیستوتکنیک, انتشارات دانشگاه تهران.

ترکنژاد، احمد. (۱۳۷۹). ایران ۱۴۰۰ و ارزیابی چالش‏های غذایی جمعیت ۱۱۰ میلیونی, نشریه بزرگمهر.

حمیدی، محمد سعید. (۱۳۸۰). مدیریت و اقتصاد پرورش شترمرغ در ایران, ناشر بین المللی شمس

دادرس، جبیب الله و منصوری، سید هادی. (۱۳۷۳). پرندگان، ساختار و فعالیت بدنی آنها. انتشارات دانشگاه شیراز.

شریفی، علی. (۱۳۷۵). پرورش شترمرغ. کتابچه آموزشی اداری طیور بومی و سایر ماکیان., معاونت امور جهادسازندگی.

غفوری، علی، موسوی، مسعود. (۱۳۷۸). ” مدیریت پرورش شترمرغ.” انتشارات مرکز نشر سپر ۱: ۹۴-۹۶٫

قاضی، رضا ، رادمهر، بیژن ، رشیدی، هدایت الله. ۱۳۷۵٫جنین شناسی حیوانات اهلی، مکانسم‏های رشد تکاملی و ناهنجاری ها. شیراز, انتشارات دانشگاه شیراز.

کیاست، محسن. (۱۳۷۹). “اهمیت غذایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر.” نشریه دامداران ایران ۶: ۳۸-۴۷

مهدوی، مازیار. (۱۳۸۹). ام آر آی در یک نگاه (فشرده ای از تشدید مغناطیسی هسته ای و کار برد آن برای تکنولوژیست‏های رادیولوژی), آوند اندیشه شیراز.

.Fraser, M. (2008). Avian embryology London, UK, Academic press.

.Jon O. Cleary, M. M., Francesca C. Norris, Anthony N. Price, Sujatha A. Jayakody,, N. D. E. G. Juan Pedro Martinez-Barbera, David J. Hawkes, Roger J. Ordidge,, et al. (2011). “Magnetic resonance virtual histology for embryos: 3D atlases for automated high-throughput phenotyping.” NeuroImage 54: 769–۷۷۸٫

۱-۲- مقدمه

شترمرغ پرنده­ای است بزرگ و فاقد قدرت پرواز که بومی آفریقا است.  این پرنده خوراکش دانه‌ ها و گیاهان و حشرات کوچک است. شترمرغ نر پرهای سیاهی دارد که انتهای پرها و بال‌ها سفید است، ولی پرهای شترمرغ ماده قهوه‌ای رنگ است. از نظر رده فیلوژنی  شترمرغ جزء سلسله جانوران، شاخه طناب­داران، رده پرندگان، راسته سینه­پهنان، خانواده شترمرغ ­سانان، سرده شترمرغ، گونه Struthio Camellus می­ باشد. البته پرندگانی مانند Emu، Rhea، Kiwi، Tinamou و Cassowary هم از راسته سینه ­پهنان می­ باشند (۲).

هم اکنون تقاضای زیادی در زمینه پرورش شترمرغ در سطح بین المللی وجود دارد و مهمترین عاملی را که می توان در رابطه با شکل گیری این تقاضا دخیل دانست قیمت بالای محصولات شترمرغ در بازارهای جهانی و بازدهی زیاد پرورش این موجود در مقایسه با سایر حیوانات می باشد.

در حال حاضر بررسی روند تکامل در جانداران از چندین لحاظ دارای اهمیت است. ابتدا برای بدست آوردن اطلاعات در مورد تکوین هر جاندار و تفاوت آن با گونه­های دیگر که احتمالا مورد نیاز شاخه‏های مختلف علوم مانند زیست­شناسی، کشاورزی و دامپزشکی می ­باشد، دوم به ­خاطر بدست آوردن اطلاعاتی در زمینه روند تکوینی رویان انسان به واسطه وجود تشابهات و یا با ایجاد حالت ها و ناهنجاری‏های تجربی و سوم به خاطر کسب اطلاعات و توسعه روش‏هایی که در شاخه­های جدید علم مانند سلول‏های بنیادی، تولید پروتئین­‏های نوترکیب، دستکاری ژنتیک و تولید جانوران کایمر و شبیه‏سازی کاربرد دارند.

رویان پرندگان در هر دو مرحله لایه ­زایی[۱] و تشکیل اندام ها[۲] مستقیما در داخل تخم­ قابل دسترسی است در حالیکه دستکاری تجربی پستانداری مانند موش در داخل رحم فقط در نیمه دوم دوره آبستنی (دوره جنینی) امکان ­پذیر است. این قابلیت به حدی ارزشمند است که می­ توان گفت رویان جوجه در قرن اخیر نقش بسیار مهمی در مطالعه تکوین مهره­داران داشته است.

مزایای گوناگون پرندگان به ویژگی‏های ژنتیک و فیزیولوژیک این موجود برمی گردد. البته اهلی بودن و سهولت دسترسی به رویان آن ها  نیز تاثیر بسزایی در انتخابشان برای تحقیقات بیولوژی داشته است.

۲-۲- شترمرغ (Struthio camellus)

شترمرغ پرنده­ای است بزرگ، فاقد قدرت پرواز که بومی آفریقا است. گردن و پاهای درازی دارد و می ‌تواند با سرعتی در حدود ۶۵ کیلومتر در ساعت بدود. شترمرغ بزرگ ‌ترین پرنده موجود و تنها نمونه زنده از این خانواده و این سرده است. طول قد آن به ۷/۲ متر و وزن آن به ۱۴۰ کیلوگرم (در نرها تا ۱۵۵ کیلوگرم) می‌ رسد. تخم این پرنده تا ۲۰ سانتی متر طول و ۵/۱ کیلوگرم وزن دارد که ظرف حدود نیم ساعت پخته می‌شود. این پرنده خوراکش دانه‌ها و گیاهان و حشرات کوچک است. شترمرغ برای دفاع از خود در مقابل شکارچیان و حیوانات وحشی از پاهای پر قدرت خود بهره می‌ گیرد و قادر است با لگد خود انسان و حتی شیر را از پا در آورد. جوجه این پرنده ظرف ۴۰ روز سر از تخم در می ‌آورند و ظرف سه تا چهار سال یک پرنده بالغ می ‌شوند. شترمرغ نر پرهای سیاهی دارد که انتهای پرها و بال‌ها سفید است، ولی پرهای شترمرغ ماده قهوه‌ای رنگ است. سر و گردن پر ندارد و طاس است. این پرنده اغلب بصورت گروهی در بین گورخرها یا حیوانات دیگر چون گاومیش به سر می‌برد. از نظر رده فیلوژنی  شترمرغ جزء سلسله جانوران، شاخه طناب ­داران، رده پرندگان، راسته سینه­پهنان، خانواده شترمرغ­ سانان، سرده شترمرغ، گونه Struthio Camellus می­باشد. البته پرندگانی مانند Emu، Rhea، Kiwi، Tinamou و Cassowary هم از راسته سینه­ پهنان می ­باشند (۲ و ۴).

۳-۲- تاریخچه پرورش شترمرغ در جهان

بیش از ۲۰ میلیون سال پیش اکثر شترمرغ‏های امروزی در کمربند وسیعی که از اسپانیا در غرب آغاز و در طول کرانه‏های شمالی دریای مدیترانه امتداد یافته و به چین در شرق ختم میشد، ساکن بوده اند.   توجه انسان به شترمرغ و محصولات آن تقریبا به ۲۵۰۰ سال پیش بر میگردد (۵).

اولین اثر حاکی از وجود شتر مرغ در صحرا، سنگی منقوش می باشد که شکار شترمرغ را توسط یک پلنگ به تصویر کشیده است (۵۰۰ سال قبل از میلاد).

مصریان باستان از پرهای متقارن شترمرغ به عنوان سمبل عدالت و از تخم هایش برای مصارف دارویی استفاده می کردند. فرعون از بادبزن ساخته شده از پرهای شترمرغ در سفرهایش به سرزمین‏های دور استفاده می کرد. در تاریخ اساطیری یونان نیز شترمرغ ها از پیدایش ارابه جایگاه خاصی را به عنوان حیوانات باربر به خود اختصاص می دادند.  تورات کهن از شترمرغ به عنوان موجودی خشن یاد می کند. در این کتاب مقدس ذکر گردیده است که شترمرغ ها در خانه ها و کاخ‏های بیابانی زندگی می کنند. آن ها نسبت به فرزندانشان رفتاری خشونت آمیزتر از گرگ ها دارند. یهودیان گوشت شترمرغ را حرام دانسته و از آن تغذیه نمی کنند (۵ و ۶).

اولین پرورش شترمرغ در باغ وحش در انتهای قرن ۱۹ در مارسی انجام گرفت. اولین جوجه کشی مصنوعی در سال ۱۸۷۵ در الجزایر و در مدت کوتاهی بعد از آن در فلورانس توسط پرنس دمیروف صورت گرفت (۶).

[۱]. Gastrulation

[۲]. Organogenesis

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق پرورش و صنعت شترمرغ و خصوصیات فیزیکی گوشت آن و جذب روغن فرآورده های گوشتی و عوامل موثر بر جذب روغن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.