504 views
پیشینه تحقیق انتخابات و وظایف رسانه تلویزیون و نظریه های کارکرد آن دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
مقدمه: ۵
۱-۲- بخش اول: تاریخچه موضوع: ۶
۱-۱-۲- اختراع تلویزیون در دنیا و شروع کار آن در ایران: ۶
بخش دوم: انتخابات و وظایف رسانه تلویزیون ۷
۱-۲-۲- کارکرد تلویزیون در انتخابات: ۸
۲-۲-۲- انتخابات و وظایف رسانه ها ۱۰
۳-۲-۲- اخلاق رسانه ای ۱۲
۴-۲-۲- اثر گذاری رسانه ها ۱۳
۵-۲-۲-دیدگاههای مربوط به تأثیر رسانهها در مبارزات انتخاباتی ۱۳
۷-۲-۲- دموکراسی و مفاهیم مربوط به آن ۱۵
۱-۷-۲ -۲- پیش درآمدی بر پیدایش دموکراسی: ۱۵
۲-۷-۲-۲- عوامل تحقق دموکراسی: ۱۶
۳-۷-۲-۲- دموکراسی، نظام سیاسی و پارلمان: ۱۷
۴-۷-۲-۲- سیر تحول تبلیغات سیاسی: ۲۰
۸-۲-۲- تعاریف و مفاهیم ۲۳
۱-۸-۲-۲- خبر ۲۳
۲-۸-۲-۲-شیوه ارائه خبر: ۲۵
۱-۲-۸-۲-۲- مصاحبه: ۲۵
۲-۸-۲-۲- گزارش: ۲۷
۳-۸-۲-۲-تفسیر ۲۸
۴-۸-۲-۲- خبر ۲۹
۵-۸-۲-۲- عناصر خبری: ۲۹
۶-۸-۲-۲ – ارزشهای خبری: ۳۱
۷-۸-۲-۲- سبک های خبر نویسی: ۳۳
۱-۷-۸-۲-۲- سبک هرم وارونه: ۳۳
۲-۷-۸-۲-۲- سبک بیان تاریخی: ۳۴
۳-۷-۸-۲-۲- سبک بازگشت به عقب: ۳۴
۴-۷-۸-۲-۲- سبک تشریحی یا منطقی: ۳۴
۵-۷-۸-۲-۲- سبک پایان شگفت انگیز: ۳۵
۹-۲-۲- پژوهش های پیشین: ۳۵
۱-۹-۲-۲- تاریخچه موضوع در جهان: ۳۵
۱۰-۲-۲- نظریههای تبیین کننده اهمیت و کارکرد تلویزیون ۳۸
۱-۱۰-۲-۲- نظریه برجسته سازی: ۳۸
۱-۱-۱۰-۲-۲- الگوی کاربردی نظریه برجسته سازی ۴۰
۲-۱۰-۲-۲- مدل های دروازه بانی یا گزینشگری: ۴۱
۱-۲-۱۰-۲-۲- مدل دروازه بانی وایت: ۴۱
۲-۲-۱۰-۲-۲- دروازه بانی خبر در تلویزیون ۴۳
منابع و مآخذ: ۴۴
مرتجی، حجت؛ جناح های سیاسی در ایران امروز. تهران: نشر نقش و نگار(۱۳۷۸)
معتمدنژاد، کاظم با همکاری ابوالقاسم منصفی؛ روزنامه نگاری با فصلی جدید در بازنگری روزنامه های معاصر. انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی(۱۳۶۸)
معتمدنژاد، کاظم؛ ارتباطات و وسایل ارتباطی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی (ره)،چاپ چهارم، جلد یکم (۱۳۸۳)
دووژه، موریس؛ فصول علم سیاست. ترجمه ابوالفضل قائنی، تهران: انتشارات فرانکلین(۱۳۴۹)
ذاکرحسین، عبدالرحیم؛ مطبوعات سیاسی ایران در عصر مشروطیت. تهران: انتشارات دانشگاه تهران(۱۳۶۸)
گیدنز، آنتونی؛ جامعه شناسی. ترجمه: منوچهر عبوری، تهران: انتشارات نشر نی، چاپ اول(۱۳۷۳)
لد، دیوید(۱۳۶۹). مدلهای دموکراسی، ترجمه عباس مخبر، تهران: انتشارات روشنگران
محسنیان راد، مهدی؛ ارتباط شناسی. تهران: انتشارات سروش
محسنیان راد، مهدی؛ روشهای مصاحبه خبری. مرکز مطالعه و تحقیقات رسانه ها
مک کوایل، دنیس؛ درآمدی بر نظریه های اجتماعی. ترجمه پرویز جلالی. چاپ پنجم. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه(۱۳۸۵)
راش، مایکل(۱۳۷۷). جامعه و سیاست. ترجمه منوچهر صبوری، تهران: انتشارات سمت، چاپ اول
سورین ورنر و تانکارد جیمز؛ نظریه های ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، انتشارات دانشگاه تهران، (۱۳۸۱)
شادلو، عباس؛ اطلاعاتی دربارهی احزاب و جناحهای سیاسی ایران امروز. تهران: نشر گستره(۱۳۷۹)
شاکر، مجتبی؛ رسانه های جمعی و انتخابات ریاست جمهوری. قم: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیماای جمهوری اسلامی ایران، جلد یک(۱۳۸۲)
Macquial Denis(1972). “ Sociology of Mass Communications”. Penguin Books
Maxwell, E.Mccombs, “The Agenda Setting Approach in Don Nimmo and Keit, k.Sanders”:Handbook of Political Communication
O, Keefe, GarretJ., and Erwin Atwood, (1981), “Communication and Election Campaigns”, in Dan Nimmo and Keith sanders)
انتخابات یکی از مولفه های مشارکت سیاسی و شرایط تحقق مردم سالاری است، بهطوری که محور اصلی مشارکت سیاسی، مشارکتهای انتخاباتی است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، زمینهی مشارکت مردم در عرصههای گوناگون به ویژه در عرصهی سیاسی و در فرآیند تصمیمگیری، سیاست گذاری و اداره جامعه فراهم شد. به طور متوسط هر سال در کشور یک انتخابات برگزار گردیده است. همواره مشارکت انتخاباتی ملت ایران برای نظام پشتوانه جدی به شمار آمده است.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای -مدظله العالی- در خطبه های روز عید سعید فطر سال۸۸ با اشاره به اینکه انتخابات، تجلی حضور مردم، مظهر مردم سالاری دینی و ذخیره و پشتوانه امنیت کشور است، تصریح کردند که آحاد مردم، مسئولان و فعالان سیاسی باید از انتخابات به عنوان نعمتی الهی پاسداری کنند و هوشیارانه مراقب چالش های ضد امنیتی و تلاشهای دشمنان باشند. تاًکید معظم له، بر چالشهای امنیتی در انتخابات پیش رو ناظر بر تحولات پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و شرایط حساس کشور و منطقه بوده است.
متأسفانه در انتخابات دهم ریاست جمهوری ناخواسته فضایی از طرف رسانههای خارجی بر کشور مبنی بر شبهه افکنی در نتیجه انتخابات ایجاد شد که دولت های غربی به ویژه آمریکا، زمانی که شاهد صحنه هایی از اغتشاش و بی نظمی در برخی نقاط کشورمان به ویژه در تهران بوده اند، با تمهیدات قبلی رسانهها و سرویس های جاسوسی خود را در چارچوب رهیافت فروپاشی از درون و براندازی نرم بسیج کردند. و تلاش سازمان یافتهای برای به چالش کشیدن حماسه حضور بی بدیل۴۰ میلیونی ملت ایران آغاز گردید.
آنها بر این باور بودند که حوادث پس از انتخابات؛ اعتماد ملی، مشروعیت، کارآمدی و انسجام بین مردم و حکومت را کاهش داده است و اعتراض شماری از مردم به نتایج انتخابات را نشانه این شکاف دانستند و بر این باور بودند که با کپی برداری از الگوی کودتاهای مخملین بتوانند امنیت و ثبات سیاسی کشور را هدف قرار داده و انتخابات در ایران را که بیش از سه دهه مظهر مشارکت ملی، اعتماد ملی، کارآمدی نظام و در نهایت مردم سالاری دینی بوده، به چالش امنیتی تبدیل و شرایط را برای فروپاشی از درون فراهم کنند. با توجه به اینکه چالش های امنیتی انتخابات می تواند، به اهداف مرجع در امنیت نرم از جمله؛ روحیه ملی، اعتماد، مشارکت، انسجام، افکار عمومی، توان سیاسی و… را آسیب برساند.
تکنولوژی همیشه نقش حیاتی در پیشرفت تلویزیون به عنوان یک رسانه قدرتمند داشته است. مخترعین و مکتشفین بسیاری از سرتاسر جهان در پیشرفت این رسانه سهیم هستند.تا دهه ۱۸۷۰ ترکیبی از تلفن، ضبط صوت و پیشرفتهای وسیع عکاسی پایهی این علاقه به دگرگونی تصاویر شنیداری و دیداری همزمان قرار گرفت.
در سال ۱۸۸۴ پاول نیپکو- مخترع آلمانی- یک صفحه حلزونی اختراع نمود که تصاویر را نمایش میداد. او به وسیله تعویض سریع تصویر به تصور حرکت و انتقال آن از طریق مدارهای الکتریکی از یک فرستنده به گیرنده دست یافت.
در سال ۱۹۲۶ یک مخترع اسکاتلندی با نام “جان لوجی” وسیله ای اختراع کرد که این سیستم اساس اولین پخش تلویزیونی منظم از بنگاه سخن پراکنی انگلستان شد.
فکر راه اندازی تلویزیون در ایران، به سال ۱۳۳۵ برمی گردد. نخستین بار در سال ۱۳۳۵ فردی به نام کازرونی، پیشنهاد تأسیس تلویزیون را داد که رد شد. در سال ۱۳۳۷، مجلس وقت قانونی تصویب کرد که دولت با نظارت وزارت پست و تلگراف، می تواند فرستنده هایی در تهران نصب کند که این فرستنده ها در ۱۱ مهرماه ۱۳۳۷ در ساعت ۱۷ عصرافتتاح و تلویزیون در ایران تأسیس شد. (کیا، ۱۳۷۸: ۲۳۰و۲۳۱)
رسانهها و خصوصاً رسانه تلویزیون نقش مهمی در آگاهی دادن و تشویق مردم برای حضور در پای صندوقهای رأی دارند. رسانهها میتوانند در ابعاد مختلفی در این زمینه فعالیت کنند و اثرات حضور مردم در انتخابات را در توسعه و پیشرفت کشور تبلیغ کنند، زیرا این امر یکی از رسالتهای اصلی ژورنالیزم نیزمیباشد.
روشهای مهمی که در هنگام اطلاعرسانی برای سمتدهی افکار عامه به سوی انتخابات باید مد نظر گرفته شود، به گونهی زیر است:
– رعایت اصل توازن و بیطرفی
– دقت و نظارت
– فضاسازی هدفمند و مثبت (به نفع مردم)
– پوشش گسترده
رسانهها در زمینه جلب مشارکت عمومی در انتخابات و پخش فرهنگ انتخابات از سازمان دهی خوبی برخوردارنیستند، زیرا از آن جایی که در کشور ما تلویزیون نقش پررنگی در جلب مشارکت مردم در انتخابات دارد و باید مراقب بود که دچار جانبداری مشخص نشود. رادیو و تلویزیون دولتی هر یک دارای خط مشی مشخص خویش هستند که هر کدام در اشاعهی تبلیغات انتخاباتی بر اساس سیاست و خط مشی خویش عمل میکنند.
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر