تحقیق انحرافات جنسی و آشنایی با علل و عوامل و راهکارهای کلی مقابله با آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق انحرافات جنسی و آشنایی با علل و عوامل و راهکارهای کلی مقابله با آن دارای ۶۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه و مفهوم شناسی:    ۵
۱- مقدمه:    ۵
۲-تعریف مفاهیم:    ۵
انحراف جنسی:   ۲- ۱)    ۶
۲-۲)شهوت:    ۸
۲-۳) غریزه:    ۹
۲-۳-۱) غریزه جنسی:    ۱۰
۲-۴) زنا:    ۱۱
۲-۵)  خود ارضایی:    ۱۲
۲-۶) لواط:    ۱۳
۲-۷)  فحشاء:    ۱۴
۲-۸) عفت:    ۱۶
فصل دوم:آشنایی با انواع و علل و عوامل انحرافات جنسی:    ۱۸
۱-آشنایی با انواع انحرافات جنسی    ۱۸
مقدمه:    ۱۸
۱- ۱) خود ارضایی:    ۱۹
۱-۲) لواط:    ۲۰
۱-۳) مساحقه:    ۲۳
۱-۴ )زنا:    ۲۴
۲- علل و عوامل انحرافات جنسی:    ۲۵
۲-۱) وسوسه های شیطانی:    ۲۶
۲-۲) طغیان وسرکشی قوای نفسانی:    ۲۷
۲-۳) تحولات بلوغ:    ۲۹
۲-۴)  تصاویر و فیلمها:    ۳۰
۲-۵)  عقده حقارت:    ۳۱
۲- ۶)معاشرت با دوستان ناباب:    ۳۴
نتیجه:    ۳۵
فصل سوم: راهکارهای کلی مقابله با انحرافات جنسی    ۳۶
مقدمه:    ۳۶
۱-۱) خانواده و والدین:    ۳۶
۱- ۱-۱)تمکین در امور زناشویی:    ۳۶
۱-۱-۲) محبت زن و شوهر:    ۳۷
۱-۱-۳) نهی از دوستی دختر و پسر:    ۴۰
۱-۱-۴) رعایت کنترل و نظارت بر رفتار خانواده:    ۴۲
۱-۱-۵)  آراستگی زن و شوهر:    ۴۴
۲-۱) مدرسه:    ۴۴
۳- ۱)نهادهای حکومتی:    ۴۵
۳-۱-۱)  اهتمام به ازدواج جوانان و آسانسازی آن:    ۴۵
۳-۱-۱-۱)مقدمات ایجاد ازدواج:    ۴۷
۳-۱-    ۱-۲ )ساحت فرهنگی:    ۴۷
۳-۱-۱-۳) ساحت اقتصادی:    ۴۷
۳-۱-۲) پائین آوردن سن ازدواج:    ۴۸
۳-۱-۳) متعه:    ۴۹
۳-۱-۳-۱) راههای جلوگیری از زیانهای متعه:    ۵۰
۳-۱-۴) پرهیز از اختلاط:    ۵۰
۳-۱-۵) برخورد قاطع با متخلفان:    ۵۲
۳-۱-۵-۱) تنبیه بدنی:    ۵۲
۳-۱-۵-۲) تنبیه عاطفی:    ۵۲
۳-۱-۵-۳) تنبیه اجتماعی:    ۵۳
منابع و مآخذ:    ۵۵

منابع :

قرآن کریم

نهج البلاغه؛ ترجمه محمد دشتی.

سیاسی، علی اکبر: نظریه­های شخصیت (مکاتب روانشناسی). تهران: دانشگاه تهران. هفتم: ۱۳۷۷٫

سیلوانس استال (بی­تا) ، آن­چه یک جوان باید بداند، ترجمه نصرت اللّه کاسمی، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

شاکرین، حمیدرضا(۱۳۸۸ش) پرسش­های و پاسخ­های دانشجویی، با همکاری جمعی از محققین. تنظیم و نظارت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها، معاونت آموزش و تبلیغ. قم: دفتر نشر معارف. هشتم.

شرباصی، احمد(۱۳۷۹ش) دایره المعارف اخلاق قرآنی، مترجم: محمدبهاءالدین حسینی. سنندج: تازه نگاه. اول.

شرفی، محمّدرضا (۱۳۷۶ش) ، دنیای نوجوان، تهران، انتشارات تربیت.

شفیعی سروستانی، ابراهیم(۱۳۸۵ش)، نظام اسلامی و مسأله روسپیگری، قم، دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، چاپ اول.

شمس الدین، محمدمهدی(۱۳۷۶٫ش) مشارکت سیاسی زنان در اسلام، مترجم: حسن عابدی. مشهد: مؤسسه انتشارات بعثت. اول.

صادقى تهرانى، محمد (۱۳۶۵ ش‏) ، الفرقان فى تفسیر القرآن بالقرآن‏، قم‏، انتشارات فرهنگ اسلامى‏، چاپ دوم‏

صدوق قمی، محمد بن بابویه (۱۳۸۲ ش) ، الخصال، ترجمه یعقوب جعفرى‏، ، قم‏، نشر نسیم کوثر، ‏چاپ اول‏

صدوق قمی، محمد بن بابویه (۱۳۸۵ ق)، علل الشرایع، نجف، المکتبه الحیدریه.

فصل اول: مقدمه و مفهوم شناسی:

 ۱- مقدمه:

یکی از مسائلی که ذهن دانشمندان را به خود معطوف ساخته مسئله انحرافات جنسی است. اسلام برخلاف نظر مخالفان، واپس زدن میل جنسی را جایز نمی­شمارد و تنها راه ارضای جنسی را از طریق ازدواج دائم و موقت پیشنهاد می­کند و لذت­گرهای سمعی و لمسی را مخصوص همسران می داند و رفتارهای نابهنجاری چون استمناء، لواط، مساحقه و زنا را زشت و مذموم می­شمارد و آنها را برخلاف فطرت بشر می داند. این انحرافات آسیب­های جبران ناپذیری بر جسم و روح فرد می­گذارد و باعث قطع نسل بشر، اختلال درنظم اجتماع ، رکود معنویت و سقوط اجتماع می گردد و تمایل فطری مرد به زن و زن به مرد با به صفت انحراف جنسی تغییر می­دهند. و به همین جهت اسلام راهکارهایی جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارایه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوهها می باشد . اگر این راهکارهای حاصله از دین اسلام نادیده گرفته نشود فرد و جامعه به کمال خواهند رسید.

۲-تعریف مفاهیم:

از منظر دین مبین اسلام ، نه تنها غرایز جنسی یکی از خواسته­های بشر است بلکه آن را از سعادت و خوشبختی بشر معرفی می­کند ولی تا اندازه­ای که موجب سرنگونی انسان در منجلاب شهوت نگردد و اعتدال را رعایت نماید. در این راستا اسلام حد متعادلی را انتخاب نموده که اصولاً اگر غریزه جنسی از حد تعادل خارج گردد زیان­های جبران ناپذیری به بار خواهد آمد، بنابراین اسلام همجنس گرایی، لواط ، زنا و چشم چرانی و ..را تحریم می­کند زیرا هدف حفظ سلامتی روانی و جسمی انسان است.

در ابتدا به بیان مفهوم شناسی اعم از” انحراف جنسی“، “شهوت”، “زنا”، “خود ارضایی”، ” همجنس بازی ” و “چشم چرانی”.   ازنظر لغوی و اصطلاحی می پردازیم.

۱-۲انحراف جنسی:

معجم مقائیس اللغه در مورد انحراف چنین می­نویسد: «الحاء و الراء و الفاء ثلاثه أصول: حدُّ الشى‌ء، و العُدول، و تقدیر الشَّى‌ء و الانحراف عن الشَّى‌ء. یقال انحرَفَ عنه یَنحرِف انحرافاً.» ( معجم مقائیس اللغه، ج۲، ص ۴۲) یعنی سه حرف اصلی آن «ح، ر، ف» هستند و انحراف یعنی عدول از حد و اندازه چیزی و انحراف از چیزی گفته می­شود منحرف شد از آن که آیه­ی ﴿یُحَرِّفُونَ الْکلَِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ﴾ . نساء/۴۶: «کلمات را از جاهاى خود برمى‏گردانند.»)  نیز به آن اشاره دارد.

راغب نیز در مفردات بیان می­دارد: «حرف الشّی‏ء، یعنى لبه و جانب چیزى‏ و انحرف عن کذا و تحرّف و احترف یعنى منحرف شد و از آن عدول کرد.» ( المفردات فی غریب القرآن، ج۱،ص ۴۷۱)

«در تعریف انحرافات جنسی ضابطه­ای دقیق و جهانی در دست نیست و در این زمینه جامعه شناسان، زیست­شناسان و علمای علم اخلاق با یکدیگر توافق کامل و کلّی ندارند. جامعه­شناسان چنانچه روش­های لذت یا ارضاء جنسی مورد قبول و تصویب جامعه نباشد آن را انحراف جنسی می­دانند. زیست­شناسان در روابط جنسی فقط به تولید مثل و بقای نوع توجه دارند و هر گونه آمیزشی که در راه نیل به این هدف نباشد از نظر آنها انحراف جنسی محسوب خواهد شد… از نظر اخلاقی به هر نوع ارضای جنسی که مورد نکوهش قرار گیرد و بلافاصله احساس ندامت دست دهد انحراف جنسی گفته می­شود و کسی که برخلاف تکلیف رفتار کند و مرتکب خلاف اخلاق شود دچار ندامت و پشیمانی می­گردد و از عذاب وجدان رنج می­برد و خود را خوشبخت و سعادتمند نمی­یابد. انحراف جنسی را به سه دسته می­توان تقسیم کرد

انحراف جنسی که در اثر شدت با ضعف میل یا فعالیت جسمی بروز می­کند مانند سرد مزاجی، ۲٫ روابط جنسی که به علت انتخاب طرف مقابل انحراف نامیده می­شود مانند هم جنس بازی و روابط جنسی با حیوانات، ۳٫ روابط جنسی عادی که تحت شرایط ضد اجتماعی صورت گیرد.» ( آسیب شناسی اجتماعی، ص ۱۷۰)

روانشناسان انحراف جنسی را عبارت از آن دانسته­اند که فرد از حالت تعادل روانی و رفتاری خارج شود که این امر خود ناشی از به هم خوردن وحدت درون است که جامعه شناسان آن را نوعی رفتار تبهکارانه خلاف موازین اجتماعی مورد قبول دانسته­اند که وجودش را برای دوام نظام اجتماعی و عدالت زیانبخش، می­دانند.» ( خانواده و مسائل جنسی کودکان، ص ص۲۲۵)

تعاریف فوق خیلی دقیق نیست، زیرا مثلاً در تعریف اخلاقی ندامت و پشیمانی، در ابتدا انحراف است و زمانی که فرد به صورت مکرر اعمال خلاف (جنسی) انجام دهد دیگر ندامت و پشیمانی اولیه در او از بین می­رود و یا در جوامعی که همجنس بازی از نظر عرف و قانون مورد تأیید است این تعاریف بی­معنا می­باشد. لذا از نظر اسلام و جامعه اسلامی به مصداق آیه ۷ سوره مؤمنون هر نوع رفتار جنسی که خارج از چارچوب ازداوج باشد نابه­هنجاری جنسی تلقی می­شود، زیرا آنچه طبیعت آدمی بر آن متمایل است همان رفتار جنسی مرد با زن در قالب ازدواج است و هر تمایل و رفتار جنسی که به نحوی برای خود فرد یا افراد دیگر زیان­آور است نابهنجار تلقی می­شود. (تربیت جنسی ،صص ۲۹۷ ـ ۳۰۳) ﴿وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ* إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ* فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْعَادُون﴾(مؤمنون/۵ـ۷) و کسانی که پاکدامنند مگر در مورد همسرانشان یا کنیزانی که به دست آوردند، که در این صورت بر آنان نکوهشی نیست. پس هر که فراتر از این بجوید، آنان از حد درگذرندگانند.

انحرافات جنسی انواعی دارد از جمله: همجنس گرایی، دیگرآزاری (شخصی از آزار دادن شریک جنسی خود لذت می­برد)، خودآزاری (فرد از ایجاد درد در خود به وسیله خود یا دیگران لذت می­برد)، سادومازوخیسم (فردی که هم از شکنجه و آزار دیگران و هم از شکنجه شدن خود توسط دیگران لذت می­برد)، بت­پرستی جنسی (شخص پس از دیدن عضوی یا شیئ از جنس مخالف تحریک شده و از آن لذت می­برد)، حیوان بازی (تماس جنسی با حیوانات)، مرده پرستی (شخص از دیدن مرده، محتضر، بیمار، مجروح و حضور در قبرستان تحریک جنسی می­شود)، عریان نمایی جنسی (شخصی از عریان کردن خود در مقابل دیگران لذت می­برد)، نظربازی (فرد از دیدن اعضای بدن دیگران دچار لذت جنسی می­شود)، زنا با محارم (برقراری ارتباط جنسی با کسانی که از نظر قیود اخلاقی، مبانی مذهبی و قوانین اجتماعی ازدواج با آنها حرام شناخته شده باشد (آسیب شناسی اجتماعی، صص ۱۷۱ـ ۱۷۸

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تعاریف و آشنایی با مصادیق و علل ارتکاب جرایم و انحرافات جنسی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.