823 views
پیشینه تحقیق انحرافات جنسی و آشنایی با علل و عوامل و راهکارهای کلی مقابله با آن دارای ۶۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
فصل اول: مقدمه و مفهوم شناسی: ۵
۱- مقدمه: ۵
۲-تعریف مفاهیم: ۵
انحراف جنسی: ۲- ۱) ۶
۲-۲)شهوت: ۸
۲-۳) غریزه: ۹
۲-۳-۱) غریزه جنسی: ۱۰
۲-۴) زنا: ۱۱
۲-۵) خود ارضایی: ۱۲
۲-۶) لواط: ۱۳
۲-۷) فحشاء: ۱۴
۲-۸) عفت: ۱۶
فصل دوم:آشنایی با انواع و علل و عوامل انحرافات جنسی: ۱۸
۱-آشنایی با انواع انحرافات جنسی ۱۸
مقدمه: ۱۸
۱- ۱) خود ارضایی: ۱۹
۱-۲) لواط: ۲۰
۱-۳) مساحقه: ۲۳
۱-۴ )زنا: ۲۴
۲- علل و عوامل انحرافات جنسی: ۲۵
۲-۱) وسوسه های شیطانی: ۲۶
۲-۲) طغیان وسرکشی قوای نفسانی: ۲۷
۲-۳) تحولات بلوغ: ۲۹
۲-۴) تصاویر و فیلمها: ۳۰
۲-۵) عقده حقارت: ۳۱
۲- ۶)معاشرت با دوستان ناباب: ۳۴
نتیجه: ۳۵
فصل سوم: راهکارهای کلی مقابله با انحرافات جنسی ۳۶
مقدمه: ۳۶
۱-۱) خانواده و والدین: ۳۶
۱- ۱-۱)تمکین در امور زناشویی: ۳۶
۱-۱-۲) محبت زن و شوهر: ۳۷
۱-۱-۳) نهی از دوستی دختر و پسر: ۴۰
۱-۱-۴) رعایت کنترل و نظارت بر رفتار خانواده: ۴۲
۱-۱-۵) آراستگی زن و شوهر: ۴۴
۲-۱) مدرسه: ۴۴
۳- ۱)نهادهای حکومتی: ۴۵
۳-۱-۱) اهتمام به ازدواج جوانان و آسانسازی آن: ۴۵
۳-۱-۱-۱)مقدمات ایجاد ازدواج: ۴۷
۳-۱- ۱-۲ )ساحت فرهنگی: ۴۷
۳-۱-۱-۳) ساحت اقتصادی: ۴۷
۳-۱-۲) پائین آوردن سن ازدواج: ۴۸
۳-۱-۳) متعه: ۴۹
۳-۱-۳-۱) راههای جلوگیری از زیانهای متعه: ۵۰
۳-۱-۴) پرهیز از اختلاط: ۵۰
۳-۱-۵) برخورد قاطع با متخلفان: ۵۲
۳-۱-۵-۱) تنبیه بدنی: ۵۲
۳-۱-۵-۲) تنبیه عاطفی: ۵۲
۳-۱-۵-۳) تنبیه اجتماعی: ۵۳
منابع و مآخذ: ۵۵
قرآن کریم
نهج البلاغه؛ ترجمه محمد دشتی.
سیاسی، علی اکبر: نظریههای شخصیت (مکاتب روانشناسی). تهران: دانشگاه تهران. هفتم: ۱۳۷۷٫
سیلوانس استال (بیتا) ، آنچه یک جوان باید بداند، ترجمه نصرت اللّه کاسمی، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
شاکرین، حمیدرضا(۱۳۸۸ش) پرسشهای و پاسخهای دانشجویی، با همکاری جمعی از محققین. تنظیم و نظارت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، معاونت آموزش و تبلیغ. قم: دفتر نشر معارف. هشتم.
شرباصی، احمد(۱۳۷۹ش) دایره المعارف اخلاق قرآنی، مترجم: محمدبهاءالدین حسینی. سنندج: تازه نگاه. اول.
شرفی، محمّدرضا (۱۳۷۶ش) ، دنیای نوجوان، تهران، انتشارات تربیت.
شفیعی سروستانی، ابراهیم(۱۳۸۵ش)، نظام اسلامی و مسأله روسپیگری، قم، دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، چاپ اول.
شمس الدین، محمدمهدی(۱۳۷۶٫ش) مشارکت سیاسی زنان در اسلام، مترجم: حسن عابدی. مشهد: مؤسسه انتشارات بعثت. اول.
صادقى تهرانى، محمد (۱۳۶۵ ش) ، الفرقان فى تفسیر القرآن بالقرآن، قم، انتشارات فرهنگ اسلامى، چاپ دوم
صدوق قمی، محمد بن بابویه (۱۳۸۲ ش) ، الخصال، ترجمه یعقوب جعفرى، ، قم، نشر نسیم کوثر، چاپ اول
صدوق قمی، محمد بن بابویه (۱۳۸۵ ق)، علل الشرایع، نجف، المکتبه الحیدریه.
یکی از مسائلی که ذهن دانشمندان را به خود معطوف ساخته مسئله انحرافات جنسی است. اسلام برخلاف نظر مخالفان، واپس زدن میل جنسی را جایز نمیشمارد و تنها راه ارضای جنسی را از طریق ازدواج دائم و موقت پیشنهاد میکند و لذتگرهای سمعی و لمسی را مخصوص همسران می داند و رفتارهای نابهنجاری چون استمناء، لواط، مساحقه و زنا را زشت و مذموم میشمارد و آنها را برخلاف فطرت بشر می داند. این انحرافات آسیبهای جبران ناپذیری بر جسم و روح فرد میگذارد و باعث قطع نسل بشر، اختلال درنظم اجتماع ، رکود معنویت و سقوط اجتماع می گردد و تمایل فطری مرد به زن و زن به مرد با به صفت انحراف جنسی تغییر میدهند. و به همین جهت اسلام راهکارهایی جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارایه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوهها می باشد . اگر این راهکارهای حاصله از دین اسلام نادیده گرفته نشود فرد و جامعه به کمال خواهند رسید.
از منظر دین مبین اسلام ، نه تنها غرایز جنسی یکی از خواستههای بشر است بلکه آن را از سعادت و خوشبختی بشر معرفی میکند ولی تا اندازهای که موجب سرنگونی انسان در منجلاب شهوت نگردد و اعتدال را رعایت نماید. در این راستا اسلام حد متعادلی را انتخاب نموده که اصولاً اگر غریزه جنسی از حد تعادل خارج گردد زیانهای جبران ناپذیری به بار خواهد آمد، بنابراین اسلام همجنس گرایی، لواط ، زنا و چشم چرانی و ..را تحریم میکند زیرا هدف حفظ سلامتی روانی و جسمی انسان است.
در ابتدا به بیان مفهوم شناسی اعم از” انحراف جنسی“، “شهوت”، “زنا”، “خود ارضایی”، ” همجنس بازی ” و “چشم چرانی”. ازنظر لغوی و اصطلاحی می پردازیم.
معجم مقائیس اللغه در مورد انحراف چنین مینویسد: «الحاء و الراء و الفاء ثلاثه أصول: حدُّ الشىء، و العُدول، و تقدیر الشَّىء و الانحراف عن الشَّىء. یقال انحرَفَ عنه یَنحرِف انحرافاً.» ( معجم مقائیس اللغه، ج۲، ص ۴۲) یعنی سه حرف اصلی آن «ح، ر، ف» هستند و انحراف یعنی عدول از حد و اندازه چیزی و انحراف از چیزی گفته میشود منحرف شد از آن که آیهی ﴿یُحَرِّفُونَ الْکلَِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ﴾ . نساء/۴۶: «کلمات را از جاهاى خود برمىگردانند.») نیز به آن اشاره دارد.
راغب نیز در مفردات بیان میدارد: «حرف الشّیء، یعنى لبه و جانب چیزى و انحرف عن کذا و تحرّف و احترف یعنى منحرف شد و از آن عدول کرد.» ( المفردات فی غریب القرآن، ج۱،ص ۴۷۱)
«در تعریف انحرافات جنسی ضابطهای دقیق و جهانی در دست نیست و در این زمینه جامعه شناسان، زیستشناسان و علمای علم اخلاق با یکدیگر توافق کامل و کلّی ندارند. جامعهشناسان چنانچه روشهای لذت یا ارضاء جنسی مورد قبول و تصویب جامعه نباشد آن را انحراف جنسی میدانند. زیستشناسان در روابط جنسی فقط به تولید مثل و بقای نوع توجه دارند و هر گونه آمیزشی که در راه نیل به این هدف نباشد از نظر آنها انحراف جنسی محسوب خواهد شد… از نظر اخلاقی به هر نوع ارضای جنسی که مورد نکوهش قرار گیرد و بلافاصله احساس ندامت دست دهد انحراف جنسی گفته میشود و کسی که برخلاف تکلیف رفتار کند و مرتکب خلاف اخلاق شود دچار ندامت و پشیمانی میگردد و از عذاب وجدان رنج میبرد و خود را خوشبخت و سعادتمند نمییابد. انحراف جنسی را به سه دسته میتوان تقسیم کرد
انحراف جنسی که در اثر شدت با ضعف میل یا فعالیت جسمی بروز میکند مانند سرد مزاجی، ۲٫ روابط جنسی که به علت انتخاب طرف مقابل انحراف نامیده میشود مانند هم جنس بازی و روابط جنسی با حیوانات، ۳٫ روابط جنسی عادی که تحت شرایط ضد اجتماعی صورت گیرد.» ( آسیب شناسی اجتماعی، ص ۱۷۰)
روانشناسان انحراف جنسی را عبارت از آن دانستهاند که فرد از حالت تعادل روانی و رفتاری خارج شود که این امر خود ناشی از به هم خوردن وحدت درون است که جامعه شناسان آن را نوعی رفتار تبهکارانه خلاف موازین اجتماعی مورد قبول دانستهاند که وجودش را برای دوام نظام اجتماعی و عدالت زیانبخش، میدانند.» ( خانواده و مسائل جنسی کودکان، ص ص۲۲۵)
تعاریف فوق خیلی دقیق نیست، زیرا مثلاً در تعریف اخلاقی ندامت و پشیمانی، در ابتدا انحراف است و زمانی که فرد به صورت مکرر اعمال خلاف (جنسی) انجام دهد دیگر ندامت و پشیمانی اولیه در او از بین میرود و یا در جوامعی که همجنس بازی از نظر عرف و قانون مورد تأیید است این تعاریف بیمعنا میباشد. لذا از نظر اسلام و جامعه اسلامی به مصداق آیه ۷ سوره مؤمنون هر نوع رفتار جنسی که خارج از چارچوب ازداوج باشد نابههنجاری جنسی تلقی میشود، زیرا آنچه طبیعت آدمی بر آن متمایل است همان رفتار جنسی مرد با زن در قالب ازدواج است و هر تمایل و رفتار جنسی که به نحوی برای خود فرد یا افراد دیگر زیانآور است نابهنجار تلقی میشود. (تربیت جنسی ،صص ۲۹۷ ـ ۳۰۳) ﴿وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ* إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ* فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْعَادُون﴾(مؤمنون/۵ـ۷) و کسانی که پاکدامنند مگر در مورد همسرانشان یا کنیزانی که به دست آوردند، که در این صورت بر آنان نکوهشی نیست. پس هر که فراتر از این بجوید، آنان از حد درگذرندگانند.
انحرافات جنسی انواعی دارد از جمله: همجنس گرایی، دیگرآزاری (شخصی از آزار دادن شریک جنسی خود لذت میبرد)، خودآزاری (فرد از ایجاد درد در خود به وسیله خود یا دیگران لذت میبرد)، سادومازوخیسم (فردی که هم از شکنجه و آزار دیگران و هم از شکنجه شدن خود توسط دیگران لذت میبرد)، بتپرستی جنسی (شخص پس از دیدن عضوی یا شیئ از جنس مخالف تحریک شده و از آن لذت میبرد)، حیوان بازی (تماس جنسی با حیوانات)، مرده پرستی (شخص از دیدن مرده، محتضر، بیمار، مجروح و حضور در قبرستان تحریک جنسی میشود)، عریان نمایی جنسی (شخصی از عریان کردن خود در مقابل دیگران لذت میبرد)، نظربازی (فرد از دیدن اعضای بدن دیگران دچار لذت جنسی میشود)، زنا با محارم (برقراری ارتباط جنسی با کسانی که از نظر قیود اخلاقی، مبانی مذهبی و قوانین اجتماعی ازدواج با آنها حرام شناخته شده باشد (آسیب شناسی اجتماعی، صص ۱۷۱ـ ۱۷۸
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر