تحقیق تعاریف و آشنایی با مصادیق و علل ارتکاب جرایم و انحرافات جنسی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تعاریف و آشنایی با مصادیق و علل ارتکاب جرایم و انحرافات جنسی دارای ۸۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: تعریف جرم و انحراف جنسی    ۴
مبحث نخست: واژه شناسی    ۵
گفتار نخست: تعریف جرم    ۵
گفتار دوم: تعریف انحراف    ۶
مبحث دوم: تعریف جرایم و انحرافات جنسی    ۱۰
گفتار نخست: تعریف جرم جنسی    ۱۰
گفتار دوم: تعریف انحراف جنسی    ۱۳
فصل دوم: مصادیق جرایم و انحرافات جنسی    ۱۶
مبحث نخست: مصادیق جرایم جنسی    ۱۶
گفتار نخست: مصادیق جرایم جنسی توام با رابطه و تماس    ۱۷
الف: زنا    ۱۷
ب: لواط    ۲۳
ج: مساحقه    ۲۵
د: رابطه نامشروع    ۲۸
گفتار دوم: مصادیق جرایم جنسی بدون تماس و رابطه    ۳۱
الف: ارتکاب فعل حرام    ۳۱
ب: دایرکردن مکان فسادوفحشاوتحریک مردم به فساد    ۳۳
ج: قوادی    ۳۶
د: نگهداری، تولید و تکثیرآثار مستهجن و مبتذل    ۳۸
مبحث دوم: مصادیق انحرافات جنسی    ۴۲
گفتار نخست: انحراف جنسی فردی    ۴۲
الف: خویشتن نمایی    ۴۲
ب: مبدل پوشی    ۴۵
د: خودارضایی    ۴۸
ه: چشم چرانی    ۵۰
گفتار دوم: انحراف جنسی توام با تماس و رابطه    ۵۳
الف: بچه بازی    ۵۳
ب: حیوان دوستی    ۵۵
ج: دیگرآزاری    ۵۸
د: همجنس بازی    ۵۹
فصل سوم: علل ارتکاب جرایم و انحرافات جنسی    ۶۷
مبحث اول: علل اجتماعی    ۶۸
گفتار اول: مسایل مربوط به حجاب و عفاف    ۶۸
گفتار دوم: محرومیتهای ناشی از روابط مشروع جنسی    ۷۱
الف: مشکلات ازدواج دایم    ۷۲
ب: نابسامانی ازدواجهای موقت    ۷۲
مبحث دوم: عوامل اقتصادی (بزهکاری سازمان یافته)    ۷۵
گفتارنخست: فقر و ارتباط آن با فحشا    ۷۶
گفتار دوم: تکنولوزی و بهبود وضع اقتصادی    ۷۸
الف: جهانگردی جنسی    ۷۹
ب: تجارت سکس    ۸۱
منابع و ماخذ    ۸۴

منابع

قرآن مجید.

گلدوزیان، ایرج، بایسته‌های حقوق جزای عمومی، جلدیک، نشرمیزان، چاپ چهارم، بهار۸۰٫

صدیق سروستانی، رحمت‌الله،آسیب شناسی اجتماعی (جامعه‌شناسی انحرافات اجتماعی)، تهران، انتشارات سمت، چاب اول، سال۱۳۸۶ صدیق سروستانی، رحمت‌الله، آسیب‌شناسی اجتماعی (جامعه‌شناسی انحرافات اجتماعی)، تهران، انتشارات سمت، چاپ اول ۱۳۸۶٫

محمدی اصل، عباس؛ بزهکاری نوجوانان و نظریه­های انحراف اجتماعی، تهران، علم، ۱۳۸۵، چاپ اول.

بروس کوئن، دررجامعه شناسی، مترجم، محسن ثلاثی، تهران، نشر توتیا، چاپ یازدهم، ۱۳۸۱٫

قانون مجازات مصوب ۱۳۷۰ و قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲٫

جعفری لنگرودی، محمد جعفر: «مبسوط در ترمینولوژی حقوق»، کتابخانه گنج دانش، ۱۳۷۸.

جعفری لنگرودی، محمد جعفر، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، دوره پنج جلدی، چاپ اول، انتشارات کتابخانه گنج دانش، ۱۳۷۸٫

کی نیا مهدی. روانشناسی جنایی، مهدی. جلد۲٫ انتشارات رشد. چاپ اول ۱۳۷۶٫

کی نیا، مهدی، مبانی جرم‌شناسی، جلد اول، چاپ پنجم، انتشارات دانشگاه تهران، ۳۹- قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰٫

دلماس مارتی، می ری، نظام‌های بزرگ سیاست جنایی (مفاهیم و مدلها)، ترجمه علی حسین نجفی ابرندآبادی، چاپ اول، نشر میزان، ۱۳۸۱٫

نجفی توانا، علی: نابهنجاری و بزهکاری اطفال و نوجوانان، تهران: انتشارات راه تربیت، چاپ اول، ۱۳۸۲٫

فصل اول: تعریف جرم و انحراف جنسی

در این فصل سعی شده قبل از ورود به مباحث اصلی ابتدا واژگان مرتبط که در مباحث آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد تعریف و جایگاه آن در علوم مختلف و در نهایت ارتباط واژگان اصلی شرح داده می‌شود.

مبحث نخست: واژه شناسی

این مبحث شامل تعریف واژگان اصلی می‌باشد که درتحقیق بکاررفته است.

گفتار نخست: تعریف جرم

شاید تعریفی که قانون مجازات اسلامی از جرم ارایه کرده است در حوزه‌ای که همان قانون مورد استناد قرار می‌گیرد کامل‌ترین تعریف باشد، از منظر قانون ((هرفعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می‌شود))[۱]

براساس این تعریف قانونی از جرم که ملاک، تعیین یا عدم تعیین مجازات می‌باشد بسیاری از رفتارها و کجرویهای اجتماعی که غالبا درتضادبا عرف قراردارد از دایره شمول تلقی جرم خارج و احتمالا تحت عنوان رفتارهای ضد اجتماعی و انحراف دسته‌بندی می‌گردند.

مذهبیون در تعریف جرم از عقاید دینی الهام می‌گیرند و آن را تضییع و تجاوز به حق‌الله و حق‌الناس می‌دانند و لذا جرم در شرع شامل مسائلی است که دارای مفاسد اجتماعی و مفاسد شخصی است در حالیکه مسائل اخیر همیشه عرفا قابل مجازات نیست. ارزش‌هایی که در حقوق اسلام مورد احترام است جان و مال، عقل و شرف و دین افراد است که تجاوز به هریک از این ارزش‌ها مستوجب ضمانت اجراهای دنیوی و اخروی است[۲].

براساس این تعریف باید گفت چناچه شخصی از چراغ قرمز عبور کند چون تجاوز به حقوق دیگران نموده مرتکب جرم شده در حالیکه بلحاظ حقوقی و قضایی چون در قانون، مجازات برای آن تعیین نشده است نمی‌تواند مصداق جرم باشد.

فارغ از بررسی حقوقی وقضایی مفهوم جرم مربوط به شرایط قانونی پدیده مجرمانه بوده و بیشتر اوضاع واحوال فردی و اجتماعی قبل از ارتکاب جرم و عامل یا عوامل واقعی ارتکاب جرم را مورد توجه قرار می‌دهد جرمشناس براساس مشاهدات و تجربیات علمی به دنبال تعیین رفتارهای ضداجتماعی هستند تا از این طریق بهتر بتواند حمایت جامعه را امکان‌پذیر سازند[۳].

درحقوق خارجی جرم به معنی وسیع کلمه عبارت است از فعل یا ترک فعل فردی است که به جهت لطمه‌ای که به نظم اجتماعی وارد می‌کند مرتکب توسط جامعه به کیفر می‌رسد[۴].

به هرصورت پدیده جزایی یا جرم مبتنی بررفتاری است که از طرفی مخالف نظم اجتماعی و از طرفی دیگر باید این رفتار در قانون جزا پیش‌بینی و مستوجب کیفر قانونی باشد بنابراین تا وقتی رفتار غیرعادی و زیان‌آور شخص به اجتماع با متون قانونی منطبق نباشد مرتکب قابل تعقیب نیست.

گفتار دوم: تعریف انحراف

سابقا مطالبی پیرامون جرم مطرح گردید دراین گفتار مطالبی راجع به انحراف بیان می‌شود تا آشنایی اجمالی با مقوله انحراف به دست آید.

اگر به دنیای اطراف خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد همان قدر که مردم از هنجارها پیروی می‌کنند، تخطی و سرپیچی از قوانین اجتماعی نیز مشاهده می‌شود برای مثال کسانی دزدی می‌کنند، بر سر دیگران کلاه می‌گذارند، تقلب می‌کنند، لباسهای عجیب وغریب می‌پوشند، آرایشهای غیرعادی انجام می‌دهند با لهجه‌های غیرمتعارف سخن می‌گویند، موادمخدر مصرف می‌کنند، به استعمال مشروبات الکلی می‌پردازند قماربازی می‌کنند، به ادیان و فرقه‌های دیگر متمایل می‌شوند، ناراحتی‌های روانی پیدا می‌کنند و مواردی از این قبیل. بنابراین تصور کامل از جامعه، باید شامل هنجارشکنی‌ها و هم نمایشگر هم نوایی‌ها[۵] باشد.

هرجا قوانینی برای رفتارمناسب و صحیح اجتماعی وضع شده باشد بصورت غیرمستقیم به (کج رفتاری[۶]) و (انحراف) نیز اشاره شده است تعریف و تبیین رفتار مقبول[۷] بطورخودکار طبقه دیگری از وقایع یعنی رفتار غیرمقبول را به ذهن متبادر می‌سازد[۸]. به این ترتیب انحراف مجموعه رفتارهایی است که با هنجارهای اجتماعی درعین اعتبار و اجرا مطابقت ندارد و در گروه اجتماعی موجب بروز واکنش‌های متنوعی می‌گردند که نظارت اجتماعی نامیده می‌شود.

از یک نظر انحراف را به دو دسته تقسیم کرده‌اند در حالت انحراف نخستین شخصی گهگاه به اعمال انحراف‌آمیز دست می‌زند ولی از نظر اجتماعی شخص قابل قبولی است چنین افرادی نمی‌گذارند که الگوهای انحراف‌آمیز برهمه جنبه‌های زندگی اشان چیرگی یابد وخود را منحرف نمی‌انگارند و بقیه افراد جامعه نیز هنوز برای آنها احترام قائلند اما در حالت انحراف دومین شخص به عنوان منحرف مشهور می‌شود و جامعه چنین فردی را غیرقابل قبول و ناخوشایند می‌انگارد و خود فرد نیز خودش را منحرف تشخیص می‌دهد و به منحرف‌های شناخته شده دیگر می‌پیوندد[۹].

یکی دیگر از دانشمندان انحراف را اینگونه تبیین نموده که انحراف، ما را به مفهوم هنجار ارجاع می‌دهد براساس این نظر هر نوع ناهنجاری تعبیر به انحراف می‌گردد. ماهیت انحراف بسیار پیچیده و مشکل است که به دلایلی چون گستردگی ماهیت و حدود و ثغور جلوه کنش انحرافی و عوامل وضعیتی مرتبط با آن است اولین عامل در پیچیدگی آن، تعریف انحراف برحسب نسبیت هنجارهای اجتماعی است دومین عامل، هنجارها قاعدتاً ملاک کنش هستند و نه مبین شیوه انجام صحیح آ‌ن‌ها، به دیگر سخن انحراف امری مستمر بوده و قطعی و کامل نیست و برخی انحرافات از هنجارها در بخشی از زمان­های خاص مورد نظر است سومین عامل؛ عدم انطباق کامل مرزهای نظارت غیررسمی و رسمی بر رعایت هنجارها. در این چشم‌انداز مردم به‌د لیل زندگی جمعی و نه برخورد مستمر با نهادهای قانونی است که حدود هنجارها را می­شناسند. سایر عواملی که باعث پیچیدگی فهم و تبیین انحراف است، شامل: وجود انحرافات ناخواسته برحسب رابطه انگیزش­ها با رفتار، وجود رابطه میان ادراک انحراف با انحرافات آشکار و پنهان و… می­باشد. بر این اساس واژه انحراف در لغت به‌معنای عملی که به دور از هنجارها می­باشد، است. انحراف ازجمله مسائلی است که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی بدان پرداخته می­­شود. انحراف صفت منسوب به برخی رفتارها یا اشخاص، نظیر بزهکاری یا بیماران روانی است. این موضوع از آرا متقدم آسیب‌شناسی اجتماعی اخذ شده است. جامعه­شناسان، انحراف را نه‌مانند صفتی رفتاری یا نوعی شخصیت، بلکه به‌ منزله ویژگی برخی وضعیت­های اجتماعی یا کارکردهای ساختی نظام اجتماعی در نظر می­گیرند[۱۰].

[۱]– قانون مجازات اسلامی، ماده۲٫

-[۲] گلدوزیان، ایرج، بایسته‌های حقوق جزای عمومی، جلدیک، نشرمیزان، چاپ چهارم، بهار۸۰، صفحه۸۷٫

 -[۳]همان منبع، ص۸۴

[۴] – همان منبع، ص۸۹

[۵]– Confomity

[۶]– Deviance

[۷]– Acceptable behavior

[۸]– صدیق سروستانی، رحمت­الله، آسیب­شناسی اجتماعی (جامعه­شناسی انحرافات اجتماعی)، تهران، انتشارات سمت، چاپ اول، سال۱۳۸۶، صفحه۱۱٫

[۹]– بروس کوئن، دررجامعه شناسی، مترجم، محسن ثلاثی، تهران، نشرتوتیا، چاپ یازدهم، ۱۳۸۱، صفحه۱۶۰-۱۶۱٫

۱- محمدی اصل، عباس؛ بزهکاری نوجوانان و نظریه­های انحراف اجتماعی، تهران، علم، ۱۳۸۵، چاپ اول، ص۱۳٫

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق انحرافات جنسی و آشنایی با علل و عوامل و راهکارهای کلی مقابله با آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.