تحقیق اهمیت هوش تجاری و کاربرد آن در صنعت بانکداری و مدل های سنجش و اندازه گیری عملکرد

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق اهمیت هوش تجاری و کاربرد آن در صنعت بانکداری و  مدل های سنجش و اندازه گیری عملکرد دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بخش اول:هوش تجاری    ۵
۲-۱-۱) تعریف هوش تجاری    ۵
۲-۱-۲) عناصر مؤثر بر هوش تجاری    ۶
۲-۱-۳)  اجزای هوش تجاری    ۷
۲-۱-۴)  اهمیت هوش تجاری    ۸
۲-۱-۵) اهداف اصلی هوشمندی کسب وکار    ۱۰
۲-۱-۶) کاربرد هوش تجاری در صنعت بانکداری    ۱۰
۲-۱-۷) اثر بخشی هوش تجاری    ۱۲
۲-۱-۸) ارزیابی هوش تجاری    ۱۲
۲-۱–۹) پشتیبانی تصمیم و هوش تجاری    ۱۴
بخش دوم: عملکرد بازرگانی    ۱۷
۲-۲-۱) مقدمه    ۱۷
۲-۲-۲) تعریف عملکرد    ۱۷
۲-۲-۳) ارزیابی و سنجش عملکرد    ۱۹
۲-۲-۴) سنجش عملکردسازمانی    ۲۲
۲-۲-۵) مدل های سنجش و اندازه گیری عملکرد    ۲۲
۲-۲-۶) عملکرد بازار    ۲۸
۲-۲-۷) روش های مختلف سنجش عملکرد بازار    ۳۰
۲-۲-۸) الگوی کارت امتیازی متوازن۳۲ (BSC):    ۳۵
۲-۲-۹) توسعه مفهوم کارت امتیازی متوازن توسط کاپلان ونورتن    ۳۶
۲-۲-۱۰) اهداف ارزیابی عملکرد سازمانی    ۳۸
۲-۲-۱۱) عملکرد شرکت ها از  دیدگاه های مختلف    ۳۸
۲-۲-۱۱-۱) عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری    ۳۹
۲-۲-۱۱-۲) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل    ۴۰
۲-۲-۱۱-۳) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای مالی    ۴۰
بخش سوم:پیشینه تحقیق    ۴۲
منابع و مأخذ    ۴۸

  منابع

روحانی، سعید.زارع رواسان، احد، (۱۳۹۱)، مدل ارزیابی سطح هوش تجاری در سیستم های سازمانی، فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات سال اول، شماره ۲، ص ص ۱۲۱-۱۰۵٫

محقر، علی –حسینی، فرید و علی منش، آصف(۱۳۸۸)” کاربرد هوش تجاری به عنوان یک تکنولوژی اطلاعات استراتژیک در بانکداری: بازرسی و کشف تقلبنشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره ۱، شماره ۱، ص ۱۲۰-۱۰۵٫

رونقی، محمد حسین.فیضی، کامران، (۱۳۹۲)، ارزیابی عملکرد هوشمندی کسب و کار با استفاده از تحلیل فازی، فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد، سال نهم، شماره ۳۴، ص ص ۵۹-۵۳٫٫

محمودی، مهدی، (۱۳۸۷)، سیستم های هوش تجاری کلیدی برای مدیریت سازمان، فصلنامه مدیریت سال نوزدهم، شماره ۱۳۵-۱۳۶، ص ۵۸-۵۴٫

نبوی چاشمی، سید علی.محمودی، جواد، (۱۳۸۹)، کاربرد هوش تجاری به عنوان یک فن آوری نوین اطلاعات در صنعت بانکداری [ بازاریابی- ریسک- کشف تقلب، اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب وکار، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

حقیقت منفرد، جلال.رضایی، آزاده، (۱۳۹۰)، ارائه مدل ارزیابی عملکرد هوش تجاری برمبنای فرآیند تحلیل شبکه فازی، فراسوی مدیریت، سال چهارم، شماره ۱۶، ص ص ۳۸-۷٫

آرمسترانگ، مایکل(۱۳۸۵)، ” مدیریت عملکرد (فرد، تیم، سازمان) “، ترجمه دکتر بهروز قلیچ لی و دکتر داریوش غلام زاده، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، تهران.

بختیاری، عباس، ۱۳۸۵، تاثیر فرهنگ بازارمحوری بر روی عملکرد بازرگانی شرکت های قطعه ساز خودرو مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد بازاریابی، دانشگاه فردوسی مشهد.

رهنمای رود پشتی، فریدون – نیکومرام، هاشم ومحمودی، محمد (۱۳۹۲) ” سنجش تاثیر سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت مبتنی بر پشتیبانی تصمیم و هوش تجاری بر عملکرد مالی واحدهای اقتصادی”(پژوهشگر) فصلنامه مدیریت، سال دهم، شماره ۳۲، صص ۱۲۲-۱۱۱٫

سایمونز، ر.(۱۳۸۵).نظام های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی.ترجمه مجتبی اسدی، گروه صنعتی آریانا.

سایمونز، رابرت(۱۳۸۵)، ” نظام های کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی”، ترجمه مجتبی اسدی، انتشارات آسیا.

دفت، ریچارد.ال.(۱۳۷۷)” تئوری و طراحی سازمان” ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، جلد اول، دفتر پژوهش های فرهنگی.

عفتی داریانی، محمدعلی(۱۳۸۶)، ” مدیریت عملکرد با نگاهی به ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی”، موسسه توسعه و بهبود مدیریت.

جلالی، علی اکبر.روحانی، سعید.(۱۳۸۹)، بررسی راهبرد مناسب برای پیاده سازی هوش تجاری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، همایش ملی دانش و امنیت- شیراز، جلد ۱، ص ص ۳۹۶-۳۶۱٫

چیرانی، ابراهیم بجارسری، مریم  وعلیزاده  سحر (۱۳۹۱)”نقش بازاریابی درونی در بهبود عملکرد بازرگانی بانک ها ی خصوصی” –  چهارمین کنفرانس بین المللی بازاریابی خدمات بانکی.

بخش اول:هوش تجاری

۲-۱-۱) تعریف هوش تجاری

غضنفری به نقل از گارتنر[۱] (۱۹۸۹) بیان می کند که هوش تجاری یک اصطلاح عظیم و چترگونه است که به منظور توصیف مجموعه ای از مفاهیم و روشها برای بهبود تصمیم گیری کسب وکار با استفاده از سیستم‎های پشتیبانی رایانه ای، مطرح می باشد.همچنین اولین تعریف علمی هوش تجاری را توسط کیم و گوشال[۲] (۱۹۸۶) بدین صورت بیان می کند: “یک فلسفه مدیریتی و ابزاری جهت کمک به سازمانها برای مدیریت و تصفیه اطلاعات کسب وکار با هدف اتخاذ تصمیمات کارآ در محیط کسب وکار.”  اصطلاح هوش تجاری می تواند برای اشاره موارد زیر به کار گرفته شود: (غضنفری، تقوی وروحانی فرد ؛۱۳۸۷: ۲۳).

هوش تجارى، به شرکت ها این کمک را مى کند که وظایف تحلیل، تهیه راهبرد و پیش بینى آنها را روشمند و خودکار نماید تا تصمیات بهترى اتخاذ شود (۲۷۳ : Ishaya; 2012).همچنین جلالی به نقل از مالوترا[۳] هوش تجاری را عبارت از تسهیل کننده اتصال ها در سازمان های به شیوه نوین می داند که باعث می شود اطلاعات زمان واقعی به مخزن متمرکز برسد و تحلیل هایی بدست آیند که بتواند در هر سطح عمودی یا افقی، درون یا بیرون مؤسسه تجاری به بهره برداری برسد (جلالی و روحانی؛ ۱۳۸۹:۳۸۱ ).هوشمندی کسب و کار یک چهارچوب کاری شامل فرآیندها، ابزار و فن آوری های مختلف است که برای حرکت از داده به اطلاعات و از اطلاعات به دانش طراحی شده و موجب ایجاد ارزش افزوده برای سازمان می شود.

با استفاده از دانش به دست آمده، مدیران سازمان می توانند با طرح برنامه های عملی برای سازمان، فعالیت‎های تجاری را به صورت مؤثرتری انجام دهند.هوشمندی کسب و کار تنها یک ابزار نیست بلکه معماری است و در راستای شناسایی، جمع آوری، پردازش و نتیجه گیری از داده ها فرآیندهای مختلفی طی می شود و از ابزارهای متفاوتی استفاده می کند (رونقی و فیضی؛۱۳۹۲:۵۳).مرور ادبیات در حوزه هوش تجاری “تقسیم بندی” را در تلا ش های تعریف این مفهوم نشان می دهد.این تقسیم بندی در دو دیدگاه مدیریتی و فنی با دو الگوی متفاوت خلاصه می شوند.رویکرد مدیریتی هوش تجاری را یک فرآیند میبیند که در آن داده ها از درون و بیرون سازمان جمع آوری و یکپارچه می شوند تا بتوانند اطلاعات مرتبط با فرایند تصمیم گیری را ایجاد نمایند.نقش هوش تجاری در این دیدگاه ایجاد یک محیط و فضای اطلاعاتی است که در آن داده های عملیاتی اکتساب شده از سیستم های پردازش تراکنشی  و منابع خارجی می توانند تحلیل شوند تا دانش راهبردی کسب و کار در جهت پشتیبانی تصمیم گیری ساخت نیافته کسب و کار، تامین گردد.رویکرد فنی، هوش تجاری را به عنوان مجموعه ای از ابزارها که فرآیندهای ذکر شده را پشتیبانی می نمایند در نظر می گیرد.تمرکز این رویکرد بر روی فرایندها نیست بلکه بر روی فناوری ها، الگوریتم ها و ابزارهایی است که قابلیت ذخیره سازی، بازیابی، تجمیع و تحلیل داده ها و اطلاعات را ایجاد می کنند (روحانی و زارع؛۱۳۹۱:۱۰۵(.

۲-۱-۲) عناصر مؤثر بر هوش تجاری

هوش تجاری در قالب هر تعریفی به دنبال افزایش سودآوری سازمان با استفاده از اتخاذ تصمیمات هوشمند و دقیق است فرآیند تصمیم گیری می تواند به سه بخش کلی تقسیم شود که عبارتند از:

۱- اکتساب داده ها و اطلاعات مورد نیاز

۲-  پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات

۳-  اقدام و نظارت بر پیامدهای اجرای آن

در هر یک از موارد فوق، سازمان های که از هوش تجاری استفاده نمی کنند، دارای مشکلاتی هستند که اغلب به دلیل حجیم بودن داده ها، پیچیدگی تحلیل ها و ناتوانی در ردگیری پیامدهای تصمیم گرفته شده، به وجود می آیند.هوش تجاری با کمک به حل مشکلات فوق، به دلیل ساختاری که در سازمان به وجود می‎آورد، خالق فرصت های جدیدی برای سازمان است (ناظمی و آقایی؛ ۱۳۹۱: ۲۹ ).سیستم های هوش تجاری عواملی هستند که به طور عمده شکاف های اطلاعاتی را در سطح استراتژیک و تحلیل های مالی، تحلیل های مربوط به انتظارهای مشتریان و تحلیل های خاص یک شرکت و بازار ویژه آن، پر می‎کنند (محمودی؛۱۳۸۷:۵۴).سیستم های هوش تجاری در واقع کاربرد تکنولوژی اطلاعات و تحلیل در پشنتیبانی از تصمیم گیری در کسب و کار است امروزه لزوم استفاده از ابزارهای جدید در تحلیل و ساخت سیستم های اطلاعاتی بر کسی پوشیده نیست.استفاده از ابزارهای تحلیل در چهار چوب یک مدل منطقی می تواند مسیر دستیابی به هدف را برای سازمان تسهیل نماید، یکی از چهارچوب ها هرم فرآیند ایجاد ارزش افزوده مطابق شکل می باشد که فرآیند هوش تجاری را به زبان ساده بیان می کند (ناظمی و آقایی؛  ۱۳۹۱: ۳۰).

۲-۱-۳)  اجزای هوش تجاری

ابزار هوش تجاری به طور عمده به عنوان ابزار جدید واسطه ای بین کارهای اجرایی و کارهای پشتیبانی تصمیم گیری پذیرفته شده است.قابلیت های هوش تجاری شامل تأیید تصمیم گیری، فرآیند تحلیل بلادرنگ، تحلیل آماری، پیش بینی و داده کاوی است.در ادامه اجزای اصلی تشکیل دهنده هوش تجاری را تشریح می نماییم:

انبار داده : مخزن یا انبار داده جزء مهمی از هوش تجاری است که بر پایه موضوع خاصی شکل می گیرد.در اوایل دهه ۱۹۹۰، ویلیام اینمون[۱] مفهومی را که مخزن داده نامیده می شود تعریف کرد که تعدادی از نیازهای پشتیبانی تصمیم گیری مدیران را نشان می دهد.سیستم های مخزن داده به یکپارچگی سیستم های کاربردی گوناگون کمک می کند.

این سیستم ها از طریق فراهم نمودن یک پایگاه ثابت از داده های تاریخی تجمعی و یکپارچه برای تجزیه و تحلیل، پردازش اطلاعات را پشتیبانی می کند.

یک مخزن داده یک مخزن مرکزی اطلاعات است که برای جستجو و تحلیل های کارآ تشکیل می شود.یک مخزن داده، داده های متنوع جمع شده از سراسر سازمان را در برمی گیرد و به شکلی محکم و نامتناقض یکپارچه می شود (محقر و حسینی و علی منش;۱۳۸۷).در واقع مخازن داده فضایی را برای ذخیره‎سازی موضوعی داده هایی که قبلاً جمع شده و تحلیل شده‎اند، فراهم می‎کند (محمودی؛ ۱۳۸۷: ۵۴).

منابع داده : منابع داده می تواند پایگاه داده (سبد اطلاعاتی)، داده گذشته، (مثلاً اطلاعات خارجی، از سازمان های تحقیق در بازار یا از اینترنت) یا اطلاعات از محیط انبار داده کنونی باشد.منابع داده می تواند پایگاه اطلاعات متقابل یا هر ساختار داده دیگر که از مسیر کارکرد کسب و کار تبعیت می کند، باشد.اینها حتی ممکن است بر پلتفرم های بسیار مختلفی استوار باشد و می تواند شامل اطلاعات طبقه بندی شده مانند جداول و برگه های مدون، یا اطلاعات طبقه بندی نشده مانند فایل ها یا عکس ها و دیگر اطلاعات اسنادی باشد (جلالی و روحانی؛ ۱۳۸۹ : ۳۸۱).

مرکز عرضه داده ۱۶.یک مرکز عرضه داده مشابه آنچه توسط اینمان۱۷(۱۹۹۹) توصیف شد، مجموعه ای از نواحی مشخص است که برای تأیید تصمیمات بر اساس نیازهای قسمت داده شده، سازماندهی شده است.شاید بیشترین اهمیت را بخش های مشخص سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات و برنامه های مشخصی دارند که مراکز عرضه داده را تشکیل می دهند.هر بخش تعبیر خودش را از آنچه یک مرکز عرضه داده باید شبیه آن باشد دارد و مرکز عرضه داده مربوط به هر بخش ویژه خود و نیاز های خود است.مشابه انبار داده، مرکز عرضه داده شامل اطلاعات کاربردی است که به کارشناسان کسب و کار کمک می کند استراتژی را بر اساس تحلیل گرایشات و تجربیات گذشته تعیین کنند.تفاوت کلیدی در این است که ایجاد یک مرکز عرضه داده بر یک نیاز ویژه و از پیش تعیین شده برای گروه بندی و موقعیت خاص انتخاب داده مبتنی است.

ابزار سوال و گزارش.فرآیند تحلیل بلادرنگ دیدگاه های چندبعدی و خلاصه از داده های کسب و کار تهیه می کند و برای گزارش، تحلیل، مدل سازی و برنامه ریزی برای بهینه کردن کسب و کار استفاده می شود.تکنیک ها و ابزار فرایند تحلیل بلادرنگ می تواند برای کار کردن با انبار داده یا مرکز عرضه داده طراحی شده برای سیستم های هوش تجاری سطح بالا استفاده شود.این سیستم ها، جستجوهایی را انجام می دهند که برای کشف تمایلات و عوامل نقد تحلیل نیاز است.نرم افزار گزارش دادن، دیدگاه هایی به هم پیوسته از داده تهیه می کند تا مدیریت را آگاه و مطلع از وضعیت کسب و کارشان نگه دارد(جلالی و روحانی؛ ۱۳۸۹: ۳۸۱ ).این ابزارها قادر به خلق و بکارگیری گزارش های ترکیبی مختلف هستند (محمودی؛ ۱۳۸۷: ۵۴).

درخواست های تأیید تصمیم گیری هوش تجاری، بسیاری از فعالیت ها را شامل تحلیل چندبعدی، فرآیند تحلیل بلادرنگ، تحلیل مسیر جستجو در اینترنت، داده کاوی، پیش بینی، تحلیل کسب و کار، آمادگی ارزیابی متعادل، تصویر سازی، سؤال، گزارش دادن، تهیه نمودارهای بلادرنگ و هشدارهای برپایه عامل های هوشمند، مدیریت دانش، اجرای پورتال کسب و کار، کاوش برای متن، محتوا و صدا، دسترسی به داشبورد دیجیتال و دیگر فعالیت ها آسان می کند (جلالی و روحانی؛ ۱۳۸۹: ۳۸۱ ).

۲-۱-۴)  اهمیت هوش تجاری

در یک نگاه گسترده، مؤسسات برای دو مقصود اصلی نیاز به استفاده از هوش دارند.ابتدا، برای انجام تجزیه و تحلیل که می تواند به آنها در تصمیم گیری بهتر کمک کند.تجزیه و تحلیل به آنها کمک می کند که روندهای فروش را بشناسند و مراقبت ها را برای مشتریان و شکایات مهم فراهم آورند.دوم، کمک زیادی به پیش بینی آینده رفتار مشتری و تقاضای بازار می کند (Sabherwal et al; 2010).برخی از دلایل دیگر عبارتند از:

– در رسیدن به اهداف اساسی سازمان مانند کاهش هزینه ها، بهبود بهره وری، توسعه محصول، توسعه خدمات مشتریان، افزایش درآمدها و…، شرکت ها را یاری می دهد.

– اطلاعات راهبردى را براى تصمیم گیرندگان فراهم مى آورد.هوش تجارى به مؤسسات این امکان را مى‎دهد که از تحلیل اطلاعات در مقادیر بزرگ، یافتن الگوهاى رفتارى مشتریان و رقبا بهره بردارى کنند.دسترسى آنى به چنین اطلاعاتى مى تواند به تصمیم گیرى کمک کند و تغییرات پویایى را فراهم سازد تا به بهبود خط اصلى شرکت یارى رساند (Devlin; 2010:7).

– شناسایی رفتار معاملات.با استفاده از ابزار هوش تجاری، تحلیلی از مدل های معامله می تواند بینشی مهم از رفتار مشتری به شرکت بدهد.رفتار مشتری، الگوی پرداخت و معاملات می توانند برای ارزیابی مشتریان مورد استفاده قرار گیرند.بانک ها به طور وسیعی هوش تجاری  را به منظور تحریک پیشبرد ارگانیک استراتژیک خود از طریق به کارگیری دارایی اطلاعات برای بهینه کردن هزینه ها، تقویت سودآوری مشتری و توسعه محصول جدید به کار می برند.برای افز ایش سودآوری مشتری، یک بانک می تواند انبوهی از محصولات مالی تملیکی مانند اوراق قرضه بانکی، وام ها و راه حل های سرمایه گذاری را علاوه بر ترکیبی از محصولات سه بخشی مانند سهام و اوراق قرضه دولتی به صورت متقاطع به فروش برساند.

– انتقال کانال مدیریت ارزش : تحلیل ها توجه بانک ها را به بکارگیری دانش برای مدیریت ارزش مشتری جذب می کند.بانک ها نیاز دارند که جنبه هایی چون، بخش هایی از مشتریانی که پس اندازشان در طول مدت معینی رشد می کند و بخش هایی که توازن آنها کاهش می یابد یا راکد می شود را بدانند.بر مبنای این ادراکات، بانک ها می توانند گامهایی برای انتقال روبه پائین، تسریع انتقال روبه بالا و حرکت دادن سبد یک کاربر راکد به یک مسیر انتقالی بردارند ( محقر ,حسینی و علی منش;۱۳۸۷).

– قدرت رقابت پذیری یک سازمان را افزایش می دهد و از دیگر سازمان ها متمایز می کند و این امکان را به سازمان می دهد تا بتواند تغییرات مثبت و منفی را کنترل کند و به خوبی آنها را زیر نظر داشته باشد.(معرفتی وهاشمی؛ ۱۳۹۰: ۳۶).

همچنین کاربردهای هوش تجاری می تواند یا به طور استراتژیک به واحد وظیفه ای تسریع یابد یا به طور تاکتیکی در درون یک واحد وظیفه ای گسترش پیدا کند.هوش تجاری استراتژیک مزیت های بالقوه بزرگ ی دارد.می تواند به مدیران ارشد، یک دید کلی از شرکت بدهد و می تواند روند ها و فرصت ها برای رشد و ترقی را شناسایی کند.همچنین میتواند برای نظارت بر شرکت در مورد شاخص های عملکرد کلی اش به کار رود.هوش تجاری تاکتیکی می تواند برای مناطق حساس و دچار مشکل تجاری بکار رود.یعنی جاهایی که دانش و بینش بیشتری لازم دارد که فقط هوش تجاری می تواند بطور سریع و با نتایج کیفی همراه بیاورد.همچنین موقعیت خوبی برای شروع است اگر تجربه اولیه درآن وجود نداشته باشد.به منظور بازگشت سرمایه باید اهداف روشنی از آنچه درنظر است به آن دست یافته شود، وجود داشته باشد تا یک کسب و کار شفاف و روشن ایجاد شده و بعداً بهبود داده شود ( محقر ودیگران ; ۱۳۸۷).

۲-۱-۵) اهداف اصلی هوشمندی کسب وکار

اهداف اصلی هوشمندی کسب و کار به شرح زیر است (کریم خانی;۱۳۹۱).

تشخیص نیازهای اطلاعاتی ضروری و حساس سازمان.

– تشخیص سیگنال های محیط کسب و کار.

– استفاده بهینه از اطلاعات و دانش پرسنل سازمان.

– دسته بندی و تحلیل حجم عظیمی از داده ها و اطلاعات.

– استفاده درست و به جا از داده ها و اطلاعات سازمان.

موارد زیر نیز می تواند اهداف اصلی کسب کار در نظر گرفته شود (رونقی و فیضی؛۱۳۹۲:۵۳).

-کمک به کنترل منابع و جریان اطلاعات کسب و کار درون و بیرون سازمانی

– توانایی استدلال و فهم معانی پنهان در اطلاعات کسب و کار

[۱] william inmon

[۱] Gartner

[۲] Kim and kushal

[۳] Malhotra

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیستم پرداخت الکترونیک و امنیت در آن
  • تحقیق صنعت بانکداری و مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی و بانکها و استراتژی بازاریابی و نگرش های مرتبط و عوامل موثر بر مزیت رقابتی
  • تحقیق هوش تجاری و عوامل حیاتی موفقیت در پیاده‌سازی سیستم‌های هوش تجاری
  • تحقیق تاریخچه ی مدیریت دانش و مفهوم مدیریت دانش از دیدگاه نظریه پردازان و صنعت بانکداری و تاریخچه بانکداری در ایران و جهان
  • تحقیق بانک و بانکداری در گذر زمان و بانکداری الکترونیکی و ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.