تحقیق سیستم پرداخت الکترونیک و امنیت در آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم پرداخت الکترونیک و امنیت در آن دارای ۳۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۲-۱- تجارت الکترونیک:    ۵
۲-۲- تجارت الکترونیکی و صنعت بانکداری    ۶
۲-۳- بانکداری الکترونیکی    ۷
۱-۴- سیستم های پرداخت الکترونیکی    ۸
۲-۵- ابعاد عینی    ۱۰
۲-۵-۱- حفاظت های فنی در سیستم های پرداخت الکترونیکی    ۱۰
۲-۵-۱-  فرایند های تراکنش در سیستم های پرداخت الکترونیکی    ۱۰
۲-۵-۳- بیانیه های امنیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی    ۱۱
۲-۶- امنیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی    ۱۱
۲-۶-۱- ابعاد و روشهای سوء استفاده در بانکداری الکترونیکی   ۱۲
۲-۶-۲- عوامل لازم برای برقرای امنیت:    ۱۴
۲-۶-۳- راهکارهای نوین مدیریت امنیت در بانکداری الکترونیکی    ۱۵
۲-۶-۴- خطرهای موجود در پرداختهای  الکترونیکی    ۱۶
۱-۶-۵- موارد امنیتی مورد نیاز در پرداخت الکترونیکی    ۱۷
۲-۶-۶- عوامل مؤثر در امنیت پرداختهای الکترونیکی    ۱۷
۲-۷- اعتماد    ۱۸
۱-۷-۱- اعتماد در تجارت الکترونیکی    ۱۹
۱-۷-۲- ابعاد و ویژگیهای اعتماد بر خط    ۲۲
۲-۸- پیشینه تحقیق    ۲۵
۲-۸-۱- مطالعات داخلی    ۲۵
۲-۸-۲- مطالعات خارجی    ۲۶
۱٫۸منابع و مأخذ    ۲۹

منابع

عابدی جفعری حسن، اسدنژاد رکنی مهدی، یزدانی حمیدرضا (۱۳۹۱). بررسی تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر عملکرد عملیاتی و عملکرد استراتژیک واحد مدیریت منابع انسانی در شرکت های خودروساز و قطعه ساز تهران تهران: نشریه مدیریت فناوری تهران ، سال سوم، شماره سوم

فکور ثقیه، امیر محمد،  (۱۳۸۸). بانکداری الکترونیک،  از تئوری تا عمل. نشر ترانه،  چاپ اول

قاسمی، وحید (۱۳۸۹)، «مدل‌سازی معادله ساختاری در پژوهش‌های اجتماعی با کاربرد Amos Graphics»، چاپ اول، تهران، انتشارات جامعه‌شناسان.

قربانی، مرضیه (۱۳۸۸). بررسی عوامل موفقیت پرداخت از طریق تلفن همراه از دیدگاه مشتریان بانک پارسیان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا (س)

ملاح شاکر مریم شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد در بانکداری الکترونیک ( موردکاوی: مشتریان بانک صادرات شهر تهران و بوشهر (۱۳۸۷))

اتسلندر، پتر (۱۳۷۱)، روش‌های تجربی تحقیق اجتماعی، ترجمه‌ی بیژن کاظم‌زاده، انتشارات آستان قدس رضوی.

اصغریان، حسن (۱۳۸۸). بررسی مشکلات مشتریان در استفاده از بانکداری اینترنتی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی

Ovans, A. “Is Your web site socially savvy? (1999). ” Harvard Business Review 77 (3), pp. 20–۲۱,

j. (2009).spss survival manual, a step by step guide to data analysis using spss for windows (version15),aleen xuniwn, third edition

Pourshahid A, Tran T (2007). Toward an Effective Trust Management System for E-Commerce. University of Ottawa

Tsiakis, T., Sthephanides, G. (2005). The concept of security and trust in electronic payments. Computers and Security, 24, 10–۱۵٫

Thibaut, j. w., Kelley, H, H.,(1959). The social psychology of group, willey, new York (google book)

Tan F.B., Sutherland P (2004). Online consumer trust: A multidimentional model. Journal of Electronic Commerce in Organizations; 2: 40-58.

Wang, d., emurian,h., (2005). An overview of online trust: consepts, elements, and implications, computers in human behavior, no. 221, pp.105-125

مقدمه

امروزه اینترنت تبدیل به بستری گسترده جهت انجام معاملات تجاری و رسانه‌ای قوی جهت انجام بازاریابی شرکت‌ها شده است. آمارها نشان از افزایش روز افزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش تمایل خرید و فروش از طریق آن دارند. با این حال، به دلیل تازگی این رسانه و آشنایی نسبتاً کم، عامه مردم نگرانی مختلفی از انجام معاملات از طریق اینترنت دارند. عمده این نگرانی‌ها به مسائل امنیتی اینترنت به لحاظ افشای اطلاعات شخصی و مالی و نیز ناامن بودن انجام تراکنش‌های مالی بر می‌گردد. بنابراین، وب‌سایت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک باید به فکر راه کارهایی جهت کاهش نگرانی‌ها و افزایش اعتماد و رضایت و در نهایت وفاداری مشتریان باشند. چنین اقداماتی باعث افزایش شدت گرایش به تجارت الکترونیک می‌شود که هم به سود فروشنده و خریدار خواهد بود.

با توجه به آشنایی روز افزون مردم با مزایای فراوان تجارت الکترونیک برای مشتری، جامعه و سازمان‌های عرضه کننده محصولات و خدمات باید بیش از پیش به دنبال ایجاد فضای مناسب،  مطمئن و قابل اعتماد برای مردم جهت انجام این مهم باشند. عدم اطمینان‌های موجود در محیط تجارت الکترونیک امروزی، موجب کمبود اعتماد و اطمینان در تجارت الکترونیک می‌شود و موانعی را برای آن بوجود می‌آورد به همین دلیل انجام تحقیقات کاربردی در این زمینه در کشور لازم و ضروری می‌باشد.

طی گزارش تحقیقاتی که توسط موسسه Data Monitor از مراکز برجسته تجزیه تحلیل اطلاعات تجاری اروپا ارائه شده، آمار افرادی که از سیستم های بانکداری الکترونیکی در هشت کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس استفاده کرده­اند از ۲۱ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴ به ۶۸ میلیون در سال ۲۰۰۷ رسیده است (هیس، ۲۰۰۷). علی‌رغم گسترش روز افزون بکارگیری اینترنت در ایران، تجارت الکترونیک کمتر در کشور رواج یافته است و استقبال چندانی از سوی مردم جهت استفاده از خدمات فروش برخط به صورت اینترنتی از وب‌سایت‌های تجاری که امکانات و تسهیلات این امر را فراهم نموده‌اند صورت نگرفته است‌.

۲-۱- تجارت الکترونیک:

تجارت الکترونیک مفهوم گسترده­ای دارد که در بر گیرنده فعالیت­هایی نظیر مبادله کالا و خدمات دارای ارزش از طریق یک شبکه رایانه­ای و از راه دور با وسیله ارتباطی مشخص می­باشد . برای تجارت الکترونیک تعاریف متنوعی شده است که در تمامی آنها، جنبه­های اساسی و مشترک به چشم می خورد. در اینجا، به بعضی از این تعاریف پرداخته می­شود:

تجارت الکترونیک عبارتست از: خرید، فروش و مبادله کالا و خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت (شامیلا،۲۰۰۳).

تمام ابعاد و فرایند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد را تجارت الکترونیکی گویند (لین و چانگ لی, ۲۰۰۳).

به طور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می­نماید که از طریق شبکه­های ارتباطی انجام می­پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می­پردازد و کالایی را از طریق وب یا پست الکترونیکی سفارش می­دهد و نهایتا کالا را تحویل می­گیرد (شوهانگ، ۲۰۰۱).

تجارت الکترونیک اجرا و هماهنگی فرایندهای حیاتی سازمان­های اقتصادی، از قبیل طراحی، تأمین مواد و خدمات، تولید، فروش، اجرای سفارشات، ارایه خدمات از طریق بکارگیری حرفه­ای رایانه­ها و فناوری ارتباطات و داده­های ذخیره شده در رایانه­ها را بر عهده دارد (کرسپو و همکاران، ۲۰۰۸).

۲-۲- تجارت الکترونیکی و صنعت بانکداری

دریافت و پرداخت پول و انجام عملیات مالی شرط اولیه برای شکل گیری هر گونه معامله و برقراری ارتباط تجاری می­باشد و انجام تراکنش های مالی از طریق بانک ها و مؤسسات مالی امکان پذیر است . بنابراین تجارت و  بانکداری یک ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند و  لازم و ملزوم هم بوده و به هم وابسته­اند. در عصر اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات الکترونیکی و مسئله جهانی سازی که شکل جدیدی از بازرگانی بنام تجارت الکترونیک را بوجود آورده، نیاز به یک سیستم بانکی پیشرفته که همگام با این تحولات باشد را ضروری می­سازد. از طرف دیگر روشهای تجارت الکترونیک برای بانک­ها فرصت جدیدی ایجاد نموده است که می­توان از آن جهت ارائه خدمات مالی نوین و ایجاد یک ابزار رقابتی مؤثر، استفاده نمود (سید جوادین، ۱۳۸۴).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی ، ویژگی ها و عوامل پذیرش بانکداری الکترونیک
  • تحقیق رضایتمندی مشتریان و تاثیر رضایتمندی مشتریان بر سودآوری سازمان و مدل های ارزش از دید مشتری و بانکداری الکترونیکی
  • تحقیق صنعت بانکداری و مدیریت ارتباط با مشتری در موسسات مالی و بانکها و استراتژی بازاریابی و نگرش های مرتبط و عوامل موثر بر مزیت رقابتی
  • تحقیق تاریخچه ی مدیریت دانش و مفهوم مدیریت دانش از دیدگاه نظریه پردازان و صنعت بانکداری و تاریخچه بانکداری در ایران و جهان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.