تحقیق بانکداری الکترونیکی ، ویژگی ها و عوامل پذیرش بانکداری الکترونیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیکی ، ویژگی ها و عوامل پذیرش بانکداری الکترونیک دارای ۷۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۷
بخش اول: مفاهیم نظری در مورد بانکداری الکترونیکی    ۸
۲-۱-۱٫ ویژگی های بانکداری الکترونیکی    ۸
۲-۱-۱-۱٫ سرعت    ۸
۲-۱-۱-۲٫ درستی(صحت)    ۸
۲-۱-۱-۳٫ تجربه ( مهارت)  مشتری    ۹
۲-۱-۲٫ انواع بانکداری الکترونیک    ۹
۲-۱-۲-۱٫بانکداری خانگی    ۹
۲-۱-۲-۲٫بانکداری از راه دور    ۹
۲-۱-۲-۳٫بانکداری اینترنتی    ۱۰
۲-۱-۲-۴٫ تلفن بانک    ۱۰
۲-۱-۲-۵ . بانکداری از طریق تلویزیون بانکی    ۱۰
۲-۱-۲-۶ . خودپرداز    ۱۰
۲-۱-۳٫ تاریخچه بانکداری الکترونیک در جهان    ۱۱
۲-۱-۳-۱٫ تاریخچه دولت الکترونیک    ۱۱
۲-۱-۴٫ تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران    ۱۲
۲-۱-۴-۱٫ دولت الکترونیک در ایران    ۱۳
۲-۱-۴-۲٫ تکامل وتوسعه دولت الکترونیکی    ۱۳
۲-۱-۴-۳٫ بررسی اثرات دولت الکترونیک    ۱۴
۲-۱-۴-۳-۱٫سطح کلان (دولت)    ۱۵
۲-۱-۴-۳-۲٫سطح خرد (سازمان ها- کارکنان و مدیریت)    ۱۵
۲-۱-۵٫ سطوح بانکداری الکترونیک    ۱۵
۲-۱-۵-۱٫بانکداری الکترونیکی مصرف کننده ( در سطح مشتری)    ۱۶
۲-۱-۵-۲٫بانکداری الکترونیکی بین بانکی    ۱۶
۲-۱-۶٫ادوار بانکداری مدرن    ۱۷
۲-۱-۶-۱٫دوره اول: اتوماسیون پشت باجه     ۱۷
۲-۱-۶-۲٫دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه     ۱۸
۲-۱-۶-۳٫دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب هایشان     ۱۹
۲ -۱-۶-۴٫دوره چهارم یکپارچه سازی سیستم ها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی    ۱۹
۲-۱-۷٫ مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی    ۲۰
۲-۱-۸٫ ضرورت های گسترش بانکداری الکترونیکی    ۲۱
۲-۱-۸-۱٫ افزایش کارایی مبادلات    ۲۱
۲-۱-۸-۲٫ صرفه های مقیاس کوچک تر    ۲۲
۲-۱-۸-۳٫ تقلیل هزینه های اولیه و تغییر موانع ورود به بازار    ۲۲
۲-۱-۹٫ تجارت الکترونیک    ۲۳
۲-۱-۹-۱٫ مبادله الکترونیکی داده ها (EDI)    ۲۳
۲-۱-۹-۲٫ مدل فرآیند تجاری در تجارت الکترونیک    ۲۴
بخش دوم : مفاهیم نظری عوامل پذیرش بانکداری الکترونیک    ۲۹
۲-۲-۱٫ مروری بر مطالعات و وضعیت موجود سایر کشورها    ۲۹
۲-۲-۲٫ مروری بر مطالعات و وضعیت موجود در ایران    ۳۰
۲-۲-۳٫ ادراک از مفید بودن و سهولت استفاده    ۳۱
۲-۲-۴٫ سهولت ( راحتی- آسایش)    ۳۲
۲-۲-۴-۱٫ تاثیر سهولت استفاده از تکنولوژی بر پذیرش بانکداری الکترونیکی    ۳۳
۲-۲-۵٫ ابعاد رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی    ۳۵
۲-۲-۵-۱٫ مشتری مداری و بانکداری الکترونیکی    ۳۶
۲-۲-۵-۲٫ رضایت مشتریان    ۳۶
۲-۲-۵-۳٫وفاداری مشتریان    ۳۷
۲-۲-۵-۴٫ مزایای مشتریان وفادار    ۳۹
۲-۲-۶٫کیفیت    ۴۰
۲-۲-۶-۱٫ اهمیت کیفیت خدمت به مشتری    ۴۱
۲-۲-۶-۲٫  مزایای ناشی از کیفیت    ۴۱
۲-۲-۶-۳٫ سنجش کیفیت    ۴۲
۲-۲-۶-۴٫ انتظار قبلی مشتری    ۴۳
۲-۲-۶-۵٫ کیفیت واقعی    ۴۳
۲-۲-۶-۶٫ کیفیت ادراک شده    ۴۳
۲-۲-۷٫ مدل و مقیاس کیفیت خدمت به مشتری    ۴۴
۲-۲-۷-۱٫ اجزای مقیاس کیفیت بر اساس مدل سروکوال    ۴۴
۲-۲-۷-۲٫ مزایای بکار گیری سروکوآل    ۴۶
۲-۲-۷-۳٫ انتقادهایی بر علیه سروکوال    ۴۶
۲-۲-۸٫ مفهوم کیفیت خدمات    ۴۶
۲-۲-۹٫ عوامل موثر بر بهبود کیفیت خدمات    ۴۹
۲-۲-۹-۱٫افزایش انتظارات مشتریان    ۴۹
۲-۲-۹-۲٫ فعالیت رقبا    ۴۹
۲-۲-۹-۳٫ عوامل محیطی    ۴۹
۲-۲-۹-۴٫ ماهیت خدمت به مشتری    ۴۹
۲-۲-۹-۵٫ عوامل درون سازمانی    ۵۰
۲-۲-۱۰٫  مفهوم کیفیت خدمات الکترونیکی    ۵۰
۲-۲-۱۱٫ کیفیت خدمات در بانکداری الکترونیکی    ۵۱
۲-۲-۱۲٫ بانکداری الکترونیکی و نقش آن در کیفیت خدمات    ۵۲
۲-۲-۱۳٫ امنیت    ۵۳
۲-۲-۱۳-۱٫ امنیت در بانکداری الکترونیک    ۵۴
۲-۲-۱۳-۲٫ مساله امنیت در بانکداری موبایل    ۵۶
۲-۲-۱۳-۳٫ امنیت سرور    ۵۷
۲-۲-۱۳-۴٫ امنیت رسانه انتقال    ۵۷
۲-۲-۱۳-۵٫ امنیت سمت کاربر    ۵۷
۲-۲-۱۴٫خود اثر بخشی استفاده از رایانه    ۵۸
۲-۲-۱۵٫ ریسک ادراکی    ۵۸
۲-۲-۱۶٫ اعتماد مشتری    ۵۹
۲-۲-۱۶-۱٫ اهمیت اعتماد    ۶۰
۲-۲-۱۶-۲٫ مشخصات اعتماد    ۶۰
۲-۲-۱۶-۳٫ عوامل موثر بر اعتماد    ۶۱
۲-۲-۱۶-۳-۱٫ متغیرهای فردی    ۶۱
۲-۲-۱۶-۳-۲٫ متغیرهای مربوط به سازمان    ۶۲
۲-۲-۱۶-۳-۳٫متغیرهای زیر ساختی    ۶۴
۲-۲-۱۷٫ تصویر ذهنی    ۶۴
۲-۲-۱۷-۱٫ عوامل موثر بر تصویر ذهنی    ۶۵
۲-۲-۱۸٫ اینترنت    ۶۶
۲-۲-۱۸-۱٫گستره اینترنت    ۶۷
۲-۲-۱۸-۲٫ میزان دسترسی و کیفیت اینترنت    ۶۸
۲-۲-۱۹٫ پیشینه تحقیق    ۶۸
منابع    ۷۱

منابع

– لامعی، افشین، تعویذی، تینا، ۱۳۹۰، «امنیت فن آوری اطلاعات در بانکداری الکترونیک»، ماهنامه بانکداری الکترونیک ، سال سوم، شماره ۲۶٫

– محمودی میمند، محمد، فروزنده دهکردی، لطف الله، احمدی نژاد، مصطفی، ۱۳۸۸، «الگوی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان»، نشریه کاوش­های مدیریت بازرگانی، سال اول، شماره دوم، صص ۱-۳۰٫

– نصر اصفهانی، محمد، رسولی نژاد، احسان، رهدار، محب علی، ۱۳۸۹، «تجارت الکترونیک»، انتشارات دانشکده­ی علوم اقتصاد، تهران، چاپ اول.

-ابطحی، سید ابراهیم، مرآت نیا، احمد،۱۳۸۷، «مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت­سنجی مستمر خدمات و رضایت­سنجی ادواری مشتریان»، دومین کنفرانس  جهانی بانکداری الکترونیک، ص۳٫

– موتمنی، علیرضا، مرادی،هادی، همتی، امین، اسماعیلی، ابراهیم، ۱۳۹۰، «تأثیر اعتماد برگرایش به استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری، کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه».

– شاهین،آرش، عامری گلستان، داود، صارمی، بابک، ۱۳۸۰، «مدل سروکوآل و نقش آن در اندازه­گیری شکاف­های کیفیت خدمات با مطالعه­ای موردی در ایران و مقایسه­ی آن با نمونه­ی خارجی»، تحول اداری، دوره هفتم، شماره ۴۷٫

– طالب، شهیده، ۱۳۸۸، «بررسی تأثیر بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان در بانک اقتصاد نوین» ، پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.

-مؤسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی، ۱۳۷۶، «از مبادله­ی الکترونیکی اطلاعات تا تجارت الکترونیک».

-McMullan, R. and Gilmore,A. (2008), “Customer loyalty: an empirical study”, European Journal of Marketing, Vol. 42, No. 9/10, pp.1084-1094.

-Martinez.j &l, (2010), “Some insights on conceptualizing and measuring service quality”, Journal of Retailing and Consumer Services,v17, pp. 29–۴۲٫

Moon,J.W.,Kim,Y.G. (2001), “Extending the TAM for a World Wide

Web context”, Information & Management”, Vol. 38, No. 4, pp. 217-230.

-Parasuraman A, Zeithaml V. A, Berry L. L. (1988), “servqual: A multi-item scale for measuring consumer perceptions of service quality”, Journal of Retailing, Vol.64, No.1.

-Liao, Z. and Tow chung, M. (2002), “Internet based e-banking and customer attitudes: an empirical study”, Information & Management ,vol. 39, pp. 283-295.

-Sasser, We.(1978), “Management of Service Operation Ally and Bacon, Boston”, MA.

مقدمه

بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب های خود و نقل و انتقال وجه بین حساب ها و یا پرداخت صورت حساب های خود از آن استفاده می کنند. این کانال ها شامل اینترنت ، موبایل ، تلفن ، تلویزیون دیجیتال ، دستگاه های خود پرداز و کارت های بانکی و یا استفاده از خدمات الکترونیکی در داخل شعبات بانک ها می باشد. مفهومی دیگر از بانکداری الکترونیک استفاده از فن آوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعبه بانک ها شود و می توان آن را استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات شبکه ها جهت انتقال منبع (پول) در سیستم بانکداری معرفی نمود. بانکداری الکترونیک در واقع اوج استفاده از تکنولوژی انفورماتیک در جهت حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است. به عبارت دیگر اگر تا دیروز ساعت کار بانک ها ، تعداد و محل استقرار شعب بانک ها ، عوامل اصلی تسهیل گردش پول در جامعه شناخته می شدند ، امروزه با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک هم چون بانکداری خانگی ، مینی بانک ها  و … این عوامل کم کم به دست فراموشی سپرده شده اند. (صادقی، ۱۳۸۹)

این باور که بانکداری الکترونیکی یکباره به وجود آمده است کاملاً اشتباه است. این نوع بانکداری مسیری را طی چند دهه طی کرده است و هنوز راه طولانی  برای رسیدن به حد نهایی و تکامل خود در پیش روی دارد. جایی که استفاده از نیروی انسانی و عملیات دستی به حداقل ممکن رسیده و به جای آن سیستم های شبکه ای و رایانه ای گسترده تر و با امنیت بالا کاربرد دارد  ، جایی است که بانکداری الکترونیک کامل نمایان می شود. (نصر اصفهانی و همکاران، ۱۳۸۹)

بخش اول: مفاهیم نظری در مورد بانکداری الکترونیکی

۲-۱-۱٫ ویژگی های بانکداری الکترونیکی

۲-۱-۱-۱٫ سرعت

در جوامع پیشرفته مشتریان تمایل به سرعت بالا در واگذاری خدمات دارند. موقعیت هایی شناسایی شده اند که در آن افراد تا حدودی سلف سرویس را انتخاب می کنند ، این امر زمان واگذاری خدمات را کاهش  می دهد. صرفه جویی در زمان ، یک مساله ضروری برای مشتریان متداول بانکداری الکترونیکی می باشد. (لیائو و چانگ[۱]، ۲۰۰۲)

افزایش سرعت انتقال وجوه و دسترسی به وجوه نقد در هر ساعت از شبانه روز جزء ویژگی های برجسته سیستم های پرداخت الکترونیکی وجوه است که بدون انتقال الکترونیکی وجوه ، تجارت الکترونیک به طور کامل تحقق و عینیت نمی یابد. از این رو در راستای افزایش سرعت عملیات ، بانک ها و موسسات مالی می توانند از لحاظ فن آوری و شیوه عمل با تجهیز کردن خود و شعبات شیوه های ارتباطی و تعاملات بین خود و مشتریان را دگرگون نموده و موجبات جذب هر چه بیشتر مشتری را فراهم آورند. چرا که ارتباط داشتن با مشتریان کنونی از جستجو برای یافتن مشتریان جدید آسان تر و سودمند تر است. (برادران حسن زاده و دیگران، ۱۳۸۸)

۲-۱-۱-۲٫ درستی(صحت)

تحقیقات نشان داده اند که دقت و وضوح عملیاتی مهم ترین عامل کیفیت در محصولات و خدمات تکنولوژیکی می باشد. از زمانی که بانکداری الکترونیکی شامل انتقال و واگذاری پول و صورت حساب از طریق جعبه های سیاه الکترونیک است افراد به طور خاص نگران دقت و وضوح و صحت و درستی مورد انتظار محاسبات و تحقق آن هستند. (لیائو و چانگ، ۲۰۰۲)

۲-۱-۱-۳٫ تجربه ( مهارت)  مشتری

بیان شده است که مشتریان  محصولات و خدمات مبتنی بر تکنولوژی ، برای جنبه سرگرمی و تجربه جدید در استفاده ارزش قائل می شوند و سیستم های سلف سرویس را که خواسته هایشان را برآورده می کند ، انتخاب می کنند. (لیائو و چانگ، ۲۰۰۲)

۲-۱-۲٫ انواع بانکداری الکترونیک

به طور کلی بانکداری الکترونیک را می توان  به انواع ذیل تقسیم کرد :

۲-۱-۲-۱٫بانکداری خانگی

مشتریان بانک ها از طریق رایانه های شخصی و با استفاده از مودم و هم چنین یک خط تلفن می توانند به اطلاعات رایانه مرکزی بانک ها در اینترنت و یا اینترانت دسترسی پیدا کرده و آن گاه عملیات بانکی خود را انجام دهند. به عبارت دیگر بانکداری خانگی عبارت است از انجام تقریبا کلیه کارهای بانکی از طریق رایانه های شخصی موجود در منازل و با استفاده از خطوط مخابراتی.

۲-۱-۲-۲٫بانکداری از راه دور[۲]

شتاب در رشد بانکداری از راه دور ، از سال های ۱۹۸۰ به بعد با استفاده از تلفن های همراه در دنیا آغاز شد. این رشد در حقیقت با گسترش شبکه های بی سیم[۳] و تلفن های همراه[۴] و قابلیت وصل شدن تلفن های همراه به اینترنت موجب گردید تا مشتریان بانک ها از هر نقطه ای امکان دسترسی به حساب های خود در بانک را داشته باشند و بتوانند عملیات بانکی خود را انجام دهند و پدیده جدیدی به نام  بانکداری از راه دور را بوجود آورند.

[۱]– Liao& Cheung

[۲]– Remote Banking

[۳]-Wireless

[۴]– Mobile

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک
  • تحقیق سیستم پرداخت الکترونیک و امنیت در آن
  • تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی و اهمیت ان در بانکداری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.