تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱٫مقدمه۶
۱-۲٫تئوری عمل منطقی:۷
۱-۳٫تئوری رفتار برنامه ریزی شده:۹
۱-۴٫مدل  پذیرش تکنولوژی:۱۰
۱-۵٫توسعه تحقیقات TAMدر طول زمان:۱۳
۱-۵-۱- دوره معرفی مدل۱۳
۱-۵-۲- دوره اعتبارسنجی مدل۱۴
۱-۵-۳- دوره توسعه مدل۱۵
۱-۵-۴- دوره تکامل مدل۱۶
۱-۶٫پیشنهاد افزودن متغیرهایی برای شرایط ایران:۱۸
۱-۶-۱- عواطف و احساسات۱۸
۱-۶-۲- هنجارهای اجتماعی۱۸
۱-۶-۳- بروندادهای اجتماعی۱۹
۱-۷٫مدل اصلاح شده برای شرایط ایران:۱۹
۱-۸٫مشتری‌گرایی:۲۰
۱-۹٫فرایند پذیرش:۲۱
۱-۱۰٫تئوری انتشار نوآوری:۲۲
۱-۱۰-۱-فاکتورهای مؤثردر انتشار و گسترش نوآوری‌ها و محصولات جدید:۲۳
۱-۱۱٫سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت تلفن بانک:۲۴
۱-۱۱-۱- دوره اول: اتوماسیون پشت باجه۲۵
۱-۱۱-۲- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه۲۵
۱-۱۱-۳- دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب‌هایشان۲۶
۱-۱۱-۴- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و مرتبط کردن مشتریان با کل عملیات بانکی۲۶
۱-۱۲٫تعریف و مفهوم تلفن بانک و بانکداری نوین:۲۷
۱-۱۲-۱-دستورالعمل FDIC29
۱-۱۳٫مزایای بانکداری :۲۹
۱-۱۴٫زیر ساخت‌های‌ بانکداری :۳۱
۱-۱۴-۱- زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب:۳۱
۱-۱۴-۲-امنیت تبادل اطلاعات:۳۲
۱-۱۴-۳-زیرساخت‌ها حقوقی و قانونی مناسب(مقررات):۳۳
۱-۱۴-۴-آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاه های اقتصادی:۳۳
۱-۱۵٫-انواع کانالهای ارائه خدمات الکترونیکی:۳۴
۱-۱۵-۱- بانکداری خانگی:۳۴
۱-۱۵-۲- صفحات وب۳۴
۱-۱۵-۳-بانکداری تلفنی۳۵
۱-۱۵-۴-خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون۳۵
۱-۱۵-۵- بانکداری از طریق تلفن همراه:۳۶
۱-۱۵-۶-دستگاه‌های خودپرداز اتوماتیک۳۶
۱-۱۶٫پیشینه تحقیق:۳۶
۱-۱۶-۱سوابق داخل کشور:۳۶
۱-۱۶-۲-سوابق تحقیقاتی خارج از کشور:۴۱
۱-۱۷٫منابع و مأخذ:۴۷

 منابع :

۱-ونوس،د،صفائیان،م،”روشهای کاربردی بازاریابی  سیستم برای بانکهای ایرانی،انتشارات نگاه دانش،چاپ دوم،۱۳۸۲٫

۲-یزدانی،ش،”بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از  سیستم تلفن بانک (مطالعه موردی بانک سامان)”پایان نامه کارشناسی ارشد،۱۳۸۴٫

۳-اخوت پور،ب، جایگاه تلفن همراه در تلفن بانک  تلفن بانک،پرتو ملت،۲۹و۳۰،۸۶-۸۴،۱۳۸۷٫

۴- اخوت پور،ب، “چالشهای تحول  فناوری اطلاعات”پرتو ملت،،۲۰و۲۱،۵۲-۴۹،۱۳۸۶٫

۵-“نگاهی به تلفن بانک خرده فروشی در اینده”ترجمه جندقی،م،ماهنامه آموژشی،خبری بانک ملی ایران،۲۱،۲۶-۱۹،۱۳۸۶ .

۶-خمسه،ک،اخوان خرازیان،م،باقرزاده،م”عوامل موثر بر پیاده سازی پروژه های پرداخت  فناوری اطلاعات در کشور و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات آن”تلفن بانک  تلفن بانک،۱۰،۱۷-۱۶،۱۳۸۷٫

۷-رشیدی،د،زادگان باوی، ه ،”تلفن بانک متمرکز؛پیش نیازی برای تحول در ارائه  سیستم بانکی”تازه های اقتصاد،۳۱-۲۵

۸- مرادیان،ه، ” بانکداری  الکترونیک و تجربه دیگران”ُ ، ماهنامه تجارت ، ۱۱۸ ، ۱۳۸۳٫

۹-محمدی قاضی محله،ع،”رابطه عوامل کیفی  سیستم تلفن بانک  تلفن بانک بر رضایت مشتریان بانکها”پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،۱۳۸۵٫

۱۰-سید جوادین،س،یزدانی،ش،”بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از  سیستم تلفن بانک (مطالعه بانک سامان)،دانش مدیریت،۷۰،۶۱-۴۵،۱۳۸۴٫

 ۱۱-Pikkarainen.t,Pikkarainen.k,karjaluoto.Hand pahnila.s,2004,”Consumer acceptance of on-line banking:an extension of the technology acceptance model,Internet Research,VOL14,NO3,pp224-235.

۱۲-Rugimbana.R,2007”The relation ship between values and personal e-banking service preferences”International of Banking marketing,VOL25,NO1,pp6-21.

۱۳-Sohail.m.s,sheikh.n.m,2008”Internet banking and quality of service”on line information Review,VOL32,NO1,pp58-72.

۱۴- Carrington , M, 1997 , ” The banking Revolution : how Technology in creating winners and losers ” , Great Britain , pitman publishing company .

۱۵-Chang.h.c,2006”Exploring the digital capital indicators of Internet Banking in Taiwan”journal of American Academy of Business,9(1),pp210-213.

۱۶- Durkin , M.,Howcroft , B.,2003,” Relationship marketing in the banking sector “, marketing Intelligence and planning , vol 27.

۱۷- Essinger , J., 1999,” the virtual banking revolution , the customer , the bank and the future” , international Thomson business press.

۱-۱٫   مقدمه

درسال ۱۹۷۰ متخصصان دانشگاهی به منظور اشتراک اطلاعات اینترنت راتوسعه دادند و تا سال ۱۹۹۳عموم مردم، بویژه تجاری که امید به گسترش دامنه تعداد مشتریان‌شان داشتند، از آن استقبال کردند و بدین ترتیب اینترنت در راستای اهداف بازاریابی، مبادلات وجوه، کالا و  سیستم مورد توجه واقع شد. بعدها با توجه به اعتنای کثیری از تجار به مبادلات  فناوری اطلاعات، به انتقال وجوه با استفاده از چنین شیوه‌ای توجه شد. هم سو با این دیدگاه‌ها لازم بودهمزمان با به کارگیری اینترنت در مبادلات  ونقل و انتقال، تلفن بانک هم تغییر یابد.از طرف دیگر، با گسترش روز افزون اینترنت و بکارگیری آن در شیوه‌های مختلف مبادله عواملی از جمله مبالغ هنگفت هزینه‌ای که بانک‌ها باآن مواجه شدند به گرایش اساسی صنعت تلفن بانک به استفاده از اینترنت در عرضه  سیستم و محصولات خود منجر شد. در سال ۱۹۹۴، سعی کردند از اینترنت به عنوان یک نظام تحویل داری پیشنهادی برای محصولات و  سیستم استفاده کنند. به کارگیری اینترنت در عرضه  سیستم و محصولات بانکی برای بانک‌های شعبه‌دار هزینه کمتری داشت. به علاوه، تضمین امکان دسترسی به بازارهای جهانی و تامین رفاه بیشتربرای مشتریان در دریافت  سیستم ومحصولات شبکه بانکی، از دلایل اصلی گرایش نظام تلفن بانک به استفاده از شیوه  فناوری اطلاعات شد. دامنه این گرایش روزبه روز بیشترشد تا جایی که طبق آمار و اطلاعات موجود، تعداد بانک‌هایی که سیستم  فناوری اطلاعات ارایه می‌کردند در سال ۲۰۰۰به رقمی حدود۱۵۰۰شعبه رسید، درحالیکه این رقم در آغاز،یعنی ژانویه ۱۹۹۵، در حدود ۲۴ شعبه بانکی بود. این رشد چشمگیر به اهمیت به کارگیری اینترنت در شیوه‌های تلفن بانک جلوه خاصی بخشید. به طوری که امروزه هر کشوری بخش وسیعی از سیاست‌های زیر ساختی خود را برخودکار کردن، فناوری اطلاعات کردن یا دریک کلمه خدمات اینترنتی جدید متمرکز ساخته است. که  تلفن بانک  نیز از آن جمله می‌باشد.

بانکSFNB از بانک‌های بزرگ امریکا-اولین بانک  فناوری اطلاعات  واقعی بود که در ۱۸ اکتبر ۱۹۹۵ به منظور انجام دادن امور تجاری افتتاح شد. این بانک در واقع هموار کننده مسیر توسعه تلفن بانک بوده است. عقیده برآن بود که تلفن بانک رقابت بزرگی را در روابط بانکی ایجاد کرده است و همچنین فرصت بزرگی برای محکم کردن روابط بانک‌ها با مشتریان فراهم آورده است که تنها دید سودآوری را مد نظر قرار نداده است.این دیدگاه‌ها آینده توسعه بانک داری  را تضمین می‌کرد. در واقع اینترنت برای بانک‌ها راهی به سوی فرصت‌های جدید بود تا میدان دید و مشتری مداری‌شان را توسعه دهند و از این طریق دامنه انتخاب را برای مشتریان خود برای استفاده از نظام بانکی افزایش دهند (عباسی نژاد، ۱۳۸۵، ۳۶-۳۷).

۱-۱٫   تئوری عمل منطقی:

مدل نیات فناوری اطلاعات در سال ۱۹۶۷ توسط آجزن و فیش بین ارائه گردید. این مدل به منظور بهبود توانایی مدل نگرش نسبت به پدیده در پیش بینی رفتار مصرف‌کننده ایجاد گردیده است ( موون، ۱۳۸۶،۱۲۴).

این مدل می‌تواند برای توسعه موضع‌یابی در بازار و راهبردهای ارتباطی ارایه  سیستم و تولید کالا مورد استفاده  قرار گیرد.

تئوری عمل منطقی پیش بینی می‌کند که فرد از قصد پذیرش به سمت پذیرش پیش می‌رود. بنابراین به طور خلاصه تئوری عمل منطقی خاص رفتارهایی است که ناشی از قصد فناوری اطلاعات هستند. به ترتیب، قصد انجام رفتار ناشی از نگرش در مورد رفتار و هنجارهای ذهنی و اجتماعی در انجام رفتار است. )هوبارد[۱]،۲۰۰۲،ص۱۰).

آجزن وفیش بین تئوری عمل منطقی را بر مبنای این پیشرفت‌ها در سال ۱۹۶۷ و در تلاش برای شناخت رابطه بین عقاید، طرز نگرش‌ها، مقاصد و رفتار، با در نظر گرفتن دو فرضیه ارائه دادند:

۱- انسان موجودی منطقی است که توانایی پردازش و استفاده از اطلاعات را دارد.

انسان‌ها از پردازش اطلاعات برای رسیدن به یک تصمیم منطقی استفاده می‌نمایند.

بر اساس تئوری عمل منطقی، عامل تعیین کننده رفتار فرد، قصد او برای انجام یا عدم انجام یک رفتار خاص است. و نیت هرفرد برای دست زدن به یک رفتار معین بهترین پیش‌بینی‌کننده آن رفتار است (رضائیان،۲۰۴،۱۳۸۵). قصد انجام رفتار به کمک دو پیش‌بینی‌کننده برآورد می شودکه عبارتند از:۱)نگرش‌های منتهی به رفتار از عقاید فرد و ارزیابی مثبت و منفی وی شکل می گیرد.۲)هنجارهای ذهنی هم به کمک عقاید هنجاری یا بایدی موجود در جامعه که میان مردم رایج است و در بروز رفتار اثر می‌گذارد. شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر هنجارهای ذهنی به ارزیابی آنچه که به گمان مصرف‌کننده دیگران فکر می‌کنند که او باید انجام دهد، می‌پردازد (موون،۱۳۸۶، ۲۲۵).به عقیده آجزن و فیش بین سایر عوامل نظیر شخصیت، تجربیات گذشته، و متغیرهای جمعیت شناختی از طریق عقاید و ارزیابی‌ها و در نتیجه  نگرش‌های منتهی به رفتار و عقاید هنجاری و تمایل به پذیرش هنجارها در هنجارهای ذهنی، تجلی می‌یابند و برای پیش بینی رفتار کفایت می‌کنند (ترجمه قلی پور سلیمانی، ۱۳۸۶،۳).

مدیران بانک‌ها برای افزایش و حفظ مشتریان شان نیاز دارند روابط پویای میان باورها، نگرش‌ها، هنجارهای ذهنی و نیات فناوری اطلاعات را بشناسند. طبق نظر آجزن و فیش بین، بهترین پیش‌بینی‌کننده رفتار، قصد فرد از انجام آن است، ولی این رابطه می‌تواند از طریق گذشت زمان، رویدادهای پیش‌بینی‌نشده یا اطلاعات جدید مخدوش گردد، به علاوه این مدل برای رفتارهای کم اهمیت کاربردی ندارد. با این حال، پیشنهادهای اساسی تئوری، به طور مستمر از رفتارهای ارادی مورد استفاده قرار گرفته است (Shappard & East).

[۱] Hubbard

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری و مزیت رقابتی و اهمیت ان در بانکداری
  • تحقیق بانکداری الکترونیک، موبایل بانک ، عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک وبازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی
  • تحقیق کیفیت خدمات بانکی و مدلها و عوامل مؤثر بر آن و فناوریهای بانکداری الکترونیکی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.