تحقیق بانکداری الکترونیک، موبایل بانک ، عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک وبازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک، موبایل بانک ، عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک وبازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی دارای ۷۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
بخش اول : بانکداری الکترونیک    ۷
تعریف:    ۷
انواع بانکداری الکترونیک:    ۷
خدمات بانکداری الکترونیک:    ۱۰
شاخه‌های بانکداری الکترونیک:    ۱۱
۱- بانکداری اینترنتی    ۱۱
۲- بانک‌داری مبتنی بر تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن    ۱۲
۳- بانک‌داری تلفنی    ۱۲
۴- بانک‌داری مبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز    ۱۲
۵- بانک‌داری مبتنی بر پایانه‌های فروش:    ۱۳
کانال‌های بانکداری الکترونیک:    ۱۳
-۱رایانه‌های شخصی    ۱۳
۲- کیوسک    ۱۴
۳- شبکه‌های مدیریت یافته    ۱۴
۴- تلفن ثابت و همراه :    ۱۴
۵- دستگاههای خودپرداز    ۱۵
مزایای بانک‌داری الکترونیک:    ۱۵
نتیجه گیری:    ۱۷
چالش‌های بانکداری الکترونیک:    ۱۸
نتیجه گیری:    ۲۱
زیر ساخت ها و بسترهای مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیکی:    ۲۲
۱- زیر ساخت ارتباطی:    ۲۲
۲- زیر ساخت مالی و بانکی:    ۲۳
۳- زیر ساخت حقوقی و قانونی:    ۲۳
۴- زیر ساخت فرهنگی و نیروی انسانی:    ۲۴
زیر ساخت نرم افزاری:    ۲۵
بانکداری الکترونیکی در جهان:    ۲۵
تحولات بانکداری الکترونیک در جهان:    ۲۶
مقایسه:    ۲۹
بانکداری الکترونیک در ایران:    ۲۹
تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران:    ۲۹
اجزای بانکداری الکترونیک در ایران:    ۳۱
بخش دوم:       موبایل بانک (Mobile banking )    ۳۳
تعریف Mobile banking    ۳۳
چه نیازی به استفاده از موبایل بانک است؟    ۳۳
نظر محقق:    ۳۴
چرا تلفن همراه؟    ۳۴
نظر محقق:    ۳۵
آیا استفاده از موبایل بانک از امنیت کافی برخوردار است؟    ۳۶
نظر محقق:    ۳۶
روش های پیاده سازی بانکداری تلفن همراه:    ۳۶
خدمات ارائه شده در بانکداری تلفن همراه:    ۳۷
نتیجه گیری:    ۳۹
بخش سوم :          پیشینه تحقیق    ۴۰
مقدمه:    ۴۰
بخش چهارم:      عوامل موثر بر اطمینان پذیری مشتریان به همراه بانک    ۴۶
۱- رضایت مشتری    ۴۶
۲- بودن امنیت در سیستم همراه بانک :    ۴۷
۳- قابل اعتماد بودن سیستم:    ۵۲
۴- اطلاع رسانی :    ۵۳
نتیجه گیری:    ۵۵
بخش پنجم:           بررسی وضعیت بانکداری موبایل در ایران    ۵۵
موانع توسعه بانکداری موبایل:    ۵۶
اهمیت بکارگیری بانکداری همراه در ایران:    ۵۷
بخش ششم:                  بازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی    ۵۹
بازاریابی در شبکه بانکی    ۵۹
افزایش خدمات بانکداری الکترونیک :    ۶۳
اختصاص منابع کمتر به مشتریان بیشتر‌:    ۶۴
افزایش سرعت خدمات دهی :    ۶۵
ارتباط مستقیم با مشتری :    ۶۶
اطلاع رسانی به مشتریان :    ۶۸
استفاده از تبلیغات متفاوت :    ۶۸
استفاده از روشهای متفاوت در شرایط متفاوت :    ۶۸
نتیجه گیری:    ۷۰
منابع و مآخذ:    ۷۱

منابع :

– حقیقت خواه، امیرحسین؛ بررسی مسایل و مشکلات گسترش تجارت الکترونیک در ایران، موسسه مطالعات و پژوهش های وزارت بازرگانی، (۱۳۸۲)

– علی محمدی، محمد؛ مدیریت ارتباط با مشتری، ماهنامه علمی آموزشی تدبیر، شماره ۱۲۹،(۱۳۸۱)

— ونوس، داور؛ ابراهیمی، عبدالحمید؛ روستا، احمد؛ تحقیقات بازاریابی، چاپ نهم، (۱۳۸۸)

– ونوس، داور؛ مختاران، ماهرخ؛ بانکداری الکترونیک و ضرورت آن در ایران، مدیریت،(۱۳۸۸)

– سیدجوادین، سیدرضا؛ بررسی عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از بانکداری الکترونیکی، مطالعه موردی بانک سامان، (۱۳۸۴)

– شعبانی ایلانی، ابوالفضل؛ مطالعه موردی مدیریت کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی، (۱۳۸۶)

فتحیان، محمد؛ شفیعا، محمد علی؛ مطالعه موردی تحقق بانکداری الکترونیک در افزایش رضایت مشتریان،(۱۳۸۷)

– الهیاری فرد، محمود؛ خدمات بانکداری الکترونیک و نیازهای اجرایی، پژوهشکده پولی و مالی و بانکی، چاپ اول، (۱۳۸۴)

– الهی، شعبان؛ حیدری، بهمن؛ مدیریت ارتباط با مشتری، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول، (۱۳۸۴)

– بولتن داخلی بانکداری الکترونیکی بانک اقتصاد نوین، شماره ۴، (۱۳۸۷)

– حسن زاده، علی؛ پورفرد، فروغ؛ بانکداری الکترونیک، فصل نامه تازه های اقتصاد، شماره ۱۰۰، زمستان(۱۳۸۲)

– فروزنده، بهمن؛ اصول بازایابی، انتشارات آموزه، چاپ دوم، (۱۳۷۷)

مقدمه

بانکداری سود آورترین صنعت در دنیاست که در رتبه بندی صنایع مختلف در دنیا در سال ۲۰۰۶ با داشتن حدود ۸۰۰ میلیارد دلار،بالاترین سود را به خود اختصاص داده است.و صنایع گاز و نفت معادن فلزات با فاصله بیشتری در رتبه های بعدی قرار دارند.در شبکه بانکی،بازاریابی در صورتی محقق میشود که در برابر مشتریان با توجه به نیاز آنها،انعطاف پذیری وجود داشته باشد.زیرا انتظارات مشتری از طرفی منجر به افزایش درآمد میشود از جمله حفظ مشتری و رضایت مشتری،و از طرفی در جذب مشتری جدید موثر است.زیرا رضایت مشتری تعدادی مشتری جدید را به ارمغان می آورد.امروزه شیوه ی عرضه خدمات در بانک ها با گسترش شبکه اینترنت و مخابرات و قابل دسترسی بودن برای همگان،متحول شده است.و سیستم الکترونیکی تلفن همراه که امکان دسترسی آسان و سریع به حساب های شخصی را فراهم میکند.راه اندازی شده است.(ونوس،مختاران، ۱۳۸۸)

بطور کلی بانکداری چهار دوره را پشت سر گذاشته است: استفاده از مسکوکات، سیستم پرداخت کاغذی نظیر چک، سیستم های پرداخت الکترونیکی و پایگاه های اطلاعاتی تحت شبکه اینترنت، مراحلی است که سیستم های پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر میبرند. به این معنی که بخش اعظم فعالیت های آنها از طریق سیستم های الکترونیکی و اینترنتی صورت میگیرد. دلیل این امر افزایش روز افزون تجارت الکترونیک می باشد. باتوجه به اینکه مبادلات پولی و مالی جزء لاینفک مبادلات تجاری است،از این رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی و مالی به فناوری ارتباطات و اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه طی چند دهه ی اخیر سیستم های پرداخت الکترونیکی به تدریج در حال جایگزینی با سیستم های پرداخت سنتی می باشند. در این میان بانک ها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک در عرضه خدمات مالی جدید نقش شایان توجهی در افزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند.(کهزادی، ۱۳۸۸)

بانکداری الکترونیکی یک ابزار ضروری برای بقاست. و موجب تغییر بنیادی صنعت بانکداری در کل جهان است. امروزه خدمات بانکی با استفاده از سیستم های الکترونیکی در کمترین زمان به مشتریان ارائه میشوند. همچنین مشتریان قادر به انتخاب فروشندگان مختلف برای رفع نیازهای مالی خود هستند. به نحوی که بانکداری الکترونیک به یک سلاح راهبردی برای بانک ها تبدیل شده است.(حسن زاده و صادقی، ۱۳۸۲)

بخش اول: بانکداری الکترونیک

بخش دوم: موبایل بانک ( Mobile banking )

بخش سوم: پیشینه تحقیق

بخش چهارم: عوامل موثر براطمینان مشتریان به همراه بانک

بخش پنجم: بررسی وضعیت بانکداری موبایل در ایران

بخش ششم: بازاریابی در شبکه بانکی و مزیت رقابتی

 بخش اول : بانکداری الکترونیک

تعریف:

برای شناخت هر پدیده ای لازم است تا ابتدا تعریف مشخصی از آن پدیده و عوامل و متغیرهای مرتبط با آن ارائه کرد. برای بانکداری الکترونیک تعاریف گوناگونی ارائه شده که از آن جمله می‌توان به تعاریف زیر اشاره کرد:

اساساً بانکداری الکترونیکی به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق می شود.
بنابر تعریف دیگری، بانکداری الکترونیک به ایجاد محصولات و خدمات با بهاء کم از طریق کانال‌های الکترونیکی اطلاق می‌شود . این محصولات و خدمات می‌توانند شامل صورت حساب، وام، مدیریت سپرده‌ها، پرداخت‌های الکترونیکی و ایجاد محصولات و خدمات پرداخت‌های الکترونیکی می باشند. (کهزادی، ۱۳۸۲)

انواع بانکداری الکترونیک:

بانکداری‌الکترونیکی دو گونه است:

الف) بانکداری دوگانه که ترکیبی ازسیستم مدیریت بانکی مجازی وسنتی است.سیستمی که درآن خدمات بانکی ازطریق مراجعه مستقیم مشتریان،همراه باارائه خدمات بانکداری اینترنتی انجام می‌شود.

ب) بانکداری مجازی که خدمات خود را فقط از طریق کانال های الکترونیکی و بدون وجود شعبه انجام می دهد.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازاریابی و بازمهندسی و مدیریت ارتباط با مشتری
  • تحقیق بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت در آن و معرفی تئوری های چندگانه پذیرش
  • تحقیق بانکداری الکترونیک و خدمات آن و مدیریت نقدینگی در بانکها
  • تحقیق مدل پذیرش فناوری در صنعت بانکداری و بانکداری الکترونیک
  • تحقیق مزیت رقابتی و رویکردهای آن، مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) و مدل کسب و کار
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.