تحقیق بازاریابی ، رویکرد و آمیخته بازاریابی ، فرهنگ بازاریابی کالا و خدمات و آمیخته بازاریابی خدمات

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق بازاریابی ، رویکرد و آمیخته بازاریابی ، فرهنگ بازاریابی کالا و خدمات و آمیخته بازاریابی خدمات دارای ۶۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۵
۲-۲ تعریف بازاریابی    ۶
۲-۳ سیستم نوین بازاریابی:    ۶
۲-۴ مدیریت بازاریابی    ۸
۲-۴-۱ رویکرد تولید    ۸
۲-۴-۲ رویکرد محصول    ۹
۲-۴-۳ رویکرد فروش    ۹
۲-۴-۴ رویکرد بازاریابی    ۱۰
۲-۴-۵ رویکرد بازاریابی اجتماعی    ۱۰
۲-۵ آمیخته بازاریابی    ۱۱
۲-۵-۱ آمیخته محصول    ۱۳
۲-۵-۱-۱ سطوح پنج گانه محصول:    ۱۳
۲-۵-۱-۲ چرخه عمر محصول    ۱۴
۲-۵-۱-۳ ویژگی کالا    ۱۵
۲-۵-۱-۴ طرح کالا    ۱۵
۲-۵-۱-۵ کیفیت    ۱۵
۲-۵-۱-۶ نام گذاری    ۱۶
۲-۵-۱-۷ بسته‌بندی محصول    ۱۹
۲-۵-۲ آمیخته قیمت    ۲۳
۲-۵-۲-۱ تعیین قیمت    ۲۳
۲-۵-۲-۲ اهمیت قیمت در اقتصاد امروز    ۲۴
۲-۵-۲-۳ روش های قیمت گذاری    ۲۷
۲-۵-۳ آمیخته توزیع    ۲۸
۲-۵-۴ آمیخته ترفیع و تشویق(پیشبرد)    ۲۹
۲-۵-۴-۱ تعیین ترکیب فعالیتهای ترفیعی و تشویقی    ۳۲
۲-۵-۴-۲ عوامل مؤثر در ترکیب ترفیع    ۳۳
۲-۶ محیط بازاریابی    ۳۵
۲-۷ انواع بازاریابی    ۳۵
۲-۸ بازاریابی خدمات    ۳۵
۲-۹ خدمات:    ۳۷
۲-۱۰ انواع خدمات    ۳۸
۲-۱۱ سازمان های خدماتی    ۳۸
۲-۱۲ ویژگی های امور خدماتی    ۳۹
۲-۱۳ کیفیت خدمات    ۴۱
۲-۱۴ فرهنگ بازاریابی کالا و خدمات:    ۴۳
۲-۱۵ مقایسه بازاریابی کالا و بازاریابی خدمات    ۴۴
۲-۱۶ استراتژی خدمات:    ۴۵
۲-۱۷ مدیریت بازاریابی خدمات:    ۴۶
۲-۱۸ آمیخته بازاریابی خدمات:    ۴۶
۲-۱۸-۱ اجزای عناصر هشت گانه آمیخته بازاریابی:    ۵۲
۲-۱۹ پیشینه تحقیق    ۵۳
۲-۱۹-۱ پیشینه تحقیق داخلی    ۵۳
۲-۱۹-۲ پیشینه خارجی    ۵۸
منابع وماخذ    ۶۰

منابع

کمالی، لیلا. (۱۳۸۸)،بررسی نقش عوامل آمیخته بازاریابی درمیزان فروش محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجله مدیریت فرهنگی، ۳(۳)،۱۱۷-۱۲۳٫

مهرگان،محمدرضا، ۱۳۸۷،مدل های کمی درارزیابی عملکردسازمانها (تحلیل پوششی دادهها) چاپ دوم،تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

رضاییان، علی.، رضا زاده، حجت لله. (۱۳۸۷)، ارائه الگویی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات با هدف افزایش خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز در شرکت بیمه آسیا تهران، فصلنامه صنعت بیمه، ۸۷(۳)،۲۱-۴۵٫

روستا،احمد،وتوس،داور،ابراهیمی،عبدالحمید،۱۳۷۵،مدیریت بازاریابی،تهران: انتشارات سمت.

عبدالوند، محمد علی، ۱۳۸۸، بازاریابی خدمات، مجله بازاریابی، آذر ۱۳۸۸

شکرچی زاده،احمدرضاوشیماسادات قریشی، ۱۳۹۱،بررسی میزان تاثیرآمیخته بازاریابی (۴P) برافزایش سهم بازاروفروش (مطالعه موردی فروشگاههای زنجیره ای شرکت کفش ملی درشهرتهران)، اولین کنفرانس ملی مهندسی صنایع وسیستمها، نجف آباد، دانشگاه آزاداسلامی واحدنجف آباد، گروه مهندسی صنایع.

نظری، کامران. (۱۳۹۰)، تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی۴P در جذب مشتریان در بانک صادرات استان کرمانشاه، مجله بانک و اقتصاد، ۱۱۳(۱)،۵۰-۵۳٫

V ,IlariaDallaPozza , J. Andrew Petersen &Denish Shah, (2009) , Reversing the Logic: The Path to Profitability through Relationship Marketing, Journal of Interactive Marketing, vol 23, pp 147–۱۵۶٫

Lucio ,Noci.Giuliano , (2010), Marketing strategy and marketing performance measurement system: Exploring the relationshipEuropean Management Journal ,vol 28, pp 139–۱۵۲

Lovelock, Christopher & wright, lauren, (1999), principles of service marketing and management. New jersey: prentice hall, U.S.A

Robert E. Plandino, (2006) strategic Balanced so record– Based Buseting and perform ance management, crown castle international (CCT)

۲-۱مقدمه

مفهوم و محتوای اصلی بازاریابی هنوز برای اکثر افراد، از جمله برای بسیاری از مدیران و محققان به طور روشن و مشخص آموزش داده نشده است. در بسیاری از موارد، بازاریابی را هم تراز با تبلیغات تجاری در نظر می گیرند. در حالی که واژه تبلیغات با تمام جزییات و فنون آن تنها یکی از عنصرهای تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی، چه در بخش کالا و چه در بخش خدمات است. از طرف دیگر بسیاری از مدیران به راحتی حاضر نمی شوند تا در موارد مربوط به بازاریابی کالا یا خدمات خود سرمایه گذاری و هزینه نمایند و اگر هم هزینه ای اختصاص دهند، به دلیل ناکافی بودن این هزینه و توقع زود بازده بودن آن، در واقع کل هزینه را هدر می دهند. محققان نیز به اشتباه، راه حل مشکلات بازاریابی را در زمینه های دیگر مدیریتی جستجو می کنند.

با توجه به گسترش روز افزون فعالیت های خدماتی و کم رنگ بودن رعایت اصول بازاریابی در این عرصه ها، نیازمند توجه جدی تری به مسایل بازایابی در عرصه خدمات هستیم.

در واقع مدیران بازاریابی بایدیک برنامه سیستماتیک برای فروش به مشتریان وایجاد روابط بلندمدت تدوین کنند(دویلی، ۱۹۹۵). برنامه بازاریابی از تصمیماتی راجع به محصول، قیمت، ترفیع،توزیع، کارکنان، امکانات و دارائیهای فیزیکی، مدیرت باجه یا فرآیند و بهره وری و کیفیت خدمات تشکیل می‌شود.اینها که به آمیخته بازاریابی خدمات۸P معروفند، مهمترین نوع بخشهایی هستندکه مدیران بازاریابی برای رسیدن به اهداف فروش وسودآوری، منابع شرکت را به آنها تخصیص می‌دهند (Keramati et al., 2012).

۲-۲ تعریف بازاریابی

تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است مانند گروهی از فعالیت های تجاری وابسته، پدیده ای بازرگانی، فرایندی اقتصادی، فرایند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات و بسیاری معانی دیگر.

به نظر فیلیپ کاتلر، یکی از برجسته ترین صاحبنظران در این رشته، بازاریابی عبارتست از فعالیتی انسانی در جهت ارضاء نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله، بنا به تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی عبارتست از فرآیند برنامه ریزی و اجرای مفاهیم قیمت گذاری، ترفیع، فروش، توزیع ایده ها، کالاها و مقدمات برای ایجاد مبادله که اهداف فردی و سازمانی را برآورده کند. فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ در کتاب اصول بازاریابی خود، آن را نوعی فرآیند اجتماعی و مدیریتی می دانند که بدان وسیله افراد و گروه ها می تواند از طریق تولید، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند (کاتلر و آرمسترانگ ۱۳۸۴)

۲-۳ سیستم نوین بازاریابی:

بازاریابی یعنی مدیریت بازارها به شکلی که منجر به ارتباط سودآوری با مشتری شود. به هر حال، ایجاد این ارتباطات نیاز به تلاش دارد. فروشندگان باید به جستجوی خریداران بپردازند، نیازهای آنها را شناسایی کنند، پیشنهادهای بازاریابی خوبی طراحی کنند، قیمت را مشخص کنند، به آنها اطلاع بدهند، انبار کنند و تحویل دهند. کارهایی مثل توسعه محصول، تحقیقات، ارتباطات، توزیع، قیمت گذاری و خدمات رسانی، فعالیتهای اصلی بازاریابی می باشند.

تصویر فوق عناصر اصلی یک سیستم نوین بازاریابی را نشان می دهد. به طور معمول، بازاریابی در حضور رقبا باید نیاز مشتری نهایی را برآورده کند. شرکت و رقبا، پیشنهادهای مربوطه خود و پیامهایشان را به صورت مستقیم و یا ازطریق واسطه بازاریابی به مشتری ارسال می کنند. همه بازیگران این سیستم تحت تأثیر نیروهای اصلی محیطی می باشند(توزیع جمعیت، اقتصاد، مادی، فن آوری، سیاسی/قانونی، اجتماعی/فرهنگی(.

هر بخشی از سیستم، ارزشی را برای بخش بعد اضافه می کند. پیکانها، نشانه روابطی هستند که باید توسعه پیدا کرده ومدیریت شوند. بنابراین موفقیت یک شرکت در ایجاد رابطه سودمند تنها به تلاشهای داخلی آن شرکت وابسته نیست، بلکه به نحوه تأمین خواسته های مشتری نهایی تو سط کل سیستم نیز بستگی دارد . فروشگاههای وال مارت ، بدون همکاری تأمین کنندگان قادر به ارائه اجناس با قیمت پایین نیستند؛ شرکت فورد نیز بدون همکاری فروشندگان، قادر به ارائه سرویس عالی به مشتریان نمی باشد(همان،۲۷).

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

 

مطالب پیشنهادی:
  • پیشینه تحقیق بازاریابی خدمات بانکی و کیفیت خدمات بانکی برای جذب مشتریان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.