پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی و هوشمندی کسب و کار دارای ۵۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲-۱ برنامه ریزی منابع سازمانی ۵
۲-۱-۱- مقدمه ۵
۲-۱-۲ تاریخچه برنامه ریزی منابع سازمانی ۶
۲-۱-۲-۱ سیستمهای جزیره ای ۶
۲-۱-۲-۲ سیستمهای استخراج اطلاعات ۷
۲-۱-۲-۳ سیستمهای تسهیل کننده ۸
۲-۱-۳ ابعاد اثر گذاری ERP در سازمان ۹
۲-۱-۳-۱ ERP و فرهنگ سازمانی ۹
۲-۱-۳-۲ ERP و فرآیندهای سازمانی ۹
۲-۱-۳-۳ ERP و تکنولوژی ۱۰
۲-۱-۳-۴ ERP و تصمیم گیری مدیریت ۱۰
۲-۱-۴ مزایای سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی ۱۱
۲-۱-۵ معایب سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمانی ۱۳
۲-۱-۶ ارزیابی آمادگی سازمان برای پذیرش سیستم برنامهریزی منابع سازمان ۱۴
۲-۲ یکپارچگی اطلاعات ۱۷
۲-۲-۱ مقدمه ۱۷
۲-۲-۲ چالشهای ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزی ۱۷
۲-۲-۳ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﻬﺎی ﮐﻼن ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪﺳﺎزی و ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و ﺿﻌﻒ اﯾﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﻬﺎ ۱۹
۲-۳ هوش تجاری ۲۱
۲-۳-۱ مقدمه ۲۱
۲-۳-۲ تاریخچه هوشمندی کسب و کار ۲۲
۲-۳-۳ تعاریف هوشمندی کسب و کار ۲۳
۲-۳-۴ نیازهای هوشمندی کسب وکار ۲۳
۲-۳-۵ ضرورت هوشمندی کسب و کار ۲۴
۲-۳-۶ ﻓﺮآﻳﻨﺪ هوشمندی ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ۲۵
۲-۳-۷ یکپارچگی برنامه های مختلف در زمینه هوشمندی کسب وکار ۲۷
۲-۳-۸ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ در ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی در ﻫﻤﻪ ﺳﻄﻮح ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ۲۹
۲-۴ تکنیک های رتبه بندی ۳۲
۲-۴-۱ الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) ۳۲
۲-۴-۲ AHP فازی ۳۳
۲-۴-۳ مدل تصمیم گیری چند هدفه جدید فازی ۳۵
۲-۴-۴ روش فازی TOPSIS ۳۷
۲-۵ پیشینه مطالعات ۴۰
۲-۵-۱ مطالعات داخلی ۴۰
۲-۵-۲ مطالعات خارجی ۴۴
فهرست مراجع ۴۷
شعبان مایانی، م. (۱۳۸۹). بررسی رابطه بین ابعاد محتوایی سازمان بر اثربخشی هوش تجاری ۱ با توجه به نقش تعدیل کننده مدیریت دانش ۲ ( مطالعه موردی: بانک سامان ). اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب و کار. تهران.
صادق زاده، سیدحسن، و محسن غلام زاده مقدم، (۱۳۹۰)، هوشمندی کسب و کار مزایا چالشها و راه کارها، اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها، تهران، دانشگاه پیام نور استان تهران
ﻣﺤﻘﺮ، ع. ﻟﻮﮐﺲ، ک. ﺣﺴﯿﻨﯽ، ف. و ﻋﻠﯽ ﻣﻨﺸﯽ، الف. ( ۱۳۸۷)، ﮐﺎرﺑﺮد ﻫﻮش ﺗﺠﺎری ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ در ﺑﺎﻧﮑﺪاری :ﺑﺎزرﺳﯽ و ﮐﺸﻒ ﺗﻘﻠﺐ، ﻧﺸﺮﯾﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت، دوره۱ ، ﺷﻤﺎره۱٫
مرجانی، ا. ب. (۱۳۸۹). فرایند داده کاوی( ابزارکسب وکار هوشمند) وکاربرد آن در بازاریابی. اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب و کار. تهران.
مهدوی، حامد، و زهرا واثقی.( ۱۳۸۹) .هوش کسب وکار و برنامه ریزی منابع سازمان، اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب و کار، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
میرمجربیان، ح. (۱۳۸۷). “تاثیر سیستم یکپارچه اطلاعات بر سودمندی اطلاعات حسابداری مدیریت”. حسابرس , ۷۰-۷۵٫
نظری، ج. و مختاری، م. (۱۳۸۸). “تحلیل عاملی و کاربرد آن در علوم اجتماعی”. ماهنامه علوم اجتماعی ۱۴, ۱۳۰٫
صیادی، م. (۱۳۹۰). مدلی برای ارزیابی بلوغ هوش تجاری درسازمان منطبق با مدل بلوغ قابلیت CMM. دومین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات. ماهشهر.
طالبی، د. و ملاطایفه، ف. (۱۳۹۰). رویکرد ارزیابی و انتخاب عرضه کنندگان در طول زنجیره تامین با استفاده از تکنیک ترکیبی فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و برنامه ریزی خطی چند هدفه فازی (مطالعه موردی مرکز بهمن موتور). چشم انداز مدیریت صنعتی. شماره ۲٫ ص ۲۷-۴۲٫
Sammon, D, and Adam, F., (2004), Towards a Model for Evaluating Organisational Readiness for ERP and Data Warehousing Projects, The XIIth European Conference of Information Systems (ECIS),Tuku, Finland, 1-12
Sarwade, W. K. (2012). ERP and Business Intelligence. Excel Journal of Engineering Technology and Management Science , 1(1).
Schraagen, J. M., and . Van de Ven, J. G. (2008). Improving Decision Making in Crisis Response Through Critical Thinking Support. Journal of Cognitive Engineering and Decision Making .
She, W., and Thuraisingham, B. (2007). Security for Enterprise Resource Planning Systems.
Yusuf, Y., Gunasekaran, A., and Althorpe, M. S. (2004). Enterprise Information Systems Projec Implementations: A Case Study of ERP in Rolls-Royce. International Journal of Production Economics, 87(3).
Zhang, F., L. Xie and L. Fan, (2004). Study on Evaluation of Cities’ Ability reducing earthquake disasters, ACTA Seismologica SINICA Journal, 17(3).
بر اساس یک تعریف عمومی ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ریزی ﺳﺎزﻣﺎن، یک ﺑﺴﺘﻪ ﻧﺮم افزاری ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻨﻈﻴﻢ و از ﭘـﻴﺶ اﺳـﺘﺎﻧﺪارد ﺷـﺪه ﺗﺠﺎری اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺪف آن ﻳﻜﭙﺎرﭼﮕﻲ اﻃﻼﻋـﺎت و ﺟﺮﻳـﺎن اﻃﻼﻋـﺎت ﺑـﻴﻦ ﺗﻤـﺎﻣﻲ ﺑﺨـﺸﻬﺎی ﺳﺎزﻣﺎن از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺎﻟﻲ، ﺣﺴﺎﺑﺪاری، ﻣﻨـﺎﺑﻊ اﻧـﺴﺎﻧﻲ، زﻧﺠﻴـﺮه ﻋﺮﺿـﻪ و ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣـﺸﺘﺮﻳﺎن ﺑـﺎ روﻳﻜﺮد ﻣﺸﺘﺮی ﮔﺮاﻳﻲ و ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺑﺎزار ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. (داون پورت[۱], ١٩٩٨ , کومار و هیلزلبرگ[۲], ٢٠٠٠).
ارائه تعریفی جامع برای سیستم برنامه ریزی منابع سازمان [۳]مشکل است. صاحب نظران تعاریف مختلفی برای ERP ارائه دادهاند که هر کدام جنبه های خاصی از این سیستم را مورد توجه قرار میدهد. شاید آشنایی با ویژگیها، قابلیتها و کارکردهای ERP در بخشهای مختلف سازمان در آینده بتواند کمک خوبی برای شناخت کامل این سیستم باشد اما در این بخش برای اینکه بتوانیم زمینه های لازم را برای پرداختن به بخشهای بعدی فراهم آوریم، تعاریف مختلفی را که برای این سیستم ارائه شده است، مورد بررسی قرار میدهیم.
سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی را میتوان به عنوان نرم افزار یکپارچهای تعریف نمود که دارای اجزا و یا ماژولهایی برای برنامه ریزی، تولید، فروش، بازاریابی،توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت موجودی، مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات، مدیریت حمل و نقل و بازرگانی الکترونیک است. ( سوفی[۴] ،۲۰۰۳؛مون[۵] ،۲۰۰۷).
یک بسته نرم افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیر عرضه و مدیریت مشتریان است. (ناظمی، ۱۳۸۵) (شه و تورایسینگام[۶]، ۲۰۰۷)
معماری و ساختار سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان به گونه ای است که یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سطح سازمان را فراهم کرده و جریان روان اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان را فراهم میآورد. سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان در واقع تکامل یافته سیستمهای اطلاعاتی جامع هستند.
تفاوت عمده این سیستمها با سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای جامع سازمانی در رویکرد فرآیند گرا و یکپارچگی عملیاتی، فرآیندی و داد ه ای سازمانهاست. این سیستمها به گونه ای توسعه مییابند که تمامی منابع اطلاعاتی سازمان با یکدیگر یکپارچه شود تا بتوان در راستای انجام مأموریتهای سازمان از این سیستمها بهره جست.(رزمن و وایز[۷]، ۱۹۹۹)
ERP در واقع نسل جدیدی از سیستمهای اطلاعاتی است که [۸](MIS) نسل قدیمیتر آن به حساب میآید. به طور کلی روند رشد و تغییر سیستمهای کامپیوتری را میتوان به سه نسل تقسیم کرد. (رشید و همکاران[۹]، ۲۰۰۲)
از دهه ۶۰ میلادی به بعد، با ارزانتر شدن کامپیوترها و تجهیزات آن (در آن زمان هنوز کامپیوترهای Mainframe یکه تاز دنیای کامپیوتر بودند) و همچنین با توجه به قدرتی که این سیستمها در پردازش اطلاعات از خود نشان میدادند. شرکتهای بزرگ مایل به استفاده از این سیستمها شدند. در مرحله اول این سیستمها بیشتر در مکانهایی که پردازش اطلاعات مهم بود، مورد استفاده قرار میگرفتند. امور مالی، محاسبه حقوق و دستمزد و انبارداری از این نوع سیستمها میباشند، روند رو به گسترش استفاده از کامپیوترها به خصوص در دهه ۷۰ میلادی با پا به عرصه گذاشتن کامپیوترهای شخصی وارد دوره جدیدی شد. در این دوره علاوه بر قدرت محاسباتی کامپیوترها، ظرفیت نگهداری اطلاعات آنها و سرعت دسترسی به این گونه اطلاعات نیز مورد توجه قرار گرفت. در دهه ۸۰ میلادی با فراگیر شدن کامپیوترهای شخصی حتی مؤسسات کوچک نیز قادر به اتوماسیون سیستمهای خود بودند. هر چند راه اندازی چنین سیستمهایی نیاز به پرداخت هزینه های آن داشت ولی خیلی زود باعث کاهش شدید هزینه های بخشی که از این سیستمها استفاده میکردند، میشد. در این دوره هر بخش سازمان دارای سیستمهای کامپیوتری بود و این سیستمها مستقل از یکدیگر به کار خود مشغول بودند، به همین دلیل این سیستمها را سیستمهای جزیره ای میخوانند.(موسکاتلو و همکاران[۱۰]، ۲۰۰۳)
[۱] Davenport
[۲] Kumar and Hilsgersberg
[۳] ERP
[۴] Soffee,
[۵] Moon
[۶] She and Thuraisingham
[۷] Rosemann and Wiese
[۸] Management Information Systems
[۹] Rashid
[۱۰] Muscatello
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر