تحقیق برنامه ریزی منابع سازمان و سیستم پشتیبان تصمیم و مهندسی مجدد

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمان و سیستم پشتیبان تصمیم و مهندسی مجدد دارای ۶۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱مقدمه:    ۴
۲-۲    ERP     ۶
۲-۲-۱مفهوم:    ۱۰
۲-۲-۲ تعاریف :    ۱۱
۲-۳ سرویس گرایی:    ۱۶
۲-۳-۱ محاسبات سرویس گرا :    ۱۷
۲-۳-۲ معماری سرویس گرا :    ۲۰
۲-۳-۳ تعریف :    ۲۱
۲-۳-۴ مفاهیم اصلی معماری سرویس گرا:    ۲۴
۲-۳-۵ اجزا اصلی یک معماری سرویس گرا :    ۲۵
۲-۳-۶ علت استفاده از معماری سرویس گرا:    ۲۶
۲-۴ مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس گرا :    ۲۷
۲-۵ سازمان سرویس گرا :    ۲۸
۲-۶ فرایند های کسب و کار سازمان :    ۳۲
۲-۷ سیستم پشتیبان تصمیم:    ۳۶
۲-۷ -۱ تصمیم گیری:    ۳۶
۲-۷-۲ :دسته بندی مسائل تصمیم بر مبنای سطوح تصمیم گیری:    ۳۸
۲-۷-۳فرایند تصمیم گیری:    ۳۹
۲-۷-۴تعریف:    ۴۱
۲-۷-۵ مفهوم سیستم‌های پشتیبان تصمیم:    ۴۳
۲-۷-۶ انواع سیستم‌های پشتیبان تصمیم گیری:    ۴۵
۲-۷-۷ روش‌های پشتیبان تصمیم گیری:    ۴۵
۲-۷-۸سیستم پشتیبان تصمیم گیری و اجزا آن:    ۴۶
۲-۷-۹-سیستم مدیریت پایگاه داده:    ۴۸
۲-۸ رویکرد های دیگر :    ۴۸
۲-۹ مهندسی مجدد:    ۵۱
۲-۹-۱تعریف مهندسی مجدد:    ۵۲
۲-۹-۲ مرور ادبیات مهندسی مجدد:    ۵۳
۲-۹-۳ عوامل شکست پروژه‌هاى مهندسی مجدد:    ۵۴
۲-۹-۴عوامل موفقیت پروژه‌هاى مهندسى مجدد:    ۵۴
۲-۱۰جمع بندی :    ۵۶
منابـع    ۵۷

منابع

۱٫ کاظمی. زهره و غضنفری. مهدی،” اصول مبانی سیستم های خبره با فصولی درباره :شبکه های عصبی مصنوعی و تئوری مجموعه های فازی” , دانشگاه علم و صنعت ایران. ۱۳۸۹٫

]۲[بستانچی , مهدی” روش مناسب مهندسی مجدد در ایران ,ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره  ۱۸۳ ,۲۰۰۷٫

]۳ [.دارلینگتون .کیس،  مترجم , موتمنی، همایون، “سیستمهای خبره” علوم رایانه, ۱۳۸۷٫

]۴[ فائز, فرهاد , قدسی پور, سیدحسن , غضنفری, مهدی , , “ارائه یک مدل تصمیم یار برای انتخاب فروشنده با استفاده از روش استدلال مبتنی بر مورد در محیط فازی”, دانشکده فنی، جلد ۴۰ ، شماره ۴، از صفحه ۵۶۹ تا ۵۸, ۱۳۸۵٫

[۵] Qusay H.mahmoud, “service-oriented architecture and web services: the road to Enterprise Application Integration” , .

[۶]. blinsky, B.L., Smith, K.T., Balcer, M.J., rosen, M., “Applied SOA: Service-oriented Architecture and Design strategies”  Indianpolis : Wiley Publishing , 2008.

[۷]. OMG, “Business Process Model and Notation (BPMN)” , ۲۰۱۰٫

[۸]. Ross, T.J. ,“fozzy logic with Engineering Aplications” SecondEsition  ,JohnWiley&Sons LTD, 2004.

[۹]. Shafiei, F, Sundaram. D, Piramuthu . S ,” Implementing a Multi-Enterprise Collaborative DSS” , IEEE , 2009.

[۱۰]. Credle, R. , Adams, J. , Clark, K. ,Yun Peng Ge, Jeter, H., Lopes, J. , Nasser , S. ,     Peri , K. , “Patterns:SOA Design Using  WebSphere Message Broker and WebSphere,ESB” , IBM Websphere software, ibm.com/redbooks, 2008.

[۱۱]. NiemannO M. , Eckert, J.,Repp, N., Steinmetz, R.” Towards a Generic Governance Model for Service-Oriented Architectures”, Americas Conference on Information Systems  AMCIS, 2008.

[۱۲].  Jason, B., Schmelzer, R., ” Service Orient or Be Doomed!: How Service Orientation Will Change Your Business”  , ۲۰۰۶٫

[۱۳]. Khoshafian, S., “ Service Oriented Enterprises”, Auerbach, ISBN .-8493-5360-2, 2007.

[۱۴]. Shah, A. , Kalin, P. , ” SOA Adoption Models” OA.World.Magazine.July.volume 8, 2007.

[۱۵]. Gokhal, A., Kumar , B., Sahuguet, A. , ” Reinventing the Wheel? CORBA vs. Web   Services”,. HI. ACM Press,. 2002.

۱مقدمه:

فشارهای هزینه و رقابت بین سازمان‌های امروزی باعث شده که سازمان‌ها به سمت ایجاد یک بستر یا چارچوب مناسب و در عین حال ساده و سازگار بروند تا بتوانند در بازار رقابتی با توان بالا حرکت کنند. در این بستر توسعه به جای کاغذ بازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های پایه‌ای، از راه حل‌های یکپارچه و جامع که عملیات‌های مدل سازی، شبیه سازی، پایش، طراحی و بهبود را انجام دهد، استفاده می‌کنند. که لازمه‌ی عملیاتی شدن این راه حل، استفاده از بستر سرویس گرایی و برنامه‌های کاربردی مدیریت منابع سازمان به صورت یکپارچه است.

ماهیت مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس گرا می‌توانند مکمل همدیگر باشند. در هر سازمان در ابتدا شاکله سازمان از طریق فرایندهای کسب و کار بدست می‌آیند. این فرایندها برای ارتباطات بینابینی خود به تکنولوژی و فناوری‌های ارتباطی نیازمندند  که شکل بارز و بهینه آن در معماری سرویس گرا مطرح و بیان می‌شود. لذا این دو در کنار هم و با همکاری هم می‌توانند به بهبود سازمان کمک کنند.

از عوامل مطرح در سازمان‌ها برنامه‌ریزی منابع سازمان است. این برنامه‌ریزی شامل کلیه تأمین‌ها و برنامه‌ریزی‌های از تا مین اولیه و برنامه تأمین کنندگان شروع و نهایتاً تا تحویل به مشتری و خروج از سازمان ادامه پیدا می‌کند. این برنامه ریزی را اصطلاحاً ERP [1] گویند.

در حال حاضر نقاط ضعفی در ERP وجود دارد: (۱) علی رغم دستاوردهای آن در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی منابع، نمی‌تواند به مدیریت جامع بلادرنگ پویا که برای پاسخ به تغییرات عملی و تصمیم‌گیری معقول مهم است، دست پیدا کند. (۲) خیلی از شرکت‌ها هنوز از ERP  در یک سطح مشترک مثل سیستم‌های اطلاعاتی عمومی (که هدف ان‌ها جمع آوری اطلاعات ، انتقال ، محاسبه است)، استفاده می‌کنند، علاوه بر این،  ماژول پشتیبان تصمیم در ERP ، فاز جمع آوری  اطلاعات را به جای تجزیه و تحلیل جامع نگه می‌دارد. (۳)عدم انعطاف پذیری ERP در روش تکراری تجزیه و تحلیل در شرکت‌های مختلف، و نتیجه‌گیری‌های غیرمنطقی و نامناسب. (۴) در حال حاضر، ERP به خوبی در مدیریت اطلاعات داخلی سازمان کارش را  انجام می‌دهد، اما ERP در تعامل خارجی و تصمیم گیری گروهی نمی‌تواند اقدامات موثری انجام دهد. (۵)امروزه با توجه به توسعه سرویس گرایی و همچنین وجود سازمان‌های شبکه‌ای و گسترده، نیاز به پیاده‌سازی ERP  در قالب گسترده و همکار، وجود دارد. اما با توجه به عدم وجود زیر ساخت‌های مناسب و عدم به کار گیری چارچوب کلان و منطبق در جهت بهبود عملکرد ERP , کارایی مناسب محقق نمی‌گردد.

لذا با توجه به نقاط ضعف بیان شده نیاز به چارچوبی کاملاً یکپارچه که کلیه نقاط ضعف را پوشش دهد الزامی است. آن چه که امروزه علاوه بر بحث یکپارچه سازی منابع سازمان لازم است،ایجاد یک محیط است که در آن قسمت‌های مجزای یک شرکت یا شرکت‌های مجزا ،خودشان بتوانند فعالیت‌هایشان را مدیریت کنند و با سایر قسمت‌های کسب و کار و شرکایشان و همچنین مشتریان و تأمین کنندگان، بتوانند تعامل داشته باشند. پس هدف ایجاد محیطی است که کاربران، خصوصاً در سازمان‌های تولیدی، فرایندهای کسب و کارشان را در زیر ساخت‌های کسب‌وکار صرف نظر از آنکه  در داخل یا بیرون شرکت باشند، مدیریت کنند.

 ۲-۲    ERP [1]

تاریخچه ERP  و برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان به قبل از سال ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد. [ ۸]

در این برهه از زمان نرم افزارهایی به نام BOM PROCESSORS توسعه پیدا کردند. که هدف آن‌ها استخراج مواد لازم برای تولید تعدادی محصول بود. این نرم افزارها توجه زیادی به حجم تولید و یا به تعبیری دیگر Lot Sizing  نداشته و از سوی دیگر زمان تحویل را هم مد نظر نمی‌گرفتند. به همین دلیل با استفاده از آن‌ها حجم موجودی در جریان افزایش پیدا نمی‌کرد.

بین سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ , در اوایل این دهه تمرکز نرم افزاری بیشتر بر روی سیستم‌های کنترل موجودی بود. در این مدت همچنان بیشتر از مفاهیم سنتی کنترل موجودی برای توسعه نرم افزار های مرتبط استفاده می‌شد. اما در اواخر این دهه مفهوم MRP و یا برنامه ریزی مواد مورد نیاز معرفی و نرم افزار MRP   توسط IBM توسعه پیدا کرد. مهم‌ترین مشکل این نرم افزار و نرم افزار های مشابه، اجرای آن بر روی main frame های گران قیمت مستقر در مراکز دانشگاهی و یا نظامی بود؛ و همین امر فاصله زمانی بین برنامه ریزی‌ها را افزایش می‌داد. این سیستم به صورت بازگشتی زمان تحویل اقلام مورد نیاز برای ساخت یک محصول خاص را از زمان تحویل به مشتری تا زمان مورد نیاز برای مونتاژ، برنامه ریزی می‌کرد. سازمان‌ها در اجرای MRP  مشکلات زیادی داشتند. این مشکلات بیشتر مشکلاتی سیستمی و ناشی از کاربران بود تا مشکلات تکنولوژیکی. از طرف دیگر این سیستم ارتباط بین تولید و استراتژی‌های رقابتی سازمان را چندان مد نظر قرار نمی‌داد. ضمن ظرفیت‌های تولید سازمان چندان در این سیستم لحاظ نمی‌شد.

بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰, تمرکز با توجه به برنامه کلان تولید یا MPS و توسعه MRP حلقه بسته بود. در این سیستم‌ها، امکان بروز رسانی در زنجیره تولید به حد اقل رسید اما همچنان این سیستم‌ها فقط برنامه ریزی تولید را انجام داده و حمایت چندانی از سایر منابع تولید نداشتند.

بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰, گسترش MRP  به سایر حوزه‌ها و اضافه نمودن سیستم‌های پشتیبان تصمیم به آن‌ها توسعه در تمام عرصه های تولیدی، خدماتی، تجاری، توزیع و غیره، کارایی داشت؛ و نهایتاً ظهور ERP بود. مشکل عمده سیستم‌های MRP  و توسعه یافته های آن، این بود که تنها سیستم تولیدی ساخت به منظور انبار یا MTS را پشتیبانی می‌کرد؛ و سایر سیستم‌های تولیدی را چندان پوشش نمی‌داد. اما با ظهور ERP در حوزه تولید، تمامی سیستم‌های تولیدی تحت پوشش قرار گرفتند. بخش‌ها، فرایندها و وظایف مختلفی از جمله کنترل کیفیت، نگه داری و تعمیرات، حسابداری و مالی و غیره به سیستم‌های تولیدی متصل شده و ERP به عنوان حد فاصل سیستم‌های SCM  و CRM  مطرح گردید. این سیستم بیش از آنکه عنوان جدیدی برای MRP  باشد، به عنوان سطح بعدی در سطوح تکاملی سیستم‌های کامپیوتری طراحی شده برای پشتیبانی از عملیات سازمان مطرح گردید.

[۱] Enterprise Resource Planning

[۱] (Enterprse Resource Planing

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی و هوشمندی کسب و کار
  • تحقیق مدیریت فرایند کسب و کار و معماری سرویس گرا و سیستم پشتیبان تصمیم و مهندسی مجدد
  • پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی ، یکپارچگی اطلاعات و هوش تجاری
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.