تحقیق رفتار مصرف کننده و رفتار خرید اینترنتی و عوامل مؤثر بر آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده و رفتار خرید اینترنتی و عوامل مؤثر بر آن دارای ۵۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۵
۲-۲ رفتار مصرف کننده    ۶
۲-۳ عوامل مؤثر در رفتار مصرف کننده    ۶
۲-۳-۱ عوامل دموگرافی    ۶
۲-۳-۲ عوامل اقتصادی    ۷
۲-۳-۳ عوامل اجتماعی    ۷
۲-۳-۴ فرهنگ    ۷
۲-۳-۵ خرده فرهنگ    ۸
۲-۳-۶ گروه های مرجع    ۸
۲-۳-۷ خانواده    ۸
۲-۳-۸ نقش و جایگاه اجتماعی    ۹
۲-۳-۹ طبقه اجتماعی    ۹
۲-۴ نگرش مصرف کنندگان    ۹
۲-۵  نکات کلیدی رفتار مصرف کننده    ۹
۲-۶ قصد خرید رفتار مصرف کننده    ۱۰
۲-۷ فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده    ۱۲
۲-۸ تجارت الکترونیک و مفاهیم مربوط به آن    ۱۳
۲-۸-۱ اهمیت تجارت الکترونیک    ۱۵
۲-۸-۲ مدل های تجارت الکترونیک    ۱۵
۲-۸-۳ مزایای تجارت الکترونیک    ۱۷
۲-۹ تجارت اجتماعی و مفاهیم مربوط به آن    ۱۷
۲-۹-۱ ویژگی های تجارت اجتماعی    ۲۱
۲-۹-۱-۱ شهرت    ۲۲
۲-۹-۱-۲ کیفیت اطلاعات    ۲۳
۲-۹-۱-۳ ارتباطات    ۲۴
۲-۱۰ اعتماد و عملکرد اعتماد    ۲۴
۲-۱۰-۱ تئوری های مربوط به اعتماد و عملکرد اعتماد    ۲۶
۲-۱۰-۲ تمایل و انگیزه های خرید    ۲۷
۲-۱۱ رفتار خرید اینترنتی و عوامل مؤثر بر آن    ۲۸
۲-۱۲ ویژگی های خریداران اینترنتی    ۲۹
۲-۱۳ شبکه های اجتماعی    ۳۰
۲-۱۴ اهداف و کارکردهای شبکه های اجتماعی    ۳۱
۲-۱۵ مزایای شبکه های اجتماعی    ۳۳
۲-۱۶ پیشینه    ۳۶
۲-۱۶-۱ تحقیقات داخلی    ۳۶
۲-۱۶-۲ تحقیقات خارجی    ۴۱
منابع و ماخذ    ۴۷

 منابع

نخعی، آ، خیری، ب، ۱۳۹۱، “بررسی تاثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز”، مجله مدیریت بازاریابی، شماره ۱۵، صص ۱۳۰-۱۰٫

نژاد شکوهی، ف، حبیب الله دعایی، ۱۳۹۳، “تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجی گری ادارک مشتری از شرکت”، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره ۱۲، شماره ۱، صص ۱۲۳-۱۰۵٫

اسماعیل پور، ح، ۱۳۸۵، “مبانی مدیریت بازاریابی”، ویرایش اول، چاپ پنجم، انتشارات نگاه دانش

ایمان خان، ن؛ ۱۳۸۷، “رفتار مصرف کننده در بازاریابی دیجیتال”، فصلنامه مدیریت، سال پنجم، شماره ۱۱، ۸۱-۸۸٫٫

جعفرپور، م، رحمان سرشت، ح، ۱۳۸۸، “ارائه یک مدل مفهومی از خرید اینترنتی کتاب و ارزیابی آن در دانشگاه های کشور”، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ۵۲، صص ۲۱۱-۲۴۷٫

حسنقلی پور، ط، اکبری، م، ۱۳ی، م، ۱۳۸۱، “بررسی عوامل مؤثر بر استقبال خرید از فروشگاه های الکترونیکی شهروند”، دانش مدیریت، شماره ۵۸، صص ۴۷-۶۵٫

ضیایی پرور، ح، عقیلی، س.ح، ۱۳۸۹، “بررسی نفوذ شبکه های اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی”، مجله رسانه، سال بیستم، شماره ۴، صص ۲۳-۴۲٫

عبدالوند، م، جانی، م، ۱۳۹۰، “بررسی تاثیر ارزش های خرید مصرف کنندگان بر رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید”، مجله مدیریت بازاریابی، شماره ۱۷، صص ۱-۱۶٫

حسینی، ح.خ، شیرخدایی، م، کردنائیچ، ا، ۱۳۸۸، “عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک (مدل B2C)”، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره ۱۳، شماره ۲، صص ۹۳-۱۱۸٫

الفت، ل، فرزانه خسروانی، رضا جلالی، ۱۳۹۰، “شناسایی عوامل موثر بر خرید اینترنتی و اولویت بندی آن ها با استفاده از ANP فازی”، مدیریت بازرگانی، دوره ۳، شماره ۷، صص ۳۶-۱۹٫

Fisher, R., Chu, S.Z., (2009), “Initial online trust formation: the role of company location and web assurance”, Managerial Auditing Journal, Vol. 24 Iss: 6, pp.542 – ۵۶۳٫

Gong, W., (2009), “National culture and global diffusion of business-to-consumer e-commerce”, Cross Cultural Management: An International Journal, Vol. 16 Iss: 1, pp.83 – ۱۰۱٫

Hong, I.B., Cho, H., (2011), “The impact of trust on attitudinal loyalty and purchase intentions in B2C e0marketplaces: Intermediary trust vs. seller trust”, International Jourmal of Information Management, 31, 469-479.

Hong, S.Y., Yang, S.U., (2009), “Effects of reputation, relational satisfaction, and customer-company identification on positive word-of-mouth intentions”, Journal of Public Relations Research, 21(4), 381–۴۰۳٫

Liu, L., Ma, Q., (2004), “The Technologhy Acceptance Model: A Meta- Analysis of Empirical findings”, Journal of organizational and End user computing, 16(1); 59-74.

Liu, T-C., Wu, L-W., (2007), “Customer retention and cross-buying in the banking industry: An integration of service attributes, satisfaction and trust”. Journal of Financial Services Marketing. Vol. 12, 2, pp. 132-145.

۲-۱ مقدمه

اکنون، رواج تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای آنلاین، جنبه اقتصادی شبکه‌های اجتماعی را از اهمیتی چشمگیر برخوردار کرده است. شرکت‌ها، سازمان‌ها و صاحبان کسب و کارهای کوچک، می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی تراکنش و داد و ستد مالی وسیعی داشته باشند. افزون بر ارتباطات صنفی که در بستر شبکه‌های اجتماعی تخصصی شکل می‌گیرد و متضمن منافع اقتصادی عظیمی برای طرفین است، از دیدگاه تجاری، هر کاربر شبکه‌ های اجتماعی می‌تواند یک مشتری بالقوه تلقی شود. داده‌های مربوط به رفتار کاربران در شبکه و تعاملات و علایق آنان می‌تواند منبع اطلاعاتی مهمی برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها باشد. از این رو، کشف علایق انبوه کنشگران شبکه و قرار دادن محصولات و خدمات مورد نظر در معرض دید آنان، برای تولیدکنندگان محصولات و خدمات اهمیت ویژه‌ای دارد. مدیران شبکه‌های اجتماعی، نیز با دریافت هزینه و در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط با خدمات و تولیدات شرکت‌ها، از مدل‌های گوناگونی برای انتشار حجم عظیمی از تبلیغات در بین کاربران بهره می‌برند. این اطلاعات می‌تواند از دو منبع پروفایل و محتوای تعاملات کاربران استخراج شود. شاید اشاره دقیق به حجم گردش مالی حاصل از تجارت الکترونیکی از طریق شبکه‌ های اجتماعی سایبر دشوار باشد، اما نگاهی به آمار میلیاردی کاربران شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند پتانسیل اقتصادی موجود در آنها نشان دهد.

۲-۲ رفتار مصرف کننده

یک تعریف رسمی از رفتار مصرف کننده، عبارت است از “مطالعه ی افراد، گروه ها یا سازمان ها و فرایندی که آن ها برای انتخاب، امنیت، استعمال و در اختیار گرفتن کالاها، خدمات، تجربیات یا عقاید استفاده می نمایند تا نیازهای خود را رفع (ارضا) نمایند و اثرات آن فرایندهایی است که بر روی مصرف کننده و اجتماع اثر می گذارد” (منافی، ۱۳۸۵، ۳۸).

فعالیت های فیزیکی، احساس و ذهنی که افراد هنگام انتخاب، خرید، استفاده و دورانداختن کالا و خدمات در جهت ارضا نیازها و خواسته های خود انجام می دهند، به رفتار مصرف کننده تعبیر می شود.

در تعریفی دیگر رفتار مصرف کننده، مجموعه فعالیت هایی است که مستقیماٌ در جهت کسب، مصرف و دورانداختن کالا و خدمات صورت می گیرد. این فعالیت ها شامل فرایند تصمیماتی است که قبل و بعد از این اقدامات انجام می پذیرد )ایمان خان، ۱۳۸۷، ۸۱).

“کسب، مصرف و تمایل به سمت کالا، خدمت، زمان و ایده بوسیله واحدهای تصمیم گیری را رفتار مصرف کننده گویند.”

رفتار مصرف کننده، مطالعه فرآیندهایی را در بر می گیرد که در آن افراد یا گرو ها از کالاها، خدمات یا ایده ها به منظور ایجاد رضایت و تامین نیازها و خواسته ها استفاده می کنند” (دهدشتی شاهرخ و همکاران، ۱۳۸۵، ۲۷).

۲-۳ عوامل مؤثر در رفتار مصرف کننده

هر خریدی که انجام می شود به شدت متأثر از ویژگی های دموگرافی، اقتصادی، اجتماعی و روانشناسی است:

۲-۳-۱ عوامل دموگرافی

دموگرافی یا جمعیت شناسی عبارت است از آمار حیاتی و یا آمار احوال شخصیه که یک جمعیت را توصیف می کند، مانند سن، جنسیت، تحصیلات و … . چون فرهنگ زن با مرد متفاوت است، بنابراین رفتار خرید آنها نیز متفاوت است البته تأثیر جنسیت در رفتار خرید، بین ملیت های مختلف متفاوت است. تحصیلات نیز باعث تغییر نگرش، باور، ارزش و رفتار افراد می شود، اغلب کسانی که تحصیلات پایینی دارند بیشتر تحت تأثیر تبلیغات یک طرفه قرار می گیرند.

۲-۳-۲ عوامل اقتصادی

عوامل اقتصادی که در تصمیم خرید مصرف کننده مؤثر است را می توان از دو بعد بررسی کرد:

اول: اطلاعات مربوط به وضعیت کلی اقتصاد جامعه: که در واقع قدرت خرید مردم آن جامعه را نشان می دهد.

دوم: اطلاعات اقتصادی مربوط به افراد و یا خانواده ها که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند. این اطلاعات شامل درآمد خانوار و دارایی های آن ها می شود.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق هدفمندی یارانه ، نقش دولت در مکاتب مختلف اقتصادی و نظریه های رفاهی و رفتار مصرف کننده
  • تحقیق رفتار مصرف کننده و تئوریها و مدلهای رفتار مصرف کننده در حوزه ی فناوری اطلاعات و مروری بر بانکداری الکترونیک
  • تحقیق بازاریابی و انواع آمیخته های آن و رفتار مصرف کننده و بازاریابی سبز و ابعاد آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.