تحقیق سنتزایندولین و مشتقات آن و واکنش های آن و ترکیبات اسپیرو

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سنتزایندولین و مشتقات آن و واکنش های آن و ترکیبات اسپیرو  دارای ۳۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱٫ : اصول شیمی سبز    ۵
۱-۲٫ آب حلال سبز    ۶
۱-۳٫    ۶
۱-۳-۱٫ : چرا آب؟    ۶
۱-۳-۲٫ :حلالیت ترکیبات آلی در آب    ۸
۱-۴٫ .ایندولین    ۱۰
۱-۵٫ خصوصیات فیزیکی ایندولین    ۱۰
۱-۶٫ سنتزایندولین و مشتقات آن    ۱۰
۱-۷٫ واکنشهای ایندولین    ۱۲
۱-۷-۱٫ .هیدروژناسیون ایندولین]۲۳[    ۱۲
۱-۷-۲٫اکسیداسیون ایندولین    ۱۳
۱-۷-۳٫واکنش با آنزیم P450 و FMO    ۱۳
۱-۸٫ کاتالیزور هگزامتیلن تترآمینHMTA))    ۱۵
۱-۹٫ واکنشهای چند جزئی    ۱۵
۱-۱۰٫ واکنشهای تک ظرفی    ۱۶
۱-۱۰-۱٫ .  مزایای واکنش های چند جزئی    ۱۷
۱-۱۱٫ ترکیبات اسپیرو    ۱۸
۱-۱۲٫ .  سیستم حلقه اسپیرو اکسو ایندول    ۱۸
۱-۱۳٫ سنتز ترکیبات اسپیرواکسو ایندول از ایزاتین    ۱۹
۱-۱۴٫ سنتز ترکیبات اسپیرو از ماده اولیه غیر از ایزاتین    ۲۵
۱-۱۵٫ . سنتز ترکیبات دو اسپیرو از ایزاتین ها    ۲۶
۱-۱۶٫ سنتز ترکیبات سه اسپیرو از ایزاتین    ۲۷
۱-۱۷٫ منابع و مآخذ    ۲۸

 منابع

[۱].  K. A. Parker, T. L. Mindt., Org. Lett., 2001, 3, 3875.

[۲].  J. Y. Geujon, F. Zamattio, B, Kirschleger., Tetrahedron, Asymmetry., 2000, 11, 2409.

[۳].  R. Admas, R. E. Rindfvz., J. Am. Chem. Soc., 1919, 4, 648.

[۴].  D.C.Rideout,R.Breslow.,J.Am., Chem.Soc., 1980,102,7816.

[۵].  P. A. Grieco, P. Garner., Z. He., Tetrahedron Lett., 1983, 48, 3137.

[۶].  J.  J.  Gajewski.,  Acc. Chem.,  Res., 1997,  ۳۰,  ۲۱۹٫

[۷].  F. Fringuelli, O. Piermatti, F.  Pizzo., In Organic Synthesis in Water; P. A. Grieco., Ed.;       Blackie Academic & Professional ; London., 1998.

[۸]. W. Lu, T. H.Chem., J.Org.Chem., 2001, 66, 3467.

[۹].  V. V. Fokin, K. B. Sharpless.,  Angew. Chem., Int.Ed.Engl.,  ۲۰۰۱, ۴۰, ۳۴۵۵٫

[۱۰].U. Nagel, J. Albrecht., Top. Catal., 1998, 5, 3.

[۱۱]. S. H. Yalkowsky., Solubility and Solubilization in Aqueous Media ., Oxford Universty     Press.,  New York., 1990.

[۱۲]. B. D. Anderson,  K. P. Flora., In The Practice Of Medicinal Chemistry; C.G. Wermuth.,   Ed., Academic Press: London., 1996.

[۱۳].  P. A. Grieco , K.Yoshida, P.  J. Garner., Org. Chem, 1983, 48, 3137.

[۱۴].  S. Tascioglu., Tetrahedron., 1996, 52, 11113.

[۱۵].  C. G. Wermuth., The PracticeOf Medicinal Chemistry; C. G. Wermuth., Ed; Academic  Press: London., 1996.

[۱۶].   K. Itami, T. Nokami, J. I. Yoshida., Angew. Chem.,  Int.Ed.Engl., 2001, 40, 1074.

[۱۷].   A. R. Katritzky., A. F. Pozharskii (2000).,  Handbook of Heterocyclic Chemistry  (Second  Ed ed.). Academic Press.ISBN ۰۰۸۰۴۲۹۸۸۲.

[۱۸].   G. He, C. Lu, Y. Zhao, W. A. Nack, G. Chen., Org. Lett., 2012, 14, 2936.

[۱۹].   T. S. Mei, X. Wang, J. Q. Yu.,  J. Am. Chem. Soc., 2009, 131, 10806.

۱-۱٫ : اصول شیمی سبز

با پیشرفت علوم وگذر از دهه های صنعتی شدن در غرب بشر رفته رفته متوجه زیان های وارده بر محیط زیست شد و با وضع قوانین سختگیرانه سعی کرد منابع موجود خود راحفظ کند و از آلودگی محیط زیست جلوگیری به عمل آورد. شیمی سبز که در اوایل دهه ۹۰ معرفی شد شامل فرایندهای شیمیایی وفناوریهایی است که به حفظ محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی کمک میکند. شیمی سبز را با نامهای متفاوتی مانند شیمی دوستدار محیط زیست ،شیمی پاک ،اقتصاد اتمی نیز میخوانند]۱[.عبارت شیمی سبز که توسط (IUPAC) پذیرفته شده به این صورت تعریف میشود: اختراع ، طراحی و بکارگیری فرآورده های شیمیایی فرایندهایی که تولید  و مصرف مواد خطرناک را کاهش میدهد ویا حذف میکند]۲[. اصول شیمی سبز]۳[ معنای تازه ای از اصطلاح محیط زیست بهتر را در اختیار شیمیدان ها قرار داد .دوازده اصل شیمی سبز که توسط پائول آناستاس(P.Anastas)و جان وارنر (J.Warner) نوشته شد همه موارد از جمله طراحی سنتز موثرتر ، استفاده از مواد کم خطرتر و بکارگیری منابع تجدیدپذیر را شامل میشود.

۱-جلوگیری از تولید زباله بهتر از نابود کردن آن پس از تشکیل میباشد.

۲-روشهای سنتزی باید به گونه ای باشد که در طی فرآیند تبدیل مواداولیه به محصول های نهایی حداکثر باشد.

۳-روش های سنتزی قابل اجراء مواد ی که سمیت کمتری دارند و یا هیچ سمیتی برای سلامتی بشر و محیط زیست ندارند بکار رود و یا تولید شود.

۴-محصولهای شیمیایی باید به گونه ای طراحی شوند که اثر عوامل کاهش دهنده ی سمیت در آنها تغییر نکند (محصول پایدار باشد.)

۵-بکارگیری مواد کمکی (حلالها ، مواد جداکننده…) تا حد امکان ضرورتی نداشته باشد و در صورت استفاده بی ضرر باشد.

۶-انرژی مورد نیاز ازنظر اقتصادی و زیست محیطی باید در پایین ترین سطح ممکن قرار بگیرد. بطوریکه روش های سنتزی در دما و فشار محیط قابل انجام باشد.

۷-مواد اولیه از منابع تجدید پذیر باشد.

۸-از مشتق سازی غیر ضروری (گروه حجیم ، محافظت کردن / محافظت زدایی) تاحد امکان جلوگیری شود.

۹-واکنشگرهای کاتالیزوری (که تا حد ممکن انتخابی عمل کنند) نسبت به واکنشگرهای استوکیومتری ارجح می باشند.

۱۰-محصولهای شیمیایی باید به گونه ای طراحی شوند که پس از مصرف در محیط زیست باقی نمانند و به ترکیب های تجزیه پذیر بی ضرر تبدیل شوند .

۱۱-روشهای تجزیه باید پیشرفت بیشتری پیدا کنند، تا در دنبال کردن فرآیند زمان دقیق را ارائه و تشکیل مواد مضر را پیش از تولید، کنترل کنند.

۱۲-مواد مورد نیاز در یک فرآیند شیمیایی و روش ساخت این مواد باید به گونه ای انتخاب شود که میزان پدیده های تصادفی مانند تولید گاز، انفجار و آتش سوزی به حداقل برسد.

۱-۲٫ آب حلال سبز

اکتشافی که درآزمایشگاه برسلو(Berslow )] 4 [و گریکو(Grieco )]5 [در سالهای ۱۹۸۰و۱۹۸۳ در مورد اثر مثبت آب روی سرعت و انتخاب پذیری واکنش دیلز- آلدر اتفاق افتاد، به عنوان یک رویداد بزرگ در سنتز مواد آلی  داخل محیط آبکی شناخته شد. از آن زمان به بعد پیشرفت قابل توجهی در زمینه سنتز آلی در آب صورت گرفت و به طور مداوم به لیست واکنش های آلی که قابل انجام در حلال آبکی بودند اضافه گردید. علاوه بر واکنش دیلز آلدر سایر مثالها عبارتند از :نوآرایی کلایزن]۶ [، واکنش آلدولی]۷[، واکنش های آلیلی شدن]۸[، اکسیداسیون] ۹[وهیدروژندار شدن آلکن ها]۱۰[. این نوع از واکنشها برای صنعت شیمی سودمند بودند و هنوز هم هستند. طی یک دهه گذشته تصور سنتز فضاگزین و کارآمد در آب قوت گرفت و سرعت ،راندمان ،انتخاب پذیری مشاهده شده برای بسیاری از واکنش هایی که در آب انجام میشدند با واکنش های انجام شده در سایر حلالهای آلی قابل رقابت بودند و حتی از آنها پیشی گرفت. افزایش توجه به واکنش های آلی در حلال آب به درک ما از اساس مکانیسم های طبیعی زندگی کمک می کند.

۱-۳٫

۱-۳-۱٫ : چرا آب؟

تا همین اواخر استفاده از آب بعنوان حلال برای واکنش های آلی، محدود به واکنش های ساده هیدرولیز بود، بر این اساس، معرف هاو کاتالیزورها در سنتز آلی، برای واکنش های بدون آب توسعه یافتند .چرا ما باید اکنون به فکر کشف مجدد واکنش هایی در آب باشیم که تا پیش از این در خانواده حلالهای آلی مثل تولوئن، تترا هیدروفوران و کلرید متیلن به خوبی انجام میشدند؟

چه مزایای بالقوه زیادی در جایگزینی این حلالها و سایر حلالهای غیر طبیعی با آب وجود دارد؟

واضح ترین دلایل این جایگزینی به شرح زیر است:

۱- هزینه، هیچ هزینه ای برای آب وجود ندارد.

۲-ایمنی، بسیاری از حلالهای آلی مورد استفاده در آزمایشگاهها خطراتی مثل اشتعال، انفجار، ایجاد بیماریهای سرطانی  و … را دارند.

۳-نگرانی محیط زیست، صنایع شیمیایی از عاملین اصلی آلودگی محیط زیست هستند. با افزایش فشارهای نظارتی متمرکز شده روی حلالهای آلی توسعه جایگزینی حلالهای بی ضرر از اهمیت زیادی برخوردار گشت.

به هر حال، فواید ذکر شده در بالا در هزینه های سنتز اثری ندارد . حتی یک کاهش کوچک در راندمان، عملکرد کاتالیزور،  یا انتخاب گری واکنش می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در هزینه و تولید زباله شود. خوشبختانه، از این نظر هم مزایای زیادی برای استفاده ازآب بعنوان  حلال در سنتز ترکیبات آلی وجود دارد که میتوان به صورت زیر خلاصه کرد: اول، فرآیند های تجربی ممکن است ساده شده و جداسازی ترکیبات آلی و بازیافت کاتالیست های محلول در آب و سایر معرف ها میتواند بایک فرآیند جداسازی  فاز ساده انجام شود

دوم، استراتژی های حفاظت گروه برای گروه های عاملی  حاوی هیدروژن اسیدی ممکن است کاهش یابد.

سوم، ترکیبات محلول در آب میتوانند در فرم ذاتی خود و بدون نیاز به تبدیل به مشتق آبگریز استفاده شوند، بعلاوه مراحل خسته کننده محافظت و محافظت زدایی از مسیر سنتزی حذف می شود.

چهارم، انحلال فقط در آب اثرات مفیدی راروی سرعت، انتخاب پذیری  بسیاری از انواع واکنش های آلی نشان داده است.

۱-۳-۲٫ :حلالیت ترکیبات آلی در آب

بسیاری از واکنش های آلی در حلال انجام میشوند .حلال واکنش محیطی را فراهم می کند که در آن واکنشگرها می توانند در یک محدوده گسترده غلظتی مخلوط شوند. بطور کلی، یک حلال خوب باید به آسانی، همه یا بیشتر واکنش دهنده های شرکت کننده را در خود حل کند، نباید با واکنش تعامل منفی داشته باشدو باید به راحتی در طی اقدامات بعدی که برای جداسازی محصولات انجام میشود، جداشود. شیمیدانان بر اساس خواص شیمیایی  واکنش دهنده ها،حلال مناسبی را که دارای این معیارها باشد، انتخاب می کنند. از این نظر آب به عنوان حلال در واکنش های شیمیایی دارای محدودیت است. در واقع،حلالیت کم واکنش دهنده ها واثر مخرب روی بسیاری از تبدیلات شیمیایی موانع اصلی برای استفاده از آب بعنوان حلال واکنش است. با این حال، بسیاری از مولکولهای هدف مطلوب مثل کربوهیدرات ها، پپتیدها، نوکلئوتیدها و آنالوگ های سنتزی آنها مانند بسیاری از آلکالوئیدها و داروهای مهم (بر خلاف تعصب نادرست ما برای استفاده از حلال آلی برای آماده سازی آنها ) به آسانی در آب قابل حل هستند. بسیاری از محصولات آلی وحدواسط های آنها حلالیت بسیار کمی در آب دارند،که ممکن است منجربه بی اثر شدن  واکنش ها در اثر جدایی فاز و ناکارآمدی مخلوط کردن واکنش دهنده ها شود، با این وجود  گاهی اوقات به وسیله روشهای زیر ممکن است مخلوط های ناهمگن اثر مثبت آب را حفظ کنند.

۱-۳-۲-۱٫  کمک حلال آلی

کمک حلال، دانسیته پیوند هیدروژنی سیستم های آبکی را کاهش میدهد، بنابراین اثر طرد کنندگی املاح غیر قطبی از محلول را کمتر میکند. کمک حلال ها می توانند ساختارهای گوناگونی داشته باشند،اما همه آنها حامل گروه های دهنده و یا پذیرنده پیوند هیدروژنی برای حلالیت آبی و یک ناحیه هیدروکربنی کوچک برای اختلال در پیوند هیدروژنی قوی شبکه ای آب خالص است که بموجب آن  حلالیت واکنش دهنده های غیرقطبی در آب افزایش می یابد .]۱۱[ برخی از مهمترین کمک حلال هایی که معمولا استفاده میشوند الکل های پایین تر،DMF،استون، استو نیتریل است.

۱-۳-۲-۲٫  مشتق یونی (کنترلpH)

تنظیمpH و اضافه کردن یک بار مثبت یا منفی به املاح قابل تبدیل به یون معمولا یک افزایش قابل توجه در حلالیت آنها در آب را موجب میشود.]۱۲ [برای بعضی از واکنش ها حضور بخش باردار شده یا به شدت قطبی می تواند یک اثر خیلی مثبت داشته باشد]. ۱۳ [از مزیت های این روش، جدا شدن محصولات از محلول بوسیله رسوب  دادن از طریق تنظیمpH یا استخراج بعد از افزایش یون های مخالف انتقال فازاست.

۱-۳-۲-۳٫ :سورفاکتانت ها (مواد کم کننده فشار سطحی )

سورفاکتانت ها مولکول دو قطبی هستند که شامل یک ناحیه مجزای قطبی و یک ناحیه مجزای غیر قطبی هستند در آب، سورفاکتانت ها به جهت معینی از ساختار خودشان تمایل پیدا می کنند که در نتیجه آن ارتباط بین ناحیه غیر قطبی آنها و ناحیه قطبی مولکول های آب به حداقل برسد و هنگامی که غلظت مونومر سورفاکتانت به بیش از حد بحرانی معینی برسد،تولید مایسل رخ می دهد. مایسل ها ترکیباتی هستند که در اثر آرایش کروی مونومر سورفاکتانت بوجود می آیند و دارای فضای داخلی بسیار آبگریز و سطح آبدوست هستند.مواد آلی حل شده در آب بر اساس قطبیتشان با مایسل ها ارتباط برقرار می کنند ، مواد غیر قطبی به فضای داخلی مایسل ها انتشار میابند، مولکولهای با قطبیت متوسط نزدیک سطح قطبی جمع میشوند، در حالیکه مولکولهای قطبی بطور واضح در سطح مایسل یافت می شوند. اعتقاد بر این است که این تقسیم شدن مولکول حل شده، مسئول اثر کاتالیستی یا مهارکنندگی روی واکنش های آلی در محلول حاوی مایسل است]۱۴[.

۱-۳-۲-۴٫ :کمک دهنده های آبدوست

یکی از روش های بهبود حلالیت داروها با تبدیل آنها به مواد  محلول در آب از طریق اتصال کووالانسی  کمک دهنده آبدوست، است. در حالت ایده آل، اتصال باید ماهیت گذرا و برگشت پذیر داشته باشد تا اجازه رهایی داروی اصلی از کمک دهنده پخش شده روی آن را در هر دو حد واسط آنزیمی و شیمیایی بدهد.]۱۵ [جدید ترین مثال کمک دهنده آبدوست که ممکن است از عامل سنتزی باشد،گروه ۲-پیریدیل دی متیل سیلیل]۱۶[است.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق روشهای سنتز ایندولنینها و ترکیبات اسپیرو
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.