تحقیق سیستم اتوماسیون اداری و مزایا ، معایب ،انواع کاربردها و رابطه ی آن با بهبود عملکرد

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم اتوماسیون اداری و مزایا ، معایب ،انواع کاربردها و رابطه ی آن با بهبود عملکرد دارای ۸۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۷
۱-۲- اتوماسیون اداری    ۸
۱-۱-۲ اتوماسیون اداری    ۸
۲-۱-۲ اطلاعات    ۹
۳-۱-۲ عصر اطلاعات    ۱۰
۴-۱-۲اطلاعات ویژه سازمانی    ۱۱
۵-۱-۲ سیستم های اطلاعات مدیریت    ۱۱
۶-۱-۲فناوری اطلاعات    ۱۲
۷-۱-۲کاربردهای فنآوری اطلاعات در سازمان    ۱۳
۸-۱-۲ مشکلات دبیرخانه سنتی    ۱۴
۹-۱-۲ مزایای استفاده از سیستم مکانیزه    ۱۵
۱۰-۱-۲ مشکلات پیش روی سیستم مکانیزه اتوماسیون اداری    ۱۷
۱۱-۱-۲قابلیت های ویژه سیستم اتوماسیون اداری    ۱۷
۱۲-۱-۲اینترنت:    ۲۲
۱۳-۱-۲تاریخچه اینترنت    ۲۲
۱۴-۱-۲شکل گیری اینترنت    ۲۳
۱۵-۱-۲اینترانت    ۲۴
۱۶-۱-۲تلفن های داخلی    ۲۵
۱۷-۱-۲اکسترانت    ۲۵
۱۸-۱-۲ایمیل    ۲۶
۱۹-۱-۲ مودم    ۲۶
۲۰-۱-۲خدمات انتقال فایل    ۲۷
۲۱-۱-۲دورنگار(فکس)    ۲۷
۲۲-۱-۲اپراتورها    ۲۸
۲۳-۱-۲سیستم    ۲۸
۲۴-۱-۲ نظریه سیستمی    ۲۸
۲۵-۱-۲مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی    ۲۹
۲-۲- بهبود عملکرد    ۳۰
۱-۲-۲مقدمه    ۳۰
۲-۲-۲ عملکرد    ۳۱
۳-۲-۲ رابطه بین بهبود عملکردبا مدیریت منابع انسانی    ۳۳
۴-۲-۲ نقش مدیریت عملکرد در موقعیت استراتژیک سازمان    ۳۴
۵-۲-۲ عوامل موثر بر عملکرد کارکنان    ۳۵
۱-۵-۲-۲ استعداد    ۳۵
۲-۵-۲-۲ منابع    ۳۶
۳-۵-۲-۲ انگیزه    ۳۶
۴-۵-۲-۲ هدف    ۳۶
۵-۵-۲-۲ پشتکار    ۳۷
۶-۵-۲-۲ فرصت    ۳۷
۷-۵-۲-۲ دانش و مهارت    ۳۸
۶-۲-۲ رابطه بین رضایت و پاداش با عملکرد    ۳۸
۷-۲-۲ ارزیابی عملکرد    ۳۹
۸-۲-۲ بهره وری    ۳۹
۹-۲-۲ کارآیی    ۴۰
۱۰-۲-۲ اثربخشی    ۴۰
۱۱-۲-۲ ارتباطات    ۴۱
۱۲-۲-۲فراگرد ارتباطات    ۴۲
۱۳-۲-۲ دبیر خانه    ۴۲
۱۴-۲-۲ انواع سیستم های دبیرخانه    ۴۳
۱-۱۴-۲-۲ سیستم متمرکز    ۴۳
۲-۱۴-۲-۲ سیستم نیمه متمرکز    ۴۴
۳-۱۴-۲-۲ سیستم غیر متمرکز    ۴۴
۱۵-۲-۲ نامه های اداری    ۴۵
۱۶-۲-۲ انواع نامه های اداری از نظر علوم رفتاری    ۴۵
۱۷-۲-۲ تحویل پرونده ها به مقامات ما فوق    ۴۶
۱۸-۲-۲ کنترل نامه ها از نظر تایپ    ۴۶
۱۹-۲-۲ کنترل دفتر اندیکاتور    ۴۷
۲۰-۲-۲ رضایت    ۴۷
۲۱-۲-۲ ارگونومی در مکانیزاسیون اداری    ۴۸
۲۲ -۲- ۲صحت    ۴۹
۲۳-۲-۲اقتصادی بودن    ۴۹
۲۴-۲-۲ دقت    ۴۹
۲۵-۲-۲ سرعت    ۴۹
۲۶-۲-۲ سطح تحصیلات    ۴۹
۲۷-۲-۲ همکاران    ۵۰
۲۸-۲-۲ مهارت    ۵۰
۲۹-۲-۲ سابقه خدمت    ۵۰
۳۰-۲-۲ سیستم کارکنان دانشی    ۵۰
۳۱-۲-۲ تعریف واژه ها    ۵۱
۱-۳۱-۲-۲ داده    ۵۱
۲-۳۱-۲-۲ بازخورعملکرد    ۵۱
۳-۳۱-۲-۲ میزان غیبت در کار    ۵۲
۴-۳۱-۲-۲ جابجایی در کار(ترک خدمت)    ۵۲
۵-۳۱-۲-۲ روحیه    ۵۲
۶-۳۱-۲-۲ کنترل    ۵۲
۷-۳۱-۲-۲ محیط    ۵۲
۳۲-۲-۲ دولت الکترونیک    ۵۳
۳۳-۲-۲ اهداف دولت الکترونیکی    ۵۳
۳۴-۲-۲ دولت الکترونیک و امکان سنجی استقرارآن در ایران    ۵۵
۳۵-۲-۲ موانع گسترش دولت الکترونیک    ۵۷
۳۶-۲-۲ ارتباطات سازمانی    ۵۷
۳۷-۲-۲ انواع تکنولوژی اطلاعات    ۵۹
۳۸-۲-۲ جهانی شدن    ۶۰
۳۹-۲-۲ تاثیر فن آوری اطلاعات بر هزینه های سازمانی    ۶۱
۳-۲- مروری بر تحقیقات    ۶۲
۱-۳-۲ تحقیقات داخلی    ۶۲
۲-۳-۲تحقیقات خارجی:    ۷۱
منابع    ۷۷

منابع
 

۱-صرافی زاده،اصغر و علی علی پناهی”سیستم های اطلاعات مدیریت”تهران، موسسه انتشارات امیر،۱۳۸۴).

۲-صرافی زاده ،اصغر”فناوری اطلاعات در سازمان It مفاهیم و کاربرد ها”(تهران، انتشارات امیر، ۱۳۸۳).

۳-دفت، ریچارد ال “تئوری و طراحی سازمان”ترجمه علی پارسائیان وسیدمحمد اعرابی، (تهران، چاپ پژوهش فرهنگی، ۱۳۷۷).

۴-طالقانی، محمد”مهندسی و مدیریت اطلاعات”(رشت، نشرکتیبه گیل، ۱۳۸۲).

۵-اچ هال، ریچارد”سازمان و مدیریت”ترجمه سیدمحمد اعرابی و علی پارسائیان، (تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول۱۳۷۸).

۶-ساده، مهدی”روشهای تحقیق با تاکیدی بر جنبه های کاربردی”(تهران، انتشارات مولف۱۳۷۵).

۷-مرتضوی، سیدمحسن”نقش فناوری اطلاعات در تولید وساخت”(تهران، انتشارات تدبیر، سازمان مدیریت صنعتی، شماره ۱۴۹).

۸-میرسپاسی، ناصر”در جستجوی راه”(مجله دانش و مدیریت، تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شماره۱۴).

 ۹٫Mcleod  , Raymand , 1998 , Management  in formation systems’ Seventh ed ‘Newjersy ‘ prentise  Hall.

۱۰٫Baines, Anna.(1998), “Using information Technology to facilitate organizational chang”, work study, MCB University Press, vol.47,No.2.

۱۱٫Burlingame, j.F.(1961), ’’ Information Technology and Decentralization’’, Harvard Business review,No.39.

۱۲٫Chekland&Holwell.S.(1998), ’’Information System and Information System’’, Marking Sensor of the field.

۱۳٫Chid,j.(1948), ’’Aguide to Problems and Proctice’’,London: Harper Andrew, Forth Edition.

۱۴٫Dibrell,C.clay & Mileer, Thomas.R.(2002), ’’Organization Design: The Continuing influence of information Technology’’,journal of Managment History,MCB uplimited,vol.40,No.60.

مقدمه

اتوماسیون اداری که هدیه صنعت فن آوری اطلاعات IT  به بروکراسی اداری است.ایده نوین است که عمر آن در ایران به بیش از یک دهه نمی رسد. (رحیمی کیا و همکاران،۱۳۹۰).

درچندسال گذشته بحث گردش مکاتبات الکترونیک وسیستم اتوماسیون اداری از مباحث بسیار مهم و مطرح مدیریتی در تمام حوزه ها بوده است.و سازمان های موفق و روبه رشد همواره ازپیشگامان بهره گیری از این نرم افزارها بوده اند. حذف کاغذاز امور بایگانی و دفتری، رفع محدودیت های فضا جهت بایگانی پرونده ها وابزار آن مانند زونکن و پوشه ها، کاهش خطرات و مشکلات محیطی و آتش سوزی، افزایش ضریب امنیت در نگهداری از اطلاعات و پشتیبانی از امور اداری از تاثیرات به کار گیری اتوماسیون اداری است.

اختراع رایانه، امکان پردازش سریع و ذخیره حجم انبوهی از داده ها را فراهم می آورد و پیشرفت ها را در سطح وسیعی ممکن ساخت.این رویدادها به همراه سایر پیشرفت ها صورت گرفته در زمینه الکترونیک و ارتباطات اعم از میکروالکترونیک، نیمه هادی ها، ماهواره و روباتیک ها به وقوع انقلابی در زمینه نحوه جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی، فراخوانی و ارائه اطلاعات منجر گردید که شکل گیری فناآوری اطلاعات حاصل این رویداد بود. (لاولس[۱]،۲۰۰۰،ص۲)

امروزه سازمان هایی، می تواننددر اغلب اوقات خود را در بالاترین میزان آمادگی برای مقابله با تغییرات محیطی و داخلی ببینندکه از درجه بالایی از اتوماسیون سود برده باشند.

اماسیستم اتوماسیون اداری چیست؟چه مزایا و معایبی دارد؟انواع کاربردها و یا زیرسیستم ها آن چیست؟آیا اجرای آن بابهبودعملکرد کارکنان رابطه دارد؟…

۱-۲- اتوماسیون اداری

۱-۱-۲ اتوماسیون اداری

به زبان ساده، اتوماسیون اداری عبارت است از: متصل کردن اطلاعات کامپیوترهای موجود در یک سازمان به کمک شبکه و یا استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک، تا انتقال اطلاعات، آمارها، نامه هاو مکاتبات و نیز دستورالعمل ها به صورت کاملاً یکپارچه وآسان انجام پذیرد وبدین ترتیب فرمولی جهت طبقه بندی، تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون سازمانی و تسریع بخشیدن به امر اجراء بدون نیاز به روش های دست و پاگیر و مرسوم اداری و با صرفه جویی در زمان و مواد اولیه مصرفی ایجاد می شود.حذف کاغذاز امور بایگانی و دفتری، رفع محدودیت های فضا جهت بایگانی پرونده ها و ابزار آن مانند زونکن و پوشه، کاهش خطرات و مشکلات محیطی و آتش سوزی، افزایش ضریب امنیت در نگهداری از اطلاعات و پشتیبانی از امور اداری از تاثیرات به کارگیری اتوماسیون است.(احمدی احمد ،۱۳۹۰).

اتوماسیون اداری، مشتمل بر تمام سیستم های الکترونیک رسمی و غیررسمی بوده که به برقراری ارتباط اطلاعات بین اشخاص در داخل و خارج سازمان  و بالعکس مربوط می شود. کلمه اصلی که اتوماسیون اداری را از داده پردازی، سیستم اطلاعات مدیریت و سیستم پشتیبانی تصمیم متمایز می سازد ارتباطات است. اتوماسیون اداری به منظور تسهیل انواع ارتباطات به هر دوصورت شفاهی و کتبی است.( ریموند[۲]،۱۹۹۸).

اتوماسیون اداری، استفاده از ماشین آلات برای انجام امور فیزیکی است که معمولا توسط انسان انجام می گیرد.(مک لوید[۳]،۱۳۸۷،ص۴۷۰).

اتوماسیون اداری، کاربرد فناوری رایانه و ارتباط به منظور تسهیل امور اداری در سازمان به منظور ارتقاء کارآئی آنهاست.(صرافی زاده،۱۳۸۳،ص۶۵).

حذف روش دستی ودر نتیجه حذف کاغذ، ارسال لحظه ای نامه ها و در نتیجه جلوگیری از صرف وقت و عدم نیاز به نیروی انسانی جهت جابه جایی نامه از مزایای استفاده ازاتوماسیون اداری است.سیستم اتوماسیون اداری وظیفه برقراری ارتباطات داخلی سازمان وهمچنین افراد سازمان با خارج از سازمان را عهده داراست. این ارتباط به بهبود هماهنگی فعالیت ها و کیفی کردن کار کمک می کند، پست الکترونیک، ارسال صدا، ارسال فکس، و کنفرانس صوتی از ابزارهایی هستندکه می تواند در این مجموعه به کار رود.سیستم اتوماسیون اداری از سیستم کارتابل، آرشیو اسناد و مدیریت فرایندها تشکیل می شودکه با سیستم دبیرخانه، سیستم پردازش عملیات و سیستم آرشیو اسناد در ارتباط است. بنابراین در یک مجموعه کامل اتوماسیون اداری کلیه عملیات سازمان از طریق سیستم های نرم افزاری سازماندهی می شود.

نرم افزاهای اتوماسیون اداری با نگرشی بر مفهوم مدیریت گردش کار، به گونه ای طراحی گردیده اندتا کلیه کارهای مکاتباتی و در جریان یک سازمان را منجر به تولید و گردش اطلاعات و مستندات در سطح سازمان و حتی در سطحی فراتر از یک سازمان خواهد شد را مدیریت نماید.(علینقی پور حجت،صمدی اسماعیل،۱۳۸۹،ص۴).

نرم افزارهای اتوماسیون اداری، نرم افزارهایی هستند که توسط آنها، مکاتبات داخلی و خارجی یک سازمان به سرعت و بدون نیاز به کاغذ، انجام گرفته و لذا نیازی به نامگذاری های مرسوم اداری نیست.(همان منبع).

۲-۱-۲ اطلاعات

اطلاعات، عبارت است از جریان هایی که مجموعه دانایی هارا تغییر می دهد، این تغییر زمانی اتفاق می افتد که یا مطلبی به مجموعه دانایی ها افزوده شود و یا تجدید ساختاری در آن به وجود آید.(شولتر[۴]،۲۰۰۰،ص۵).

شایدبتوان اطلاعات را لایه ای بین دو لایه داده ها و آگاهی دانست.داده هامواد خام اطلاعات را فراهم و اطلاعات خبری را منتقل می سازند و این آگاهی است که محتوای خبر را تحلیل می کند.(طالقانی،۱۳۸۲،ص۱۷۸).

[۱] .lawless

[۲] .Rymoond

[۳] .Mcleod

[۴] .schltze

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بهره وری و دیدگاه هاو مدل های آن و اتوماسیون اداری و تاثیر استفاده از سیستم اتوماسیون اداری
  • تحقیق اتوماسیون اداری و سیستمهای اطلاعاتی اتوماسیون اداری و تصمیم گیری در سازمانها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.