تحقیق سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، فرآیند ،روش های استقرار و لزوم پیاده سازی آن در سازمان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، فرآیند ،روش های استقرار و لزوم پیاده سازی آن در سازمان دارای ۷۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۵
۲-۲-  سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)    ۶
۲-۲-۱- تعریف مفهومی ERP    ۸
۲-۲-۲- تعریف ابزاری ERP    ۹
۲-۳- سیر تکاملی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP)    ۹
۲-۴- فرآیند استقرار ERP در سازمان ها    ۱۴
۲-۵٫ روش های استقرار ERP در یک سازمان    ۲۰
۲- ۶ – اهمیت نظام برنامه ریزی منابع سازمان    ۲۶
۲-۷٫ عوامل موفقیت در استقرار نظامهای برنامه ریزی منابع سازمان    ۲۸
۲-۸- ERP چگونه می تواند بهره وری را در سازمان افزایش دهد ؟    ۳۴
۲-۹- لزوم پیاده سازی ERP    ۳۶
۲-۱۰- انواع روشهای استقرار (Enterprise Resource Planning :ERP) سیستم برنامه ریزی منابع سازمان:    ۴۲
۲-۱۱- نقش نیروی انسانی در انجام پروژه های ERP    ۴۵
۲-۱۲- عوامل مؤثر در اجرای اثربخش پروژه‌هایERP    ۴۷
۲-۱۲-۱-  کارفرما    ۴۷
۲-۱۲-۲- شرکت مجری    ۴۷
۲-۱۲-۳- تیم ناظر و مشاورین    ۴۸
۲-۱۲-۴- کاربران سیستم    ۴۸
۲-۱۳- عوامل موفقیت ERP    ۴۹
۲-۱۴- دلایل شکست پروژه های ERP    ۴۹
۲-۱۵- مزایا ومعایب ERP    ۵۰
۲-۱۵-۱- مزایای ERP    ۵۰
۲-۱۵-۲- معایب ERP    ۵۰
۲-۱۶- ERP در ایران    ۵۱
۲-۱۷- ERP   از دیدگاه مدیریتی    ۵۳
۲-۱۸- پیشینه پژوهش    ۵۵
۲-۱۸-۱ -تحقیقات داخلی :    ۵۵
۲-۱۸-۲-تحقیقات خارجی :    ۵۹
منابع :    ۶۶

منابع :

عالم­تبریز، اکبر؛ مطهری فریمانی، ناصر و یزدانی، حمیدرضا (۱۳۸۹). ارزیابی اجرای راهبردی برنامه ریزی منابع سازمان در شرکت های کوچک و متوسط، مطالعات مدیرت راهبردی، سال اول، شماره سوم، صفحات ۳۱-۱۵٫

علیزاده، علیرضا و حنفی­زاده، پیام (۱۳۸۷). بررسی عوامل بحرانی موفقیت در پیاده سازی پروژه های برنامه ریزی منابع سازمان و رتبه بندی آنها، فصلنامه شریف ویژه علوم مهندسی، شماره پیاپی ۳۶، صفحات ۹۹-۸۷٫

کیاکجوری، داود و کیاکجوری، کریم، (۱۳۸۶)، روش تحقیق در مدیریت، تهران: نشر نگار.

حاتمی­لنکرانی، فردوس؛ تارخ، محمدجعفر و اکبری­جوکار، محمدرضا (۱۳۹۰). نقشه راه پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان در مراکز خدمات درمانی، نشریه بین­المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، شماره ۲۲، صفحات ۲۱۳-۲۰۶٫

حسینی نسب، سیدمحمدرضا؛ جوادی، حسن و ارباب­شیرانی، بهروز (۱۳۸۹). مرور و مقایسه برخی کاربردهای نقشه راه فناوری، فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، شماره ۱۶، صفحات ۳۱ تا ۳۷٫

ناظمی­، اسلام؛ شریفی، اسماعیل و تارخ، محمدجعفر (۱۳۸۸). الگوی مفهومی اندازه­گیری عملکرد برنامه ریزی منابع سازمانی، مطالعه موردی: مجتمع پرورش و تولید فرآورده­های مرغ گوشتی زربال، فصلنامه پژوهش و سازندگی، سال دوم، صفحات ۱۵۵-۱۴۵٫

 -Ufuk ,Cebeci (2009). Fuzzy AHP-based decision support system for selecting ERP systems in textile industry by using balanced scorecard .Expert Systems with Applications, 8909-8900,36.

-Yazgan ,H .R ,.Boran ,S & ,.Goztepe ,K (2009). An ERP software selection process with using artificial neural network based on analytic network process approach Expert Systems with Applications, 9222-9214,36.

-Yoon ,C.(2009). The effects of organizational citizenship behaviors on ERP system success .Computers in Human Behavior, 428-421,25.

-Keong, Mei Ling; Thurasamy Ramayah; Sherah Kurnia & Lo May Chiun,

(۲۰۱۲) “Explaining intention to use an enterprise resource planning (ERP)

system: an extension of the UTAUT model”, Business Strategy Series, Vol. 13,

Iss: 4, pp.173 – ۱۸۰٫

۲-۱- مقدمه

استفاده از سیستم های اطلاعاتی که بتوان همه فعالیتها و وظایف موجود در یک سازمان را تحت پوشش قرار داده و اطلاعات لازم و ضروری را به موقع در اختیار استفاده کنندگان آن قراردهد از ابزارهای حیاتی در سازمان های امروزی است.

ERP) ) یا برنامه ریزی منابع سازمان بعنوان ابزار مدیریتی برای یکپارچه سازی منابع سازمان اهمیت شایان ذکری دارد(حاتمی لنکرانی،۱۳۹۰).

سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) به عنوان یکی از نرم افزار کسب و کار کامل در محیط رقابتی امروز در نظر گرفته شده که مدیریت اطلاعات داخلی و خارجی در سرتاسر سازمان ،  مالی و حسابداری ، تولید ، فروش و خدمات ، مدیریت ارتباط با مشتری ، و غیره را یکپارچه سازی می نماید. در حال حاضر ERP  بهای ورود و اجرای یک کسب و کار و اتصال به دیگر شرکت ها در یک اقتصاد شبکه ای برای ایجاد “B2B” تجارت الکترونیکی است . بسیاری از شرکت ها بطور اساسی استراتژی هایIT  خود را برای حفظ یک مزیت رقابتی تغییر دادند ، یعنی تبدیل به پاسخگویی بیشتر در تغییرات بازار  و ارائه بهتر خدمت در کاهش هزینه ها برای بسیاری از کاربران ،ERP   یک سیستم “همه را انجام بده است ” که همه چیز از ورود سفارشات فروش تا خدمات به مشتریان را انجام می دهد .  با این حال هزینه های بالای آن مانع راه اندازی یک سیستمERP  در کسب و کارهای کوچک می شود و نگرانی های حریم خصوصی در درون یک سیستم ERP و فقدان افراد آموزش دیده ممکن است بر بهره وری ERPتاثیرگذار باشد(حجازی،۱۳۹۱).

۲-۲-  سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

اصطلاح ERP به طور کلی به چگونگی برنامه ریزی یک سازمان بزرگ برای استفاده از منابع وسیع اشاره می کند.در قدیم سیستم های ERP در شرکت هایی بزرگ صنعتی استفاده می شد. به هر حال استفاده از ERP تغییر کرده و بسیار مفهومی شده است. امروزه این اصطلاح می تواند به انواع شرکت ها اشاره داشته باشد.مهم نیست چه صنعتی را داشته باشد . در حقیقت سیستم های ERP در بیشتر انواع سازمان ها استفاده می شود ، چه کوچک و چه بزرگ.

امروزه سیستم های ERP می توانند دامنه وسیعی از فعالیت ها و یکپارچگی آنها را در یک پایگاه داده واحد پوشش دهند. برای نمونه ، فعالیتهایی مانند منابع انسانی، مدیریت زنجیره تامین ، مدیریت ارتباط با مشتری، مالی، فعالیت های صنعتی، و فعالیت های مدیریت انباره داده همگی یکجا در یک نرم افزار کاربردی قرار دارند و معمولا توسط پایگاه داده و شبکه خودشان جمع آوری می شوند.امروزه همه آنها می توانند زیر یک چتر قرار گرفته اند(ابراهیمی کردلر،۱۳۸۹).

ERP مخفف( Enterprise Recourse Planning) بوده و از لحاظ لغوی به معنای برنامه ریزی جامع منابع یک سازمان می باشد . در زیر سه تعریف از ERP بیان شده است:

* یک راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات است که تمام منابع سازمان(مواد اولیه ، ماشین آلات ، نیروی انسانی و پول )را توسط یک سیستم به هم پیوسته با سرعت، دقت و کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف قرار می دهد تا مدیران بتوانند بطور مناسب فرآیند برنامه ریزی و عملیات سازمان را مدیریت نمایند.

* یک نگرش فناورانه و سیستماتیک برای مدیریت موثرتر تمام منابع در یک سازمان است که این مدیریت از طریق اتوماسیون و یکپارچه کردن تمام فرآیندها و در نتیجه بالا بردن کارایی سازمان ها اعمال می شود.

* (ERP)،  یک بسته کامل نرم افزاری کاربردی درون سازمانی ، جامع و سازمان نگر ، ماژولار ، استاندارد و شامل یک مجموعه از ماژولهای یکپارچه ، آماده راه اندازی ، از پیش طراحی شده و از پیش مهندسی شده ولی قابل تنطیم و منعطف ،پیکر بندی بر اساس نیازهای پویای سازمانها می باشد. این راه حل کاملا انعطاف پذیر ، فرایندگرا و اطلاعات محور می باشد و شامل کلیه فعالیتها و فرایندهای اصلی و موثر در ایجاد ارزش افزوده سازمان می باشد . فرایندهای از پیش تعریف شده در سیستم بر اساس بهترین تجارب دنیا[۱] استخراج شده اند.

ERP  یک تفکر، فناوری و سیستمی برای مدیریت موثرتر تمام منابع در یک سازمان است که این مدیریت از طریق اتوماسیون و یکپارچه کردن تمام فرآیندها و در نتیجه بالا بردن کارایی سازمان است. ERP یک راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات است که تمام منابع سازمان را توسط یک سیستم به هم پیوسته با سرعت، دقت و کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف سازمان قرار می دهد تا بطور مناسب فرآیند برنامه ریزی و عملیات سازمان را مدیریت نمایند.دستاوردهای ERP فراتر از بهبود موقعیت فعلی بوده و هدف اصلی آن تامین نیازهای دراز مدت سازمان وتوانمند نمودن آن در حوزه های مختلف  می باشد.

آقای ریچاردسون [۲] از صاحب نظران علوم مدیریت در تعریف ERP می گوید : ” ERP ، مجموعه ای نرم افزاری ، متشکل از چند برنامه کاربردی شرکتی می باشد که برای نظارت و کنترل وظایف کلیدی شرکت در یک سازمان ، شرکت و یا بنگاه استفاده می گردد . به عبارتی ، ERP اتصالی است بین بسته های نرم افزاری مالی نظیر دفتر کل ، خرید ، حقوق و دستمزد و غیره با جنبه های عملیاتی نظیر مهندسی ، تولید ، تحقیق و توسعه (R&D) و نیروی انسانی که عملیات را پشتیبانی می کنند و غیره“( همان منبع).

[۱] -practice Best

[۲]– Richardson

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیستم برنامه ریزی منابع سازمان، معماری و چارچوب چرخه حیات این سیستم ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.