تحقیق مسئولیت اجتماعی شرکت،اشتیاق شغلی و تعاریف ودیدگاهها و تئوری ها و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مسئولیت اجتماعی شرکت،اشتیاق شغلی و تعاریف ودیدگاهها و  تئوری ها و مدل های آن دارای ۵۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه    ۵
۲-۲ مسئولیت اجتماعی شرکت    ۶
۳-۲ گسترش اهمیت مسئولیت اجتماعی در عصر جهانی شدن    ۹
۴-۲ سیر تاریخی مسئولیت سازمانها روندهای سه گانه ذیل را طی کرده است:    ۱۳
۱-۴-۲ سیر تاریخی شکل‌گیری مفهوم مسئولیت اجتماعی    ۱۳
۲-۴-۲ حد و مرز مسئولیت‌ها    ۱۷
۵-۲ مسئولیت اجتماعی مدیران    ۲۱
۶-۲ مدل‌های مسئولیت اجتماعی:    ۲۱
۷-۲ تئوری‌هایی برای تجزیه و تحلیل و توضیح مسئولیت اجتماعی:    ۲۳
۱-۷-۲ تئوری ذی‌نفعان:    ۲۳
۲-۷-۲ تئوری‌ قرارداد اجتماعی:    ۲۳
۳-۷-۲ تئوری مشروعیت (قانونی بودن):    ۲۴
۴-۷-۲ تئوری نمایندگی:    ۲۴
۸-۲ مزایای مسئولیت اجتماعی شرکت:    ۲۵
۹-۲ مشکلات عمده در راه پذیرش مسئولیت اجتماعی:    ۲۶
۱۰-۲  بررسی مدل های مطرح در مبحث مسئولیت اجتماعی    ۲۸
۱-۱۰-۲ مدل حلقه ای متحد المرکز مسئولیت اجتماعی شرکت    ۲۸
۱-۱۰-۲  مدل هرمی مسئولیت اجتماعی شرکت (۱۹۹۱)    ۲۹
۳-۱۰-۲ مدل دایره های متقاطع مسئولیت اجتماعی شرکت    ۳۱
۱۱-۲ تاریخچه اشتیاق شغلی    ۳۳
۱۲-۲ تعاریف و دیدگاه های اشتیاق شغلی    ۳۵
۱۳-۲ پیشینه تحقیقات    ۳۸
۱-۱۳-۲ پیشینه تحقیقات خارجی    ۳۸
۲-۱۳-۲ پیشینه تحقیقات داخلی    ۴۰
منابع    ۴۴

منابع

عزتی، مرتضی (۱۳۷۶)، روش تحقیق در علوم اجتماعی: کاربرد در زمینه مسایل اقتصادی، تهران: نورعلم

علیزاده، محمد (۱۳۸۳)، به سوی مسئولیت اجتماعی بیشتر، تدبیر، ۱۴۴

کاظمی، سید علی (۱۳۸۵)، مدیریت سیاسی و خط مشی گذاری، چاپ پنجم، دفتر نشر فرهنک اسلامی.

گالبرایت، جان کنت (۱۳۷۱)، آناتومی قدرت، ترجمه محبوبه مهاجر، نشر سروش، تهران.

مومنی، منصور و فعال قیومی، علی (۱۳۸۶)، تحلیل های آماری با استفاده از SPSS، تهران: کتاب نو

میلتوان، فریدم (۱۹۷۰)، مسئولیت های اجتماعی بنگاه، نیویورک تایمز، ۱۳ سپتامبر.

هاولت، مایکل و رامش ام، (۱۳۸۰)، مطالعه خط مشی عمومی، چاپ اول، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

هیوز، اون (۱۳۸۳)، مدیریت دولتی نوین، چاپ پنجم، ترجمه سید مهدی الوانی و دیگران، مروارید.

الوانی، سید مهدی(۱۳۸۰)، تصمیم گیری و تعییین خط مشی دولتی، چاپ نهم، سمت.

الوانی، سید مهدی (۱۳۸۱)، تصمیم گیری و خط مشی دولتی، چاپ هفتم، پیام نور.

Kahn, W. A. (1990). The psychological conditions of personal engagement and disengagement at work. Academy of Management Journal, 33, 692–۷۲۴٫

Kahn, W.A. (1992). To be fully there: Psychological presence at work. Human Relations, 45, 321_349

Kotler, P. and Lee, N. (2004), Corporate Social Responsibility, JohnWiley & Sons, New York, NY.

Larson, B. V., K. E. Flaherty, A. R. Zablah, T. J. Brown and J. L. Wiener: 2008,‘Linking Cause-Related Marketing to Sales Force Responses and Performance in a Direct Selling Context’, Journal of the Academy of  Marketing Science 36(2), 271–۲۷۷٫

 ۱-۲ مقدمه

امروزه در دنیا این امر پذیرفته شده است که هیچ شرکت و سازمانی نمی تواند بدون عملکرد مشروع و رفتار های مسئولانه برای طولانی مدت به فعالیت ادامه دهد.

مشروعیت یک شرکت به معنای میزان مسئولیت آن در قبال جامعه همچنین توانایی آن در حفظ منافع کارکنان و دینفعان است. که این امر به پایداری آن کمک می کند. همچنان که کسب و کار به باز تولید منابع مختلف می پردازد- اقتصادی، اجتماعی و طبیعی- در واقع استانداردهای زندگی را برای جامعه افزایش می دهد و تصویر مثبتی را از خود خلق می کند.

اشتیاق شغلی  [۱] هم برای کارکنان و هم برای سازمانها اهمیت زیادی دارد.در حقیقت در دنیای عملی کار،ایجاد اشتیاق در کارکنان به عنوان اساسی ترین وظیفه ی سازمانهای امروزی تلقی میگردد.(تاورز و پرین[۲]، ۲۰۰۳)

تحقیقات گذشته نشان داده است که اشتیاق شغلی منجر به ایجاد پیامدهای مثبتی هم چون گردش مالی کم[۳]، تعهد سازمانی بالا،عملکرد مالی کسب و کار و عملکرد سازمانی بالاتر،شده است.(شافلی و باکر[۴]، ۲۰۰۴)

در مطالعه ای که توسط هارتر و اشمیت و هایز (۲۰۰۲) انجام شده بود آن دسته از واحدهای کسب و کار که در آن ها سطوح نمرات اشتیاق شغلی بالاتر از دیگران بود،از لحاظ عملکرد و سود دهی نیز سرآمد بودند. همانطور که این یافته ها نشان میدهد،شناسایی پیش بینی کننده های اشتیاق شغلی وظیفه مهمی برای رهبران کسب و کار می باشد، هم بدلیل افزایش عملکرد سازمانی و هم بدلیل بهبود تندرستی یا رفاه کارکنان[۵].

در سازمانهای مدرن انتظار میرود که کارکنانشان فعال باشند و ابتکار عمل نشان دهند، و مسئولیت توسعه حرفه ای خودشان را بر عهده گیرند و به استانداردهای عملکرد با کیفیت بالا(عملکرد کیفی) متعهد باشند.بنابراین انها به کارکنانی نیاز دارند که پر از احساس انرژی باشند و خود را وقف کار کنند،و همچنین مجذوب کارشان باشند یعنی کسانی باشند که با اشتیاق مشغول کار میباشند.(شافلی و باکر، ۲۰۰۸)

۲-۲ مسئولیت اجتماعی شرکت

همگام با  داغ شدن مبحث مسئولیت اجتماعی شرکت، مطالعات درباره این موضوع باید از دیدگاه ها و رشته های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. به ویژه توجه به این نکته که چگونه مسئولیت اجتماعی شرکت به به جنبه های مختلف دنیای بیرونی آن و و فعالیت های مختلف آن مرتبط است. مسئولیت اجتماعی شرکت در حال حاضر به آسانی با با زمینه های مختلف مانند عملکرد مالی، مدیریت و تصمیمات مدیریتی، و چهارچوب های مختلف برای عملیات های مختلف شرکت مرتبط است. همچنین با رشته بازاریابی ، برند سازی و تمایز کاملاً در ارتباط است. در دهه اخیر، مسئولیت اجتماعی شرکت در منطق جغرافیایی مختلف مورد توجه قرار گرفته است. (هند و دیگران[۶]، ۲۰۰۷).

با توجه به اینکه مسئولیت اجتماعی شرکت در حال حاضر بخشی از هر چیزی است، تعرف دقیق این اصطلاح بیش از پیش مشکل تر شده است. بدون هیچ تردیدی مبانی نظری درباره مبحث مسئولیت اجتماعی شرکت رو به رشد است، اما تعریف آن همچنان کارآسانی نیست. به همین دلیل است که دانشمندان مختلف آن را مفهومی میدانند که نیاز به بحث دارد و ذاتاً پیچیده است و قوانین نسبتاً بازی برای کاربرد دارد. مسئولیت اجتماعی شرکت گاهاً به عنوان اصطلاحی فراگیر شناخته می شودکه مفاهیم مختلف کسب و کار و روابط اجتماعی را تحت پوشش قرار میدهد. با در نظر گرفتن مترادف بودن با بعضی مباحث دیگر و همپوشانی با برخی موارد، مسئولیت اجتماعی شرکت تبیین کننده مفاهیم موجود در ارتباط بین کسب و کار و جامعه است. کسب و کار چه بزرگ یا کوچک، در مکانی در درون جامعه اداره میشود، و باید مسئولیت که در قبال جامعه، مردم و محیطی که در ان فعالیت می کند را بپذیرد. زمان این سؤال که آیا شرکت ها در قبال جامعه مسئولیتی دارند یا خیر، دیگر گذشته است، در حال حاضر آنچه اهمیت دارد میزان مسئولیتی است که آن ها در برابر محیط پیرامون خود نشان می دهند.

در سال های اخیر، این موضوع یکی از دغدغه های اصلی سازمانی داخلی و بین المللی بوده است. و این به خاطر تغییر ارزش ها و نگرش ها همه ذینفعان مانند کارکنان، سهامداران، همچنین جامعه که نماینده دولت، گروههای فشار و موسسات داخلی و بین المللی است. افزایش تحصیلات، رفاه و ارتباطات گسترده و دیگر عوامل مهم محلی به تغییر ارزش ها و نگرش های گروههای مختلف جامعه کمک کرده است. (مهاپترا[۷]، ۲۰۰۷).

امروزه در دنیا این امر پذیرفته شده است که هیچ شرکت و سازمانی نمی تواند بدون عملکرد مشروع و رفتار های مسئولانه برای طولانی مدت به فعالیت ادامه دهد.

مشروعیت یک شرکت به معنای میزان مسئولیت آن در قبال جامعه همچنین توانایی آن در حفظ منافع کارکنان و دینفعان است. که این امر به پایداری آن کمک می کند. همچنان که کسب و کار به باز تولید منابع مختلف می پردازد- اقتصادی، اجتماعی و طبیعی- در واقع استانداردهای زندگی را برای جامعه افزایش می دهد و تصویر مثبتی را از خود خلق می کند.

هنگامی که سعی در تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت داریم، به سوالات مختلفی باید جواب داده شود. چه کسی درباره مسئولیت و تصمیم می گیرد و استاندارد های آن را تعیین می کند؟ چگونه تضادهایی که در رابطه با مسئولیت اجتماعی به وجود می آیند، حل می شوند؟

و این هنگامی است که “توسعه سراسری جامعه” مد نظر قرار می گیرد. مقصود اصلی از توسعه گسترش انتخاب های افراد است… و هدف از توسعه ایجاد محیطی توانمند است تا افراد در آن سالم باشند و برای مدت طولانی لذت ببرند و به صورت خلاقانه زندگی کنند. از اینرو، فهم این نکته مهم است که چه سازمان ها این موارد را رعایت کنن یا نه، مسئولیت اجتماعی به قوت خود باقیست. موضوع اصلی در اینجا کسب سود نیست فقط برای سازمان نیست، بلکه این امر فراتر از اندیشه کسب سود است. درک این موارد باعث می شود تا سازمان ها نیاز به مسئولیت اجتماعی شرکت و اجرای آن را در راستای کسب و کار مربوطه احساس کنند. (گوپتا و ساکسنا[۸]، ۲۰۰۶).

[۱] Work engagement

[۲] Towers Perrin

[۳] Law turnover

[۴] Schzufeli & Bakker

[۵] employee well-being

[۶] Hond, Bakker and Neergard

[۷] Mohapatra

[۸] Gupta and Saxena

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اشتیاق شغلی و مفاهیم و محرک‌ها و ابعاد آن و تعریف انواع شایستگی ها ( محوری ، رهبری ، شغلی ) و رویکردها و الگوها و مدل های شایستگی
  • تحقیق مفاهیم و نظریه های مربوط به اشتیاق شغلی و فضای روانشناختی حاکم بر سازمان و خودارزشیابی های محوری
  • تحقیق نظریه های ارزش ویژه برند و اعتبار شرکت و رضایت مشتری و مسئولیت اجتماعی شرکت
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.