تحقیق مفاهیم اینترنت، نگرش فرهنگی و نظریه‌های ارتباطاتی و نگرش

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفاهیم اینترنت، نگرش فرهنگی و نظریه‌های ارتباطاتی و نگرش دارای ۹۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱ـ۱ـ مقدمه    ۶
۱ـ۱ـ۱ـ دورۀ فرهنگ شفاهی؛ دورۀ سلطۀ دین بر رسانه‌ها    ۷
۲ـ۱ـ۱ـ دورۀ فرهنگ کتبی؛ دورۀ چالش بین دین و رسانه‌ها    ۸
۳ـ۱ـ۱ـ دورۀ فرهنگ الکترونیک؛ دورۀ سلطۀ رسانه‌ها بر دین    ۹
۲-تعاریف مفاهیم «اینترنت»، «نگرش فرهنگی» و  نظریه‌های ارتباطاتی و روان‌شناسی اجتماعی    ۱۲
۱ـ۲ـ تعاریف مفهومی    ۱۲
۱ـ۱ـ۲ـ اینترنت    ۱۲
جدول ۱ـ۲ـ تعداد و درصد کاربران اینترنت به تفکیک قاره‌ای (۳۰ ژانویه ۲۰۱۲)    ۱۴
۱ـ۱ـ۱ـ۲ـ اینترنت در ایران    ۱۴
۲ـ۱ـ۱ـ۲ـ اینترنت به مثابه یک رسانه    ۱۵
۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ ویژگی‌های رسانۀ اینترنت    ۱۷
۱ـ۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ تعاملی بودن یا دوسویه‌گی:    ۱۸
۲ـ۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ از جاکندگی    ۱۹
۳ـ۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ ظرفیت نامحدود    ۱۹
۴ـ۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ انعطاف‌پذیری بالا    ۲۰
۵ـ۳ـ۱ـ۱ـ۲ـ امکان‌ شخصی‌‌سازی    ۲۰
۲ـ۱ـ۲ـ نگرش فرهنگی    ۲۱
۱ـ۲ـ۱ـ۲ـ فرهنگ    ۲۱
۱ـ۱ـ۲ـ۱ـ۲ـ ویژگی‌های فرهنگ    ۲۴
۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ نگرش    ۲۵
۱ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ اجزای نگرش    ۲۸
۲ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ ارتباط نگرش‌های مختلف با یکدیگر    ۳۰
۳ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ ویژگی‌های نگرش:    ۳۰
۴ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ راه‌های شکل‌گیری یا تغییر نگرش    ۳۰
۱ـ۴ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ اندیشیدن یا تفکر مطلق    ۳۱
۲ـ۴ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ تجربۀ مستقیم    ۳۲
۳ـ۴ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ صِرف قرار گرفتن در معرض محرّک‌ها    ۳۲
۵ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ تکوین نگرش‌ها    ۳۳
۶ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ رابطۀ بین نگرش و رفتار    ۳۵
۷ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ کارکردهای نگرش:    ۳۶
۸ـ۲ـ۲ـ۱ـ۲ـ سنجش نگرش‌ها    ۳۷
۲ـ۲ـ پیشینۀ پژوهش    ۳۸
۱ـ۲ـ۲ـ پژوهش‌های داخلی    ۳۸
۱ـ۱ـ۲ـ۲ـ «تأثیر اینترنت بر نگرش‌های فرهنگی و اخلاقی دانشجویان دورۀ کارشناسی دانشگاه تربیت معلم تهران در سال ۸۶ـ۱۳۸۵»    ۳۸
۲ـ۱ـ۲ـ۲ـ « اینترنت و ارزش‌ها: بررسی رابطه بین استفاده از اینترنت و گرایش دانشجویان به ارزشهای سیاسی (با تاکید بر آزادی بیان و مشارکت در حکومت)»    ۴۰
۳ـ۱ـ۲ـ۲ـ «بررسی رابطۀ میزان و نحوۀ استفاده از اینترنت و هویت فرهنگی جوانان»    ۴۰
۴ـ۱ـ۲ـ۲ـ «مطالعۀ رابطۀ استفاده از اینترنت با ابعاد هویت دانشجویان»    ۴۱
۵ـ۱ـ۲ـ۲ـ «تأثیر فضای سایبرنتیک بر هویت اجتماعی»    ۴۲
۶ـ۱ـ۲ـ۲ـ « بررسی ویژگی‌های جامعه‌شناختی نمونه نوعی محصل علوم دینی در حوزه علمیه قم (طلاب سطح)»    ۴۲
۷ـ۱ـ۲ـ۲ـ «پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان»    ۴۳
۸ـ۱ـ۲ـ۲ـ «اینترنت، جهانی شدن و هویت فرهنگی در ایران»    ۴۳
۹ـ۱ـ۲ـ۲ـ «بررسی اثرات استفاده از اینترنت بر انزوای اجتماعی در میان کاربران کافی‌نت‌های تهران»    ۴۵
۱۰ـ۱ـ۲ـ۲ـ «بررسی ارتباط بین نگرش‌های فرهنگی و خلاقیت کارکنان در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی»    ۴۵
۲ـ۲ـ۲ـ پژوهش‌های خارجی    ۴۵
۱ـ۲ـ۲ـ۲ـ « شکاف رقمی، تعهد مدنی، فقر اطلاعات و اینترنت در سراسر جهان»    ۴۵
۳ـ۲ـ مرور نظری    ۴۷
۱ـ۳ـ۲ـ نظریه‌های ارتباطاتی    ۴۸
۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ رویکرد رسانه‌های قدرتمند    ۴۸
۱ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ ـ دیدگاه بوم‌شناسی رسانه‌ها (شکل قدرتمند رسانه)    ۴۹
۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ ـ دیدگاه محتوای قدرتمند رسانه    ۵۷
۱ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ گلوله (گلولۀ جادویی)    ۵۹
۲ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ مارپیچ سکوت    ۶۰
۳ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ برجسته‌سازی    ۶۲
۴ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ چارچوب‌سازی    ۶۴
۵ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ کاشت    ۶۵
۶ـ۲ـ۱ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ وابستگی    ۶۷
۲ـ۱ـ۳ـ۲ـ رویکرد رسانه‌های با قدرت محدود    ۶۹
۱ـ۲ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ استحکام    ۷۰
۲ـ۲ـ۱ـ۳ـ۲ـ نظریۀ استفاده و خشنودی (نیازجویی)    ۷۱
۲ـ۳ـ۲ـ نظریه‌‌های نگرش    ۷۳
۱ـ۲ـ۳ـ۲ـ الگوهای یادگیری تغییر نگرش    ۷۴
۱ـ۱ـ۲ـ۳ـ۲ ـ نظریۀ یادگیری (محرک ـ پاسخ)    ۷۴
۲ـ۱ـ۲ـ۳ـ۲ ـ نظریۀ محرک ـ ارگانیسم ـ پاسخ    ۷۵
۳ـ۱ـ۲ـ۳ـ۲ ـ نظریۀ مشوّق‌ها و تعارض‌ها    ۷۸
۲ـ۲ـ۳ـ۲ـ الگوهای شناختی تغییر نگرش    ۷۹
۱ـ۲ـ۲ـ۳ـ۲ـ نظریۀ تعادل    ۸۰
۲ـ۲ـ۲ـ۳ـ۲ـ نظریۀ توافق    ۸۱
۳ـ۲ـ۲ـ۳ـ۲ـ نظریۀ هماهنگی شناختی    ۸۲
۴ـ۲ـ۲ـ۳ـ۲ـ نظریۀ قضاوت اجتماعی    ۸۳
۳ـ۲ـ۳ـ۲ـ الگوهای کارکردی    ۸۶
منابع    ۸۷

 منابع

سعیدی، رحمان. (۱۳۸۵). جامعۀ اطلاعاتی، شکاف دیجیتالی، چالش‌ها و فرصت‌ها در کشورهای جهان سوم. تهران: خجسته.

سورین، ورنر جوزف، و تانکارد، جیمز دبلیو. (۱۳۸۴). نظریه‌های ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: دانشگاه تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ.

سیاپرا، یوژنی. (۱۳۸۵). تکثّرگراییِ فرهنگی برخط (آنلاین). ترجمه علی علی‌آبادی. فصلنامه رسانه، ۶۷، ۱۸۰ـ۱۵۵٫

شاه‌محمدی، عبدالرضا. (۱۳۸۵). فرهنگ علوم ارتباطات. تهران: زرباف.

شوسلر، کارل. (۱۳۸۲). مقیاس‌های نگرش اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات طرح‌های ملی.

کاستلز، مانوئل. (۱۳۸۵). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ (پایان هزاره). ترجمه احد علیقلیان، و افشین خاکباز. تهران: طرح نو.

کاستلز، مانوئل. (۱۳۸۵). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعۀ شبکه‌ای). ترجمه احد علیقلیان، و افشین خاکباز. تهران: طرح نو.

کاستلز، مانوئل. (۱۳۸۵). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ (قدرت هویت). ترجمه حسن چاوشیان. تهران: طرح نو.

شولتز، دوان پی و شولتز، (۱۳۸۸) سیدنی الن. تاریخ روان‌شناسی نوین.‌ ترجمه علی‌‌اکبر سیف و دیگران. تهران: دوران.

شیلر، هربرت. (۱۳۹۰)، ارتباطات و سلطۀ فرهنگی. ترجمه کاظم معتمدنژاد. تهران: علم.

صالحی امیری، سید رضا. (۱۳۸۶). مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی. تهران: ققنوس.

صالحی امیری، سیدرضا. (۱۳۸۷). مبانی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، پژوهشکدۀ تحقیقات استراتژیک.

صدرا، علیرضا، و قنبری، علی. (۱۳۸۷). ارزش‌های حاکم بر جامعۀ ایرانی. تهران: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک پژوهشکدۀ تحقیقات استراتژیک.

 ۱ـ۱ـ مقدمه

نقش دین در زندگی بشر آن قدر کهن، مهم و پُر رنگ است که برخی معتقدند بشر در هیچ برهه‌ای از تاریخ خود، بدون حضور دین نزیسته است و «دینداری» (همچون همزاد بشر)، خط ممتد و پیوند‌دهندۀ تمام دوره‌های تاریخی زندگی انسان‌ها و تجربه‌های گوناگون آنهاست. (دالمایر، ۱۳۸۸: ۷)

با قبول این پیش‌فرض و پیش‌ نهادن این فرض جدید که هیچ دینی، بدون بهره‌گیری از شیوه‌های مؤثر ارتباطی، موفق به ابلاغ، بازتولید و تکثیر و گسترش پیام خود نبوده است، به این نتیجه می‌رسیم که «دین»[۱] و «ارتباطات»[۲]، دو نهادی هستند که از گذشته‌های دور ـ که با نخستین روزهای تاریخ حضور بشر پیوند خورده است ـ، با یکدیگر تعامل نزدیک داشته‌اند. اما این تعامل، همیشه ثابت و یکنواخت نبوده و در طول این دورۀ همکاری پر فراز و نشیب، پیوندها، اشتراکات و گاه تعارضات عمیقی بین این دو نهاد تأثیرگذار بر حیات فرهنگی و اجتماعی افراد ایجاد شده است.

نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباطی در تحولات جوامع بشری به اندازه‌ای است که برخی از اندیشمندان علوم ارتباطات از قبیل «اینیس»[۳]، «مک‌لوهان»[۴]، «گودی»[۵]، «گیدنز»‌‌[۶] و «تامپسون»[۷]، تحول تاریخی جوامع را تابعی از تحول تاریخی وسایل ارتباطی در آن‌ها می‌دانند و هر کدام، دسته‌بندی‌ای در این خصوص ارائه داده‌اند. هر چند ممکن است با تکیه بر نظریۀ دگرگونی وسایل ارتباطی، نتوان تمام تحولات رخ داده در طول تاریخ جوامع را تبیین کرد، اما در عین حال، نمی‌توان از نقش تأثیرگذار و بی‌بدیل رسانه‌ها و وسایل ارتباطی در تحول جوامع نیز چشم‌ پوشید.

بنا بر این، اگر ادیان و نهادهای دینی را هم بخشی از جوامعی بدانیم که در طول تاریخ همراه با دیگر جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… دچار تحول و دگرگونی شده‌اند، می‌توان سیر تکاملی ارتباطات از شفاهی به نمادین و نوشتاری و سپس اختراع صنعت چاپ و بعد از آن امواج الکترونیک و در نهایت ارتباطات دیجیتال را با تحولات ایجاد شده در فرم و محتوای ادیان مرتبط دانست، بحثی که گاه نظریه‌پردازان مکتب تورنتو و پیروان آن‌ها را بر آن داشته است که تحول و تعامل میان دو نهاد دین و ارتباطات را بر اساس سیر تحول وسایل ارتباطی به سه فرهنگ «شفاهی»، «نوشتاری» و «الکترونیکی» دسته‌بندی کنند و با تکیه بر این رویکردهای نظری و شواهد تاریخی موجود، رابطۀ دین و رسانه را متناسب با این سه فرهنگ مورد بررسی قرار دهند:

 ۱ـ۱ـ۱ـ دورۀ فرهنگ شفاهی؛ دورۀ سلطۀ دین بر رسانه‌ها

طول دورۀ فرهنگ شفاهی را می‌توان از ابتدای تاریخ زندگی بشر تا اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ[۸] (در سال ۱۴۵۳) در نظر گرفت. از ویژگی‌های بارز این دوره، وجود ارتباطات هم‌حضوری و چهره‌به‌چهره بین طرفین ارتباط است که امکان ایجاد فاصلۀ زمانی و مکانی بین دو طرف ارتباط را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد. اگر چه در بخشی از آن، اشکال نمادی در قالب نوشتار هم وجود دارد، اما نوشتار، در این دوره، دارای دوام‌پذیری و بازتولیدپذیری محدود و ناچیزی است. کتاب در این عصر، صرفاً به صورت نسخه‌های خطی وجود داشته است و بازتولید آن به آسانی قابل کنترل بوده است.

از آن جا که در این دوره، روحانیون و تعداد محدودی از اشراف و اعضای طبقۀ حاکم، افراد باسواد جامعه را تشکیل می‌داده‌اند، به واسطۀ دسترسی به اطلاعات، قدرت فرهنگی و رسانه‌های آن زمان را ـ که بیش‌تر شامل وعظ و خطابه از مبادی رسمی می‌شده‌ است ـ، در انحصار خود داشته‌اند. در واقع، می‌توان چنین ادعا کرد که انحصار قدرت فرهنگی، و به تبع آن رسانه، در دورۀ فرهنگ شفاهی، در سلطۀ نهادهای دینی و حکومتی بوده است و به عبارت دیگر می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که پیام رسانه در دوران فرهنگ شفاهی، همان پیام دین (نهاد فرهنگی مسلط بر جامعه) بوده است که از طریق انواع شیوه‌های ارتباطات شفاهی، به مخاطبان منتقل می‌شده است.

از همین رو، گیدنز معتقد است که دورۀ ارتباطات شفاهی ـ که برخی آن را «ارتباطات سنتی» نیز نامیده‌اند (معتمدنژاد، ۱۳۷۱ و فرقانی،۱۳۸۷) ـ، بیش‌تر ناظر به تحکیم و تثبیت سنت‌هاست و فرقانی هم بر این نکته تأکید می‌کند که در ارتباطات سنتی، صبغۀ دینی بر دیگر جنبه‌های ارتباطات غلبه دارد (فرقانی، ۱۳۸۷: ۱۰).

 ۲ـ۱ـ۱ـ دورۀ فرهنگ کتبی؛ دورۀ چالش بین دین و رسانه‌ها

با اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ، دوره‌ای جدید در تعامل بین دو نهاد ارتباطات و دین شکل گرفت. کلیسا، ابتدا از امکان بازتولید انبوهی که صنعت چاپ در اختیارش قرار داده بود، استقبال کرد و این صنعت را در همان بدو تأسیس در اختیار خود گرفت و اقدام به انتشار کتب مذهبی و از جمله کتاب مقدس در تیراژ بالا نمود. بنابراین، تولد صنعت چاپ با کاربرد دینی همراه بوده است که از توراتی (اوّلین کتاب چاپی) ـ که توسط شخص گوتنبرگ منتشر شد ـ، آغاز و بعدها به تیراژهای میلیونی آثار مذهبی «مارتین لوتر»[۹] کشیده شد. به گفتۀ تامپسون، حدود چهل و پنج درصد از کتاب‌هایی که در آغاز ]شروع صنعت چاپ[ منتشر می‌شدند، کتاب‌هایی دینی بودند (تامپسون، ۱۹۹۵: ۷۲).

مورخان، بر همین اساس، رسانۀ چاپی را یکی از مهم‌ترین علل موفقیت «مارتین لوتر» و جنبش «پروتستانتیسم»[۱۰] می‌دانند. لوتر که متوجه شده بود صنعت چاپ، چه امکان فوق‌العاده‌ای برای تبلیغات دینی عرضه کرده است، آن را «بزرگ‌ترین و آخرین نعمت خدا» دانست (نتس، ۱۳۷۷: ۲۴). به گفتۀ «استیپچویچ» «نقش چاپ در ترویج افکار مذهبی لوتر آن قدر زیاد بود که در زمان حیات خود او، آثارش در هفتاد و هفت شهر آلمانی و اروپایی (فرانسه، ایتالیا و انگلستان) با همکاری دویست و بیست و هفت چاپ‌گر و ناشر، ۳۷۰۳ بار به چاپ رسیدند (محدثی، بی‌تا: ۳۸۵).

شکی نیست که صنعت چاپ با افزایش میزان تولید، بازتولید، دوام‌پذیری و فاصله‌گذاری فضا ـ زمان، امکان گسترش کیفی و کمّی ارتباطات (و بویژه در اوایل، ارتباطات دینی) را فراهم آورد، اما کم‌کم از آن جا که تیراژهای عظیم کتاب، باعث رواج خواندن و نوشتن (بویژه در میان طبقات متوسط و حتی پایین جامعه) شد و به رشد آگاهی آن‌ها انجامید، نگرانی‌های عده‌ای از احتمال سوء استفاده از چاپ (بویژه در صورت پرداختن افراد غیر مسئول به این حرفه)، به تدریج خود را نشان داد و پس از گذشت بیست سال از چاپ تورات گوتنبرگ، کلیسا دریافت که دیگر نمی‌تواند بر چاپ و توزیع متون، کنترل لازم را داشته باشد، لذا هم کلیسا و هم دولت از این که نیروی جدیدی (قدرت فرهنگی نمادی) در حوزۀ قدرت آنان سر برآورده است، احساس خطر کردند و بدین ترتیب بود که نهاد «سانسور» را پدید آوردند و با یکدیگر همکاری همه‌جانبه‌ای در این خصوص انجام دادند. (محدثی، بی‌تا: ۳۸۴).

در واقع، مهم‌ترین اتفاقی که با ایجاد رسانه‌های چاپی برای نهاد دین افتاد، این بود که نهاد رسانه‌ای به عنوان رقیبی برای دین ظاهر شد و به تدریج از سلطۀ نهاد دین بیرون آمد و به عنوان نهادی مستقل، قدرت فرهنگی را در اختیار گرفت و در کنار دین، عهده‌دار تولید، بازتولید و توزیع معرفت در سطح جوامع گردید، اتفاقی که تامپسون از آن با عنوان «رسانه‌ای شدن فرهنگ» نام می‌برد. رسانه‌ای شدن فرهنگ از نظر وی، شالودۀ نهادیِ مشخصی داشت و آن «توسعۀ سازمان‌های رسانه‌ای بود که ابتدا در نیمۀ قرن پانزدهم پدید آمدند و از آن موقع تا کنون، فعالیت‌هایشان گسترش یافته است.» مک کوئیل نیز معتقد است که «تاریخ رسانۀ مدرن با کتاب چاپی آغاز می‌شود که قطعاً ]به واسطۀ آن[ نوعی انقلاب در جامعه رخ داد» (خیری، ۱۳۸۹: ۱۲۵).

بنابراین، در عصر رسانه‌های چاپی، از انحصار کامل نهادهای دینی بر نهاد ارتباطات کاسته شد و به مرور زمان، با افزایش سطح سواد و آگاهی مردم، کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجلات منتشر شده در حوزه‌های مختلف ـ که بیان‌گر دیدگاه‌ اندیشمندان با نگرش‌های فکری و مذهبی متفاوت و گاه متضاد یکدیگر بودند ـ، به عنوان رقیبی جدی در برابر یکه‌تازی‌های متولّیان نهادهای دینی قد برافراشتند و کم‌کم زمینۀ تحول فضای ارتباطی از حالت «مونولوگِ» صرفاً دینی به «دیالوگِ» میان عقاید مختلف فراهم گردید و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در اواخر این عصر، کارگزاران دینی که تا پیش از این، تنها تولیدکنندگان پیام‌های رسانه‌ای (شفاهی) بودند، به تدریج تغییر نقش داده و به عنوان مخاطب بخشی از پیام‌های تولید شده از سوی دیگر مراکز تولید اندیشه قرار گرفتند، ضمن این که هنوز هم نقش تولید محتوا را ایفا می‌کردند، اما اتفاقی که افتاد، این بود که رسانه‌های چاپی، آن‌ها را از نقش یگانۀ تولیدکنندۀ پیام به نقش دوگانۀ تولید‌کننده ـ مصرف‌کنندۀ پیام‌های رسانه‌ای تبدیل کرده بود.

[۱] – Religion

[۲]– Communication

[۳]– H. Innis

[۴]-M. McLuhan

[۵] – J. Goody

[۶]– A. Giddens

[۷]– J. Thompson

[۸]– J. Gutenberg

[۹] – M. Luther

[۱۰]– Protestantism

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری و نقش اینترنت و مراحل پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و کیفیت ارتباط با مشتریان و اجزای آن
  • تحقیق حل مسأله و نظریه‌ها و راهبردهای پیرامون حل مسأله و نگرش و الگوهای یادگیری تغییر نگرش
  • تحقیق نظریات جنبش های اجتماعی و دید گاههای نظری تکنولوژی ارتباطی ( اینترنت و تاثیر اجتماعی آن)
  • تحقیق مفاهیم و کارکرد های سازمان‌های غیر دولتی و سازمان‌های غیر دولتی جوان و تاریخچه اینترنت و فضای مجازی و پیامد های آن
  • تحقیق مفهوم دین و اینترنت و شبکه اجتماعی و ارتباط میان دین و شبکه های اجتماعی و نظریات حوزه علوم ارتباطات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.