تحقیق نظریه بازی ها و برنامه ریزی استراتژیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق نظریه بازی ها و برنامه ریزی استراتژیک دارای ۳۳ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱- پیشینه علمی تحقیق:    ۴
۲-بازی چیست؟    ۱۲
۳)  تفاوت میان تصمیم گیری و بازی:    ۱۹
۴) طبقه بندی بازی ها:    ۲۰
۵)  برخی مفاهیم و اصطلاحات در زمینه بازی:    ۲۳
۶) برنامه ریزی استراتژیک چیست؟    ۲۶
۷)  مراحل مدیریت استراتژیک:    ۲۸
۸) برخی مفاهیم و اصطلاحات در برنامه ریزی استراتژیک:    ۳۰
منابع  و مآخذ:    ۳۳

  منابع  :

  [۳] دکتر علی سوری / نظریه بازی ها و کاربردهای اقتصادی / دانشکده علوم اقتصادی _ انتشارات نور علم / چاپ اول / ۱۳۸۶ / ۳۷۴

[۴]  فرد آر.دیوید/ مدیریت استراتژیک/ دفتر پژوهش های فرهنگی/ چاپ دوازدهم/۱۳۷۹ /۶۸۸

[۵] دکتر قهرمان عبدلی/ نظریه بازی ها و کاربرد های آن/ جهاد دانشگاهی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران/ چاپ دوم/۱۳۸۷/۴۵۳

اشاره می شود.

۱- پیشینه علمی تحقیق:

در سال ۱۹۹۱ گارث سالونر از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا برای نخستین بار تئوری بازی ها و مدیریت استراتژیک را بصورت توام مورد بررسی قرار داد. در آن مقاله که با نام «مدل سازی نظریه بازی ها و مدیریت استراتژیک» به چاپ رسید، وی به بررسی وجود چنی کاربردی پرداخته و سپس بیان می کند که اکثر چنین بازی هایی نه دقیق و تحت اللفظی است بلکه حالت استعاری دارند و در نهایت به ذکر این نکته می پردازد که تنها با بکاربردن چنین مدل هایی در برنامه ریزی است که میتوان به حقیقت مفید بودن نظریه بازی ها در مدیریت استراتژیک رسید و نه تنها صحبت کردن در این رابطه.

وی پیش بینی می کند که در تحقیقات آتی صحبت ها در این زمینه از فضای فقط فیلسوفانه خارج شده و به فضای کاربردی نزدیک تر می شود.

در سال ۱۹۹۵، آدام برندنبرگ و بری نیلبوف  از کالج هاروارد در مقاله ای با عنوان «بازی درست: از نظریه بازی ها برای شکل دهی استراتژی استفاده کنید» به این موضوع پرداختند که تنها بازی ای که در آن هستید یا پیدا کرده اید، بازی نکنید بلکه سعی کنید آن را شکل دهید.

آنها در این نوشته سه گام را برای تغییر بازی ذکر کردند:

رسم «شبکه ارزش» تجارت خودمان

تشخیص عناصر بازی در کسب و کارمان(PARTS)

تغییر یک یا چند عنصر شناسایی شده

سپس به تفکیک تمام عناصر بازی را معرفی و روش های تغییر آنها را در جهت تغییر بازی به نفع خویش، مطرح نمودند.

لازم به توضیح است  PARTS حروف اول کلمات بازی کنان  Players، ارزش افزوده Added value، قوانین بازی Rules ، تاکتیک هاTactics و حوزه بازی Scope هستند که عناصر بازی معرفی شده اند و می توان با تغییر هریک توسط روش های بیان شده در این نوشته، بازی را به نفع خود شکل داد.

در سال ۱۳۸۴، پیام حنفی زاده و سید محمد اعرابی از دانشگاه علامه طباطبایی و علی هاشمی از دانشگاه ویرجینیای آمریکا مقاله ای تحت عنوان «برنامه ریزی استراتژیک استوار با استفاده از برنامه ریزی سناریو و سیستم استنتاج فازی» به چاپ رساندند که در آن به بررسی کاربرد سیستم های استنتاج فازی در بهبود برنامه ریزی استراتژیک به کمک برنامه ریزی سناریو پرداخته بودند.

آنها در گام سوم از مراحل مدیریت استراتژیک به روش دیوید – ورودی، مقایسه و تصمیم- که به انتخاب یک استراتژی از مجموعه استراتژی های پیش رو  و تصمیم گیری می پردازد، وارد شده و با بکاربردن مفاهیم استنتاج فازی در آن مرحله، راهکاری را برمیگزینند که نسبت به روش های سنتی پیشین کارایی و استواری بیشتری دارد. از این طریق به شرکت ها کمک می کند تا در شرایط متغیر تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

در سال ۲۰۰۷ میلادی، ژو کینگ هوآ و دو یی جای از دانشگاه دالیان چین مقاله ای با عنوان«مدل بازی تکاملی بین دولت و شرکت های مهم در زنجیره تامین حافظ محیط زیست» به چاپ رساندند که در آن به تحلیل بازی مابین دولت و شرکت هایی پرداختند که می بایست نظام تولیدی خود را به گونه ای تغییر می دادند که با معیارهای حفاظت از محیط زیست سازگار باشند. آنها در این مقاله آنها در این مقاله با بررسی بازی بوجود آمده بین دولت و شرکت ها در کشور چین به تحلیل آن و یافتن نقطه تعادل این بازی پرداختند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز، های یینگ او ، تینگ جای و زیا چن از دانشگاه پست و ارتباطات پکن در مقاله ای به تحلیل روابط ما بین دولت، اپراتورهای تلفن همراه و موسسات مالی از طریق نظریه بازی ها پرداختند.

در این مقاله که با عنوان « تجزیه تحلیل بازی گونه از روابط مابین دولت، اپراتور تلفن همراه و موسسات مالی در زنجیره پرداخت غیر حضوری چین» به چاپ رسید، با بررسی این شرایط در دو کشور کره و ژاپن به مدلی ویژه کشور چین رسیدند که با مدل های پیشین متفاوت بود.

آنها یک بازی با سه بازیکن را ارائه کردند که بازیکنان آن دولت، اپراتور تلفن همراه و موسسات مالی بودند. سپس تعادل بازی را یافتند.

بهتر است موسسات مالی و اپراتور موبایل در چین با هم همکاری کنند تا سود زنجیره تامین را با هم تقسیم کنند.در نتیجه دولت وقت کمتری را صرف حل تعارضات خواهد کرد.

 ۲-بازی چیست؟

کلمه بازی که در میان عامه مردم استفاده می شود، در برگیرنده ی مفاهیمی هم چون بازی های ورزش، شطرنج و شرط بندی است و کمتر در حوزه های سیاسی، اقتصادی، روابط کار و . . . استفاده می شود. در بازی های عامیانه فوق حداقل دو نفر (دو طرف) حضور دارند و هر یک از دو طرف برای برد تلاش می کند، اما نتیجه ممکن است برد، باخت با تساوی باشد. آنچه در نظریه ی بازی ها به آن بازی اطلاق می شود عبارت است از: تعاملاتی (روابط متقابل) که در آن بین تصمیم دو طرف (یا بیشتر) وابستگی و ارتباط متقابل وجود داشته باشد؛ به عبارت دیگر می توان گفت: هرگاه مطلوبیت، سود، درآمد، رفاه و هرآنچه که فرد بازیکن به دنبال آن است، نه تنها متاثر از تلاش و تصمیم خود او باشد بلکه تحت تاثیر (مثبت یا منفی) تلاش و تصمیم طرف دیگر نیز باشد، به آن بازی اطلاق می شود.

) ZHU Qing – hua

۲) DO Yi – Jie

۳) Evolutionary Game Model between Government and  Core Enterprises in Greening Supply Chain

)Adam Brandenburger

۲) Barry Nalebuff

۳) The  Right Game: Use Game Theory  to Shape Strategy

) Garth Saloner

۲) Modeling Game Theory and  Strategic Management

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک
  • تحقیق بازی و فعالیتهای بدنی و مهارت های ذهنی و مهارت های اجتماعی و دیدگاهها و نظریه های آن
  • تحقیق آموزش و پرورش پیش از دبستان و نقش بازی در رشد کودک و دیدگاه نظریه پردازان دربارۀ بازی و تأثیر دوره پیش از دبستان بر رشد خلاقیت
  • تحقیق برنامه ریزی استراتژیک و رقابت پذیری و انواع تئوری مزیت رقابتی و تکنیک های تصمیم گیری
  • تحقیق کارکرد های تفکر استراتژیک و مدل های آن و برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی و مدل های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.