تحقیق گیاه مریم گلی و اثرات ضد سرطان مریم گلی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق گیاه مریم گلی و اثرات ضد سرطان مریم گلی دارای ۳۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱– ۱ – مفهوم سرطان    ۴
۱ –۲– آمار سرطان    ۵
۱ – ۳ – سرطان پستان    ۶
۱ – ۴ – گیاهان دارویی و سرطان    ۷
۱ – ۴ – ۱ – گیاه مریم گلی    ۸
۱ – ۴ – ۲ –  مشخصات گیاه شناسی    ۸
۱ – ۴ – ۳ – خواص و کاربرد گیاه مریم گلی    ۱۰
۱ – ۴ – ۴ – ترکیبات شیمیایی    ۱۰
۲–۱–  برخی از تحقیقات صورت گرفته بر مریم گلی    ۱۱
۲ – ۲ – اثرات آپوپتوزی مریم گلی    ۱۲
۲ –۳– اثرات ضد جهش زایی مریم گلی    ۱۳
۲ –۴- اثرات ضد رگ زایی مریم گلی    ۱۳
۲ – ۵ – اثرات ضد سرطان مریم گلی    ۱۴
۲-۶- اثرات عصاره هیدروالکلی مریم گلی بر سرطان پستان    ۱۶
منابع    ۲۱

 منابع

عنصری، خدیجه. رعنا پور، ساناز، (۱۳۹۰). ” سرطان سینه در زنان و نقش فاکتورهای محیطی در ایجاد آن.” تازه های بیوتکنولوژی سلولی – مولکولی. شماره چهارم.۱۳

درویش، محمد، (۱۳۴۶). گیاه شناسی سیستماتیک. دانشگاه تهران.

زرگری، علی، (۱۳۷۱). کیاهان دارویی. دانشگاه تهران

Eidi, M., Eidi, A., Zamanizadeh, H. (2005). “ Effect of Salvia officinalis L. leaves on serum glucose and insulin in healthy and streptozotocin-induced diabetic rats. ” Ethnopharmacol. 100(3):310-13.

Etebary, M., Ahanzadeh, I.,Mohagheghi, M. A., Azizi, E. (2002). “ Immunohistochemical analysis of P53 and its correlation to the other Prognostic factors in breast cancer.” Acta MedicaIranica. (40): 94-88.

Evans, W. C. (1996). “ Trease and evans pharmacognosy.” London: WB Saunders Company Ltd.

Yildiz, F., Gultekin, E. (2004). “ Genistein content of the Mediterranean foods:                  Parsley (Petroselinum crispum), sage (Salviae folium). ” Food Engineering,                      Middle East University, Eskisehir Yolu, Ankara, 06531, Turkey,Session114F-17.

Mousavi, S. M., Montazeri, A., Mohagheghi, M. A., Jarrahi, A. M., Harirchi, I. (2007). “ Breast Cancer in Iran: An Epidemiological Review.” The Breast Journal. Vol. 13(4): 383 – ۹۱٫

Murkies, A. L., Wilcox, G., Davis, S. R. (1998). “ Clinical review 92: Phytoestrogens.” Clin Endocrinol Metab. Vol. 83:297–۳۰۳٫

Nelson, K. G., Takahashi, T., Lee, D. C.(1992). “ Transforming growth factor-a is a potential mediator of estrogen action in themouse uterus”. Endocrinology. Vol. 131, 1657 – ۶۶۴٫

Ososki, A. L., Kennelly, E. J. (2003). “ Phytoestrogens: a review of the present state of research.” Phytother. Res. Vol. 17, 845–۸۶۹٫

Rechinger, K. H. (1967). “ Flora Iranica. Akademishe Druck-u. Verlagsanstalt: Graz Ausria.” No.48, 169-212.

Ries, L. A. G., Harkins, D., Krapcho, M., Mariotto, A., Miller, B. A., Feuer, E. J. SEER. (2005). ” Cancer Statistics Review. ” National Cancer Institute,

Rodrigues, M. R., Kanazawa, L. K., das Neves, T. L, da Silva, C. F., Horst, H., Pizzolatti, M. G et al. (2012). ” Antinociceptive and anti-inflammatory potential of extract and isolated compounds from the leaves of Salvia officinalis L. ” Ethnopharmacology.139(2):519-26.

Xavier, P. R., Lima, C. F., Fernandes-Ferreira, M., Pereira-Wilson, C. (2009). “ Salviafruticosa, Salvia officinalis, and rosmarinic acid induce apoptosis and inhibit proliferation of human colorectal cell lines: The role in MAPK/ERK pathway.”Nutrition and Cancer. Vol. 61(4), 564–۵۷۱٫

Yinrong, L., Yeap, F. (2001). “Antioxidant activities of polyphenols from sage (Salvia officinalis).” Food Chem. Vol. 75(2): 197-202.

۱– ۱ – مفهوم سرطان

سرطان به عنوان یکی از معضلات جوامع بشری با تهدید انسان ها در تمام گروههای سنی سبب خسارات مالی و جانی فراوانی می شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بیماری با تغییر شکل غیرطبیعی سلولها و از دست رفتن تمایز سلولی مشخص می شود و همچنین به عنوان یک بیماری فلج کننده و صعب العلاج در جامعه تلقی  شده و فرد متعاقب تشخیص آن دچار مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی زیادی می شود که ممکن است باعث اختلال در روند کیفیت زندگی وی گردد (Bamshad & Safikhani., 2006).کورنر معتقد است که واژه سرطان به گروهی از بیماری ها اختصاص داده شده است که خصوصیات نسبتا مشترک دارند و این بیماری می تواند بافت ها و اندام های مختلف بدن انسان را درگیر کند (Corner & Balileyc., 2001).

سه نوع عامل به تنهایی و یا به طور مشترک خطر ایجاد سرطان را در یک فرد افزایش می دهند که این سه عامل عبارتند از: نحوه زندگی٬ محیط و وراثت. تخمین زده می شود که نحوه زندگی و عوامل محیطی تقریبا در ۹۰ درصد موارد در ایجاد سرطان دخالت دارند. این عوامل رفتارهایی هستند که هر فردی بر روی آن ها تا حدودی کنترل دارد مثل مصرف دخانیات٬ رژیم غذایی٬ استفاده از الکل، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و بهداشت عمومی و فردی. بدین ترتیب به نظر می رسد که سرطان ها قابل پیشگیری هستند .(Etebary et al., 2002)

در خصوص پیشگیری از سرطان ها لازم است عموم جامعه ازعلایم هشدار دهنده آنها اطلاع داشته باشند. این علائم شامل تغییر در دفع ادرار و مدفوع٬ زخمی که به راحتی خوب نشود و خونریزی غیر طبیعی٬ اشکال در بلع و هضم٬ تغییر در خال ها و زگیل ها٬ سرفه های خشک و صدا دار و کاهش سریع وزن بدن استet al., 2004)  (Waller. تشخیص به موقع سرطان می تواند مرگ و میر را کاهش دهد و در این راستا باید به نقش و اهمیت آگاهی از هفت علامت هشدار دهنده سرطان توجه کرد .(Black & Hawakes., 2009)

بار جهانی سرطان به علت پیری، رشد جمعیت، همچنین رفتارهای پرخطر بخصوص سیگار کشیدن و عوامل محیطی مختلف در حال افزایش است (Jemal et al., 2011, Ieaa., 2011). امروزه سرطان دومین عامل مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می آید (www.who.int/mediacentre/news/releases/2005). در کشور هایی که از شیوه غربی پیروی می کنند٬ در حدود نیمی از مرگ ها به دلیل بیماری های قلبی و عروقی و در حدود یک چهارم مرگ ها به دلیل سرطان رخ می دهد. در نتیجه سرطان به عنوان یک مشکل مهم سلامت عمومی به شمار آمده و دولت ها را تحت تاثیر قرار می دهد (Boyle & Langman., 2000). در ایران نیز سرطان پس از بیماری های قلبی و عروقی٬ حوادث و سوانح سومین علت مرگ و میر به شمار می آید  .(Alizadeh et al., 2000)

۱ –۲– آمار سرطان

پیش بینی ها از روند رو به رشد تعداد مبتلایان به سرطان در جهان حکایت می کند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی  (WHO)انتظار می رود که آمار ابتلا از ۱۰ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ به ۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. شیوع بالای سرطان در ایران و کاهش سن ابتلا به این بیماری سخت و پر هزینه باعث شده که بر خی از متخصصین سرطان شناسی از اصطلاح سونامی سرطان برای نشان دادن شدت خسارت های مالی و جانی این بیماری در کشور استفاده کنند. طبق بر آورد سازمان بهداشت جهانی  (WHO)سالانه حدود ۷۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند. بر اساس آمار این سازمان در سال ۱۳۸۶ شمار مبتلایان به سرطان در کشور ۷۰ هزار نفر بوده است.

۱ – ۳ – سرطان پستان

سرطان پستان یکی از شایعترین انواع سرطان ها می باشد و علیرغم پیشرفت هایی که در تشخیص زود هنگام و درمان این بیماری صورت گرفته است٬ همچنان یکی از علل مهم مرگ و میر در بین زنان است (Mirmalek & Elhamkani., 2009). سرطان سینه بیماری است که در آن سلول های بدخیم از بافت سینه منشا گرفته و به طور نا منظم و فزایندهای تکثیر می یابند و بدون اینکه موجب عکس العمل تدافعی و تجمعی در سیستم ایمنی بدن شوند٬ از آن عبور می کنند. سرطان سینه اکثر اوقات به صورت یک توده بدون درد و سفتی در قسمت فوقانی و خارجی سینه شروع می شود و به طور کلی می تواند در هر جایی از سینه از جمله نوک آن ایجاد گردد. سرطان سینه ممکن است به غدد لنفاوی ناحیه گودی زیر بغل سرایت کرده و بعد از آن در سر تا سر بدن گسترش پیدا کند (عنصری و رعنا پور، ۱۳۹۰).

سرطان پستان ۱۶ درصد کل سرطان زنان را تشکیل می دهد و شایعترین سرطان زنان در جهان می باشد accessed oct. 2010)/.(www.who.int طبق آمار جهانی از هر ۱۰۰ هزار نفر٬ ۸۰ نفر به این بیماری مبتلا هستند. این بیماری دومین علت مرگ ناشی از سرطان زنان بعد از سرطان ریه به شمار رفته (Ries et al., 2005) و سالیانه موجب مرگ ۵۱۹ هزار نفر در جهان می شود که بیش از ۷۰ درصد موارد در کشورهای دارای وضعیت اقتصادی پایین و متوسط رخ می دهد  .(World Health Organization accessedOct.2010)

میزان بقا سرطان پستان در بین کشورهای جهان بسیار متفاوت است به طوری که در آمریکای شمالی٬ سوئد و ژاپن ۸۰ درصد٬ در کشور های با درآمد متوسط ۶۰ درصد و در کشورهای دارای درآمد پایین کمتر از ۴۰ درصد متغییر است Coleman et al., 2008)) که ناشی از عدم وجود برنامه های تشخیص زودرس و کمبود تسهیلات تشخیصی و درمانی کافی در کشورهای با درآمد پایین می باشد.

ایران یکی از کشورهایی است که میزان بروز سرطان پستان کمتری نسبت به بقیه کشورها دارد اما افزایش میزان بروز آن در سال های اخیر این بیماری را به عنوان رایج ترین بدخیمی در میان زنان ایرانی نشان داده است(Mousavi et al., 2007) . بر اساس آخرین گزارش نظام ثبت سرطان کشور در سال٬۱۳۸۷ سرطان پستان با فراوانی نسبی ۸/۲۴ درصد از سرطان زنان٬ شایعترین سرطان این جنس را تشکیل می دهد. سن ابتلا به سرطان پستان در ایران ۱۰ سال زودتر از کشورهای پیشرفته بوده به نحوی که شایعترین سن ابتلا در ایران ۵۴-۴۵ سال است (Sadjadi et al., 2009).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سرطان و پپتید درمانی در درمان سرطان و دارو های مهار کننده Trk B
  • تحقیق سرطان مری و تعیین مرحله بیماری و تغییرات مولکولی در سرطان مری و درمان ها وپروتئین EpCAM در درمان سرطان
  • تحقیق سرطان معده و نشانه ها و علائم آن و تعیین مرحله و سیر بالینی بیماری و ارتباط سرطان معده و میکرو RNA
  • تحقیق سرطان معده و رابطه چند شکلی های ژنتیکی با بیماری
  • تحقیق نانولوله های کربنی و کاربرد آن در تشخیص سرطان و تشخیص مولکول هاو نظریه ی اوربیتال مولکولی و روش های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.