تحقیق تحقیقات انجام شده سطح سرویس معابر باحفظ محیط ‌زیست

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تحقیقات انجام شده سطح سرویس معابر باحفظ محیط ‌زیست  دارای ۱۶ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۱سطح سرویس    ۵
۲ نقش‌های محوری معابر شهری    ۶
۳ توسعه‌ی پایدار    ۷
۳ محیط‌زیست    ۷
۴  فضای سبز شهری    ۷
۵ آلودگی محیط‌زیست    ۸
۵-۱- آلودگی آب    ۸
۵-۲ آلودگی خاک    ۹
۵-۳ آلودگی هوا    ۹
۵-۳- ۱ کاهش آلودگی محیط‌زیست    ۱۰
۵-۳-۲ روش‌های کاهش آلودگی هوا    ۱۰
۶- پیشینه‌‌ و تاریخچه‌ی    ۱۱
منابع    ۱۴

منابع

ییلاقیان. آزاده و دیگران، ۱۳۹۲ ،” نقش مبلمان در رضایتمندی شهروندان و جذب گردشگر، نمونه موردی: منطقه ۲ کرمانشاه “، اولین همایش کنفرانس معماری و فضاهای شهری پایدار، گروه پژوهش‌های کاربردی پژمان، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، اول آذر۱۳۹۲٫

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ۱۳۹۱ ،” درسنامه کمیسیون تحول اداری”؛ معاونت توسعه منابع وپشتیبانی، شماره ۷، خرداد ۱۳۹۱٫

فرتوک‌زاده. ح، ۱۳۷۱ ،” نگاهی بر پویایی سیستم “، فصلنامه دانش مدیریت دانشگاه تهران، دوره۱۷، مقاله۴، تابستان۱۳۷۱٫

بهبهانی. ج و دیگران، ۱۳۷۳ ،” مهندسی ترافیک “، سازمان حمل ونقل و ترافیک تهران، چاپ اول۱۳۷۳٫

بهزادی. غ، بهزاد. ر، ۱۳۹۰ ،” بررسی تاثیر رعایت رده عملکردی بر سطح سرویس و زمان سفر در معابر درون شهری به کمک شبیه‌سازی جریان ترافیک” ، ششمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، سمنان.

شریفی. ا، مهاجری. ا، ۱۳۹۲ ،” شناسایی و اولویت بندی مسائل استراتژیک شهرداری تهران به منظور دستیابی به چشم انداز آینده بر اساس مدل برایسون “، فصلنامه‌ی علمی- تخصصی مطالعات آینده پژوهی، سال دوم، شماره هشتم، زمستان ۱۳۹۲٫

فیروزی. م، ۱۳۸۴ ،” حق بر محیط زیست “، انتشارات جهاد دانشگاهی، فصل۱۵٫

آجیلیان ممتاز. ش و دیگران، ۱۳۹۲ ،” بررسی اهمیت فضاهای سبز شهری در جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار “، هشتمین کنگره صنعتی و تکنولوژیکی معماری و شهرسازی و توسعه پایدار، موسسه آموزشی عالی خاوران مشهد، مشهد، زمستان۱۳۹۲٫

فیروزی. م، ۱۳۸۴ ،” حق بر محیط زیست “، انتشارات جهاد دانشگاهی، فصل۱۸٫

Monty C.Dozie,2005, ”What is water pollution?”, Assistant professor and extension water resourse specialist, Texas coorperate extension, The texas ASM University system.

M. Murphy,2005,”Something in the Air”,Science, 2005.march.25 ,pp1888-1890

F, Theng.B.K.G, Lagaly.G,”Hand Book of clay science”,2006,Vol:1 , Chapter   ۱۱٫۱٫p525.

مرکز پژوهش‌ها، قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی،”قانون نحوه‌جلوگیری از آلودگی هوا”، مصوب ۳/۲/۱۳۷۴مجلس شورای اسلامی و ۱۳/۲/۱۳۷۴ شورای ‌نگهبان

مقدمه

مشکلات و معضلات ترافیک شهری با رشد و توسعه‌ی شهرها بزرگتر و پیچیده‌تر شدند و آرزوی دیرینه‌ی انسان‌ برای رسیدن به رفاه مطلوب شهرنشینی مانند سرابی در افق چشم‌انداز زندگی آدمی و در میان آلودگی‌های زیست‌محیطی در حال نابودی است، اما تلاش برای رسیدن به شهری آرمانی همچنان ادامه دارد و اندیشه‌هایی در آسمان غبارآلود شهرها به دنبال راه نجاتی هستند و بزرگترین دلیل این ادعا نیز تدوین استاندارهایی محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی توسط اندیشمندان و صاحب‌نظران رشته‌های مرتبط با شهرسازی و حمل‌و‌نقل و مدیریت ترافیک شهری در این زمینه می‌باشد و در تعاریف سطح سرویس و استانداردهای سرانه‌ی فضای سبز به این موارد اشاره شده است.

 ۱سطح سرویس[۱]

در طراحی حمل‌و‌نقل و در علم مهندسی ترافیک، سطوح سرویس به شش سطح، ازبسیار عالی[۲]( با درجه‌ی آزادی بالا ) تا بدتر از همه[۳]( بدون درجه‌ی آزادی و بسیار محدود ) برای ارزیابی مشکلات و شناسایی و ارائه راه‌حلهای بالقوه ترافیکی طبقه‌بندی می‌گردند و متاثر از تصمیمات طراحان حمل‌و‌نقل شهری هستند[۴].

سیستم‌های ارزیابی در سطح سرویس معابر می‌توانند در بازشناسایی مشکلات، ارزیابی شاخص‌های انتخابی ایجاد شده و کارآیی آن‌ها در رسیدن به اهداف، ارزیابی راه‌حلهای بالقوه اجرا شده، مقایسه‌ی مکانی، و شناسایی و پیگیری آلودگی‌ها کاربرد داشته باشند.

طراحی و برنامه‌ریزی متداول و رایج در این سیستم، مبتنی بر سرعت و تعلل و توقف‌های ایجاد شده در حرکت خودروها و سنجش میزان کارآیی سیستم حمل‌و‌نقل و همچنین برای اصلاح یا ارتقاء سطح خدمات مرتبط با حمل‌و‌نقل شهری و با توجه به گسترش بزرگراه‌ها بوده و این سیستم برای سایر مدل‌ها یا مشکلات جامعیت ندارد.

سطح سرویس در معابر مختلف دارای مقادیر مختلفی می‌باشد و یک معیار کیفی از احساس کاربران، اعم از رانندگان، راکبان و عابران نسبت به راحتی، آسایش، ایمنی و کیفیت عبور و مرور در معابر گوناگون تعریف شده است. و سرعت حرکت، زمان سفر، آزادی حرکات، عدم تداخل با دیگر کابران، راحتی و آسایش و ایمنی کاربران، ملاک ارزیابی کیفیت معبر قرار می‌گیرد و شاخص‌های عملکردی از قبیل سرعت، حجم و چگالی در هر سطح سرویس قابل محاسبه بوده و لذا سطوح سرویس از شرایط حرکت آزاد تا تقاضای بیش از حد معبر الگوبندی شده و برای اینکه شبکه‌های ارتباطی بتوانند نقش‌های موثر و متعدد خود؛ سه نقش محوری: اجتماعی، جابجایی، دسترسی؛ را به درستی ایفا کنند، ملزم به رعایت سلسله مراتب خاص در طراحی تعریف شده هستند.

۲ نقش‌های محوری معابر شهری

معابر یا شبکه‌های ارتباطی که بستر ارتباطی بین انسان، فضا و فعالیت تعریف می شوند دارای شش نقش محوری در شهرها هستند[۵].

 جابجایی: هر چه سرعت و میزان ترافیک موتوری در خیابان‌ها روان‌تر باشد، نقش جابجایی معبر بیشتر خواهد بود.

دسترسی: هر چه تعداد دسترسی‌ها و امکانات پارکینگ حاشیه‌ای و تعداد تقاطع‌ها و ورودی و خروجی ها در خیابان‌ها بیشتر باشند، نقش دسترسی معبر بیشتر خواهد بود.

اجتماعی: هر چه میزان جداکنندگی خیابان بیشتر باشد و عابرین پیاده‌ و دوچرخه‌سواران آسان‌تر از عرض خیابان عبور کنند، نقش اجتماعی معبر بیشتر خواهد بود.

معماری شهری: هر چه جذابیت بناهای اطراف خیابان‌ها و جهت‌دهی به این فضاها و شهر بیشتر باشد ، نقش معماری معبر بیشتر خواهد.

تاثیر آب و هوایی: هر چه در طراحی فضاهای خیابان‌ها و نحوه‌ی استقرار بناهای اطراف آن تناسب با اکوسیستم آب و هوایی منطقه‌ی شهری رعایت شده باشد، نقش خیابان‌ها و معابر به عنوان کانالهای تهویه در سرعت بخشیدن به جریان هوای تازه و ایجاد محیطی شاداب و با طراوت و با بهره‌گیری از ایجاد فضاهای زیست‌محیطی گیاهی و درختی بیشتر خواهد بود.

اقتصادی: هر چه تاثیر خیابان در جهت‌دهی توسعه‌ی شهری بیشتر باشد، نقش آن معبر در ایجاد ارزش افزوده برای زمین‌ها و بناها و توزیع ثروت بیشتر خواهد بود.

نقش جابجایی و اجتماعی در تعاریف و پیاده‌سازی معابر شهری به شدت با همدیگر در تعارض هستند.

در آئین نامه طراحی راه‌های شهری، معابر شهری به سه دسته‌ی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود:

شریانی درجه۱: برتری با وسایل نقلیه‌ی موتوری بوده و کنترل دسترسی اساسی‌ترین مشخصه‌ی هندسی آن است و فاقد نقش اجتماعی هستند.( عبور عابرین و دوچرخه ها فقط از طریق معابر غیر هم‌سطح میسر می باشد ) و دارای ۲ گروه: آزاد راه، بزرگ راه است.

شریانی درجه۲: برتری با جابجایی وسایل نقلیه‌ی موتوری بوده و حرکت عابرین پیاده از عرض خیابان کنترل می‌گردد و دارای ۲ گروه: خیابان‌های شریانی درجه ۲ اصلی، خیابان‌های شریانی درجه ۲ فرعی( جمع کننده و پخش کننده ) است.

معابر محلی : به نیازهای دوچرخه‌سواران و عابرین پیاده و دسترسی وسایل نقلیه‌ی موتوری اولویت داده می شود و دارای ۲ گروه: خیابان‌های محلی اصلی و خیابان‌های محلی فرعی است.

۳ توسعه‌ی پایدار[۴]

توسعه‌ی پایدار به توسعه‌ای اطلاق می‌شود که نیازهای زمان حال را بدون آنکه توانایی‌های نسل‌های آینده را در تامین نیازمندی‌هایشان به مخاطره اندازد فراهم می‌کند[۶].

 [۱] Level Of Service

[۲] A

[۳] F

[۴]Sustain

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اثر تجارت بر محیط زیست و پروتکل کیوتو و محتوای انتشار co2 حاصل از روابط تجاری
  • تحقیق تعریف تغییرات اقلیمی و دلایل اصلی آن و اثرات آن بر محیط زیست انسان و نظام حقوقی بین الملل بشر در مقابله با تغییرات اقلیمی
  • تحقیق آلودگی محیط‌ زیست و روش کاهش آلودگی و نقش درختان جنگلی برای تامین اکسیژن
  • تحقیق راکتورهای هسته ای و مسیرهای انتشار پسماندهای رادیواکتیو و رفتار عناصر رادیواکتیو در محیط زیست
  • پیشینه تحقیق نقش رسانه تلویزیونی در حفاظت از محیط زیست
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.