تحقیق عوامل اجتماعی و خانوادگی موثر در ایجاد بزهکاری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق عوامل اجتماعی و خانوادگی موثر در ایجاد بزهکاری دارای ۷۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول:تعاریف و تاریخچه    ۵
مبحث اول: بزهکاری کودک و نوجوان    ۵
بند اول: تعریف بزهکاری    ۶
بند دوم: تعریف کودک    ۷
بند سوم: تعریف نوجوان    ۷
مبحث دوم:طـلاق    ۸
بند اول: تعریف طلاق    ۹
بند دوم: تاریخچه طلاق    ۹
بند سوم: طلاق در اسلام ، قرآن و احادیث    ۱۰
مبحث سوم: اعتیاد    ۱۴
بند اول: تعریف اعتیاد    ۱۵
بند دوم: انواع اعتیاد    ۱۶
بند سوم: تاریخچه اعتیاد    ۱۷
فصل دوم:عوامل ایجاد بزهکاری    ۲۴
مبحث اول: عوامل اجتماعی موثر در افزایش بزهکاری کودکان و نوجوانان    ۲۴
گفتار اول: فقـر    ۲۴
بند اول: نظرات دانشمندان در مورد فقر و بزهکاری    ۲۵
بند دوم : فقر اقتصادی عامل بزهکاری است یا خیر؟    ۲۶
بند سوم : آیا همه افرادی که دچار فقر هستند مرتکب جرم میشوند؟    ۲۸
گفتار دوم:مشکلات آموزشی    ۲۹
بند اول: عملکرد و شکست تحصیلی و بزهکاری    ۳۰
بند دوم: مدرسه گریزی و بزهکاری    ۳۴
بند سوم: نقش مدرسه در برنامه های پیشگیری از بزهکاری    ۳۵
گفتار سوم: مهاجرت    ۳۸
بند اول: پیامدهای مهاجرت    ۳۹
بند دوم: چگونه مهاجرت باعث افزایش جرایم میگردد؟    ۴۰
گفتار چهارم:رسانههای گروهی    ۴۱
مبحث دوم: عوامل خانوادگی موثر در بزهکاری    ۴۴
گفتار اول: اختلافات خانوادگی    ۴۴
بند اول: مشاجرات لفظی والدین    ۴۵
بند دوم: نزاع    ۴۷
گفتار دوم:مجرم بودن والدین    ۴۹
گفتار سوم: عدم ایفای نقش والدین    ۵۲
بند اول : عدم حضور پدر و مادر در خانواده    ۵۳
بند دوم: فوت والدین    ۵۶
بند سوم : کمبود محبت و محبت افراطی    ۵۹
منابع و مآخذ    ۶۴

منابع

۱- قرآن کریم

  ۲- نجفی توانا،علی،(۱۳۸۲)،نابهنجاری وبزهکاری اطفال ونوجوانان ازمنظرجرم شناسی،تهران،انتشارات راه تربیت.

۳ـ محمدی اصل،(۱۳۸۵)، عباس، بزهکاری نوجوانان و نظریه­های انحراف اجتماعی،چاپ اول، تهران،انتشارات علم.

۴ـ آقاجانی، حسین،(۱۳۷۹)، جامعه شناسی، همسر گزینی، ازدواج و طلاق ،چاپ اول،تهران، انتشارات فردا.

۵ـ فرجاد،محمدحسین،(۱۳۸۳)، آسیب شناسی کج روی اجتماعی،چاپ اول،تهران،مرکزمطبوعات وانتشارات قوه قضاییه.

۶ـ تمیمی،امری،عبدالواحد بن محمد،(۱۳۸۱)،عزرالحکم ودرالکلم،ترجمه مصطفی درایتی،چاپ اول،مشهد،انتشارات ضریح آفتاب.

۷- دانش،تاج زمان،(۱۳۸۱)،مجرم کیست،جرم شناسی چیست،چاپ نهم،تهران،انتشارات کیهان.

۸ـ گواهی، زهرا،(۱۳۷۳)،بررسی حقوق زنان درمساله طلاق،چاپ اول،تهران،مرکز چاپ ونشرسازمان تبلیغات اسلامی.

۹ـ حرعاملی،محمدبن حسن،(۱۳۸۹)، وسائل الشیعه،جلد۷،قم،انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه ،دفترانتشارات اسلامی.

۱۰ـ بهشتی،احمد،(۱۳۷۷)، خانواده درقرآن،چاپ اول،قم،مرکزانتشارات دفترتبلیغات اسلامی.

۱۱ـ زارعی،کاظم،(۱۳۸۲)، اعتیادمساله روز،چاپ اول،تهران،انتشارات مکنون.

۱۲ـ زراعت،عباس،(۱۳۸۶)،حقوق کیفری موادمخدر،چاپ اول،تهران،انتشارات ققنوس.

۱۳ـ ستوده،هدایت الله،(۱۳۸۹)،آسیب شناسی اجتماعی،چاپ نوزدهم،تهران،انتشارات آوای نور.

۱۴ـ شامبیاتی،هوشنگ،(۱۳۷۰)، بزهکاری اطفال ونوجوانان،چاپ اول،تهران،انتشارات پاژنگ.

۱۵ـ شامبیاتی،هوشنگ(۱۳۸۹)،بزهکاری اطفال ونوجوانان،چاپ یازدهم،تهران،انتشارات مجد.

۱۶ـ شرام،ویلبر،لایل،جک وپاکر،ادوین بی،(۱۳۷۷)،تلویزیون درزندگی کودکان ما،ترجمه محمود حقیقت کاشانی،چاپ اول،تهران،مرکزتحقیقات صدا وسیما.

 فصل اول:تعاریف و تاریخچه

 مبحث اول: بزهکاری کودک و نوجوان

موضوع بزهکاری کودکان و نوجوانان ،یک حوزه مطالعاتی مهم و گسترده است که کمتر به آن پرداخته شده است .اگرچه شمار اندکی از دانشگاهیان، متخصصین تعلیم و تربیت ، روان­شناسان و حقوقدانان ، توجه خود را به سئوالات اساسی در مورد ماهیت جرایم کودکان و نوجوانان معطوف نموده­اند، اما بخش­ اصلی سیاست­گذاران جامعه نسبت به این امر مهم بی­توجه بوده و یا اساساً قادر به درک یکی از مهمترین قشر جامعه یعنی کودکان و نوجوانان نبوده و نیستند .همواره بزهکاری در بین کودکان و نوجوانان وجود داشته ، ولی از اوخر قرن ۱۹، تخلف و قانون شکنی این گروه سنی در کشورهای بزگ صنعتی، جلب توجه نموده است. مفهوم بزهکاری در اوایل قرن ۲۰ شکل گرفت، تا قبل از آن ، با متخلفین جوان و مجرمین بزرگسال، رفتاری تقریباً یکسانی می­شد. جایگاه ویژه برای «کودکی»، در طول قرن­ها و به آهستگی تکوین یافت. زندگی خانوادگی اولیه شامل رسومی چون اقتدار بی­چون و چرای پدر و انضباط شدید و جدی بود. از کودکان انتظار می­رفت که در سن کم، نقش­های بزرگسالانه را به عهده گیرند. باظهور هر نشانه­ای از عدم اطاعت یا بدرفتاری ، کودکان به شدت مجازات می­شدند. در چنین وضعیتی طبیعی بود که با قانون کلی آنان با شدن بیشتر برخورد شود. با گذشت زمان و تحول فکر و اندیشه و تغییر در ساختار خانوادگی ، همچینن تغییرات نظری در عرصه­های جرم و بزهکاری ، گام­هایی در جهت کاهش مسئولیت کودکان در قوانین جزایی برداشته شد و با ایجاد دسته بندی مجزا برای بزهکاری ، از بزهکاری در برابر تأثیرمنفی مجرمان بزرگسال حمایت گردید. مطالعه بزهکاری کودکان و نوجوانان، هنگامی اهمیت می­یابد که به ماهیت پویای نوجوانی و فشار موجود در جامعه بر نوجوانان توجه کنیم. مواد مخدر، تضاداقتصادی و اجتماعی، فقر، جنگ ، بیکاری و … همگی از جمعیت نوجوان قربانی می­گیرند.کودکان و نوجوانان به دلایل خانوادگی ، تربیتی، فرهنگی حتی سیاسی ممکن است به رفتارهای بزهکارانه ، سوق داده شوند. [۱] آنچه مسلم است بزهکاری کودکان و نوجوانان در سطح جامعه پراکنده است و مختص گروه و طبقه خاصی نیست و به علاوه برخلاف بزرگسالان، بزهکاری از پلیدی فکر آنان نشأت نمی­گیرد بلکه عوامل خانوادگی  و تربیتی ، معظلات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و در بسیاری از موارد هم بی­تجربگی و جوانی ، سادگی و یا شیطنت­های کودکی و جوانی که اقتضای سن آنان است، علت قانون شکنی آنان است. هرگاه خانواده و جامعه نسبت به کودکان و نوجوانان ، بی­توجه و سهل­انگار باشند و کودکی به بزهکاری روی آورده و به زندگی ناسالم عادت کند ، در بزرگسالی احتمال بازگشت به اجتماع و اصلاح وی تقریباً غیر ممکن است به همین جهت است که تمام تلاش حقوقدانان، جرم شناسان و جامعه شناسان، یافتن نظام قضایی و تربیتی ویژه­ای برای بزهکاری خردسال و نوجوان است و این تلاش ها ارائه­ی راه حل­ها و الگوهای خاصی برای تربیت و جایگزینی مجازات است که منجر به تصویب مقررات خاصی در قوانین کشورها و قوانین بین المللی شده است. بزهکاری نوجوانان به دلیل اهمیت ویژه­ای که دارد، تحت نظارت مجریان قانون، دادگاه اطفال و دستگاههای اصلاح و تربیت که در مجموع «نظام دادرسی نوجوانان» را تشکیل می­دهند، قرار می­گیرد. آن­ها ممکن است توسط پلیس بازداشت شوند، پرونده­هایشان در دادگاه اطفال یا دادگاه خانواده مورد رسیدگی قرار گیرد و به محلی که برای اصلاح کودکان دچار مشکل، تأسیس شده است، فرستاده شوند.

بند اول: تعریف بزهکاری

بزه، عبارت است از: اقدام به عملی است که بر خلاف موازین، مقررات، قوانین  و معیارهای ارزشی
و فرهنگی جامعه باشد و لذا اقدام به عملی که بر خلاف موازین، مقررات و معیارهای ارزشی فرهنگ هر جامعه باشد، در آن جامعه بزهکاری یا جرم تلقی می­شود و کسانی که مرتکب چنین عمل خلافی شوند، مجرم یا بزهکار نامیده می­شوند [۲] با این وجود در کتب جرم­شناسی، بزهکار به کسی گفته می­شود که متهم به ارتکاب رفتار ضد اجتماعی و یا قانون شکنی است، ولی به علت آنکه به سن قانونی  (معمولاً ۱۸ سالگی) نرسیده است، مانند یک مجرم بزرگسال مجازات نمی­شود. ممکن است بزهکاری یک نوجوان، مقدمه­ای برای یک جنایت باشد اما قلمرو بزه و جرم متفاوت است زیرا برخی بزه­ها، جرم تلقی نمی­شوند. گاهی فرد بزهکار به طور کلی فردی سرکش و ضد اجتماع است و مرتکب اعمالی می­گردد که اگر بزرگسال مرتکب شود، مجرم شناخته نمی­شود مثل فرار از خانه، تخریب اموال و … هرچند بزرگسالان می­توانند همچون نوجوانان بزهکاری کنند، اما بزهکاری نوجوانان نسبت به جرائم بزرگسالان در تمام دنیا تقریباً محدود می­باشد.[۳]

بند دوم: تعریف کودک

در کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد ، کودک به هرانسانی که زیر ۱۸ سال تمام باشد گفته
می­شود، مگر اینکه مطابق قانون حاکم بر آن شخص، سن کمتری برای رشد او مقرر شده باشد.[۴]

در حقوق ایران، دوره کودکی، به دو دوره تقسیم می­شود:

ـ دوره عدم تمیز

ـ دوره تمیز

در حقوق ایران، تعریف قانونی از دوره تمیز نشده است. کودکی که در دوره تمیز باشد، کودک ممیز گفته می­شود و آن عبارتند از کودکی است که گرچه سن و سال کمی دارد، ولی شعورش به امور روزمره می­کشد
و سرش در خرید و فروش­های عادی کلاه نمی­رود و هنجارهای روزمره مردم را تا حد متعارف می­داند. کودک غیر ممیز نیز کسی است که پا به دوره تمیز نگذاشته باشد پس دوره عدم تمیز، به دوره­ زندگانی کودک، پیش از دوره تمیز گفته می­شود. در برخی از کشورها، برای دوره تمیز، سنی معین شده و اگر کودک به آن سن رسیده باشد، ممیز محسوب می­گردد. در اصطلاح حقوقی منظور از کودک، کسی است که به حد بلوغ شرعی نرسیده باشد و در صورت ارتکاب جرم مبرا از مسئولیت کیفری هستند.[۵]

بند سوم: تعریف نوجوان

نوجوانی به دوره­ای اطلاق می­شود که بین دوره کودکی و جوانی قرارگیرد. حد و مرز و حقوق آن مشخص نیست و بستگی به افراد و جوامعی است که در آن قرار دارد و معمولاً نوجوانی همراه با بلوغ جنسی می­باشد و این نیز در همه جوامع یکسان نیست.  دوران نوجوانی برای بسیاری از جوانان زمان آزمودن و عدم اطمینان است. آنها ممکن است نسبت به بحران­های عاطفی، بسیار حساس و آسیب­پذیر شوند و اضطراب، تحقیر و تغییر حالات را تجربه کنند. روانشناسان به این نتیجه رسیده­اند که اواخر دوران نوجوانی زمانی است که احساس بی­نیازی به والدین بر آن حاکم است.در جوامع و فرهنگ­های مختلف تعریف از نوجوان متفاوت است. معمولاً سن ۱۸-۱۵ سال را نوجوان می­نامند.[۶]

مبحث دوم:طـلاق

طلاق، به عنوان یک مسأله اجتماعی، یکی از مهمترین پدیده­های حیات انسانی است. می­توان گفت که کمتر پدیده اجتماعی به پیچیدگی طلاق باشد. طلاق در ابعاد گوناگون ،تأثیر فزاینده­ای برزندگی انسان­ها می­گذارد. طلاق در طبقات اجتماعی ،پدیده­ای است مؤثر که برتمامی جوانب جمعیت در یک جامعه تأثیر می­گذارد. درسال­های اخیر، شاهد افزایش میزان طلاق در تهران و شهرهای  مختلف بوده­ایم . عوامل متعددی در گسترش طلاق نقش داشته­اند . این عوامل مربوط به تغییرات اجتماعی می­باشند. طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی ، برساختار خانواده اثر گذاشته و پیام­های متعددی از آن در جامعه بر جای می­گذارد و کارکردهای مناسب را به کارکردهای نامناسب تبدیل نموده و مسائل بی شماری را بوجود می­آورد. علاوه بر کاهش ازدواج ،مسائل متعددی را برای جامعه بوجود آورده است. زیرا طلاق در طبقات اجتماعی به یک مسأله جدی تبدیل شده وبا گسترش خود ،مشکلاتی را به جامعه تحمیل نموده است.

بارزترین نتیجه منفی طلاق در طبقات اجتماعی، اثر آن بر فرزندان خانواده­های ناسازگار به شمار می­رود.مشکلات متعدد شخصیتی، افت تحصیلی، تنهایی، از خود بیگانگی،بزهکاری،اعتیاد وصدها آسیب اجتماعی دیگر در کنار سایر عوامل به طلاق مربوط است . گسترش طلاق و افزایش آن موجب شده تا جامعه دچار مشکل شود، بالا بودن دادخواست­ها و طلاق­های واقع شده، گویای این مسأله است. در نتیجه از آنجا که فرزندان، یکی از آسیب­پذیرترین اعضای خانواده در وضعیت نابسامان و آشفته هستند،به همین منظور ، خانواده می­تواند عاملی تعیین کننده برای متمایل شدن آنها به سمت رفتارهای بزهکارانه باشد. طلاق ، شاید برای والدین ، راه گریز یا موفقیت محسوب شود، ولی برای کودکان ، همراه با فاجعه است.[۷] بنا بر تحقیقات محققان در سراسر جهان، در میان مؤلفه­های مرتبط با خانواده که در بزهکاری کودکان مؤثر است، طلاق، از نظراثرگذاری در رده اول قرار دارد.اگر طلاق، تنها راه حل موجود باشد ، وظیفه داریم اثرات مخرب آن را به حداقل برسانیم. کودکان ، قربانیان بلافسق طلاق والدین خویشند. اگرنتوانیم فضای مطلوب و شادی بخش خانوادگی را برایشان فراهم کنیم ، دست کم باید بیاموزیم که چگونه آنان را ازصدمات ناشی از طلاق تا حدامکان درامان داریم. لذا تضمین حقوق کودک و نوجوان ، باید ازهمان آغاز زندگی شروع و گزینش­هایی که طی این دوره حساس، بادر نظر گرفتن مصالح آنان انجام می­گیرد و تدابیری که در این جهت اتخاذ می­شود، نه تنها بر چگونگی رشد کودک، بلکه بر سرشت یک کشور تأثیر می­گذارد. [۸]

بند اول: تعریف طلاق

واژه طلاق  درلغت، به معنی رهایی، ترک کردن و آزاد کردن است. در لغت عرب، واژه  تطلیق بیشتر برای گسستن پیوند زناشویی به کار می­رود. طلاق در اصطلاح، این چنین تعریف شده است« و شرعاً ازاله قیدالنکاح بصیغه طالق و شبهها» ترجمه طلاق عبارت­اند از: زایل کردن قید ازدواج با لفظ مخصوص. طلاق، انحلال عقد نکاح دائم است. با توجه به این نکته لازم است که طلاق«ایقاع» می­باشد و آن عبارت است از لفظی که بر انشاء مخصوص از سوی طرف واحد دلالت دارد. به عبارت دیگر، عقد نیازمند ایجاب و قبول است و ایقاع نیازی به قبول ندارد. [۹]در اصطلاح حقوقی طلاق عبارت است از جدا شدن زن از مرد، به سبب انحلال نکاح دایم، با شرایط و تشریفاتی خاص از جانب مرد یا نماینده قانونی او، که با حکم دادگاه انجام
می­شود. در اصطلاح حقوقی، طلاق این­گونه تفسیر شده است. «طلاق،  ایقاعی است که به موجب آن، مرد به اذن یا حکم دادگاه، زنی را که به طور دائم در قید زناشویی اوست، رها می­سازد.»[۱۰]

بند دوم: تاریخچه طلاق

تاریخچه طلاق به تاریخچه ازدواج برمی­گردد به همان علت بشر بنا به خواست طبیعی خود پیوند ازدواج می بندد تا در کانون گرم خانواده و در کنار همسر خود به سکون و آرامش برسد به همان گونه هم ممکن است بنا به دلایلی از ادامه این زندگی خودداری کرده و طلاق را بپذیرد .

ولنر می گوید: طلاق و ازدواج در یک زمان در عالم پدید آمد .[۱۱]

قدر مسلم این است که طلاق در بسیاری از ادیان الهی و غیر الهی پیش از اسلام هم وجود داشته است بنابراین به تاریخچه طلاق در روزگاران گذشته اشاره ای خواهیم داشت.[۱۲]

۱ـ طلاق در یونان باستان

در اعصار گذشته زن آلت دست شیطان به حساب می آمد ، بنابراین به اندازه یک کالا ارزش داشت و خرید و فروش ومعامله می شد و هر چیزی به جز خانه داری و تربیت کودکان بر او ممنوع بود .

مرد می توانست او را بفروشد یا هدیه کند یا وصیت کند که متعلق به هر کسی که می خواهد باشد . قطعاً حق طلاق هم از او سلب شده بود .

در آن روزگاران حتی سخن از این به میان می آمد که آیا اصلاً زن روح دارد یا نه؟ اگر روح دارد آیا روح او انسانی است یا حیوانی؟ آیا شایستگی دارد که جزء اجتماع انسانی باشد یا نه؟[۱۳]

۲ـ طلاق در ایران

در ایران مثل کشورهای جهان، طلاق سابقه ای طولانی دارد و می توان گفت که سابقه ی این امر به نخستین روزهای تشکیل خانواده و ایجاد جوامع انسانی بازمی­گردد . همچنین ناگفته پیداست که در ادوار مختلف تاریخی برای طلاق در ایران مقررات و قوانین متعددی وجود داشته که معرف نگرش جامعه نسبت به این امر بوده است.[۱۴] طلاق در ایران باستان جایز بود و به دست مرد انجام می گرفت و زنان در جامعه بسیار مورد ستم قرار می گرفتند. حتی شوهر می توانست همسرش را برای همیشه حبس کند یا به قتل برساند.[۱۵]

[۱]– نجفی توانا، علی، نابهنجاری و بزهکاری اطفال و نوجوانان از منظر جرم شناسی، تهران، انتشارات راه تربیت، ۱۳۸۲، ص ۲۵ .

[۲] – محمدی اصل، عباس، بزهکاری نوجوانان و نظریه های انحراف اجتماعی، چاپ اول،تهران، انتشارات علم، ۱۳۸۵،ص ۱۱٫

[۳] – ربانی، عفت، تاثیر طلاق در بزهکاری کودکان و نوجوانان، پایان­نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم­شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ۱۳۹۰٫

[۴] – کنوانسیون حقوق کودک، ماده ۱، مصوب ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹٫

[۵] – قانون مجازات اسلامی، مصوب ۱۳۹۲، مواد ۱۴۶و۱۴۷٫

[۶] – ربانی، عفت، تاثیر طلاق در بزهکاری کودکان و نوجوانان، پیشین.

[۷] – آقاجانی، حسین، جامعه شناسی، همسر گزینی، ازدواج و طلاق ، چاپ اول،تهران،انتشارات فردا، ۱۳۷۹، ص ۲۵ .

[۸] – فرجاد، محمد حسین، آسیب شناسی کج روی اجتماعی، چاپ اول،تهران، مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه، ۱۳۸۳، ص ۶۷ .

[۹] – نجفی، شیخ محمد حسن، جواهر الکلام، تصحیح محمد قوچانی، چاپ بیروت، ج ۳۲، ۱۹۸۱ م. ص ۲٫

[۱۰] -.نصوحی، احسان، تعریف طلاق، ۱۳۹۰،

[۱۱] – عبدالامیرمنصور الحمیری، المرأه فی ظل الاسلام، ص ۱۵۶٫

[۱۲] – گواهی، زهرا ، بررسی حقوق زنان در مسأله طلاق، چاپ اول،تهران،ناشر: سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت پژوهشی ، ۱۳۷۳، ص ۱۵ .

[۱۳] – فان شاد، گذری بر تاریخچه طلاق، ۱۳۹۱،

[۱۴] – تمیمی.  امری، عبد الواحد بن محمد-  عزرالحکم و درالکلم ،ترجمه مصطفی درایتی ،مشهد، انتشارات ضریح آفتاب، ۱۳۸۱، ص ۶۰۸ .

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق رسانه ها و مصادیق و تاثیر آن بر بزهکاری در کودکان
  • تحقیق مفاهیم و درآمدی بر رویکرد ها ی مختلف به بزهکاری زنان و اقسام ، مراحل و درآمدی به کارکردهای خانواده
  • تحقیق نقش رسانه ها درپیدایش و گسترش بزهکاری
  • تحقیق سیر تحول بزهکاری در ادوار تاریخی و نظریه های مربوط به رفتارهای بزهکارانه
  • تحقیق بزهکاری نوجوانان و جوانان و رویکرد ها در مورد علل بزهکاری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.