تحقیق مفاهیم و کارکرد های سازمان‌های غیر دولتی و سازمان‌های غیر دولتی جوان و تاریخچه اینترنت و فضای مجازی و پیامد های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفاهیم و کارکرد های سازمان‌های غیر دولتی و سازمان‌های غیر دولتی جوان و تاریخچه اینترنت و فضای مجازی و پیامد های آن دارای ۵۲ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱٫ مقدمه    ۵
۲-۲٫ مفاهیم و دیدگاه های نظری    ۵
۲-۲-۱٫ تعریف سازمان‌های غیر دولتی    ۵
۲-۲-۲٫ ویژگی ها و مشخصه‌های سازمان‌های غیر دولتی    ۱۱
۲-۲-۳٫  بسط فضای مفهومی سازمان غیر دولتی یا مردم نهاد    ۱۳
۲-۲-۴٫ کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد    ۱۸
۲-۲-۴-۱- سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط میان جامعه و حکومت ها هستند    ۱۹
۲-۲-۴-۲- سازمان‌های مردم نهاد می توانند تقاضاهای اجتماعی را اولویت بندی کنند    ۱۹
۲-۲-۴-۳- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به حکومت ها مشاوره دهند    ۲۰
۲-۲-۴-۴- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به نقد عملکرد حکومت بپردازند    ۲۱
۲-۲-۴-۵- سازمان‌های مردم نهاد می توانند بر نهادهای دولتی اثرگذار باشند.    ۲۱
۲-۲-۴-۶- سازمان‌های مردم نهاد می توانند سطح فرهنگ عمومی را ارتقاء دهند.    ۲۲
۲-۲-۴-۷- سازمان‌های مردم نهاد می توانند آگاهی‌های اجتماعی مردم را افزایش دهند.    ۲۳
۲-۲-۴-۸- سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت و توان بالایی برای جذب نخبگان اجتماعی دارند.    ۲۴
۲-۲-۴-۹- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به ایجاد هماهنگی و انسجام اجتماعی در جامعه بپردازند.    ۲۴
۲-۲-۴-۱۰- سازمان‌های مردم نهاد می توانند به کاهش و کنترل خشونت‌های اجتماعی در جامعه بپردازند.    ۲۵
۲-۲-۵٫ سازمان‌های مردم نهاد جوانان:    ۲۶
۲-۲-۵-۱٫  ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان    ۲۸
۲-۲-۵-۲٫ کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد جوانان    ۲۹
۲-۲-۵-۳٫ وضعیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان    ۳۱
۲-۳٫ فضای مجازی )اینترنت)    ۳۲
۲-۳-۱٫ تاریخچه ی اینترنت در جهان    ۳۳
۲-۳-۲٫ تاریخچه اینترنت در ایران    ۳۶
۲-۳-۳٫ پیامدهای اینترنت و فضای مجازی    ۳۸
۲-۳-۴٫  اینترنت به مثابه حوزه‌ی عمومی    ۳۹
۲-۳-۵٫ دسترسی همگانی به حوزه‌ی عمومی    ۴۱
۲-۳-۶٫ ابعاد چهارگانه‌ی دسترسی به حوزه‌ی عمومی    ۴۲
۲-۴٫ مروری بر پژوهشهای انجام شده    ۴۲
۲-۵٫ نظریه هایی در مورد مشارکت    ۴۶
منابع    ۵۱

منابع

۱- حسنی، محمد حسین، اینترنت و ارزشها: بررسی رابطه بین میزان استفاده از اینترنت و گرایش دانشجویان به ارزشهای سیاسی: با تأکید بر آزادی بیان و مشارکت در حکومت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، (۱۳۸۲)

۲- بوردیو، پی­یر، سرمایۀ اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه (مجموعه مقالات) به کوشش: کیان تاجبخش، ترجمۀ افشین خاکباز و حسن پویان، تهران:نشر شیرازه. (۱۳۸۴).

۳- نمازی ، تحلیل وضعیت نهادهای مردمی داوطلب در ایران، ۱۳۸۱

۴- پاتنام، رابرت و دیگران، سرمایۀ اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه (مجموعه مقالات)، به کوشش: کیان تاجبخش، ترجمۀ افشین خاکباز و حسن پویان، تهران:نشر شیرازه. (۱۳۸۴).

۵- محسنی ، منوچهر ،مشارکت اجتماعی در ایران ، نشر آرون ،  ۱۳۸۳

۶- میردامادی، مهرداد، فضای سایبر نتیک به مثابه فضای شهری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، (۱۳۸۰)

۷- ساروخانی، باقر، جامعه‌شناسی ارتباطات، چاپ چهاردهم، تهران: اطلاعات، (۱۳۸۳).

۸- شوسلر، کارل اف. سنجش احساسات مردم، ترجمۀ هوشنگ نائبی، تهران: نشر کتاب­فرا، (۱۳۷۹)

۹- فاضلی، محمد، مصرف و سبک زندگی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، (۱۳۸۲).

۱۰- تبیین وضعیت موجود سازمانهای مردم نهاد جوانان در سال ۱۳۸۷، گزارش دفتر امور اجتماعی سازمان ملی جوانان (سابق)

۱۱-دورکیم ، امیل ، تقسیم کار اجتماعی ، ترجمه حسن حبیبی، تهران ، انتشارات قلم، ۱۳۵۹

۱۲- پیرنظر، مریم، جامعه مدنی چیست (تاریخچه، مفهوم و کارکرد آن در کشورهای جهان)، نشر فرزان، (۱۳۷۹)

۱۳-گروهی از مولفان ، بررسی وضعیت سازمانهای غیر دولتی جوانان، سازمان ملی جوانان(سابق)، ۱۳۸۳

۱۴-لفت ویچ ،‌آدریان ، دموکراسی و توسعه، ترجمه احمد عقیلیان و افشین خاک باز، ۱۳۸۲

۱۵-مقیمی ، سید محمد، کارآفرینی در نهادهای جامعه مدنی ، انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۸۳

۱۶-ببی،ارل،روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه رضا فاضل ، انتشارات سمت، ،۱۳۹۰

۲-۱٫ مقدمه

در این مقاله به مفاهیم سازمان‌های غیر دولتی و به خصوص سازمان‌های غیر دولتی جوان می پردازیم و برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم سعی می کنیم تا تعاریف مختلف، کارکرد ها و ماهیت و اهداف این گونه سازمان ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس از آن به اینترنت و فضای مجازی اشاره خواهیم کرد و مفاهیم و کارویژه‌های آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

۲-۲٫ مفاهیم و دیدگاه های نظری

۲-۲-۱٫ تعریف سازمان‌های غیر دولتی

در خصوص سازمان‌های مردم نهاد، تعریفی که پذیرش و مقبولیت عام داشته باشد وجود ندارد. وجود برداشت ها و تعاریف گوناگون در خصوص این سازمان ها بررسی ابعاد متفاوت آن را با دقت بیشتری همراه ساخته است، لذا تنوع سازمان‌های مردم نهاد با هرگونه تعریف ساده انگارانه آن مغایر است.

سازمان‌های غیر دولتی دارای نمودها و ظواهر بسیار متنوعی هستند. اگر بخواهیم تعریف وسیعی را اتخاذ کنیم طیف گسترده ای از مساجد، هیأت‌های مذهبی، ساخت ها، گروه ها و حتی مافیا را در بر می گیرد.

بنابراین، تنوع سازمان‌های غیر دولتی هرگونه تعریف و طبقه بندی ساده و واقعی آن را دشوار می سازد. به همین دلیل شناخت و بررسی سازمان‌های مردم نهاد امری پیچیده تلقی می شود. شاید یکی از مهمترین علل دشواری در تشریح، ماهیت و تعریف چیستی سازمان‌های غیر دولتی ناشی از منفی بودن واژه سازمان غیر دولتی است. واژه سازمان غیر دولتی واژه ای منفی است، یعنی بجای آنکه دلالت برچیزی داشته باشد که یک سازمان «هست»، دلالت بر یک چیزی دارد که یک سازمان نیست و یا فاقد آن است. همین امر خود باعث شده تا واژه سازمان غیر دولتی تعداد عظیم و گستره وسیعی از سازمان ها که به لحاظ ساختاری و کارکردی بسیار نامتجانس و نامرتبط هستند را در برگیرد.به همین دلیل در سال‌های اخیر در کشور ما واژه «سازمان‌های مردم نهاد» به جای واژه «سازمان‌های غیر دولتی» متداول شده است که به صورت مخفف «سمن» نیز ذکر می شود که در واقع دلالت بر اثبات یک سازمان دارد که برخواسته از مردم است و تا حدودی می توان ادعا کرد که عبارت دقیق تری نسبت به واژه سازمان غیر دولتی است اما با وجود استعمال این واژه همچنان نمی توان انتظار ارائه تعریف دقیق و مشخص از این سازمان ها داشت و دایره آن ها را روشن کرد.

عامل دیگری که ارایه تعریفی معنادار از سازمان‌های غیر دولتی را دشوار می سازد عبارت از تفاوت ها و گوناگونی هایی است که در سنت ها و ساختارهای حقوقی ملت‌های مختلف در رابطه با چیستی یک سازمان غیر دولتی و اجزای تشکیل دهنده آن و الزامات و شرایط مقرر برای ایجاد و فعالیت آن ها وجود دارد. زیرا این موضوع هر گونه مقایسه دقیق سازمانهای غیر دولتی بین کشورها را دشوار می سازد.

علاوه بر این ها، تنوع وسیع روابط متغیر بین سازمان‌های غیر دولتی، دولت و بازار در بسترهای مختلف موجب پیچیده تر شدن مشکلات موجود در تعریف سازمان‌های غیر دولتی می شود. در بعضی کشورها سازمان‌های غیر دولتی تحت هدایت و رهبری دولت ها قرار دارند؛ در بعضی کشورهای دیگر سازمان‌های غیر دولتی مستقیماً به وسیله دولت برای تأمین منافع دولت ایجاد و تأسیس می شوند. در بعضی کشورهای دیگر، رقابت فراینده‌های نه تنها بین خود سازمان‌های غیر دولتی با همدیگر، بلکه بین آن ها و بنگاه‌های انتفاعی بر سر انعقاد قرار داد با دولت برای فعالیت‌های توسعه ای یا فوریتی وجود دارد. با چنین چشم اندازی از سازمان‌های غیر دولتی، برخی از تعاریف موجود در خصوص این سازمان ها را مورد اشاره قرار می دهیم تا بنیانی برای ارائه تحلیل ها جامع تر در زمینه شناسایی ابعاد مختلف عملکرد این قبیل سازمان ها پی افکنده باشیم.

سازمان‌های غیر دولتی به صورت‌های متعددی تعریف و توصیف شده اند که در پائین به تعدادی از آن ها اشاره می شود:

ـ گروه هایی که نه مشروعیت از انتخابات می گیرند و نه به وسیله قدرت رسمی دولت حمایت می شوند؛ (سعیدی، ۱۳۸۳: ۳۸)

ـ گروه ها و نهادهایی که کلا یا عمدتا مستقل از دولت هستند و مشخصه اصلی آن ها این است که دارای اهداف بشر دوستانه، همکاری آمیز و نه تجاری هستند؛ (همان، ص ۳۹)

ـ سازمان‌های خصوصی ای که فعالیت هایی را دنبال می کنند که رنج را تسکین می دهند، منافع فقرا را پیش می برند، از محیط زیست حمایت می کنند، خدمات اجتماعی پایه ارایه می دهند و یا عهده دار توسعه جوامع می شوند. (گروهی از مولفان، ۱۳۸۳: ۹)

ـ جمیع سازمان هایی که بر اساس ابتکارات و طرح‌های مدنی ایجاد شده اند که نه متعلق به بخش دولتی هستند و نه تجاری (بازار). (همان، ص ۱۰)

ـ گروهی از افراد که داوطلبانه[۱] و با هدف غیر انتفاعی[۲] گرد هم می آیند و در سطح محلی، ملی یا بین المللی فعالیت می کنند (سازمان ملل متحد، ۱۹۹۲).

ـ در کارگاه آموزشی سازمانهای غیر دولتی که به سال ۱۹۸۸ در شهر بانکوک تایلند برگزار شد، این تعاریف ارائه شد:

۱ . سازمانی غیر انتفاعی، داوطلبانه، خدمتگرا[۳] و توسعه مدار که در جهت منافع اعضا ـ به عنوان یک سازمان خود جوش ـ یا سایر افراد جامعه ـ به عنوان یک سازمان کارگزار ـ عمل می کند.

۲ . سازمانی که از افراد خصوصی معتقد به اصول اجتماعی معین و با هدف تأمین توسعه اجتماع حوزه فعالیتش شده است.

۳ . سازمان توسعه اجتماعی که در جهت کمک به توانمندسازی مردم تلاش می کند.

۴ . سازمان یا گروهی از افراد که مستقل از هرگونه کنترل بیرونی و به منظور نیل به اهداف و مقاصد ویژه تلاش می کنند و ادای این وظایف به تغییر مطلوب در اجتماع، ناحیه یا وضعیت معین منجر می شود.

۵ . سازمانی مستقل، انتخابی، غیر فرقه ای و مردمی که برای توانمندسازی گروههایی که از نظر اقتصادی یا اجتماعی در حاشیه قرار گرفته اند، تلاش می کند.

۶ . سازمانی که وابستگی به احزاب سیاسی نداشته برای رسیدن به توسعه و رفاه اجتماعی تلاش
می کند.

۷ . سازمانی که متعهد است در جهت رفع مشکلات بنیادی و بهبود کیفیت زندگی، با تأکید بر مسائل فقرا، محرومان و حاشیه نشینان مناطق شهری و روستایی بکوشد.

۸ . سازمانی که به وسیله اجتماع و برای اجتماع بدون دخالت ـ یا با دخالت اندک ـ دولت تأسیس شده و نه تنها در امور خیریه، بلکه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز فعالیت می کند.

۹ . سازمانی که از نظر تشکیلات اجرایی انعطاف پذیر و دموکراتیک است و سعی می­کند به صورت غیر انتفاعی به مردم خدمت کند.

ـ در سطح بین المللی، واژه NGO برای نخستین بار در قطعنامه شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (UNESCR) در فوریه ۱۹۵۰ این گونه مورد استفاده قرار گرفت: هر نوع سازمان بین المللی که با موافقت دولتی ایجاد نشده باشد سازمان غیر دولتی محسوب می شود. از آن پس واژه NGO برای انواع متعدد سازمانهایی که در درون مرزهای هر کشور فعالیت می کنند به کار گرفته شد (سازمان ملل، ۱۹۹۲)

ـ سازمان‌های غیر دولتی سازمان هایی مأموریت محور هستند نه انتفاعی محور؛ آن ها مستقل از دولت هستند اما ممکن است در جهت تحقق اهداف و برنامه هایشان با دولت نیز تشریک مساعی نمایند.

ـ یک سازمان غیر دولتی سازمانی غیر انتفاعی و غیر وابسته به هر نهاد دولتی است که در حوزه‌های مورد نیاز با تخصیص پول و منابع انسانی، در جهت کمک به برنامه‌های توسعه اقدام  می نماید. (مقیمی، ۱۳۸۳: ۲۳)

ـ سازمان‌های غیر دولتی سازمان هایی هستند که به وسیله شهروندان یا افراد حقیقی اداره می شوند و تحت تملک آن ها هستند؛ مستقل از دولت هستند و از موقعیت معافیت مالیاتی بهره مند هستند؛ آن ها دارای حیطه ملی، منطقه ای و بین المللی هستند.

ـ سازمان‌های غیر دولتی متشکل از افرادی هستند که دارای تخصص‌های مداخله و بازدارندگی هستند. این سازمان ها ممکن است انجمن‌های حرفه ای، بنیادها، بنگاه ها و گروه‌های علاقمند به کمک بشر دوستانه، از جمله توسعه پایدار و اقدامات امدادی باشند.

ـ سازمان‌های غیر دولتی بر مبنای ارزش‌های مشترک کار می کنند نه اجبار و معامله. سازمان‌های غیر دولتی فاقد دستور کار سیاسی و یا اقتصادی هستند، زیرا نه حزب سیاسی هستند و نه بنگاه تجاری سود محور. آن ها مجودیت هایی هستند که وارد موضوعاتی می شوند که دولت و بخش بازار بازیگران مناسبی برای ورود به آن حوزه ها نمی باشند.

ـ سازمان‌های غیر دولتی تجلی‌های سازمان یافته ارزش‌های متعدد گروه ها و جوامع هستند که در یک بستر و زمینه داوطلب گرایی توسعه یافته اند. این ها مقوله مجزایی از سازمان هستند که نه دولتی هستند و نه انتفاعی.

ـ سازمان غیر دولتی یک سازمان غیر انتفاعی، داوطلبانه، خدمات محور / توسعه محور است که یا برای منافع اعضای آن کار می کند (سازمان‌های عامه ای یا گرس روت) و یا برای یک اجتماع یا جامعه خاص (یک آژانس)

ـ سازمان غیر دولتی یک سازمان توسعه اجتماعی است که توانمند شدن مردم کمک می کند.

ـ یک سازمان یا گروهی از افراد که مستقل از هر گونه کنترل خارجی، با اهداف و مقاصد خاص برای انجام وظایفی که در جهت ایجاد تحول مطلوب در یک جامعه یا منطقه خاص می باشند، کار
می کنند. (مقیمی، ۱۳۸۳: ۲۵)

ـ سازمان غیر دولتی سازمانی است که وابسته به احزاب سیاسی نمی باشد و معمولاً در راستای کمک، توسعه و رفاه یک جامعه فعالیت می کند.

ـ سازمان‌های غیر دولتی عبارت از سازمان‌های خصوصی، غیر انتفاعی و حرفه ای می باشند که دارای یک وجهه حقوقی متمایز هستند و در راستای تحقق اهداف رفاه عمومی فعالیت می کنند. (پیر نظر، ۱۳۷۹: ۵۴)

ـ سازمان‌های غیر دولتی در بر گیرنده انجمن‌های خیریه و مذهبی هستند که سرمایه‌های خصوصی را برای امر توسعه بسیج می کنند.

ـ سازمان غیر دولتی عبارت از گروهی از شهروندان است که به دنبال افزایش آگاهی و تأثیرگذاری بر سیاست گذاری هستند.

ـ سازمان‌های غیر دولتی سازمان هایی داوطلبانه و غیر انتفاعی هستند که در قلمرو خارج از دولت و بخش تجاری خصوصی بنیان نهاده می شوند.

در حال حاضر از عبارت‌های مختلفی برای رجوع سازمان‌های غیر دولتی استفاده می شود. از جمله این مفاهیم می توان به موارد زیر اشاره کرد: (سعیدی، ۱۳۸۲: ۴۴)

ـ سازمان داوطلبانه غیر انتفاعی (Non- PRofit Voluntary Organization)

ـ سازمان خیریه (Charitable Organization)

ـ سازمان روستایی (Grassroots Oraganization)

ـ سازمان جامعه مدنی (Civil Society Organization)

ـ سازمان مستقل (Independent Organization)

ـ سازمان داوطلبی خصوصی (Private Voluntary Organization)

ـ سازمان توسعه غیر دولتی (Non – state Development Organization)

ـ سازمان‌های متکی به اجتماع (Community – Based Organization) یا اختصاراً cBo

ـ سازمان‌های مردمی (People Organizations) یا اختصاراً Pos

ـ سازمان‌های غیر دولتی سازمان یافته توسط دولت (که اختصاراً GONGO نامیده می شوند)

ـ سازمان‌های غیر دولتی سازمان یافته توسط کمک کنندگان (که اصطلاحاً DONGO نامیده
می شوند). (سعیدی، ۱۳۸۳: ۵۵)

البته، عبارت‌های دیگری نیز وجود دارند. مشکل تمام این عبارت ها آن است که دارای بار سیاسی و فرهنگی هستند. هر کدام از این مفاهیم بر یک جنبه خاص تأکید دارند و در عین حال جنبه‌های دیگر را نادیده می گیرند. به علاوه، هیچ کدام از این مفاهیم قادر نیستند کل تنوع و گستره سازمان‌های غیر دولتی را در بر گیرند.

با وجود این مشکلات در ارایه تعریف، لازم است که زبان روشن و دقیقی را در این رابطه بکار گیریم. زیرا بدون این صراحت و دقت نمی توان به ارایه تحلیل ها و توصیف‌های منطقی از سازمان‌های غیر دولتی پرداخت و به ارتقاء دانش در خصوص این سازمان ها کمک کرد.

بعضی از محققان سازمان‌های غیر دولتی برای ارایه تعریفی دقیق تر از سازمان‌های غیر دولتی تلاش کرده اند تا ویژگی‌های متمایز کننده و بنیادی این سازمان ها را شناسایی و تشریح کنند. به عنوان مثال، گیدرون، کرامر و سالامون (Gidron,2009) در کتاب خود به بعضی ویژگی‌های بنیادین این سازمان ها اشاره کرده اند که معتقدند مورد پذیرش عام هستند. بر اساس نظر آن ها اولین ویژگی بنیادی یک سازمان غیر دولتی آن است که تحت کنترل مستقیم دولت نباشد. دوم، یک سازمان غیر دولتی نباید به مثابه یک حزب سیاسی تشکیل شود. سوم، باید غیر انتفاعی باشد و اساساً برای اهداف بازرگانی یا سودجویی ایجاد نشده باشد. چهارم، یک سازمان غیر دولتی نباید یک گروه تبهکاری باشد. آن ها نباید برای دستیابی به اهداف خود متوسل به خشونت شوند.

محققان یاد شده معتقدند که این ویژگی ها مورد پذیرش عام هستند و جزو شرایط مقرر سازمان ملل متحد برای شناسایی رسمی یک سازمان غیر دولتی است. البته گاهی وقت ها این مرزها می توانند کدر شوند. می توان بعضی از سازمان‌های غیر دولتی را یافت که در عمل به یک حزب سیاسی بسیار نزدیک و مشابه هستند؛ بعضی از سازمان‌های غیر دولتی از طریق فعالیت‌های بازرگانی، به ویژه انعقاد قرادادهای مشاوره و فروش کتب و نشریات به تولید درآمد می پردازند و یا تعداد قلیلی از سازمان‌های غیر دولتی را می توان یافت که با شورش ها و تظاهرات سیاسی خشن ارتباط دارند. با این وجود، یک سازمان غیر دولتی هرگز به عنوان یک بروکراسی دولتی، یک حزب، یک شرکت، یک سازمان تبهکاری و یا یک گروه شبه نظامی تشکیل نمی شود. بر این اساس می توان یک سازمان غیر دولتی را به عنوان یک انجمن داوطلبی مستقل از افراد که به صورتی دایمی برای رسیدن به هدف یا اهدافی مشترک غیر از کسب منصب دولتی، درآمد یا اقدامات غیر قانونی با هم کار می کنند.

[۱] .voluntary.

[۲] .non-profit.

[۳] .service-oriented.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفاهیم اینترنت، نگرش فرهنگی و نظریه‌های ارتباطاتی و نگرش
  • تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری و نقش اینترنت و مراحل پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و کیفیت ارتباط با مشتریان و اجزای آن
  • تحقیق سیر تکامل وسایل ارتباط جمعی و انواع رسانه‌ها و آشنایی با شبکه های اجتماعی اینترنتی و نظریه های ارتباطی و خبر و مدل های انتشار اخبار
  • تحقیق نظریات جنبش های اجتماعی و دید گاههای نظری تکنولوژی ارتباطی ( اینترنت و تاثیر اجتماعی آن)
  • تحقیق ورزش و فناوری اطلاعات و کاربردهای وب سایت در ورزش
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.