تحقیق گزارشگری مالی در امر سرمایه گذاری و نظریه ارزشیابی و مدلهای ارزشیابی سهام عادی و روشهای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق گزارشگری مالی در امر سرمایه گذاری و نظریه ارزشیابی و مدلهای ارزشیابی سهام عادی و روشهای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار دارای ۵۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۱- اطلاعات وگزارشهای مالی و نقش آنها در تصمیمگیری    ۶
۲-۲- اهداف گزارشگری مالی    ۶
۲-۳- تصمیمگیری اقتصادی    ۸
۲-۴- استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری    ۹
۲-۵- نقش گزارشگری مالی در بازار سرمایه    ۱۰
۲-۶- اثرات ارائه صورتهای مالی بر قضاوت سرمایهگذاران در تصمیمات سرمایه‌گذاری    ۱۱
۲-۷- صورتهای مالی اساسی    ۱۱
۲-۸- نسبتهای مالی    ۱۲
۲-۸-۱- نسبت‌های نقدینگی    ۱۶
۲-۸-۲- نسبت‌های فعالیت    ۱۶
۲-۸-۳- نسبت‌های اهرمی    ۱۷
۲-۸-۴- نسبت‌های سودآوری    ۱۷
۲-۸-۵- نسبت‌های ارزش بازار    ۱۷
۲-۹- تاریخچه استفاده از نسبتهای مالی    ۱۷
۲-۱۰- نقاط قوت نسبت‌های مالی    ۱۹
۲-۱۱-محدودیت‌های نسبت‌های مالی    ۱۹
۲-۱۲- پیشبینی بازده سهام در فرایند تصمیمگیری سرمایهگذاری    ۲۰
۲-۱۳- نظریه ارزشیابی و مدلهای ارزشیابی سهام عادی    ۲۲
۲-۱۳-۱- مدلهای تنزیل جریانات نقدی:    ۲۴
۲-۱۳-۱-۱- مدل والتر    ۲۴
۲-۱۳-۱-۲- مدل گوردن    ۲۴
۲-۱۳-۱-۳- مدل کرنل    ۲۴
۲-۱۳-۲- شیوههای ارزیابی نسبی(به کمک نسبتهای بازار)    ۲۵
۲-۱۳-۲-۱- نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E)    ۲۵
۲-۱۳-۲-۲- نسبت  قیمت به ارزش دفتری (P/B)    ۲۸
۲-۱۳-۲-۳- نسبت  قیمت به جریان نقدی هر سهم (P/CF)    ۳۰
۲-۱۳-۲-۴- نسبت قیمت به فروش هر سهم (P/S)    ۳۱
۲-۱۴- روشهای سرمایهگ ذاری در بورس اوراق بهادار    ۳۲
۲-۱۴-۱- روش نموداری    ۳۲
۲-۱۴-۲- روش اصولی    ۳۳
۲-۱۴-۳- روش پورتفولیو (سبد سهام)    ۳۳
۲-۱۴-۳-۱- خرید انواع سهام و کاهش ریسک    ۳۴
۲-۱۵- مروری بر پژوهشهای انجام شده    ۳۷
۲-۱۵-۱-پژوهشهای خارجی    ۳۷
۲-۱۵-۲-پژوهشهای داخلی    ۴۴
فهرست منابع    ۴۶

منابع

فاطمی، محبوبه (۱۳۸۵). پیش بینی بازده سهام با استفاده از نسبت‌های مالی، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.

گجراتی،دامودار(۱۳۸۳). مبانی اقتصاد سنجی. (ابریشمی، حمید،مترجم)، چاپ چهارم، جلد اول، تهران: دانشگاه تهران.

بریگام، یوجین، گاپنسکی، لویی سی. مدیریت مالی میانه.(۱۳۸۲) . مترجم علی پارسائیان. نشر ترمه

بست،جان(۱۳۷۲). روش های تحقیق در علوم تربیتی، ترجمه حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی، چاپ سوم، تهران: انتشارات رشد.

بیدرام، رسول. (۱۳۸۱).  E-viewsهمگام با اقتصادسنجی. نشر منشور بهره­وری

جعفری صمیمی، احمد. محمود یحیی­زاده فر و رحیم امین زاده، (۱۳۸۴)، بررسی رابطه بین اندازه پورتفوی و ریسک غیر سیستماتیک سهام عادی در ایران، مجله تحقیقات  اقتصادی، شماره ۶۹، صص۲۳۹-۲۶۰

خوش طینت، محسن (۱۳۷۷). اثرات ارائه صورتهای مالی بر قضاوت سرمایه‌گذاران در تصمیمات سرمایه‌گذاری، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال ششم، شماره ۲۴ و ۲۵٫

دانایی­فرد، حسن. الوانی، مهدی. آذر، عادل. (۱۳۸۶). روش­شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ دوم، انتشارات اشراقی.

دی. ای.د.واس(۱۳۸۳). پیمایش در تحقیقات علوم اجتماعی،(نایبی، هوشنگ، مترجم)، چاپ پنجم، تهران: انتشارات آگاه.

بخشایی، عباس و رضا راعی، (۱۳۸۷)، ارزش­گذاری سهام و تحلیل بازار، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ نخست

 مقدمه‌

هدف غایی اقتصاد آزاد، حداکثر کردن رفاه جامعه است. نیل به این هدف مستلزم این است که بخش صنعت مقدار لازم از کالاهای مناسب را تولید کرده و آنها را در زمان مناسب برای مصرف­کننده ارائه کند. این اقدام نیز مستلزم وجود سرمایه لازم جهت سرمایه ­گذاری در بخشهای تولیدی است که البته منبع اصلی تأمین سرمایه مورد نیاز رجوع به بازارهای مالی و بورس اوراق بهادار می­باشد، زیرا این بازار محلی جهت جمع­آوری پس‌انداز افراد و شرکتها و هدایت آنها به سمت واحدهای تولیدی می­باشد. لازمه چنین تحولی که در درازمدت پویایی، رشد و توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت، تخصیص بهینه منابع با بهره­گیری از روش­های علمی و استفاده موثر از سرمایه­های ملی و مردمی است. در همین راستا آشنایی با روش­های ارزشیابی سهام و سبد سهام که با ظهور سازمان­ها و نهادهای مالی اهمیت روز افزون یافته­اند برای سرمایه­گذران و تحلیلگران مالی ضرورت دارد.

در این مقاله در ابتدا ضمن اشاره به اهمیت گزارشگری مالی، اهمیت صورت­ها و نسبت های مالی حاصل از آن و نقش آن­ها در  تصمیم­گیری­های اقتصادی بررسی شده و به مدل­های ارزش­یابی سهام که بیشتر از اطلاعات همین صورت­های مالی استفاده می­کنند اشاره می­شود. در ادامه تعدادی از مهمترین و پرکاربردترین نسبت­های ارزش­یابی نسبی (به عنوان یکی از رویکردهای ارزشیابی) بررسی شده و معایب و محاسن هر یک از این نسبت­ها عنوان می­شود. همچنین ضمن مروری بر استراتژی­های سرمایه­گذاری رایج در بورس اوراق بهادار، به مبحث سبد سهام و کاربرد آن  به عنوان راهی برای مدیریت مجموعه سهام پرداخته می­شود و در پایان اشاره­ای به پژوهش­های صورت گرفته در این راستا خواهد شد.

۲-۱- اطلاعات وگزارش­های مالی و نقش آنها در تصمیم­گیری

مدیران واحدهای تجاری و افراد ذی­نفع برای تسهیل در امر تصمیم­گیری ممکن است به اطلاعات مختلفی نیاز داشته باشند. بخشی از این اطلاعات به صورت ذهنی و بخش دیگر به صورت عینی یا کمی است. اطلاعات حسابداری از نوع عینی یا کمی می­باشد و می­تواند کمک مؤثری به مدیران و افراد تصمیم­گیرنده نماید. به بیان دیگرگزارش و رویدادهای اقتصادی و تجاری به زبانی مشترک در قالب اعداد و ارقام در نقش­های نوین و جدید حسابداری را به عنوان یک سیستم اطلاعاتی مطرح می­نماید، که حاصل این سیستم گزارشات مالی است. سیستم اطلاعاتی حسابداری برای آنکه بتواند اطلاعات مربوط و مناسب به تصمیم­گیرندگان ارائه نماید، در وهله اول می­بایستی استفاده­کنندگان مختلف صورت­های مالی و نیازهای اطلاعاتی آنان را تشخیص دهد. گزارشات مالی به صورت کلی توسط دوگروه اساسی از افراد مورد استفاده قرار می­گیرد:

۱-  افراد وگروههایی که به دلایل مختلف در واحد تجاری منافع مستقیم دارند، نظیر سهامداران، سرمایه­گذاران، مدیران، بستانکاران و… .

۲- افراد وگروههایی که بدون اینکه در فعالیت مورد نظر منافع مستقیم داشته باشند. این افراد به خاطر پرداختن به مسائل مالی و علاقمندی به کسب اطلاعات و آگاهیهای مربوط به فعالیت­های مختلف مالی، به طور اعم از گزارشات مالی استفاده می­نمایند.

به طور کلی اطلاعات حسابداری از کنش متقابل سه گروه مختلف نتیجه می­شود. مؤسسات، استفاده­کنندگان و حسابداران، که بین آنها تضاد منافع وجود دارد. اگر به تضاد منافع موجود در میان اطلاعات حسابداری توجه گردیده و این تضاد تا حد ممکن کاهش یابد و فرآیند ارتباطات بین این سه گروه مورد توجه دقیق حسابداران قرار گیرد، اطلاعات حسابداری می­تواند برای تصمیم­گیری بسیار مفید واقع شود(اژدری،۱۳۸۰).

۲-۲- اهداف گزارشگری مالی

اهداف صورتهای مالی عبارتند از ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه­بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف­پذیری مالی واحد تجاری که برای طیفی گسترده از استفاده­کنندگان صورتهای مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد. از آنجا که صورتهای مالی عمدتاً بیانگر اثرات مالی رویدادهای گذشته است و لزوماً در برگیرنده اطلاعات غیر مالی نیست، تمام اطلاعات مورد نیاز استفاده­کنندگان را جهت اتخاذ تصمیمات اقتصادی فراهم نمی­آورد. با این حال، نیازهای اطلاعاتی مشترک اغلب استفاده­کنندگان را رفع می­کند.

گزارشگری مالی باید تأمین­کننده اطلاعاتی باشد که برای تصمیم­گیری اقتصادی سرمایه­گذاران و طلبکاران بالقوه و بالفعل و تجزیه و تحلیل عوامل و پارامترهای مختلف اقتصادی در زمینه مشارکت و تشویق سرمایه­گذار مفید بوده و همچنین نیازهای اطلاعاتی مدیریت و سایر استفاده­کنندگان را فراهم آورد.

اهدافی که توسط هیأت تدوین استانداردهای حسابداری مالی (FASB)[1] تعیین شده­اند به شرح زیر است:

۱) گزارشگری مالی، می­بایستی اطلاعات مربوط به عملکرد واحد اقتصادی را برای یک دوره مالی به صورت مطلوب ارائه کند.

۲) ارزیابی کارآیی و حفظ امانت و ایفای نقش مباشرتی مدیران واحدهای اقتصادی، از جمله موارد اساسی مورد توجه دولت، کارکنان و سایر استفاده­کنندگان است. لذا گزارشگری مالی باید در بردارنده اطلاعاتی باشد که این ارزیابی را هر چه بیشتر و بهتر میسر سازد.

۳) گزارشگری مالی می­بایست اطلاعات مربوط به منابع اقتصادی و محل تأمین این منابع، همچینین تأثیر معاملات، حوادث و شرایطی را که منجر به تغییر این منابع می­گردد،  نشان دهد.

۴) ارزش افزوده در واحدهای اقتصادی، از جمله اطلاعات با ارزش در عملکرد مالی و تولید است که بیشتر استفاده‌کنندگان گزارش­های مالی برای تامین اهداف مختلف به آن نیاز دارند. لذا گزارشگری مالی می­بایست دربردارنده اطلاعات کامل در زمینه ارزش افزوده در تولیدات و خدمات  باشند.(شامل ارزبری، صرفه جویی ارزی وارزش افزوده داخلی).

۵) گزارشگری مالی باید ارائه­کننده اطلاعاتی در زمینه منافع کارکنان،کارآیی آنها وهمچنین اطلاعات مربوط به تأمین ایمنی و سلامت آنها باشد.

[۱]– Financial Accounting Standards Board

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • تحقیق اطلاعات حسابداری و گزارشگری مالی و محافظه کاری و معیارهای ارزیابی آن و بازده و بازده غیرمنتظره
  • تحقیق گزارشگری مالی، سود، کیفیت سود، مدیریت سود ، کیفیت گزارشگری مالی،سرمایه گذاری و همچنین کارایی سرمایه گذاری
  • تحقیق محافظه کاری در گزارشگری مالی و معیارهای ارزیابی آن و رابطه عدم تقارن زمانی سود با نسبت MTB
  • تحقیق زبان گزارشگری مالی توسعه پذیر XBRL و اجزا و گزارشگری و نحوه عملکرد در XBRL و مروری بر زبان نشانه گذاری توسعه پذیر
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.