تحقیق سرطان و روشهای درمان سرطان و اثرات ضد سرطانی گیاهان دارویی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سرطان و روشهای درمان سرطان و اثرات ضد سرطانی گیاهان دارویی دارای ۳۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱سرطان چیست؟    ۵
۲-۱عوامل کلی بوجود آورنده سرطان:    ۵
۳-۱انواع سرطانها    ۶
۴-۱تفاوت مولکولی سلول سالم و سرطانی    ۷
۵-۱زیست شناسی سرطان:    ۷
۶-۱سمیت سلولی    ۸
۱-۶-۱اساس ارزیابیهای سمیت سلولی    ۸
۷-۱درمان سنتی سرطان    ۱۰
۸-۱روشهای مرسوم در درمان سرطان:    ۱۰
۱-۸-۱پرتو درمانی    ۱۱
۲-۸-۱شیمی درمانی    ۱۱
۳-۸-۱جراحی    ۱۱
۹-۱بعضی معایب مربوط به روشهای درمانی فوق :    ۱۱
۱۰-۱تحقیقات جدید در درمان سرطان    ۱۲
۱-۱۰-۱باکتری و ویروس و مهندسی ژنتیک    ۱۲
۲-۱۰-۱واکسن ضد سرطان    ۱۳
۳-۱۰-۱نشانگرهای سرطان    ۱۳
۴-۱۰-۱بازدارنده رشد سرطان    ۱۳
۱۱-۱معرفی سلولهای سرطانی HeLa    ۱۳
۱۲-۱معرفی سلولهای سرطانی MCF-7    ۱۴
۱۳-۱مقایسه داروهای گیاهی و شیمیایی    ۱۴
۱۴-۱درمان غیر سنتی سرطان    ۱۵
۱۵-۱ترکیبات مهم گیاهان دارویی    ۱۶
۱۶-۱تاریخچه استفاده انسان از گیاهان دارویی    ۱۷
۱۷-۱گیاهان دارویی    ۱۷
۱۸-۱گیاهان دارویی و سرطان    ۱۸
۱-۱۸-۱اثرات ضد سرطانی گیاهان دارویی    ۱۹
۲-۱۸-۱عامل ضد سرطان برگرفته از گیاهان در مصارف بالینی    ۲۰
۳-۱۸-۱عامل ضد سرطانی گیاهی برای توسعه درمان    ۲۱
۱۹-۱گیاه شناسی    ۲۱
۱-۱۹-۱رده بندی گیاهی Ammi visnaga L. :    ۲۱
۲-۱۹-۱اسامی گیاه در زبانهای مختلف:    ۲۲
۳-۱۹-۱مشخصات    ۲۳
۴-۱۹-۱بوم شناسی:    ۲۳
۵-۱۹-۱توزیع گیاه:    ۲۴
۶-۱۹-۱ترکیبات شیمیایی گیاه Ammi visnaga :    ۲۴
۷-۱۹-۱اقدامات دارویی:    ۲۵
۸-۱۹-۱خواص و کاربرد    ۲۵
۹-۱۹-۱ خله شیطانی (گونه ای دیگر از این جنس)    ۲۶
۱۰-۱۹-۱خواص و کاربرد    ۲۶
۲۰-۱روشهای عصاره گیری (استخراج)    ۲۷
۱-۲۰-۱روشهای مرسوم عصاره گیری (استخراج)    ۲۸
۲۱-۱تکنیک سنجش MTT    ۲۸
۱-۲۲-مروری بر تحقیقات انجام شده    ۳۰
منابع:    ۳۴

منابع:

Mahoney, B., Baggett, B. & Gillies, R. (2003). Tumor acidity, ion trapping and chemotherapeutics I. Acid pH affects the distribution of chemotherapeutic agents in vitro. Biochemical Pharmacology 66: 1207–۱۲۱۸

Marek Roland-Mieszkowski, M.Sc., 2004,  Cancer – Biophysicist Point of View

Roland.M, Mieszkowski, M.Sc.(2004),  Cancer – Biophysicist Point of View,

Molife R, Hancock BW. (2002) Adjuvant therapy of  malignant melanoma.  Crit Rev Oncol Hematol. 44(1):81-102.

Mohammad Shoe.2006, Anticancer agents from medicinal plants Bangladesh J Pharmacol; 1: 35-41

Knick, V.C., Eberwein, D.J. and Miller, C.G. (1995). Vinorelbine Tartrate and Paclitaxel Combinations : Enhanced activity against in vivo P388 murine leukemia cells. Journal of the National Cancer Institute. 87: 1072-1077.

Mosmann, T. (1983). Rapid colorimetric assay for cellular growth and survival : application to proliferation and cytotoxicity assays. J  Immunol Methods. 65: 55-63 .

Namiki.M, Hiroyuki.K, Shin.E, Shiro.S, Atsunori.Y, Hiroyuki.T, Keiko.M, Masanori.F, Takushi.D, Hidetoshi.Y, (2012), Tri-Modality therapy with I-125 brachytherapy, external beam radiation therapy, and short- or long-term hormone therapy for high-risk localized prostate cancer, BMC Cancer, 110(12) 2407-12-110

Cragg GM, Newman DJ. (2005). Plants as source of anticancer agents. J Ethnopharmacol. 100: 72-79.

Dewick, P.M. (2009), Medicinal Natural Products. A biosynthetic approach. 3rd edition. A John.Willey and Sons, Ltd.. United Kingdom, ISBN: 978-0470-74168-9, 163-165.

Dixit.S , Ali.H,(2010), Antioxidant Potential Some Medicinal Plants of Central India, Journal of Cancer Therapy, 2(87-90):10.4236

۱-۱سرطان چیست؟

سرطان شامل رشد سلول­ها وبافت­ها است که در جنبه­های مختلف متفاوت از بافت اطراف می­باشد. سرطان در کلیه موجودات زنده روی می­دهد کلیه اشکال حیات دارای RNA,DNA و فیزیولوژی سلول می­باشند سلول­های سرطانی بسیار شبیه به سلول­های ارگانیسمی هستند که از آن نشأت گرفتند و دارای  RNA,DNA مشابه با همان بافت می­باشند و اغلب این سلول­ها توسط سیستم ایمنی بدن فرد ردیابی نمی­شوند خصوصاً اگر ضعیف باشند. سلول­های سرطانی معمولاً دارای توانایی بالایی برای تقسیم سریع هستند و تعداد تقسیمات در آنها محدود به DNA نمی­شود این امر منجر به شکل گیری جرم بزرگی از بافت می­شود و آنهم منجر به اختلال کارکرد بدن به دلیل تخریب درارگان یا ساختار حیاتی می­شود.(marek Roland_Mieszkowski.2004)

سلول واحد اساسی و ساختمانی بدن انسان است که همانند کیسه­ای است حاوی پروتئین­ها، اسیدهای چرب، کربوهیدرات­ها و ماده حیات به نام ( DNA) است. قابلیت رشد، تکثیر و همانندسازی از ویژگی­های سلول­های زنده است. ساختار ژنتیکی هر سلول سرعت رشد، تقسیم و زمان مرگ آن را تعیین می­کند. در حالت طبیعی، جایگزینی سلول­های فرسوده با سلول­های جوان از یک برنامه منظم تبعیت می­کنند و فرایند رشد و تجدید سلولی به طور ثابت در بدن اتفاق می­افتد.

سرطان نوعی بیماری است که در آن سلول­ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می­دهند و این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت­های سالم می­شود. از اجتماع این سلول­های سرطانی و تخریب سلول­های بافت­های سالم توده­ای به نام تومور ایجاد می­شود. اگر تومور به لایه­های محدود ختم شود و به سایر بافت­ها و ارگان­ها سرایت نکند تومور خوش خیم (غیرسرطانی) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافت­ها و ارگان­ها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می­شود. برخی از شکل­های سرطان متاستاز (Metastasize) می­کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت­های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می­کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می­کنند. (Savita Dexit, 2010)

 ۲-۱عوامل کلی بوجود آورنده سرطان:

سرطان شامل گروهی از بیماری­هاست که ناشی از، از دست دادن کنترل چرخه سلولی است سرطان همراه با رشد کنترل نشده غیر طبیعی سلول­هاست مواد سرطان زا موادی هستند که به وسیله جهش و DNA باعث سرطان می­شوند.ژن­های زیادی وجود دارند که می­توانند با جهش باعث از دست دادن کنترل چرخه سلولی یا بی­ثباتی ژنوم (آسیب DNA) شوند(Savita Dexit, 2010).

سرطان با آسیب در DNA  آغاز می­شود DNA مثل مجموعه ای از دستورالعمل­ها برای سلول­هاست و چگونگی رشد و تقسیم را مشخص می­کند در اغلب سلول­های طبیعی جهش در DNA رخ می­دهد اما توانایی بازسازی بسیاری از این ژن­ها را دارند و اگر نتوانستند جهش­ها را بازسازی کنند سلول­ها می­میرند حال اگر جهش خاص بازسازی نشود باعث رشد و سرطانی شدن سلول ها می شوند(.(Savita Dexit, 2010

سلول­های سرطانی از سلول­های معمولی بدلیل جهش در DNA یا RNA شکل می­گیرند این جهش­ها همزمان روی می­دهند و دلایل متعددی دارند از جمله: تابش هسته­ای تابش الکترومغناطیس، ویروس، باکتری، انگل­ها، حرارت، مواد شیمیایی، آب و غذا، صدمات سطح سلول(مکانیکی) رادیگال­های آزاد و … کلیه این عوامل تولید جهش­هایی می­کنند که شروع سرطان است سرطان را بنابراین «بیماری آنتروپی» می­نامند چون این بیماری همراه با افزایش انتروپی اندام تا مرحله­ای که موجود زنده نتواند آنها را اصلاح نماید ((marek Roland_Mieszkowski.2004.

بعضی عوامل  قابل کنترل و برخی کنترل ناشدنی است، به طور کلی عوامل زیر ممکن است باعث سرطان شوند:

جنسیت، سن وسال و سوابق پزشکی خانواده از عوامل کنترل ناشدنی است، به این معنی که با بالا رفتن سن، خطر پیدایش سرطان هم بیشتر می شود.

برخی عوامل نیز مربوط به محیط زیست است، به عنوان مثال مسایل مربوط به آلودگی آب وهوا ، ویروس­ها و میکروب­هایی که در بعضی مناطق وجود دارد ،انواع اشعه­هایی که از خورشید بر ما می­تابد.

برخی عوامل به روش زندگی خود انسان مربوط می­شود، مثل کشیدن سیگار و تنباکو، نوشیدن مواد الکلی، رژیم غذایی نامناسب و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، به ویژه در مناطقی که میزان تابش بعضی پرتوها بیشتر است، از عوامل قابل کنترل و جلوگیری است.

 ۳-۱انواع سرطان­ها

اغلب سرطان­ها به سه دسته تقسیم می شوند :

۱-   کارسینوم: شامل سرطان­هایی می شود که از سلول­هایی که سازنده پوست هستند ( مثل سرطان پوست ) و یا لایه داخلی اعضا را می­پوشانند ( مثل سرطان ریه ) و یا سازنده غدد هستند ( مثل سرطان سینه ) منشا می گیرد.

۲-   سارکوم: این دسته سرطان­هایی هستند که از بافت همبند مثل غضروف ، استخوان وماهیچه منشاء می­گیرند. از این رو سرطان­های استخوان یا ماهیچه را در هر نقطه از بدن سارکوم می­گویند.

۳-   لوسمی و لنفوم ها: شامل سرطان­هایی است که از سلول­های تشکیل­ دهنده خون و سلول­های ایمنی منشاء می­گیرد.

در کشورهای غربی، سرطان پوست شایع­ترین سرطان است و پس از آن سرطان سینه، ریه، پروستات، روده بزرگ، مثانه و رحم قرار دارد.

 ۴-۱تفاوت مولکولی سلول سالم و سرطانی

دلیل سرطانی شدن سلول­ها ، یا ماده­ی DNA آسیب­دیدگی ژن­هاست که در هسته­ی سلول قرار دارد . این مواد در تمام سلول­ها وجود دارند و فعالیت آن­ها را کنترل می­کنند. ژن­ها بانک  اطلاعات سلول­ها هستند.

در بیش­تر مواقع، بدن یا سلول قادر است DNA آسیب دیده را تعمیر کند؛ اما سلول­های سرطانی این توانایی را ندارند. کسانی که این گونه ژن­های آسیب دیده را از والدین به ارث می­برند، بیش از دیگران در معرض خطر مبتلاشدن به سرطانند. اگر فرد دریافت کننده­ی ژن معیوب به سرطان مبتلا شود، آن را سرطان ارثی می­نامند. (Savita Dexit, 2010)

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سرطان و پپتید درمانی در درمان سرطان و دارو های مهار کننده Trk B
  • تحقیق سرطان مری و تعیین مرحله بیماری و تغییرات مولکولی در سرطان مری و درمان ها وپروتئین EpCAM در درمان سرطان
  • تحقیق سرطان معده و نشانه ها و علائم آن و تعیین مرحله و سیر بالینی بیماری و ارتباط سرطان معده و میکرو RNA
  • تحقیق گیاه مریم گلی و اثرات ضد سرطان مریم گلی
  • تحقیق سرطان معده و رابطه چند شکلی های ژنتیکی با بیماری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.