تحقیق سرطان پستان و علائم و نشانه های آن و ارتباط پلی مورفیسم ژن گیرنده ویتامین D با سرطان پستان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سرطان پستان و علائم و نشانه های آن و ارتباط پلی مورفیسم ژن گیرنده ویتامین D  با سرطان پستان دارای ۴۰ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه:    ۴
۱-۱- جنین شناسی پستان :    ۷
۱-۲- آناتومی پستان انسان:    ۷
۱-۳- فیزیولوژی ترشح شیر:    ۹
۱-۴- سرطان چیست:    ۱۰
۱-۵- سرطان پستان:    ۱۱
۱-۶-  عوامل زیر ممکن است خطر ابتلا زنان  به سرطان پستان را  افزایش دهد :    ۱۵
۱-۷- پاتوفیزیولو‍‍‍ژی سرطان پستان :    ۱۷
۱-۸- تومور:    ۱۷
۱-۸-۱- تومور خوش خیم :    ۱۷
۱-۸-۲- تومورهای بدخیم:    ۱۸
۱-۹- ماهیت ناهنجاری های پستان: ضایعات خوش خیم و بدخیم:    ۱۸
۱-۱۰- سرطان سینه اسپورادیک ( تک گیر) در مقابل نوع وراثتی:    ۱۹
۱-۱۱- علائم و نشانه های سرطان پستان شامل:    ۲۰
۱-۱۱-۱- علائم ابتدایی :    ۲۰
۱-۱۱-۲- علائم دیررس :    ۲۰
۱-۱۱-۳- علائم سیستمیک :    ۲۰
۱-۱۲- سطح ویتامین D خون بیمار:    ۲۱
۱-۱۳- فیزیولوژی ویتامین  D:    ۲۱
۱-۱۴- مراحل سنتز ویتامین D :    ۲۲
۱-۱۵- عملکرد اتوکرینی ویتامین D درهموستاز پستان :    ۲۵
۱-۱۶- ژن گیرنده ویتامین D یا VDR))Vitamin D receptor:    ۲۶
۱-۱۷- پیشینه تحقیق    ۲۹
پلی مورفیسمBsmI وسرطان پستان سال ۱۹۹۸    ۲۹
پلی مورفیسمApaI ،TaqIوسرطان پستان سال۱۹۹۹    ۲۹
پلی مورفیسمBsmI،FokI ومنطقه دم پلی Aوسرطان پستان سال۲۰۰۰    ۳۰
پلی مورفیسمBsmI ، منطقه دم پلی A، ApaI و TaqIوسرطان پستان سال۲۰۰۱    ۳۰
پلی مورفیسم BsmI ، ApaIوسرطان پستان سال۲۰۰۲    ۳۰
پلی مورفیسمBsmI ،ApaI ،Taq I وسرطان پستان سال۲۰۰۳    ۳۱
پلی مورفیسمApaI ،BsmI ،FokI ودمpoly A و سرطان پستان سال ۲۰۰۴    ۳۱
پلی مورفیسم BsmI ،سطح۲۵(OH)D وسرطان پستان سال ۲۰۰۵    ۳۲
پلی مورفیسمBsmI،سطح۲۵(OH)D وسرطان پستان سال ۲۰۰۵    ۳۲
پلی مورفیسم ژن گیرنده ویتامینD در ارتباط است با خطر ابتلا به سرطان پستان در جمعیت قفقاز    ۳۲
ارتباط پلی مورفیسم ژن گیرنده ویتامین D  با سرطان پستان پراکنده در بیماران تایوانی    ۳۳
پلی مورفیسم TaqI وسرطان    ۳۳
منابع    ۳۶

 منابع

Jemal A, Bray, F, Center, MM, Ferlay, J, Ward, E, Forman, D . 2011. “Global cancer statistics”. CA: a cancer journal for clinicians61 (2): 69–۹۰٫ doi:10.3322/caac.20107.

Khan QJ, Kimler BF, Fabian CJ. 2010 . The relationship between vitamin D and breast cancer incidence and natural history. Curr Oncol Rep.;12(2):136-42.

D Bretherton-Watt1, R Given-Wilson2, JL Mansi1, V Thomas3, N Carter4 and KW Colston1. 2001. Vitamin D receptor gene polymorphisms are associated with breast cancer risk in a UK Caucasian population. British Journal of Cancer 85(2), 171–۱۷۵٫

Shao, T., Klein, P. and Grossbard, M. L. 2012. Vitamin D and breast cancer. Oncologist (1):36-45.

Shin, M. H., Holmes, M. D., Hankinson, S. E., Wu, K., Colditz, G. A. and Willett, W. C. 2002.  Intake of dairy products, calcium, and vitamin d and risk of breast cancer. J Natl Cancer Inst 94(17):1301-11.

Aceves, C. A., B.;Delgado,G. 2005. Is iodine a gatekeeper of the integrity of the mammary gland ? Journal of Mammary gland biology and  neoplasia 10(2):189-196

Dunning AM, M. S., Gregory J,Durocher F,Foster NA,Healey CS,Smith N, Pharoah PD,Luben RN,Easton DF and Ponder BA. 1999 . No association between androgen or vitamin D receptor gene polymorphisms and risk of breast cancer. Carcinogenesis 20(11):2131-35.

Dusso AS,Brown AJ and Slatopolsky F. 2005.Vitamin D.Am J Physiol Renal Physiol;289(1):F8-28.

Brunicardi.F, Dana Andersen, Timothy Billiar and David Dunn.2009. Schwartzs principles of surgery.

Gapska, P, Scott, R. J, Serrano-Fernandez, P, Huzarski, T, Byrski, T, Kladny, J., Gronwald, J., Gorski, B., Cybulski, C., Lubinski, J. and Debniak, T. 2009 .Vitamin D receptor variants and breast cancer risk in the Polish population. Breast Cancer Res Treat 115(3):629-33

Holick MF. 2006 .High prevalence of vitamin D inadequacy and implications for health. Mayo Clin Proc.;81(3):353-73.

Holick MF. 2007. Vitamin D deficiency. N Engl J Med. 19;357(3):266-81.

Hou MF, T. Y., Lin GT,Chen CJ,Liu CS,Lin SY and Huang TJ. 2002. Association of Vitamin D receptor gene polymorphism with sporadic breast cancer in Taiwanese patients. Breast cancer Res Treat 74(1):1-7.

مقدمه:

سرطان پستان بیماری شایعی است  که حدود۱۰%  کل انواع سرطان ها را در جمعیت زنان ومردان تشکیل می دهد و دومین سرطان شایع پس از سرطان ریه می باشدو۲۲% انواع سرطان را دربین زنان شامل می شود   ) آسوس  و دلگادو۱ ،۲۰۰۵; حمیدی و همکاران۲،۲۰۰۳).

در حدود پنج تا ده درصد از سرطان ها به طور کامل ارثی هستند.سرطان را می توان باروش های متعددی ، از جمله حضور علائم خاص و آزمایش های غربالگری، یا تصویربرداری پزشکی تشخیص داد،هنگامی سرطان قابل تشخیص است که با بررسی میکروسکوپی از نمونه بافت تشخیص داده شود.سرطان معمولا با شیمی درمانی، پرتو درمانی و عمل جراحی درمان می شود .اماشانس زنده ماندن در این بیماری بسیار متفاوت است .نوع ، محل سرطان و میزان بیماری در شروع درمان مهم است.با وجود این سرطان  می تواند افراد را در همه سنین تحت تاثیر قرار دهد ،اما خطر ابتلا به سرطان به طور کلی، با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

در سال ۲۰۰۷ سرطان عامل مرگ ومیر۱۳ درصد از بشربوده است و در سرتاسر جهان نرخ سرطان به خصوص درکشورهای در حال توسعه وابسته به سن و تغییر در شیوه زندگی جمعی روبه افزایش است (جمال و همکاران۳،۲۰۱۱).

به دلیل فراگیربودن این بیمارى تحقیقات زیادى براى شناسایى علت ایجاد این بیمارى صورت گرفته است که براساس آنها از جمله عواملى که باایجادسرطان پستان می تواند مرتبط باشد عبارتست از:

افزایش سن، بروز اولین دوره قاعدگى قبل از ۱۳ سالگی  و یائسگى پس از ۵۱ سالگی ،زادوولد و شیر دهی ،اشعه به قفسه سینه و یا صورت قبل از سن ۳۰ سالگی،داشتن اضافه وزن، نوشیدن الکل، عدم ورزش، استعمال دخانیات ، نسبت قد به وزن (BMI)، استفاده از منابع خارجى استروژنى، سطح برخى هورمون هاى آندوژن،عوامل ژنتیکی، سابقه خانوادگى سرطان پستان وسابقه بیماری هاى خوش- خیم پستان را می توان نام برد. همچنین مصرف مواد غذایی گیاهی و حیوانی) خن و همکاران۴،۲۰۱۰).

ویتامین D علاوه بر نقشش در هموستازی کلسیم و سلامتی استخوان به عنوان یک عامل ضدسرطانی نیز شناخته شده است.که در مقابله با بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پستان فعالانه عمل می کند ( شاو و همکاران۵،۲۰۱۲).

ویتامین D  اثرات ضدسرطانی خود را با واسطه گیرنده اش VDRو رونویسی از ژن های هدف (مانند BRCA1 ، P53 و غیره ) اعمال می کند( آنگ و همکاران۱ ،۲۰۰۹).

سرطان پستان جزء ژنتیکی  قوی دارد،بطوریکه خطر بروز سرطان پستان برای خانمی با یک ویا بیش از یک خویشاوند درجه یک  مبتلا به این سرطان،به ترتیب سه و ده برابر می باشد(نوسبایوم و همکاران۲ ،۲۰۰۱).

بر اساس رفرنس دیگری خطر بروز سرطان  پستان برای زنان تا سن ۸۰ سالگی نداشتن هیچ خویشاوند درجه یک مبتلا به این سرطان ۸/۷%و برای زنان بایک و یا دو خویشاوند درجه یک مبتلا ، به ترتیب ۱۳%و ۲۱%خواهدبود ( حمیدی و همکاران،۲۰۰۳).

۱-۱- جنین شناسی پستان :

پستان در واقع یک غده عرقی فوق العاده تغییر شکل یافته است که از لایه اکتودرم منشا گرفته و سپس آلوئول ها و مجاری را تشکیل می دهد. بافت همبندی و عروقی پستان از مزانشیم مشتق می شود. در حدود هفته های پنجم وششم جنینی ،دو نوار شکمی (ventral ) از اکتودرم ضخیم شده بوجود می آیند. که در واقع همان ستیغ های پستانی یا خطوط شیری milk lines) ) می باشند.

در پستان از رده های مختلف پستانداران ،زوج های غدد پستانی در طول این دو ستیغ ، که از قاعده اندام فوقانی (از محل زیر بغل)تا حوالی اندام تحتانی ( ناحیه کشاله ران) امتداد می یابد ظاهر می شوند. درهنگام تولد ،پستان در هردو جنس مشابه بوده و تنها دارای مجاری شیری اصلی می باشند.

در جنس مونث، پستان تا هنگام بلوغ نارس می ماند. پس از آن در پاسخ به استروژن و پروژسترون مترشحه از تخمدان ها به سرعت شروع به رشد می کنند. این تحریکات هورمونی ، موجب پرولیفراسیون بافت غده ای و نیز بافت های پیوندی و چربی نگهدارنده پستان می شوند. بافت های غده ای تا زمان بارداری به تکامل نهائی خود نمی رسند. پس از زایمان مجاری داخلی لبولی به سرعت تکامل یافته و تشکیل جوانه هایی را می دهند که تبدیل به آلوئول خواهند شد (برانیکاردی و همکاران۱،۲۰۰۹).

۱-۲- آناتومی پستان انسان:

پستان در داخل فاسیای سطحی جدار قفسه سینه قرار داشته .در زنان بالغ پستان از سه قسمت (پوست , بافت زیر جلدی و نسج پستان) تشکیل شده است.نسنج پستان ، خود شامل بافت های غددی و بافت    زمینه ای (استروما) است.ربع فوقانی خارجی پستان نسبت به بقیه قسمت ها نسج بیشتری دارد. تفاوت های قابل ملاحظه ای در اندازه و شکل و تراکم نسج پستان بین افراد مختلف وجود دارد .پستان به دلیل داشتن غدد تولید کننده شیر و مجاری شیری عضوی فعال است که با تحریک هورمونی در طی دوران بارداری و شیر دهی بزرگتر شده و حجم و تراکم آن افزایش می یابد و با کاهش سطح هورمون در طی دوران یائسگی بصورت پهن و شل و آویزان در می آید.

Brunicardi  et al

Aceves& Delgado

Hamdi et al

Jemal et al

Khan et al

Shao et al

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سرطان و پپتید درمانی در درمان سرطان و دارو های مهار کننده Trk B
  • تحقیق سرطان مری و تعیین مرحله بیماری و تغییرات مولکولی در سرطان مری و درمان ها وپروتئین EpCAM در درمان سرطان
  • تحقیق سرطان معده و نشانه ها و علائم آن و تعیین مرحله و سیر بالینی بیماری و ارتباط سرطان معده و میکرو RNA
  • تحقیق گیاه مریم گلی و اثرات ضد سرطان مریم گلی
  • تحقیق سرطان معده و رابطه چند شکلی های ژنتیکی با بیماری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.