تحقیق سیستم اطلاعاتی بازاریابی و مدل ها و ضرورت آن در سازمان ها و عملکرد سازمانی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم اطلاعاتی بازاریابی و مدل ها و ضرورت آن در سازمان ها و عملکرد سازمانی دارای ۵۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱مقدمه:    ۵
۲-۲اهمیت مطالعه:    ۵
۲-۲-۱اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان    ۶
۲-۴عملکرد سازمانی    ۹
۲-۴-۱بهره وری:    ۱۱
۲-۴-۱-۱بهره وری چه هست و چه نیست ؟    ۱۲
نگاره ۱-۱ بهره وری چه هست و چه نیست ؟    ۱۲
۲-۴-۱-۲شاخص بهره وری  کل عوامل تولید    ۱۳
۲-۴-۲فاکتور ظرفیت:    ۱۴
۲-۵ سیستم اطلاعاتی بازاریابی    ۱۶
۲-۵-۱بازارهای صنعتی    ۱۸
۲-۵-۲بازاریابی صنعتی    ۱۸
۲-۵-۳مشتری صنعتی    ۱۹
۲-۵-۴ارزش از دیدگاه مشتری    ۲۲
۲-۵-۵ مطالعات بازار    ۲۴
۲-۵-۶مدل های سیستم اطلاعات بازاریابی:    ۲۵
۲-۶مدیریت بازاریابی و سیستم‌های نوین تصمیم‌ساز    ۲۸
۲-۷ ضرورت وجود سیستم‌های اطلاعات بازاریابی در سازمان‌ها    ۲۹
۲-۸سیستم اطلاعات بازاریابی و عملکرد سازمان    ۳۱
۲-۹ دلایل اهمیت روزافزون تحقیقات بازاریابی    ۳۸
۲-۱۰ ضرورت تحقیقات بازاریابی به طور خلاصه    ۳۹
۲-۱۱ نگاهی به مفاهیم اولیهAHP    ۵۰
۲-۱۱-۱فرایند تحلیل سلسله مراتبی    ۵۲
۲-۱۱-۲ سازگاری سیستم    ۵۳
منابع:    ۵۵

منابع

رابرت سایمونز؛ ترجمه مجتبی اسدی ، نظام های کنترل و سنجش عملکرد(۱۳۸۵)

رضائیان علی، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها، انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۷۳٫

روستا، احمد ، ونوس داور ، ابراهیمی، عبدالحمید ، مدیریت بازاریابی ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، سمت۱۳۷۵ ، تهران ۱۳۸۳٫

بلوریان تهرانی، محمد، بازاریابی کاربردی، تهران: مجله زمینه ۱۳۷۳٫

بلوریان تهرانی، محمد، نقش بازاریابی در تولید و فروش، تهران، ماهنامه زمینه، ابان ماه ۱۳۷۲٫

بلوریان تهرانی، محمد بازاریابی و مدیریت بازار، تهران، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ۱۳۷۶ .

ذاکری، بتول، روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل طراحی سیستمهای اطلاعاتی – سازمان مدیریت. صنعتی، جلد اول، ۱۳۷۲٫

ونوس داور و دیگران، تحقیقات بازاریابی، تهران: انتشارات سمت ، ۱۳۷۵٫

ونوس، ابراهیمی، روستا، تحقیقات بازاریابی با نگرش کاربردی تهران، انتشارات سمت، ۱۳۸۶٫

اعرابی محمد ، ایزدی داود ( ۱۳۸۳) ” استراتژی بازاریابی ” انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، ص ۲۵۶ -۲۶۶٫

الوادی، حسن، تجزیه و تحلیل راههای افزایش فروش در صنعت نساجی و پوشاک کشور، کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت مدرس، ۱۳۸۵٫

Albert, M, and Nora, l. (2008). “Market Orientation and Business Economic Performance a Mediated Model, Department ofPsychology“, University of Barcelona, Barcelona, 14 (3), 284-299.

Alfred, M. (1997), “Market Orientation and Performance: The Moderating Effects of Product and Customer Differentiation”, Journal of Business & Industrial Marketing, 12 (5), 276-296.

Ashill j Nicholas jobber David Marketing information system (MKIS) Design Charateristics: preliminary Finding and future Research Directions working Paper ANZMAC 2000 visionary Marketing for the 21 th Century.

۲-۱مقدمه:

در عصر حاضر یکی از بارزترین و موثرترین عوامل رشد و توسعه شرکتها، اطلاعات و مکانیزم های اطلاع رسانی می باشد. بدون تردید اطلاعات در سازمانها مبنای تمام فعالیت هاست. لذا انجام وظایف و تحقق اهداف سازمانی فقط از طریق تسریع و تسهیل جریان اطلاعات و ایجاد شبکه های ارتباطی صحیح و کارآمدامکان پذیر می باشد.

فیلیپ کاتلر سیستم های اطلاعات بازاریابی را به عنوان یک ساختار مشتمل بر افراد، تجهیزات و رویه هایی برای جمع آوری ،طبقه بندی، تحلیل، ارزیابی و توزیع اطلاعات به هنگام دقیق و مورد نیاز تصمیم گیرندگان بازاریابی تعریف نموده است. یک سیستم اطلاعات بازاریابی نه تنها باید به عنوان مرکزی برای ذخیره اطلاعات وابسته و مرتبط با مشتریان شرکت باشد بلکه باید توانایی جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به آمیخته بازاریابی، رقبا، متغیرهای کلان محیطی و اطلاعات و اسناد و مدارک داخلی شرکت را نیز دارا باشد. [۱]

۲-۲اهمیت مطالعه:

با عنایت به گسترش روز افزون تکنولوژی و متحول شدن جامعه، ایجاد نظم در آن عامل اساسی و موردنیاز در بوجود آوردن یک نظام مشخص و معین است که در آن اطلاعات نقش خون در رگ سازمانها را بازی می کند. سیستم های اطلاعات بازاریابی این امکان را برای شرکت ها فراهم می سازد تا بتوانند سریعاً نسبت به نیازهای مشتریان واکنش نشان دهند. زمانی که کالا و خدمات توسط شرکت عرضه شد، مدیران بازاریابی با استفاده از سیستم های اطلاعات بازاریابی به بررسی میزان رضایت مشتریان می پردازند. سیستم های اطلاعات بازاریابی اطلاعات بازار را برای مدیران فراهم می کنند و ممکن است برای تعدیل، بهبود و یا توقف تولید کالا و خدمات مورد استفاده قرار گیرد. در عصر رقابت، اگر یک شرکت از سیستم های اطلاعات بازاریابی بهره مند نباشد، ممکن است اثربخشی و کارایی آن تضعیف شده یا به شدت کاهش یابد. بنابراین، امروزه شرکت ها برای اینکه بتوانند به رقابت بپردازند، باید به سلاح رقابتی سیستم های اطلاعات بازاریابی مجهز شوند.همچنین در مورد اهمیت بهره وری می توان گفت دستاوردهای بالغ بر ۵۰ سال تجربه برنامه‌ریزی توسعه، شرایط خطیر کنونی اقتصاد ایران بویژه از نظر روند نگران‌کننده عرضه و تقاضای نیروی کار در بخش‌های مولد اقتصاد در کنار حجم عظیم منابع و امکانات موجود، اما با سطح پایین استفاده از ظرفیت تولید صنایع در سطح کشور، وابستگی شدید درآمد ارزی کشور به صادرات نفت خام و فرآورده‌های آن و بالاخره فاصله گرفتن اقتصاد ایران با روند جهانی شدن اقتصاد هر یک به نوعی و با منطق خاص خود نشاندهنده این واقعیت است که راه منحصر به فرد برای رویارویی فعال و ثمربخش با چالش‌های موجود، سامان دادن برنامه پنجم توسعه کشور بر پایه اصول و موازین بهره وری  است. برنامه‌ای که در آن به جای اتخاذ رویکرد تزریق مستمر و فزاینده ارز و ریال برکارآمد سازی نحوه استفاده از منابع تأکید می‌گردد.

۲-۲-۱اهمیت و نقش سنجش عملکرد در سازمان

سنجش عملکرد جزء ضروری از هر سازمانی است ، به طوری که می تواند بازخوردی از کارایی برنامه ها و پیاده سازی آن ها بدهد.

 مدیران بازرگانی و حسابداران نسبت به نقشی که سنجش عملکرد در سیستم کنترل و برنامه ریزی سازمانی بازی می کند آگاهی زیادی دارند . گزارش عملکرد گذشته شرکت یکی از کاربردهای بنیادی سیستم سنجش عملکرد است .(چاوو،گاولین۱۹۹۸ ) [۲]

بر اساس مطالعات کلا یور و پیرس[۳] هدف نهایی استراتژی، تثبیت عملکرد برتر در بلندمدت می باشد.

تجزیه و تحلیل و مقایسه عملکرد مشاهده شده با روند گذشته، رقبا و یا متوسط صنعت، بازخور مناسبی را جهت تصمیم گیری و انجام فعالیت های آتی فراهم می آورد.به همین دلیل یکی از مهمترین اهداف تمامی شرکت ها درطول زمان، بهبود مستمر عملکرد بوده است(بروم راچ ١٩٩٨[۴],)

در حقیقت آن چه که بهبود عملکرد شرکت ها را مشکل نموده، انتخاب موثرترین و بهترین استراتژی، با توجه به ویژگی های سازمان است که البته این استراتژی ها بزرگترین چالش در بررسی ها و مطالعات اخیر گزارش شده اند(سایمونز،١٣٨۵)

امروزه ارایه ی بهترین عملکرد در زمینه ی بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه ی مدیران شرکت های تولیدی مبدل شده است و می کوشند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف، به عملکرد برتر دست یابند.( ١٩٩٧ کوپر[۵]،)

بررسی مستندات و ادبیات توسعه در جهان حکایت از آن دارد که اساساً دو رویکرد اصلی برای افزایش تولید در یک کشور، بخش اقتصادی یا منطقه جغرافیایی وجود دارد:

-۱افزایش نهاده‌های تولید شامل: نیروی کار و سرمایه

-۲  افزایش بهره وری  کل عوامل تولید  یا عوامل کیفی تولید ( سند ملی فرابخشی(ویژه) ارتقای بهره وری )

 بررسی‌های بعمل آمده نشان از آن دارد که کشورهای صنعتی جهان و تعدادی از کشورهای در حال توسعه طی دو دهه گذشته تلاش کرده‌اند سهم بیشتری از رشد اقتصادی خود را از طریق بهره وری  کل عوامل (TFP) تأمین کنند. به عنوان مثال طی دو دهه گذشته تولید ناخالص داخلی کشور ژاپن دارای متوسط رشد سالانه   ۳/۵ درصد بوده که از این میزان، سهم رشد نیروی کار و موجودی سرمایه به ترتیب ۱۹ و ۲۸ درصد و سهم رشد بهره وری  کل عوامل ۵۳ درصد بوده است. سهم رشد بهره وری  کل عوامل در تولید ناخالص داخلی در کشورهای هند، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، مالزی و تایلند در دو دهه فوق به ترتیب ۷/۲۴، ۵/۴۴، ۸/۳۴، ۷/۳۲، ۰/۲۴ و۰/۲۱ درصد بوده است. شایان توجه است که براساس بررسی‌های بعمل آمده، بهره وری  کل عوامل طی دو دهه گذشته در رشد تولید ناخالص داخلی ایران نقش مهمی‌نداشته است.

خوشبختانه برای اولین بار در قانون برنامه چهارم توسعه، اهداف کمی‌مشخصی برای متوسط رشد سالانه بهره وری  نیروی کار، سرمایه و کل عوامل به عنوان مفروضات برنامه تعیین شده است که به ترتیب عبارتند از ۵/۳، ۱، ۵/۲ درصد. همچنین سهم رشد بهره وری  کل عوامل (TFP) در رشد تولید ناخالص داخلی کشور ۳/۳۱ درصد پیشنهاد شده است.(  سند ملی فرابخشی(ویژه) ارتقای بهره وری )

به عقیده کارشناسان مسایل اقتصادی، حلقه مفقوده اقتصاد ایران بهره وری نام گرفته که در گذشته همواره نسبت به آن بی توجهی شده است. در علم اقتصاد می گویند هر عاملی غیر از سرمایه و نیروی کار که بر افزایش تولید تاثیرگذار است، بهره‏وری محسوب می شود و یا به “مقدار کالا و یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرژی و یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت” تعبیر می شود.

[۱] – P.Kotler ” Markoting Mangne ment : Analysis , Planning , and control ” ٩ thed,p (١٨۵٫)

[۲] Chow, C.W., Ganulin, D1998

[۳] Pearce & Kluyver  ۲۰۰۶,

[۴] Brumrach

[۵] Cooper

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق عملکرد سازمانی و نوآوری سازمانی
  • تحقیق فرسودگی شغلی ، ابعاد و رویکردهای آن، عملکرد سازمانی و عوامل موثر بر آن و معرفی مدل اچیو
  • تحقیق مفهوم مشتری، بازاریابی و وفاداری مشتری، ابعاد و عوامل مؤثر بر آن
  • تحقیق یادگیری سازمانی،پویایی محیطی و عملکرد سازمانی و مفهوم و دیدگاه های آن
  • تحقیق مدیریت استراتژیک منابع انسانی و مفاهیم و مدلهای آن و عملکرد سازمانی و مفاهیم و دیدگاهها و مدل های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.