481 views
پیشینه تحقیق سیستم فناوری اطلاعات و انواع سیستم ها و چالشهای آن، مدیریت منابع انسانی الکترونیکی و مدل و اجرای فعالیت های آن دارای ۱۰۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۱٫۱مقدمه۶
۱٫۲فناوری اطلاعات۷
۱٫۲٫۱داده و اطلاعات۷
۱٫۲٫۲فناوری۹
۱٫۲٫۳فناوری اطلاعات۹
۱٫۲٫۴سیستمهای اطلاعاتی۱۱
۱٫۲٫۵تفاوت سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و فناوری اطلاعات۱۳
۱٫۲٫۶سیر تکاملی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت۱۵
۱٫۲٫۷وظایف سیستمهای اطلاعاتی۱۹
۱٫۲٫۸چالشهای سیستمهای اطلاعاتی۲۰
۱٫۲٫۸٫۱چالش سرمایهگذاری در سیستمهای اطلاعاتی۲۰
۱٫۲٫۸٫۲چالش کسب و کار راهبردی۲۱
۱٫۲٫۸٫۳چالش جهانی سازی۲۱
۱٫۲٫۸٫۴چالش زیرساخت فناوری اطلاعات۲۱
۱٫۲٫۸٫۵چالش اخلاق و امنیت۲۲
۱٫۲٫۹انواع سیستمهای اطلاعاتی۲۲
۱٫۲٫۹٫۱سیستمهای سطح عملیاتی۲۳
۱٫۲٫۹٫۲سیستمهای سطح دانشی۲۴
۱٫۲٫۹٫۳سیستمهای سطح مدیریت۲۵
۱٫۲٫۹٫۴سیستمهای سطح استراتژیک۲۶
۱٫۲٫۱۰تاثیر سازمانی فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی۲۷
۱٫۲٫۱۰٫۱اثرات اقتصادی۲۸
۱٫۲٫۱۰٫۲اثرات سازمانی و رفتاری۳۱
۱٫۲٫۱۰٫۳افزایش انعطاف پذیری سازمانها۳۲
۱٫۲٫۱۱کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان۳۲
۱٫۲٫۱۱٫۱کاربردهای عملیاتی:۳۳
۱٫۲٫۱۱٫۲کاربرد اطلاعاتی۳۵
۱٫۳مدیریت منابع انسانی۳۸
۱٫۳٫۱تعاریف مدیریت منابع انسانی۳۸
۱٫۳٫۲تاریخچهی مدیریت منابع انسانی۳۹
۱٫۳٫۳نقشها و فعالیتهای مدیریت منابع انسانی۴۵
۱٫۳٫۳٫۱فعالیتهای منابع انسانی۴۹
۱٫۳٫۳٫۲ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی۵۱
۱٫۳٫۴چالشهای کلیدی مدیریت منابع انسانی برای مدیران امروز۵۴
۱٫۳٫۵منابع انسانی الکترونیکی۵۷
۱٫۳٫۵٫۱فناوری اطلاعات بکارگرفته شده بوسیله مدیریت منابع انسانی۵۷
۱٫۳٫۵٫۲همسویی سیر تکامل فناوری اطلاعات و توسعه منابع انسانی۵۸
۱٫۳٫۶از سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی تا منابع انسانی الکترونیکی۵۸
۱٫۳٫۷مدل مدیریت منابع انسانی الکترونیکی۶۰
۱٫۳٫۷٫۱سیاست ها و استراتژی های اولیه مدیریت منابع انسانی۶۱
۱٫۳٫۷٫۲اهداف مدیریت منابع انسانی الکترونیک۶۲
۱٫۳٫۷٫۳انواع مدیریت منابع انسانی الکترونیک۶۲
۱٫۳٫۷٫۴خروجی های مدیریت منابع انسانی الکترونیک۶۳
۱٫۳٫۸اجرای فعالیت های منابع انسانی الکترونیکی۶۴
۱٫۳٫۸٫۱کارمند یابی وجذب الکترونیکی۶۶
۱٫۳٫۸٫۲انتخاب الکترونیکی۶۷
۱٫۳٫۸٫۳یادگیری از راه دور۷۰
۱٫۳٫۸٫۴مدیریت عملکرد الکترونیکی۷۳
۱٫۳٫۸٫۵جبران خدمات الکترونیکی۷۵
۱٫۴مدل مفهومی۷۷
۱٫۴٫۱شاخصها در ارزیابی هر کدام از متغیرها۷۹
۱٫۴٫۱٫۱شاخصهایی در ارزیابی کاربرد فناوری اطلاعات۷۹
۱٫۴٫۱٫۱٫۱حمایت مدیریت ارشد سازمان از کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان۸۰
۱٫۴٫۱٫۱٫۲میزان بودجه و سرمایهگذاری سازمان بر کاربرد فناوری اطلاعات۸۱
۱٫۴٫۱٫۱٫۳کیفیت پرسنل فناوری اطلاعات۸۱
۱٫۴٫۱٫۱٫۴میزان ماشینی کردن سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان۸۲
۱٫۴٫۱٫۱٫۵میزان یکپارچگی سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان۸۲
۱٫۴٫۱٫۱٫۶انعطاف پذیری سیستم منابع انسانی الکترونیک سازمان۸۳
۱٫۴٫۱٫۱٫۷دسترسی پرسنل مدیریت منابع انسانی به سخت افزار و نرمافزار موجود۸۴
۱٫۴٫۱٫۱٫۸پذیرش و حمایت پرسنل مدیریت منابع انسانی از کاربرد فناوری اطلاعات۸۵
۱٫۴٫۱٫۲متغیرهای ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی۸۶
۱٫۴٫۱٫۳متغیرهای ارزیابی عملکرد سازمانی۸۹
۱٫۴٫۱٫۳٫۱رضایت ذینفعان۹۰
۱٫۴٫۱٫۳٫۲ارتباطات سازمانی۹۰
۱٫۴٫۱٫۳٫۳همکاری تیمی۹۱
۱٫۴٫۱٫۳٫۴عملکرد استراتژیک۹۲
۱٫۴٫۱٫۳٫۵مدیریت دانش۹۲
۱٫۴٫۱٫۳٫۶رشد سازمانی۹۳
۱٫۵تحقیقات انجام گرفته دراین زمینه۹۴
۱٫۶خلاصه۹۵
۲فهرست منابع۹۷
لاودن کنت سی و لاودن جین پریس(۱۳۷۷)؛ نظام های اطلاعاتی مدیریت، عبدالرضا رضایی نژاد، انتشارات رسا، تهران.
لاودن کنت سی و لاودن جین پریس(۱۳۸۴)؛ سیستم های اطلاعاتی مدیریت، احمد هرمزی، انتشارات به آوران، تهران.
مهدوی، محمدتقی(۱۳۷۹)؛ مدیریت اطلاعات، مرکز اسناد علمی ایران، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، تهران
صرافی زاده، اصغر و علی پناهی، علی(۱۳۸۰)؛ سیستم های اطلاعاتی مدیریت، مفاهیم، نظریهها و کاربردها، اتشارات میر، تهران.
صرافی زاده، اصغر(۱۳۸۳)؛ فناوری اطلاعات در سازمان، انتشارات میر، تهران.
Gomez-Mejfa, L. R., Balkin, D. B. & Cardy, R. L. (2001). Managing Human Resources (3rd ed). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Gubman, Edward L. (1998). The talent solution: aligning strategy & people to achieve extraordinary results. New York, NY: McGraw-Hill Companies,
Gueutal, H. G., & Falbe, C. M. (2005). eHR: Trends in Delivery Methods. In Greutal and Stone (eds.), The Brave New World of eHR (pp. 190-225). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
DeSanctis, G, Dickson, GW., & Price, R. (2000). Information technology management: Perspective, focus and change in the twenty-first century. In Dickson, GW. & DeSanctis, G, Information technology and the future enterprise. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Dixon, P. (2003). Resume database nightmare: job seeker privacy at risk. Retrieve June 30,2004, from privacyroghts.org.
Drucker, Peter F. (2001). The Essential Drucker. New York, NY: HarperCollins Publishers Inc.
بونه[۱](۱۹۹۱) معتقد است که تنها این انسان منطقی است که میتواند در محیط پیچیده و متغیر امروز در طول زمان از پس مشکلات بر آید، چراکه این انسان منطقی است که میتواند از رقبای خود پیش دستی کند و راههای نوآورانهای برای روبرو شدن با مشکلات ارائه کند. به طور مشابه مجموعهای از مهارتها و محرکها توسط همین انسان منطقی به سازمانها ترزیق شده است که موجب شده تا سازمانها نیز به صورت مداوم تلاش برای ادامه حیات خود را داشته باشند و برای این کار علاوه بر هوش انسان منطقی، نیاز به ابزارها و روشهایی برای توسعه فرآیند تفکر و تصمیم گیری دارند. و یکی از این ابزار ها، فناوری اطلاعات است و موقعیکه به کسب و کار سازمانها وارد میشود، به عنوان یک تواناساز برای آنها عمل میکند.
یکی از ابزارهایی که سازمانها به منظور افزایش کارایی و اثربخشی خود بکار میگیرند، فناوری اطلاعات در سازمانهاست تا با استفاده از مزایای آن، با کارایی و اثربخشی بیشتری به اهداف خود دست یابند. همانطور که به تفصیل شرح داده خواهد شد، تاریخ بکارگیری اولین فناوریهای اطلاعاتی را در سازمان میتوان، بعد از جنگ جهانی ذکر کرد. در طول این دوره بود که فناوری اطلاعات وارد سازمان شد و به طور شگفت آوری در تمام بخشهای سازمان نفوذ کرد و گسترش یافت. یکی از حوزههایی که فناوری اطلاعات تاثیر فراوانی داشته، حوزه منابع انسانی در سازمان بوده و از زمانی که فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی در سازمان بکارگرفته شده، واحد منابع انسانی نیز از آن بهره برده است. در این فصل به بررسی ادبیات مرتبط به این حوزه پرداخته خواهد شد. در این نوشتار در سه بخش به توضیح فناوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی و پرداخته خواهد شد.
در اولین بخش در این فصل، ابتدا به توضیح فناوری اطلاعات پرداخته شده است. در ادامه به منظور روشنتر شدن موضوع، ابتدا داده و اطلاعات را تعریف کرده و سپس به تعریف فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی میپردازیم. پس از آن سیر تکاملی سیستمهای اطلاعاتی به اختصار بیان میشود. پس از آن به شرح مختصری از انواع سیستمهای اطلاعاتی بسنده میشود و به تاثیرات این سیستمهای اطلاعاتی در سازمان پرداخته می شود.
دادهها معیارهای عینی از خصیصه های(ویژگی های) یک موجودیت(مانند افراد، مکانها، چیزها و رویدادها) هستند(ابراین،۱۳۸۷). مردم اغلب واژههای داده و اطلاعات را بجای یکدیگر بکار میبرند. دادهها منابع خاصی هستند که برای تکمیل محصولات اطلاعاتی پردازش شده اند. بنابراین ما میتوانیم اطلاعات را داده هایی تعریف کنیم که به موضوعات با معنی و مفید برای کاربران نهایی ویژه پردازش شده اند(ابراین، ۱۳۸۷).
اهداف اساسی اطلاعات عبارتند از: آگاهی دادن، ارزیابی کردن، ترغیب کردن، خلق مفاهیم جدید، تعریف مسئله، حل مسئله، تصمیم گیری، برنامه ریزی، آشناسازی، کنترل کردن و تحقیق (مهدوی، ۱۳۷۹). اطلاعات دارای ارزشی حال یا گذشته هستند که به استفاده کننده آنها معلوماتی اضافه میکند که تا به حال نداشته و جزء دانش موردنیاز او بوده است(سن و جیمز، ۱۹۴۴). تجربه و تحقیق نشان داده است استفاده از اطلاعاتی مناسب است که دارای ویژگیهای زیر باشند و همانطور که در ادامه بحث خواهد شد، سیستمهای اطلاعاتی بسیاری از این ویژگیها را برای مدیران فراهم می آورند.
به عقیده کونتز و ویریچ[۱](۱۹۸۸) فناوری به دانش و تخصص چگونگی انجام کارها اشاره دارد و شامل نوآوریها، ابداعات، تکنیکها و حدگستردهای از دانش و اطلاعات میشود. به طور کلی، فناوری اصطلاحی است قراردادی، که دارای مضامین زیادی است و نویسندگان مختلف هر یک، این واژه را به گونهای تعریف کرده و به آن از زاویه بخصوصی نگاه کرده اند. بعضی از آنها در تعاریف خود از فناوری بر ماشین آلات مورد استفاده تاکید کردهاند و برخی تاکیدشان بر دانش مورد استفاده بوده است. گروهی به تعامل انسان و ماشین توجه کرده و گروهی دیگر توجه خود را به مواد، به عنوان بخشی از فناوری معطوف داشتهاند (هورج و آنتونی،۱۹۹۸).
[۱] Koontz & Weihrich
[۱] Boone
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر