تحقیق فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی و مدل های آن دارای ۷۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-۱) فن آوری اطلاعات    ۵
۲-۱-۲) تاریخچه فن آوری اطلاعات    ۶
۲-۱-۳) تشریح مفهوم فن آوری اطلاعات    ۷
۲-۱-۴)ویژگی های اطلاعات    ۱۲
۲-۱-۵) انواع اطلاعات    ۱۳
۲-۱-۶) سیستم های اطلاعاتی    ۱۴
۲-۱-۶-۱) عوامل انسانی موثر بر استقرار سیستم های اطلاعات مدیریت    ۱۵
۲-۱-۷) انواع سیستم های اطلاعاتی    ۱۶
۲-۱-۸) سیستم های اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی (ECS)    ۱۸
۲-۱-۹)شبکه های ارتباطی    ۲۰
۲-۱-۱۰) کاربرد فن آوری اطلاعات    ۲۵
۲-۱-۱۱) اهمیت فن آوری اطلاعات    ۲۶
۲-۱-۱۲) مزایای فن آوری اطلاعات    ۲۷
۲-۱-۱۳) اثرات به کارگیری فن آوری اطلاعات در سازمان    ۲۹
۲-۱-۱۴) پیاده سازی فن آوری اطلاعات در سازمان ها    ۳۰
۲-۱-۱۵) برنامه جامع توسعه فن آوری اطلاعات    ۳۲
۲-۱-۱۶) برنامه ریزی فن آوری اطلاعات    ۳۴
۲-۱-۱۶-۱)سطوح برنامه ریزی فن آوری اطلاعات    ۳۵
۲-۱-۱۷) مدل های سنجش فن آوری اطلاعات    ۳۶
۲-۱-۱۸) محدودیت های فن آوری اطلاعات    ۴۰
۲-۱-۱۹)مدیران و فن آوری اطلاعات    ۴۳
۲-۱-۲۰) تصمیم گیری در مورد فن آوری اطلاعات    ۴۵
۲-۱-۲۱) وضعیت فن آوری اطلاعات در ایران و جهان    ۴۷
۲-۱-۲۲)سیاست ها و برنامه های فن آوری اطلاعات در ایران    ۴۸
۲-۲-۱) عملکرد مالی    ۵۱
۲-۲-۲)تشریح مفهوم عملکرد مالی    ۵۱
۲-۲-۳) اندازه گیری عملکرد    ۵۲
۲-۲-۴) فرآیند ارزیابی عملکرد    ۵۴
۲-۲-۵)عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل    ۵۷
۲-۲-۶) عملکرد مالی    ۶۰
۲-۲-۷) الگوهای تبیین عملکرد مالی    ۶۱
۲-۳-۱) تحقیقات انجام شده    ۶۴
۲-۳-۱-۱)تحقیقات خارجی    ۶۴
۲-۳-۱-۲)تحقیقات داخلی    ۶۹
منابع:    ۷۳

منابع:

۱- مشایخی ،علینقی و دیگران ، (۱۳۸۴) “بررسی عوامل موثر بر کاربرد فن آوری اطلاعات در سازمان های دولتی ایران :کاربرد روش دلفی” ،ص ص ۱۳۳-۱۹۰٫

۲- محمدیان روشن، صائمه(۱۳۸۹ )” بررسی رابطه بین فن آوری اطلاعات بر ابعاد ساختار سازمانی در مخابرات ” پایان نامه کارشناسی ارشد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

۳- تهرانی ، رضا(۱۳۸۵) ، مدیریت مالی،تهران،انتشارات نگاه دانش.

۴- جهانخانی،علی و همکار(۱۳۸۳)ٰ” مدیریت مالی”  تهران، انتشارات سمت.

۵- اسدی شوکتی ،فیض اله(۱۳۸۸)،بررسی نقش عوامل ارتباطی موثر بر عملکرد کارکنان ادارات امور مالیاتی استان گیلان” پایان نامه کارشناسی ارشد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت.

۶- رفیعی ، مهدی (۱۳۸۳)، “ آثار فن آوری اطلاعات بر وجوه مختلف عملیات شرکت ها “.

۷- سعادت ،اسفندیار”(۱۳۸۹) “مدیریت منابع انسانی” سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاه.

۸- بهشتیان، مهدی،ابولحسنی،حسین، (۱۳۸۷)سیستم های اطلاعاتی مدیریت ،تهران، انتشارات پردیس.

۹- صرافی زاده،  اصغر(۱۳۸۸) “فن آوری اطلاعات در سازمان(مفاهیم وکاربردها)”چاپ سوم، انتشارات امیر.

۱۰- صرافی زاده ، اصغر(۱۳۸۳) “فن آوری اطلاعات در سازمان ، انتشارات امیر.

۱۱-Zang; Man&Mc cullough; James, Effect of Learning and Information Technology Capability on Bisiness Performance, Washington State University, 1999.

۱۲-Shelly G.B, M.E.cash man .(2004).Discovering computers: A Gateway to information web Enhanced , “ Thomson course technology  Boss to , U.K. 39:74-78.

۱۳-Brumbrach, GB,(1998),“Some ileac , issues and perdition about information  management  ”, public personal manual management  , winter , pp387-402.

۱۴-  lim jee Hae , Rechardson;Vernon & Roberts;Tom,” Information technology investment and firm performance: A meta Analyse”, proceeding of 37th Hevaii international conference on system sciences-2004.

۲-۱-۱) فن آوری اطلاعات

فن آوری اطلاعات پدیده ای است که از به کارگیری وسیع سیستم های کامپیوتری در سازمان ها و جامعه تحول عمیق ناشی از به کارگیری سیستم های کامپیوتری، در لایه های مختلفی ایجاد شده، و در هر لایه مجهز به بروز اثرات مختلف در محدوده های مختلفی می شود.در عصر حاضر فن آوری اطلاعات به عنوان سلسله اعصاب جامعه مدرن[۱] مطرح است و اگر روزی کشورهای مدرن دنیا بدون انرژی قادر به ادامه حیات نبودند امروزه کشورها بدون فن آوری اطلاعات مرده محسوب می شوند(موحدی و همکاران ۱۳۸۹ ص ۶۷).

در هزاره سوم فن آوری اطلاعات به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه جهانی[۲] منظور شده است و دستاوردهای ناشی از آن،چنان با زندگی مردم عجین گردیده که روی گردانی از آن  اختلالی عظیم در جامعه و رفاه وآسایش مردم به وجود می آورد.عصر فعلی را برخی عصر اطلاعات لقب داده اند.این نام گذاری شاید به این دلیل باشد که امروزه اطلاعات به جزء تفکیک ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. توسعه کمی فن آوری اطلاعات و ایجاد جامعه اطلاعاتی باعث تغییر در الگوی رقابت،تغییر در شیوه برنامه ریزی کاری،‌تغییر در نیازهای بازار[۳]،تغییر در ماهیت سازمان ها،تغییر در قوانین و مقررات و… شده است.فن آوری اطلاعات شیوه انجام کار را تغییر داده و از جمله با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[۴] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[۵]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبایی که با آن ها در تعامل هستیم و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به یکدیگر مرتبط نماید(عظیمی، ۱۳۸۹، ص ۱۶).

اطلاعات منبع قوی است که اغلب اشاره دارد به خون زندگی سازمان تجاری و برای تمام سازمان ها مهم است.نوع اطلاعات هر زمان می تواند موجب مزیت رقابتی [۶]نسبت به سایر سازمان ها در عصر اطلاعات شود.اطلاعات دارایی اصلی یک سازمان تجاری است. هدف اصلی بیشتر سازمان های تجاری کسب سود از تجارت برای خودشان یا سهامدارانشان [۷]می باشد.

۲-۱-۲) تاریخچه فن آوری اطلاعات

واژه فن آوری اطلاعات از اواخر دهه ۱۹۷۰ برای اشاره به استفاده از کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شد می توان گفت که این فن آوری تمامی گونه های کامپیوترها،سخت افزار، نرم افزار و همچنین شبکه های ارتباطات بین دو کامپیوتر و ارتباط یک کامپیوتر با یک ابر کامپیوتر و یک اداره است تا شبکه های جهان گستر که در زمره فن آوری اطلاعات و ارتباطات حدود پنج درصد هزینه های سرمایه گذاری شرکت ها را به خود اختصاص داده این رقم در دهه ۱۹۸۰ به عنوان پانزده درصد و در انتهای۱۹۹۰ به پنجاه درصد کل سرمایه گذاری شرکت ها رسید که این روند حاکی از اهمیت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در کسب وکار است که یک مزیت استراتژیک برای شرکت ها محسوب می شود (محمدیان روشن ۱۳۸۹، ص ۱۸).

با شروع دهه ۷۰ و تا اواسط دهه ۸۰ با افزایش رقابت در سطح کشورها، سازمان ها بر آن شدند تا استراتژی های خود را به سمت استفاده از فن آوری کامپیوتر جهت دهی کنند. اما از آن جا که این موج با کاهش قیمت کامپیوترهای شخصی[۸]، پایین آمدن هزینه پردازشگرها، ظهور شبکه های قوی سرویس دهنده [۹]/ سرویس گیرنده[۱۰] و رشد فن آوری در دو حوزه الکترونیک و ارتباطات مواجه شد،فن آوری اطلاعات به عنوان گزینه ای جهت تبدیل به مزیت رقابتی پیش روی سازمان ها قرار گرفت. در این راه ابزارهای مفهومی قوی نظیر مدل چهارچوب شبکه استراتژیک[۱۱] مک فاردن در ۱۹۸۳، مدل مراحل رشد نولان[۱۲]  در ۱۹۷۹، و نیز روش های ساختار یافته ای چون، عامل حیاتی موفقیت رکارت[۱۳] در ۱۹۷۹، یا برنامه ریزی سیستم های کسب و کار ارایه شده در ۱۹۸۴ توسط شرکت IBM ظهور یافتند. شرکت های مشاوره ای مدل های مختلفی در زمینه برنامه ریزی استراتژیک برای سیستم های اطلاعاتی ارایه داده اند که غالبا مفاهیم مشترک
داشته اند.در سال ۱۹۸۵ پورتر و میلار[۱۴] نخستین بار مفاهیم زنجیره ارزش[۱۵] ونیروهای پنج گانه[۱۶] را در مدیریت استراتژیک IT توسعه دارند.و مک فارلان[۱۷] با استفاده از مفاهیم استراتژی های عمومی[۱۸] پورتر استراتژی ها فن آوری اطلاعات را در سه رده تقسیم بندی کرد: (احمدی و همکاران،۱۳۸۳،ص ص۱۳-۱۰)

رده نخست: رده اول این تقسیم بندی استراتژی سیستم های اطلاعاتی است. مجموعه ای از روش ها و تکنیک های جامع که در برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

رده دوم:  استراتژی های فن آوری اطلاعات[۱۹] است. استراتژی های این بخش ارایه مسیری است به منظور ارزیابی استانداردسازی و نظارت بر معماری فن آوری اطلاعات در سازمان از سخت افزارها، نرم افزارهای کاربردی، سیستم عامل ها، زیرساخت های ارتباطی، پایگاه های داده، و غیره.

رده سوم: استراتژی های مدیریت ITاست که به تعریف چهارچوب مدیریتی سازمانی در حوزه IT می پردازد.در سال ۱۹۹۱ ون کاترمن تاکید می کند که فن آوری نوین اطلاعاتی در دهه ۹۰ و دهه های آینده اثری شگرف بر کسب و کار شرکت ها خواهد گذاشت به طوری که باید IT را در سطح استراتژیک شرکت ها و روی فرمت هایی که از ناحیهIT  فراهم می شود با ابزاری مناسب بررسی کرد. بحث دیگری را که از همان زمان محققان مطرح کردند چگونگی هم راستا کردن تغییرات حاصل از IT با روندهای کسب و کار سازمانی و چگونگی انجام این کار علی رغم پیچیدگی های موجود بوده است (احمدی و همکاران، ۱۳۸۳، ص ص۱۳-۱۰).

[۱]. Modern Society

[۲]. World Development

[۳]. Market Needs

[۴]. E comerce

[۵]. Competitive Inteligece

[۶]. Competitive Advantagement

[۷]. Shareholders

[۸]. Personal computer (Pc)

[۹]. Network Server

[۱۰]. Network Client

[۱۱].Strategic Grid

[۱۲]. Stage of Growth Model

[۱۳].Rockart

[۱۴]. porter & Millar

[۱۵] .Value-chain

[۱۶]. Five Forcls Model

[۱۷]. Mak Farlan

[۱۸]. Porters Generic strategies

[۱۹] .In formation Tecnology  strategy

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و روشهای آن و روش ارزیابی کارت امتیازی متوازن و عملکرد مالی
  • تحقیق مفهوم و ابعاد عدالت سازمانی و فن آوری اطلاعات و نظریه های انگیزش شغلی
  • تحقیق عوامل موثر بر بهبود عملکرد مالی بانک‌ها و مدل‌های ارزیابی عملکرد مالی
  • تحقیق عملکرد مالی و نسبتهای مختلف مورد استفاده در ارزیابی شرکتها و قابلیت های بازاریابی و اهمیت آن در شرکت
  • تحقیق مفهوم فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.