تحقیق مفهوم فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفهوم فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی دارای ۷۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بخش اول:فن آوری اطلاعات    ۵
۲-۱-۱) مقدمه    ۵
۲-۱-۲) تاریخچه فن آوری اطلاعات    ۶
۲-۱-۳) تشریح مفهوم فن آوری اطلاعات    ۷
۲-۱-۴)ویژگی های اطلاعات    ۱۲
۲-۱-۵) انواع اطلاعات    ۱۳
۲-۱-۶) سیستم های اطلاعاتی    ۱۴
۲-۱-۷) انواع سیستم های اطلاعاتی    ۱۶
۲-۱-۸) سیستم های اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی (ECS)    ۱۸
۲-۱-۹)شبکه های ارتباطی    ۲۰
۲-۱-۹-۱)کاربردهای شبکه- مهم ترین کاربردهای شبکه عبارت اند از: (محمدیان روشن، ۱۳۸۹، ص ۳۱).    ۲۱
۲-۱-۹-۲)توپولوژی شبکه-سه نوع از عمومی ترین شکل های شبکه عبارت اند از(لاودن، ۱۳۸۰،ص ص۱۱۳-۱۱۱):    ۲۱
۲-۱-۹-۳)شبکه ها از لحاظ جغرافیایی    ۲۲
۲-۱-۱۰) کاربرد فن آوری اطلاعات    ۲۵
۲-۱-۱۱) اهمیت فن آوری اطلاعات    ۲۶
۲-۱-۱۲) مزایای فن آوری اطلاعات    ۲۷
۲-۱-۱۳) اثرات به کارگیری فن آوری اطلاعات در سازمان    ۲۹
۲-۱-۱۴) پیاده سازی فن آوری اطلاعات در سازمان ها    ۳۰
۲-۱-۱۵) برنامه جامع توسعه فن آوری اطلاعات    ۳۲
۲-۱-۱۶) برنامه ریزی فن آوری اطلاعات    ۳۴
۲-۱-۱۶-۱)سطوح برنامه ریزی فن آوری اطلاعات    ۳۵
۲-۱-۱۷) مدل های سنجش فن آوری اطلاعات    ۳۶
۲-۱-۱۸) محدودیت های فن آوری اطلاعات    ۴۰
۲-۱-۱۹)مدیران و فن آوری اطلاعات    ۴۳
۲-۱-۲۰) تصمیم گیری در مورد فن آوری اطلاعات    ۴۵
۲-۱-۲۱) وضعیت فن آوری اطلاعات در ایران و جهان    ۴۷
۲-۱-۲۲)سیاست ها و برنامه های فن آوری اطلاعات در ایران    ۴۸
بخش دوم:عملکرد مالی    ۵۱
۲-۲-۱) مقدمه    ۵۱
۲-۲-۲)تشریح مفهوم عملکرد مالی    ۵۱
۲-۲-۳) اندازه گیری عملکرد    ۵۲
۲-۲-۴) فرآیند ارزیابی عملکرد    ۵۴
۲-۲-۵)عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل    ۵۷
۲-۲-۶) عملکرد مالی    ۶۰
۲-۲-۷) الگوهای تبیین عملکرد مالی    ۶۱
بخش سوم:پیشینه تحقیق    ۶۴
۲-۳-۱) مقدمه    ۶۴
۲-۳-۱-۱)تحقیقات خارجی    ۶۴
۲-۳-۱-۲)تحقیقات داخلی    ۶۹
منابع:    ۷۳

منابع:

۱- موحدی ،محمد مهدی و همکار (۱۳۹۰)” بررسی نقش فن آوری اطلاعات بر عملکرد شرکت ارتباطات سیار”فصلنامه مدیریت شماره ۲۱

۲- محمدیان روشن، صائمه(۱۳۸۹ )” بررسی رابطه بین فن آوری اطلاعات بر ابعاد ساختار سازمانی در مخابرات ” پایان نامه کارشناسی ارشد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

۳- احمدی، علی ، علیرضا ابراهیمی، سلیمان ملکان (۱۳۸۳) “برنامه ریزی استراتژیک فن آوری اطلاعات و ارتباطات” تهران انتشارات تولید دانش

۴- بهشتیان، مهدی،ابولحسنی،حسین، (۱۳۸۷)سیستم های اطلاعاتی مدیریت ،تهران، انتشارات پردیس

۵- خادمی ، عبداله (۱۳۸۷) ،“ بررسی  تأثیر فن آوری اطلاعات بر عملکرد شر کت های بورس اوراق بهاردار ایران  ” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهید چمران اهواز

۶- خداداد حسینی ، سید حمید ، سعید فتحی ، شعبان الهی (۱۳۸۵)،“طراحی الگوی تأثیر فن آوری اطلاعات بر سنجه های عملکرد مالی با رویکرد فرا تحلیل” ، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی ، شماره ۴۶

۷- صرافی زاده،  اصغر(۱۳۸۸) “فن آوری اطلاعات در سازمان(مفاهیم وکاربردها)”چاپ سوم، انتشارات امیر.

۸- صرافی زاده ، اصغر(۱۳۸۳) “فن آوری اطلاعات در سازمان ، انتشارات امیر

۹- مشایخی ،علینقی و دیگران ، (۱۳۸۴) “بررسی عوامل موثر بر کاربرد فن آوری اطلاعات در سازمان های دولتی ایران :کاربرد روش دلفی” ،ص ص ۱۳۳-۱۹۰

۱۰- لاودن، کنت سی ،لاودن ، جین پی (۱۳۸۰) ” فن آوری اطلاعات” ترجمه حمید محسنی ، تهران ، نشر کتابدار

۱۱-آرمسترانگ ، مایکل(۱۳۸۵)، “مدیریت عملکرد وراهبردهای کلیدی وراهنمای عملی ” ترجمه دکتر سعید صفری وامیر وهابیان، تهران انتشارات جهاد دانشگاهی.

۱۲- آرمسترانگ، مایکل(۱۳۸۶)، “مدیریت عملکرد وراهبردهای کلیدی وراهنمای عملی ” ترجمه دکتر  ناصر میرسپاسی، تهران انتشارات امیر.

۱۳- عفتی داریانی محمدعلی ،(۱۳۸۶)،”مدیریت عملکرد با نگاهی به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی”، موسسه توسعه وبهبود مدیریت.

۱۴- خوارزمی، شهیندخت (۱۳۸۱) “ایران وانقلاب دیجیتال”فصلنامه رسانه سال ۱۳شماره .

۱۵- سعادت ،اسفندیار”(۱۳۸۹) “مدیریت منابع انسانی” سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ۴

۱۶- رابینزاستیفن پی،”(۱۳۸۷)،”رفتار سازمانی:مفاهیم،نظریه ها وکاربردها”،ترجمه علی پارساییان وسید محمد اعرابی ،جلد اول ،تهران،دفتر پزهشهای فرهنگی.

۱۷- رفیع پور،فرامرز(۱۳۸۱) “کندوکارها وپنداشته ها، مقدمه ای برروش های شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی”، چاپ چهارم ،تهران،نشر شرکت سهامی انتشار.

بخش اول:فن آوری اطلاعات

۲-۱-۱) مقدمه

فن آوری اطلاعات پدیده ای است که از به کارگیری وسیع سیستم های کامپیوتری در سازمان ها و جامعه تحول عمیق ناشی از به کارگیری سیستم های کامپیوتری، در لایه های مختلفی ایجاد شده، و در هر لایه مجهز به بروز اثرات مختلف در محدوده های مختلفی می شود.در عصر حاضر فن آوری اطلاعات به عنوان سلسله اعصاب جامعه مدرن[۱] مطرح است و اگر روزی کشورهای مدرن دنیا بدون انرژی قادر به ادامه حیات نبودند امروزه کشورها بدون فن آوری اطلاعات مرده محسوب می شوند(موحدی و همکاران ۱۳۸۹ ص ۶۷).

در هزاره سوم فن آوری اطلاعات به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه جهانی[۲] منظور شده است و دستاوردهای ناشی از آن،چنان با زندگی مردم عجین گردیده که روی گردانی از آن  اختلالی عظیم در جامعه و رفاه وآسایش مردم به وجود می آورد.عصر فعلی را برخی عصر اطلاعات لقب داده اند.این نام گذاری شاید به این دلیل باشد که امروزه اطلاعات به جزء تفکیک ناپذیر زندگی بشر تبدیل شده است. توسعه کمی فن آوری اطلاعات و ایجاد جامعه اطلاعاتی باعث تغییر در الگوی رقابت،تغییر در شیوه برنامه ریزی کاری،‌تغییر در نیازهای بازار[۳]،تغییر در ماهیت سازمان ها،تغییر در قوانین و مقررات و… شده است.فن آوری اطلاعات شیوه انجام کار را تغییر داده و از جمله با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[۴] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[۵]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبایی که با آن ها در تعامل هستیم و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به یکدیگر مرتبط نماید(عظیمی، ۱۳۸۹، ص ۱۶).

اطلاعات منبع قوی است که اغلب اشاره دارد به خون زندگی سازمان تجاری و برای تمام سازمان ها مهم است.نوع اطلاعات هر زمان می تواند موجب مزیت رقابتی [۶]نسبت به سایر سازمان ها در عصر اطلاعات شود.اطلاعات دارایی اصلی یک سازمان تجاری است. هدف اصلی بیشتر سازمان های تجاری کسب سود از تجارت برای خودشان یا سهامدارانشان [۷]می باشد.

۲-۱-۲) تاریخچه فن آوری اطلاعات

واژه فن آوری اطلاعات از اواخر دهه ۱۹۷۰ برای اشاره به استفاده از کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شد می توان گفت که این فن آوری تمامی گونه های کامپیوترها،سخت افزار، نرم افزار و همچنین شبکه های ارتباطات بین دو کامپیوتر و ارتباط یک کامپیوتر با یک ابر کامپیوتر و یک اداره است تا شبکه های جهان گستر که در زمره فن آوری اطلاعات و ارتباطات حدود پنج درصد هزینه های سرمایه گذاری شرکت ها را به خود اختصاص داده این رقم در دهه ۱۹۸۰ به عنوان پانزده درصد و در انتهای۱۹۹۰ به پنجاه درصد کل سرمایه گذاری شرکت ها رسید که این روند حاکی از اهمیت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در کسب وکار است که یک مزیت استراتژیک برای شرکت ها محسوب می شود (محمدیان روشن ۱۳۸۹، ص ۱۸).

با شروع دهه ۷۰ و تا اواسط دهه ۸۰ با افزایش رقابت در سطح کشورها، سازمان ها بر آن شدند تا استراتژی های خود را به سمت استفاده از فن آوری کامپیوتر جهت دهی کنند. اما از آن جا که این موج با کاهش قیمت کامپیوترهای شخصی[۸]، پایین آمدن هزینه پردازشگرها، ظهور شبکه های قوی سرویس دهنده [۹]/ سرویس گیرنده[۱۰] و رشد فن آوری در دو حوزه الکترونیک و ارتباطات مواجه شد،فن آوری اطلاعات به عنوان گزینه ای جهت تبدیل به مزیت رقابتی پیش روی سازمان ها قرار گرفت. در این راه ابزارهای مفهومی قوی نظیر مدل چهارچوب شبکه استراتژیک[۱۱] مک فاردن در ۱۹۸۳، مدل مراحل رشد نولان[۱۲]  در ۱۹۷۹، و نیز روش های ساختار یافته ای چون، عامل حیاتی موفقیت رکارت[۱۳] در ۱۹۷۹، یا برنامه ریزی سیستم های کسب و کار ارایه شده در ۱۹۸۴ توسط شرکت IBM ظهور یافتند. شرکت های مشاوره ای مدل های مختلفی در زمینه برنامه ریزی استراتژیک برای سیستم های اطلاعاتی ارایه داده اند که غالبا مفاهیم مشترک
داشته اند.در سال ۱۹۸۵ پورتر و میلار[۱۴] نخستین بار مفاهیم زنجیره ارزش[۱۵] ونیروهای پنج گانه[۱۶] را در مدیریت استراتژیک IT توسعه دارند.و مک فارلان[۱۷] با استفاده از مفاهیم استراتژی های عمومی[۱۸] پورتر استراتژی ها فن آوری اطلاعات را در سه رده تقسیم بندی کرد: (احمدی و همکاران،۱۳۸۳،ص ص۱۳-۱۰)

رده نخست: رده اول این تقسیم بندی استراتژی سیستم های اطلاعاتی است. مجموعه ای از روش ها و تکنیک های جامع که در برنامه ریزی سیستم های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

رده دوم:  استراتژی های فن آوری اطلاعات[۱۹] است. استراتژی های این بخش ارایه مسیری است به منظور ارزیابی استانداردسازی و نظارت بر معماری فن آوری اطلاعات در سازمان از سخت افزارها، نرم افزارهای کاربردی، سیستم عامل ها، زیرساخت های ارتباطی، پایگاه های داده، و غیره.

رده سوم: استراتژی های مدیریت ITاست که به تعریف چهارچوب مدیریتی سازمانی در حوزه IT می پردازد.در سال ۱۹۹۱ ون کاترمن تاکید می کند که فن آوری نوین اطلاعاتی در دهه ۹۰ و دهه های آینده اثری شگرف بر کسب و کار شرکت ها خواهد گذاشت به طوری که باید IT را در سطح استراتژیک شرکت ها و روی فرمت هایی که از ناحیهIT  فراهم می شود با ابزاری مناسب بررسی کرد. بحث دیگری را که از همان زمان محققان مطرح کردند چگونگی هم راستا کردن تغییرات حاصل از IT با روندهای کسب و کار سازمانی و چگونگی انجام این کار علی رغم پیچیدگی های موجود بوده است (احمدی و همکاران، ۱۳۸۳، ص ص۱۳-۱۰).

توسعه پرشتاب و شدید فن آوری اطلاعات که از سال ها پیش آغاز شده است و هم چنان ادامه دارد،‌منجر به کاربرد وسیع آن در ابعاد گوناگون جامعه شده است. پیش بینی ها نشان می دهند که این فن آوری به رشد سریع خود کاربرد همه جانبه در ابعاد گوناگون زندگی بشر در سال های آینده نیز ادامه خواهد داد. شرکت «آی.بی.ام» ایران به عنوان شعبه ای از شرکت «آی.بی.ام[۲۰]» جهانی در سال ۱۳۳۵ هـ.ش در ایران شروع به کارکرد، اما بانک ملی ایران و شرکت ملی نفت نخستین سازمان هایی بودندکه در سال ۱۳۴۱ هـ.ش اولین کامپیوترها را به مفهوم امروزی آن ها به کار گرفتند (مشایخی و همکاران، ۱۳۸۴، ص ۱۹۲).

۲-۱-۳) تشریح مفهوم فن آوری اطلاعات

دستیابی دقیق و درست از فن آوری اطلاعات عموماً مشکل به نظر می رسد.تا سال ۱۹۸۰ رایانه تنها فن آوری بود که تحت عنوان فن آوری اطلاعات پوشش پیدا می کرد. در حال حاضر فن آوری اطلاعات تبدیل به چتری شده است که مصادیق آن شامل گروهی از تجهیزات، خدمات، کاربردها، و فن آوری های پایه می باشد. مصادیق فن آوری اطلاعات عموما در سه گروه رایانه، وسایل چند رسانه ای و ابزارهای مخابراتی طبقه بندی می شود(Beaumaster&suzanne1999,p3)

یکی از معمول ترین تعاریف این واژه، توسط دفتر تحلیل های اقتصادی آمریکا ارایه شده است که در آن  «فن آوری اطلاعات عبارت است از تجهیزات محاسباتی و حسابگری دفتری و اداری[۲۱] که رایانه در رأس آن قرار دارد.» برخی از صاحب نظران، استفاده از رایانه را در تعریف فن آوری اطلاعات لازم می دانند، در حالی که برخی دیگر،‌تعریف گسترده دفتر تحلیل های اقتصادی ایالات متحده را مبناقرار می دهند: «تجهیزات پردازش اطلاعات[۲۲]». شامل تجهیزات ارتباطی، ابزار آلات فنی و مهندسی، دستگاه‌های فتوکپی، پرینت و … می شود. علاوه بر این نرم افزارهای مختلف و خدمات مربوط نیز جزء تعریف فن آوری اطلاعات قرار می گیرد (خداداد حسینی و همکاران ۱۳۸۶، ص ۶۴).

فن آوری اطلاعات اولین بار از  لویت [۲۳]و ایزلر [۲۴]در سال ۱۹۵۸ به منظور بیان نقش‌رایانه در پشتیبانی از تصمیم گیری ها و پردازش اطلاعات در سازمان به کار گرفته شد. در مفهوم رایج فن آوری اطلاعات به مجموعه ای از سخت افزار و تجهیزات دلالت دارد و بسیاری از محققان آن را تنها نهاد سخت افزاری     می دانند که در انجام کارها مورد استفاده قرار می گیرد.

فن آوری اطلاعات را مانند دیگر فن آوری ها می توان به روابط میان سخت افزار، نرم افزار، شبکه و توانایی ها و اقداماتی که از این ابزارها ناشی می شود تعریف کرد. فن آوری اطلاعات نه تنها به توانایی های پردازش داده ها توسط رایانه، بلکه به مهارت های انسانی و مدیریت در بهره برداری از آن ها دلالت دارد. بنابراین فن آوری اطلاعات نه تنها شامل رایانه و دیگر تجهیزات است بلکه توانایی ها و اقدامات در نحوه انجام کار را شامل می شود (صرافی زاده، ۱۳۸۸، ص ۱۶).

فن آوری اطلاعات هم چنان که به وسیله انجمن فن آوری اطلاعات آمریکا[۲۵] تعریف شده است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه های نرم افزاری و سخت افزار رایانه می پردازند.» به طور کوتاه، فن آوری اطلاعات بامسایلی مانند استفاده از رایانه های الکترونیکی و نرم افزار سر وکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش،انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد.فن آوری اطلاعات ابزاری است در میان بسیاری از ابزارهای دیگر که مدیران می تواند برای حل مشکلات از آن استفاده کنند (لاودن، ۱۳۸۰،ص ۹).

فن آوری اطلاعات یعنی روش های تولید و جمع آوری اطلاعات و استفاده از آن در جامعه، سازمان فن آوری اطلاعات باکوچک کردن، ارزان کردن و کاربری ساده برنامه های کامپیوتری باعث شده دسترسی به اطلاعات از هر جا و توسط هر شخص به راحتی صورت گیرد. پایگاه های اطلاعاتی برگرفته از مفهوم فن آوری اطلاعات فرایندهای پیچیده درون سازمانی را تسهیل کرده و با اتصال سازمان ها به همدیگر، شبکه های سازمانی را بنا نهاده است و دیدگاه های میان مدت مدیران به دیدگاه های بلند مدت بدل شده است. اصطلاح فن آوری اطلاعات برای توصیف فن آوری هایی به کار می رود که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، دریافت و انتقال اطلاعات یاری می کند. فن آوری اطلاعات را می توان به عنوان فن آوری محاسباتی و ارتباطات راه دور که امکانات خودکار استفاده از اطلاعات را فراهم می کنند،‌تعریف کرد.فن آوری اطلاعات در واقع فن آوری وخدمات اطلاعاتی و ارتباطی است ،غالباً تاکید عمده بر وجه فن آوری است این وجه بسیار بیش از خدمات مدنظر قرار می گیرد، اما اغلب کاربران تمایل چندانی به فن آوری صرف ندارند، بلکه بیشتر خدمات رسانی اطلاعاتی از طرق مختلف،رسانه های ارتباط[۲۶] جمعی تا ماهواره و اینترنت را مدنظر دارند. فن آوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی (انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار) است،‌به طوری که در این فن آوری،‌ اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی[۲۷] که از به هم پیوستن این عناصر ایجاد می شود جریان یافته وپیوسته تعالی و تکامل سازمان را فراراه خود قرار می دهد(عظیمی ۱۳۸۹، ص ۲۳).

اسکات موتون[۲۸] (۱۹۹۱) فن آوری اطلاعات را شامل انواع رایانه ها،سخت افزار، نرم افزار شبکه های ارتباطی که دو رایانه را به یکدیگرمتصل می کنند، شبکه های عمومی و خصوصی و ترکیب رایانه ها و فن آوری ارتباطات و سیستم هایی که رایانه های شخصی را به ابر رایانه ها متصل می کند و شبکه گسترده جهان که از یک سلسله رایانه های قدرتمند تشکیل شده است می داند. با توجه به تعریف فن آوری اطلاعات که موتون ارائه کرده است ابعاد فن آوری اطلاعات به صورت زیر تعریف می شود: (محمدیان روشن ۱۳۸۹، ص ۲۲)

سخت افزار[۲۹]سخت افزار اصطلاحی است که در مورد اجزای فیزیکی یک سیستم رایانه ای به کار می رود. یک سیستم رایانه شامل سه بخش اصلی: واحد پردازنده مرکزی، ابزار ورودی و خروجی وحافظه است.

نرم افزار- مجموعه برنامه های است که اجزای فیزیکی رایانه ای را فعال می سازد و به دو گروه نرم افزارهای سیستمی و کاربردی تفکیک می شود. نرم افزار سیستمی، عملیات رایانه را هماهنگ می کند و نرم افزار[۳۰] کاربردی برای حل مسائل خاص طراحی می شود.

پایگاه اطلاعات[۳۱] به مجموعه ای از داده های مورد استفاده در یک برنامه کاربردی، خواه یک فایل یا چند فایل را گویند که با هم در ارتباط هستند و تغییر یک فایل از پایگاه اطلاعاتی ممکن است باعث سلسله تغییراتی در دیگر فایل ها شود.

فن آوری ذخیره[۳۲] شامل رسانه ای فیزیکی مانند دیسک[۳۳] های نوری، نوارهای مغناطیسی برای ذخیره داده ها و نیز نرم افزاری که سازماندهی داده ها را در این زمینه رسانه ها مدیریت کند (لاودن ۱۳۸۰، ص ۱۰).

تجارت الکترونیک[۳۴]تغییراتی که از نظر استفاده از رایانه ها، سیستم های اطلاعاتی و اینترنت در سازمان ها به وجود آمده است روش هایی را برای بازرگانی الکترونیک در داخل و خارج سازمان به وجود آورده است. اینترنت نیز به طور روزافزونی فن آوری مورد نیاز برای چنین تغییراتی را در اختیار می گذارد (لاودن، ۱۳۸۰، ص ۱۰).

شبکه ها[۳۵] شبکه های کامپیوتری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به کار می روند. شبکه یک سیستم ارتباطی بین کامپیوترها و وسایل جانبی از قبیل کامپیوترها، چاپگرها،فاکس ها، مودم ها و غیره در جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات است. از مزایای شبکه ای کامپیوتری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– به اشتراک گذاشتن منابع[۳۶]: این منابع شامل اطلاعات، چاپگرها، ‌دیسک گردان ها و غیره است.

– قابل اعتماد بودن[۳۷]: امکان نگهداری اطلاعات در کامپیوترهای متعدد وجود دارد لذا چنان چه یکی از کامپیوترها از کار بیفتد می توان اطلاعات را از کامپیوترهای دیگر پیدا کرد.

– هزینه[۳۸]: در شبکه ها معمولا از کامپیوترهای ساده تر و ارزان تر استفاده می شود زیرا اکثر وظایف ذخیره و پردازش اطلاعات به عهده کامپیوتر مرکزی است. این کامپیوترها از ابرکامپیوتر ها خیلی ارزان ترند در نتیجه مراکزی که از شبکه های کامپیوتری استفاده می کنند هزینه کمتری نیز دارند.

– ارتباطات[۳۹]: شبکه، امکان ایجاد ارتباط بین کاربران را در نقاط مختلف با سیستم ها و روش های مختلف اطلاع رسانی فراهم می سازد. این ارتباط می تواند تبادل یک پیام یا تعدادی فایل باشند (جهانگیری، ۱۳۸۶، ص ۸).

[۱]. Modern Society

[۲]. World Development

[۳]. Market Needs

[۴]. E comerce

[۵]. Competitive Inteligece

[۶]. Competitive Advantagement

[۷]. Shareholders

[۸]. Personal computer (Pc)

[۹]. Network Server

[۱۰]. Network Client

[۱۱].Strategic Grid

[۱۲]. Stage of Growth Model

[۱۳].Rockart

[۱۴]. porter & Millar

[۱۵] .Value-chain

[۱۶]. Five Forcls Model

[۱۷]. Mak Farlan

[۱۸]. Porters Generic strategies

[۱۹] .In formation Tecnology  strategy

[۲۰] I.B.M

[۲۱]. Information technology Amrican

[۲۲] .offive compatingand Accounting Machiney (OCAM)

[۲۳]. Leavitt

[۲۴]. Whisler

[۲۵].Information processing Equipment (IPE)

[۲۶]..Media communication

[۲۷] .Value Chain

[۲۸] .Scott Moton

[۲۹] .Hard War

[۳۰] .Soft War

[۳۱] .Databas

[۳۲] .Storage Technology

[۳۳] Disk

[۳۴] .Ecommerce

[۳۵] .Networks

[۳۶] .Resource sharing

[۳۷] .Reliability

[۳۸]. Costs

[۳۹]. Communications

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق فن آوری اطلاعات و عملکرد مالی و مدل های آن
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و روشهای آن و روش ارزیابی کارت امتیازی متوازن و عملکرد مالی
  • تحقیق مفهوم و ابعاد عدالت سازمانی و فن آوری اطلاعات و نظریه های انگیزش شغلی
  • تحقیق عوامل موثر بر بهبود عملکرد مالی بانک‌ها و مدل‌های ارزیابی عملکرد مالی
  • تحقیق عملکرد مالی و نسبتهای مختلف مورد استفاده در ارزیابی شرکتها و قابلیت های بازاریابی و اهمیت آن در شرکت
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.