تحقیق مفهوم اطلاعات در اقتصاد و حسابداری و تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر بازارهای مالی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفهوم اطلاعات در اقتصاد و حسابداری و تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر بازارهای مالی دارای ۶۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۵
۲-۲ مفهوم اطلاعات در اقتصاد و حسابداری:    ۵
۲-۲-۱ اقتصاد اطلاعات:    ۵
۲-۲-۲ اطلاعات حسابداری:    ۶
۲-۲-۳ خصوصیات کیفی اطلاعات مالی :    ۸
۲-۲-۴ نقش اطلاعات در بازارهای سرمایه:    ۹
۲-۲-۵ ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران:    ۱۱
۲-۳ فرضیه بازار کارا:    ۱۱
۲-۴ حسابداری تعهدی:    ۱۳
۲-۵ عدم تقارن اطلاعاتی:    ۱۳
۲-۵-۱ مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی:    ۱۵
۲-۵-۲ چگونگی شکل گیری نظریه عدم تقارن اطلاعاتی:    ۱۵
۲-۶ تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر بازارهای مالی:    ۱۷
۲-۷ عدم تقارن اطلاعاتی و دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام:    ۱۸
۲-۷-۱ مفهوم دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام:    ۱۹
۲-۷-۲ اجزای دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام:    ۲۲
۲-۷-۳ مبانی نظری وتجربی دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام:    ۲۳
۲-۸ بازار کارای اورق بهادار و عدم تقارن اطلاعاتی    ۲۵
۲-۹ اقلام  تعهدی و عدم تقارن اطلاعاتی :    ۲۷
۲-۱۰ مالکیت نهادی و عدم تقارن اطلاعاتی:    ۲۹
۲-۱۰-۱  سرمایه گذاران نهادی و عدم تقارن اطلاعات:    ۳۱
۲-۱۱ ارزش بازار سرمایه و عدم تقارن اطلاعات :    ۳۴
۲-۱۲ مروری بر تحقیقات پیشین    ۳۶
۲-۱۲-۱ تحقیقات خارجی    ۳۶
۲-۱۲-۲ تحقیقیات داخلی:    ۵۰
فهرست منابع و مآخذ    ۵۷
منابع و مآخذ فارسی    ۵۷
منابع و مآخذ لاتین    ۵۹

منابع

بلو،قاسم(۱۳۸۴).”شناخت دیدگاه بار اطلاعاتی”،مجله حسابدار،سال نوزدهم،شماره۱۶۴،اردیبهشت۱۳۸۴،صص۸۳-۲۵٫

صمدی،صابر(۱۳۹۰).”عدم تقارن اطلاعاتی و مربوط بودن جریان وجه نقد به سود حسابداری”، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری،دانشگاه تهران،ص

فخاری،حسین؛ تقوی، سید روح الله (۱۳۸۸).”کیفیت اقلام تعهدی و مانده ی وجه نقد”،بررسی‏های حسابداری و حسابرسی،شماره۵۷،صص۸۴-۶۹٫

خلیلی،امیر(۱۳۸۷).”بررسی تاثیر مدیریت سود از طریق اقلام تعهدی اختیاری کوتاه مدت و بلند مدت بر مربوط بودن اطلاعات صورت‏های مالی،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه مازندران.

خوش طینت،محسن ؛ یوسفی اصل، فرزانه (۱۳۸۶).”رابطه بین تقارن و عدم تقارن اطلاعاتی با محافظه کاری،فصلنامه مطالعات حسابداری،شماره ۲۰٫

ولک،هری آی (۱۳۸۷).تئوری حسابداری،ترجمه غلامرضا کرمی و کامران تاجیک.تهران ،نشر نگاه دانش،(تاریخ انتشار به زبان اصلی،۲۰۰۱)

قائمی،محمدحسین؛ وطن پرست،محمدرضا (۱۳۸۴).”بررسی نقش اطلاعات حسابداری در کاهش عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران”،فصلنامه بررسی‏های حسابداری و حسابرسی،سال دوازدهم ،شماره ۴۱،صص۱۰۳-۸۵٫

فدایی نژاد،محمد اسماعیل (۱۳۷۸).”شناخت ابعاد نظام مالی در انگلستان”،مجله تحقیقات مالی،دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،سال چهارم،شماره ۱۳ و ۱۴،صص۹۶-۷۲٫

رساییان،امیر؛ حسینی،وحید.(۱۳۸۷).”رابطه کیفیت اقلام تعهدی و هزینه سرمایه در ایران،بررسی‏های حسابداری و حسابرسی،دوره ۱۵،شماره۵۳،صص ۸۲-۶۷٫

رضازاده،جواد؛ آزاد، عبدالله (۱۳۸۷).”رابطه بین عدم تقارن اطلاعاتی و محافظه کاری در گزارشگری مالی”،فصلنامه بررسی‏های حسابداری و حسابرسی،دوره پانزدهم،شماره ۵۴،صص ۸۰-۶۳٫

ثقفی،علی ؛هاشمی ، سید عباس (۱۳۸۳).”بررسی تحلیلی رابطه بین جریان‏های نقدی عملیاتی و اقلام تعهدی،ارائه مدل برای پیش بینی جریان‏های نقدی عملیاتی”،بررسی‏های حسابداری و حسابرسی،شماره۳۸،صص۵۲-۲۹٫

سجادی،سید حسین و همکاران(۱۳۸۸).”ویژگی‏های غیرمالی موثر بر کیفیت گزارشگری مالی در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”،بررسی‏های حسابداری و حسابرسی،شماره ۵۷،صص۶۸-۵۱٫

سینایی،حسن علی(۱۳۷۳).”سنجش کارایی در بورس تهران”،فصلنامه تحقیقات مالی شماره۲٫

خاکپور،حسین(۱۳۸۴).”مطالعه تاثیر میزان سهام شناور آزاد بر قیمت سهام”،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه مازندران.

خواجوی شکرالله؛ قاسمی، میثم (۱۳۸۴).”فرضیه بازار کارا مالی رفتاری”،فصلنامه تحقیقات مالی،سال هفتم،شماره۲۰،پاییز و زمستان ۱۳۸۴،صص۶۹-۴۹٫

خواجوی ،شکرالله؛ ناظمی، امین (۱۳۸۴)”بررسی ارتباط بین کیفیت سود و بازده سهام با تاکید بر نقش ارقام تعهدی در بورس اوراق بهادار تهران”،بررسی‏های حسابداری حسابرسی،سال دوازدهم،شماره ۴۰،صص۶۰-۳۷٫

 ۲-۱ مقدمه

در این مقاله به بررسی مفهوم اطلاعات در اقتصاد و حسابداری و عدم تقارن اطلاعاتی و بازارها مالی می‏پردازیم. در پایان نیز سعی شده است چکیده ای از تحقیقات صورت گرفته مرتبط با تحقیق حاضر ارائه گردد.

۲-۲ مفهوم اطلاعات در اقتصاد و حسابداری:

از لحاظ نظری، اطلاعات[۱] به هر نوع داده جمع آوری شده با استفاده از روش‏های مختلفی نظیر مطالعه، مشاهده، شایعه و سایر موارد اطلاق می‏گردد. در واژه« اطلاعات» بار معنایی از قبل تعریف شده ای در رابطه با کیفیت، معتبر بودن ویا صحت داده وجود نداشته و امکان بر خورد با اطلاعات معتبر، غیر معتبر، واقعی، نادرست، غیر صحیح و گمراه کننده، وجود خواهد داشت. از منظر تئوری اطلاعات در بردارنده یک معنی خاص خصوصا در ارتباط با پیشگویی احتمالی از داده‏هاست. در تعریف فوق، میزان معنی و محتوای ارائه شده توسط اطلاعات مورد توجه قرار می‏گیرد. با این حال  توجه خاصی به کیفیت یا ارزش اطلاعات نمی‏گردد. اطلاعات معتبر، به خودی خود مفید و قابل استفاده می‏باشند ولی قادر به پیشگویی نتایج نیستند. با توجه به اهداف پژوهش و آگاهی دهندگی اطلاعات، ما در این تحقیق اطلاعات را مدارک یا شواهدی معرفی می‏کنیم که به طور بالقوه بر تصمیم افراد تاثیر می‏گذارد.

 ۲-۲-۱ اقتصاد اطلاعات:

دایره المعارف، اقتصاد اطلاعات را رشته ای از علم اقتصاد می‏داند که به مطالعه‌ی چگونگی تاثیرات اطلاعات بر تصمیمات اقتصادی می‏پردازد. اطلاعات ویژگی است به خاطر اینکه گسترش و نشر آن خیلی آسان است، اما کنترل و نظارت بر آن خیلی سخت است. خلق آن آسان ولی اعتماد به آن سخت است و بر بسیاری از تصمیمات ما تاثیر می‏گذارد. به هر حال این از طبیعت خاص اطلاعات است که بسیاری از استانداردهای تئوری‏های اقتصادی را پیچیده می‏کند.

اقتصاد اطلاعات مطالعه و بررسی تولید، توزیع، بازاریابی، قیمت گذاری، فروش، مصرف و کلیه درآمدهایی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق تولید، انتشار، فروش، ذخیره، پردازش و دسترسی به اطلاعات حاصل می‏شود. خرید و فروش اطلاعات همانند خرید و فروش کالای معمولی نیست. اطلاعات کالای غیر رقابتی است. به این معنی که خرید اطلاعات  به معنای این که شخص دیگری هم بتواند آن را بخرد، نیست. اطلاعات تقریبا ارزش حاشیه ای صفر دارد که معنی آن، فقط یکبار مالکِ نخستین نسخه بودن است و هیچ ارزشی برای ایجاد نسخه دوم ندارد.

۲-۲-۲ اطلاعات حسابداری:

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که هدف آن تامین نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان در راستای تصمیم گیری‏های اقتصادی است. سیستم حسابداری از طریق گزارش فعالیت‏های مالی واحد انتفاعی از این قابلیت برخوردار است تا اطلاعاتی را در مورد آنچه دیگران از آن آگاه نیستند، منتقل نماید. به بیان دیگر، حسابداری  یک سیستم اندازه گیری مالی رسمی است که  از واحد اندازه گیری (مانند ریال) استفاده می‏کند و میزان منابع را در ترازنامه و میزان جریان‏ها را در صورت سود و زیان گزارش می‏کند. بنابراین ، می‏توان دو دیدگاه را در مورد حسابداری مطرح کرد که عبارتند از :۱) دیدگاه اطلاعاتی ۲) دیدگاه اندازه گیری ارزش. دیدگاه اطلاعاتی بر اهمیت سیستم اندازه گیری رسمی از لحاظ انتقال مناسب اطلاعات تاکید دارد. اما رویکرد اندازه گیری ارزش بر اهمیت سیستم اندازه گیری رسمی به لحاظ اندازه گیری مناسب ارزش تاکید می‏کند . دیدگاه اطلاعاتی با ظهور تئوری اقتصادی اطلاعات در افکار حسابداری پدیدارشد. این دیدگاه در پژوهش‏های تجربی از قبیل تحقیقات بال و براون [۲](۱۹۸۶) و پژوهش‏های تحلیلی دمسکی[۳] (۱۹۷۲) و فلتام [۴](۱۹۷۲) به کار گرفته شده است. این پارادایم اطلاعاتی، اطلاعات را به عنوان منبع کمیاب، درست مانند سایر منابع در نظر می‏گیرد که برای تولید یا مبادله در اقتصاد مورد استفاده قرار می‏گیرد. بر اساس دیدگاه اطلاعاتی وظیفه منطقی حسابداری در بازارهای ناقص و غیرکارا انتقال اطلاعات می‏باشد. مفاهیم حسابداری از قبیل دارایی، بدهی و سود به عنوان علائم آگاهی بخش در نظر گرفته می‏شوند که به استفاده کنندگان اخباری را در مورد شرکت بیان می‏کنند(بلو،۱۳۸۴).

مطابق با بیانیه مفاهیم شماره یک  FABS (هدف‏های گزارشگری مالی توسط واحدهای انتفاعی ) و گزارش کمیته تروبلاد [۵] اساسی ترین هدف صورت‏های مالی عبارت است از فراهم آوردن اطلاعاتی که مبنای تصمیمات اقتصادی هستند. بر اساس مفاهیم نظری گزارشگری مالی ایران نیز هدف صورت‏های مالی عبارت است از ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری که برای طیفی گسترده از استفاده کنندگان صورت‏های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد. صورت‏های مالی همچنین نتایج وظیفه مباشرت مدیریت یا حسابدهی آن‏ها را در قبال منابعی که در اختیارشان قرار گرفته منعکس می‏کند. لذا انتظار می‏رود همواره میان گزارش حسابداری (و به عبارتی هر نوع اطلاعات مالی) و تصمیم گیری اقتصادی رابطه مستقیمی برقرار باشد.

استفاده کنندگان از این اطلاعات حسابداری طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می‏دهند. ویلیام بیور در سال ۱۹۸۹ در کتاب گزارشگری مالی خود استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری را به پنج گروه عمده شامل سرمایه گذاران، واسطه‏های مالی، قانون گذاران، مدیران و حسابرسان تقسیم بندی می‏کند(بیور،۱۹۸۹). بر اساس مفاهیم نظری گزارشگری مالی ایران استفاده کنندگان صورت‏های مالی و نیازهای اطلاعاتی آن‏ها به شرح زیر می‏باشند:

سرمایه گذاران: سرمایه گذاران به عنوان تامین کنندگان سرمایه متضمن ریسک واحد تجاری و مشاورین آنان علاقه مند به اطلاعاتی در مورد ریسک ذاتی و بازده سرمایه گذاری‏های خود می‏باشند. اینان به اطلاعاتی نیاز دارند که براساس آن بتوانند در مورد خرید، نگهداری یا فروش سهام تصمیم گیری کنند و عملکرد مدیریت واحد تجاری و توان واحد تجاری را جهت پرداخت سود سهام مورد ارزیابی قرار دهند.

اعطا کنندگان تسهیلات مالی: اعطا کنندگان تسهیلات مالی علاقه مند به اطلاعاتی هستند که براساس آن بتوانند توان واحد تجاری را در بازپرداخت به موقع اصل و متفرعات تسهیلات دریافتی ارزیابی کنند.

تامین کنندگان کالا و خدمات و سایر بستانکاران: تامین کنندگان کالا و خدمات و سایر بستانکاران به اطلاعاتی علاقه مند هستند که آن‏ها را در اتخاذ تصمیم در زمینه فروش کالا و خدمات به واحد تجاری و ارزیابی توان واحد تجاری جهت بازپرداخت بدهی‏های خود در سررسید، یاری رساند. بستانکاران تجاری بر عکس اعطا کنندگان تسهیلات مالی به وضعیت واحد تجاری در کوتاه مدت علاقه مند هستند مگر آن که واحد تجاری از مشتریان عمده آنان بوده و ادامه فعالیت آنان به تداوم معاملات با واحد تجاری متکی باشد.

مشتریان: علاقه مشتریان به کسب اطلاعات در مورد تداوم فعالیت واحد تجاری است، بالاخص زمانی که رابطه آنان با واحد تجاری بلند مدت بوده یا اینکه در حد قابل ملاحظه ای به محصولات و خدمات واحد تجاری وابسته باشند.

کارکنان واحد تجاری: کارکنان و نمایندگان آن‏ها به اطلاعاتی در مورد ثبات و سودآوری کارفرمایان خود علاقه مندند. اینان همچنین علاقه مند به اطلاعاتی هستند که آن‏ها را در ارزیابی توان واحد تجاری مبنی بر تامین حقوق و مزایا، ایجاد فرصت‏های شغلی و پرداخت مزایای پایان خدمت یاری دهد.

دولت و موسسات دولتی: دولت و موسسات تابع آن در رابطه با تخصیص منابع علاقه مند به فعالیت‏های واحدهای تجاری هستند. اینان همچنین برای تنظیم فعالیت‏های واحدهای تجاری، تعیین سیاست‏های مالیاتی و تشخیص مالیات و نیز تهیه آمارملی به اطلاعات نیاز دارند.

جامعه به طور اعم: آحاد جامعه به طرق مختلف تحت تاثیر واحدهای تجاری قرار می‏گیرند. به طور مثال، واحد‏های تجاری ممکن است در اقتصاد محلی از طریق ایجاد اشتغال و استفاده از محصولات فروشندگان محلی نقش قابل ملاحظه ای ایفا کنند. از طریق ارائه اطلاعات در مورد روند‏ها و تحولات اخیر در رشد واحد تجاری و طیف فعالیت‏های آن، صورت‏های مالی می‏تواند برای آحاد جامعه مفید باشد.

سایر استفاده کنندگان: اشخاص دیگری که عمدتا به ارائه انواع خدمات به استفاده کنندگان فوق الذکر بالاخص سرمایه گذاران اشتغال دارند، جهت رفع برخی نیازهای اطلاعاتی خود به صورت‏های مالی تکیه می‏کنند. اشخاص مزبور شامل بورس اوراق بهادار، کارگزاران بورس، تحلیل گران مالی و پژوهشگران می‏باشند.

برای اینکه اطلاعات حسابداری بتواند برای استفاده کنندگان فوق مفید واقع شود لازم است تا از یک سری ویژگی‏های کیفی برخوردار باشد. خصوصیات کیفی به خصوصیاتی اطلاق می‏شود که موجب می‏گردد اطلاعات ارائه شده در صورت‏های مالی برای استفاده کنندگان در راستای ارزیابی وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری مفید واقع شود. برخی خصوصیات کیفی به محتوای اطلاعات مندرج در صورت‏های مالی و برخی دیگر به چگونگی ارائه این اطلاعات مربوط می‏شود.

۲-۲-۳ خصوصیات کیفی اطلاعات مالی :

طبق چارچوب نظری گزارشگری مالی ایران، خصوصیات کیفی اطلاعات مالی به خصوصیاتی اطلاق می‏شود که موجب می‏شود اطلاعات ارائه شده در صورت‏های مالی برای استفاده کنندگان در راستای ارزیابی وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری مفید واقع شود. مربوط بودن و قابل اتکا بودن به عنوان دو ویژگی اصلی مرتبط با محتوای اطلاعاتی تعیین شده است.

مربوط بودن: اطلاعاتی مربوط تلقی می‏شود که به تصمیمات اقتصادی استفاده کنندگان در ارزیابی رویدادهای گذشته، حال یا آینده، تایید یا تصحیح ارزیابی‏های گذشته آن‏ها موثر واقع شود. این ویژگی با سه ضابطه کیفی به موقع بودن، داشتن ارزش پیش بینی و داشتن ارزش بازخورد ارزیابی می‏شود.

اطلاعات مربوط دارای ارزش پیش بینی کنندگی و یا حائز ارزش تایید کنندگی است. نقش‏های پیش بینی کنندگی و تایید کنندگی اطلاعات به هم مربوط هستند. به طورمثال، اطلاعات در مورد سطح و ساختار فعلی دارایی‏های واحد تجاری، برای استفاده کنندگانی که سعی دارند توان واحد تجاری در استفاده از فرصت‏ها و واکنش به شرایط نامطلوب پیش بینی کنند، دارای ارزش است. همین اطلاعات دارای نقش تایید کنندگی در مورد پیش بینی‏های گذشته، مثلا درباره ساختار واحد تجاری و ماحصل عملیات می‏باشد.

قابل اتکا بودن: برای اینکه اطلاعات مفید باشد، باید همچنین قابل اتکا باشد. اطلاعاتی قابل اتکاست که عاری از اشتباه و تمایلات جانبدارانه با اهمیت باشد و به طور صادقانه معرف آن چیزی باشد که مدعی آن است یا به گونه ای معقول انتظار می‏رود بیان کند. قابل اتکا بودن نیز از طریق چهار ضابطه کیفی بیان صادقانه، کامل بودن، احتیاط و بی طرفی ارزیابی می‏شود (خلیلی،۱۳۸۷).

خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با ارائه اطلاعات، «قابل مقایسه بودن» و «قابل فهم بودن» است. حتی اگر اطلاعات مربوط و قابل اتکا باشد، مفید بودن آن در صورت قابل مقایسه نبودن و قابل فهم نبودن دچار محدودیت خواهد بود. استفاده کنندگان صورت‏های مالی باید بتوانند صورت‏های مالی واحد تجاری را طی زمان جهت تشخیص روند تغییرات در وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری مقایسه نمایند. استفاده کنندگان همچنین باید بتوانند صورت‏های مالی واحدهای تجاری مختلف را مقایسه کنند تا وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی آن‏ها را نسبت به یکدیگر بسنجند. یک خصوصیت کیفی مهم اطلاعات مندرج در صورت‏های مالی این است که به آسانی برای استفاده کنندگان قابل درک باشد.

[۱]Information

[۲]Ball&Brown

[۳]Demski

[۴]Feltham

[۵]Trueblood Committee

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق عوامل موثر و دیدگاه های راجع به عدم تقارن اطلاعاتی
  • تحقیق سیستم حسابداری و انواع و مبناهای حسابداری
  • تحقیق مالیات و جایگاه آن در اقتصاد ، تمایز فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی، رابطه مفاهیم مالیاتی با مفاهیم حسابداری و گزارشگری
  • تحقیق مفهوم عملکرد مدیریت، کارایی اطلاعاتی، عدم تقارن اطلاعاتی و همچنین محافظه کاری شرطی و غیر شرطی
  • تحقیق بازارهای مالی و انواع شرکت های سرمایه گذاری و شیوه ها و روشهای ارزشیابی سهام و سیر تکامل مدل قیمت گذاری داراییهای سرمایه ای
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.