تحقیق سیستم حسابداری و انواع و مبناهای حسابداری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم حسابداری و انواع و مبناهای حسابداری دارای ۵۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه :    ۴
۲- ۱ : مبانی نظری    ۵
۲-۱-۱ : دانش و سیستم حسابداری    ۵
۲-۱-۲ : انواع حسابداری    ۶
۲-۱-۳ : مبناهای حسابداری    ۹
۲-۲ : پیشینه پژوهش در جهان    ۲۴
۲-۲-۱ : پیشینه موضوعی پژوهش در جهان    ۲۴
۲-۲-۲ : پیشینه مطالعاتی پژوهش در جهان    ۳۱
۲-۳ : پیشینه پژوهش در ایران    ۳۲
۲-۳-۱ : پیشینه موضوعی پژوهش در ایران    ۳۲
۲-۳-۲ : پیشینه مطالعاتی پژوهش در ایران    ۳۹
۲-۴- مولفه های مستخرجه از پیشینه پژوهش    ۴۰
۲-۵ : حسابداری کمرال    ۴۶
فهرست منابع :    ۵۰

 منابع

مهدوی، غ. (۱۳۷۹). نظام پاسخگویی و حسابداری دولتی در ایران. مجله حسابرس،۷(۱)۳۸-۴۳٫

مهدوی، غ. (۱۳۸۴). حسابداری سازمان‌های دولتی و مؤسسات غیرانتفاعی(۲)،تهران: سازمان حسابرسی.

بختیاری، پ. (۱۳۸۷). حسابداری و مدیریت مالی برای مدیران. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.

خواجوی، ش.و اعتمادی، م. (۱۳۸۹). بررسی عوامل مؤثر بر پیاده سازی موفق سیستم های اطلاعاتی حسابداری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. مجله پژوهشهای حسابداری مالی،۲(۴).۱-۲۲ .

وکیلی فرد، ح.و نظری، ف. (۱۳۹۱). عوامل موثر بر پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی در موسسات تابعه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی. فصلنامه حسابداری سلامت،۲(۲).۱۱۱-۱۲۴

رحمانی، ع. (۱۳۹۰). مبنای حسابداری دولتی: کمرال یا تعهدی. مجله حسابدار،۵۰-۵۷ .

رحمانی، ع. و رضایی، م. (۱۳۹۰). حسابداری تعهدی زمینه ساز حسابرسی کارکرد در بخش عمومی، سیاسی و اقتصادی،۳(۲۸۳).۲۶۲-۲۷۱٫

 Olson, O.; Humphrey, C.; Guthrie, J. (2007). “Into the Shadows – A Reflection on International Developments in Public Sector Accounting”. Working Paper.

Pettersen, J. and K. Nyland (2009). “Accounting System Changes, Hospital Enterprises, Public Sector Accounting”. Journal of Accounting and Organizational Change, Vol. 7, No. 3, pp. 237-258.

Christiaens, J. and J. Rommel (2008). “Accrual Accounting Reforms: Only for Businesslike (Parts of) Governments”. Financial Accountability & Management. Vol. 24, No. 1, pp.59-75

Stefanescu, A., & Ţurlea, E. (2011). Accrual Accounting، Foundation for the financial reporting into the public sector entities.2011. Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 13, No. 2, pp. pp.309-314.

مقدمه :

حسابداری در دنیای پیچیده امروز نقش درخور ملاحظه ای در اداره امور دولت ها و حکومت های محلی ایفا می نماید . حسابداری بخش عمومی و بالاخص دولتی تا اواخر دهه هفتم قرن بیستم به مجموعه ای از روش ها و رویه های فنی اطلاق می گردید که بر اساس آن منابع و مصارف مالی دولت ها و حکومت های محلی ثبت و ضبط و گزارش می گردید . طی سی سال گذشته تحولات شگرف حسابداری بخش عمومی از جمله رویکرد سنتی در مورد کارکرد حسابداری به نحوی تغییر کرده است که ثبت ، طبقه بندی و گزارش منابع و مصارف دولت ها جزئی محدود از کارکرد حسابداری بخش عمومی محسوب می گردد . طی این سه دهه متناسب با افزایش سطح آگاهی شهروندان از حقوق اجتماعی خویش و پاسخ خواهی از مقامات منتخب ، دولتمردان کشورهای دارای نظام مردم سالاری را به چاره جویی در مورد یافتن ابزار مناسب برای ایفای مسئولیت پاسخگویی عمومی برانگیخته است . در این رهگذر حسابداری و گزارشگری مالی[۱] نیز مورد توجه قرار گرفت و به مثابه یکی از ابزارهای مهم ایفای مسئولیت پاسخگویی از جایگاه ویژه در فعالیت های اجتماعی سیاسی برخوردار گردید . از آن زمان تا کنون ، با تلاش اندیشمندانی نظیر نرماتتون ، استورات ، جانز و دیگران بعنوان پیشتازان جنبش مسئولیت پاسخگویی و ابتکار متفکر برجسته حسابداری “یوجی ایجیری” پاسخگویی بعنوان سنگ بنای حسابداری دولتی ، در مرکز ثقل نظام های حسابداری و گزارشگری مالی دولت ها مردم سالار جایگاه خاصی را به خود اختصاص داد و چارچوب های نظری آنان برای پاسخگویی مقامات و ارزیابی مسئولیت پاسخگویی توسط مردم و نمایندگان قانونی آنها مورد پذیرش قرار گرفت .

در حال حاضر حسابداری دولتی دارای کارکرد اجتماعی است که به دولت ها کمک می کند تا مسئولیت پاسخگویی مالی و عملیاتی خود را در مورد منابع عمومی در قبال شهروندان ایفا کنند و آن ها این مسئولیت خطیر را مورد ارزیابی و قضاوت آگاهانه قرار دهند .

مسئولیت پاسخگویی عمومی شامل دو جنبۀ مسئولیت پاسخگویی مالی و مسئولیت پاسخگویی عملیاتی است که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارد . پاسخگویی مالی تأکیدش بر ارزیابی چگونگی تحصیل منابع و مصرف آنها در برنامه های مصوب است و تأکید پاسخگویی عملیاتی بر تحقق اهداف ، یکنواختی و عرضۀ اطلاعات قابل مقایسه دربارۀ بهای تمام شدۀ عملیات قرار دارد . (باباجانی، ۱۳۸۵، ۶ )

۲- ۱ : مبانی نظری

۲-۱-۱ : دانش و سیستم حسابداری

حسابداری به مفهوم عام فرآیند شناسایی ، اندازه گیری ، طبقه بندی و گزارش رویدادهای مالی است که امکان اتخاذ تصمیمات عقلایی را برای مدیران فراهم می کند . لکن چنین فرآیندی تابع اصول و مقررات خود می باشد و این اصول مرتبط است که حسابداری را به صورت فن مطرح می کند . (ابوالحلاج،۱۳۷۹،۵) در تعریفی دیگر حسابداری دانشی توصیفی تحلیلی است که معاملات و رویدادهای دارای اثر مالی بر واحد را توصیف و تحلیل می‌کند .

بکارگیری دانش حسابداری در عمل ، سیستم حسابداری واحدهای مختلف را پدید می‌آورد . هر سیستم حسابداری سه عملکرد اطلاعاتی ، کنترلی و خدماتی دارد . مهم‌ترین عملکرد سیستم حسابداری ، یا عملکرد مسلط آن اطلاعاتی است ؛ به این دلیل حسابداری اساساً سیستمی اطلاعاتی محسوب می‌شود . سیستم حسابداری ، اطلاعات مالی مبتنی بر اسناد و مدارک اولیه را به عنوان داده یا ورودی می‌پذیرد ، پردازش می‌کند و نهایتاً به شکل گزارش‌های مختلف ارائه می‌نماید که خروجی یا ستانده سیستم محسوب می‌شوند . به بیانی دیگر ، سیستم حسابداری ، انبوه معاملات و آثار مالی رویدادهای مؤثر بر واحدها را شناسایی و بر اساس روش‌های منطقی و مدون ، اندازه‌گیری ، طبقه‌بندی ، تجمیع و تلخیص می‌کند و به صورت گزارش‌هایی مختصر و مفید و در عین حال مرتبط در می‌آورد و با ارائه صحیح مفهوم این اطلاعات وضعیت مالی و نتایج عملیات واحدها را نشان می‌دهد . گزارش‌هایی که حسابداری به عنوان سیستمی اطلاعاتی فراهم می‌آورد ، مدیریت را به اداره کارآمد و اثربخش واحدها قادر می‌سازد ؛ و اشخاص ذیحق و ذیعلاقه به واحدها را در اتخاذ تصمیمات آگاهانه یاری می‌دهد .

دومین عملکرد سیستم حسابداری که بر عملکرد اطلاعاتی آن اتکاء دارد ، کنترل است . حسابداری به عنوان بازوی اجرایی ، مدیریت را در اداره امور و هدایت عملیات و حفاظت دارایی‌های واحد یاری می‌نماید . در نتیجه حسابداری ، سیستم کنترل نیز محسوب می‌شود .

سومین عملکرد سیستم حسابداری ارائه خدمت به شاغلین در واحد و دیگر اشخاص و مؤسساتی است که با واحد داد و ستد یا مناسبات تجاری دارند . این جنبه از عملکرد سیستم حسابداری به ایجاد نظم و اطمینان در دریافت‌ها و پرداخت‌ها و روابط تجاری واحد با اشخاص دیگر منتج می‌شود. بدین ترتیب ، حسابداری به عنوان فعالیتی‌خدماتی نیز برشمرده شده است . (مرکز تحقیقات حسابداری و حسابرسی، ۱۳۸۳،۲۰)

[۱] -Financial Report

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مالیات و جایگاه آن در اقتصاد ، تمایز فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی، رابطه مفاهیم مالیاتی با مفاهیم حسابداری و گزارشگری
  • تحقیق سرمایه فکری و حسابداری منابع انسانی و معیارهای اندازه گیری و سرمایه گذاری در سرمایه انسانی و اهمیت اقتصادی و اجتماعی سرمایه انسانی
  • تحقیق سیستم های اطلاعاتی حسابداری و اهمیت آن و ضرورت بازنگری در سیستم های اطلاعاتی حسابداری در واحدهای اقتصادی
  • تحقیق مفهوم اطلاعات در اقتصاد و حسابداری و تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر بازارهای مالی
  • تحقیق محافظه کاری و گزارشگری مالی و طبقه بندی محافظه کاری حسابداری
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.