تحقیق هوش هیجانی و نظریه ها و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق هوش هیجانی و  نظریه ها و مدل های آن دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۱-۲هوش هیجانی وشادکامی    ۶
۱-۱-۲هوش هیجانی    ۷
۲-۱-۲هیجان چیست؟    ۸
۳-۱-۲نظریه‌های هوش هیجانی:    ۱۰
۴-۱-۲هوش هیجانی؛ مهارت‌های اجتماعی – هیجانی:    ۱۳
۵-۱-۲مدل های هوش هیجانی    ۱۷
۶-۱-۲مدل هوش هیجانی “گلمن”:    ۱۸
۷-۱-۲ مدل هوش هیجانی “بار آن”:    ۲۱
۸-۱-۲هوش هیجانی، چه فرقی با هوش منطقی دارد؟    ۲۳
۹-۱-۲هوش هیجانی، چه جور هوشی است؟    ۲۵
۱۰-۱-۲هوش هیجانی را چه طور می‌شود پرورش داد؟    ۲۸
۱۱-۱-۲ احساس شادکامی و خوشبختی در زندگی:    ۳۲
۱-۱۱-۱-۲معنویات نقش مهمی در شادکامی دارند.    ۳۲
۲-۱۱-۱-۲ انگیزه خود را تقویت کنید    ۳۳
۳-۱۱-۱-۲ شبکه اجتماعی خود را وسعت دهید    ۳۳
۴-۱۱-۱-۲ برنامه ریزی داشته باشید    ۳۳
۵-۱۱-۱-۲هدفمند باشید    ۳۴
۶-۱۱-۱-۲عوامل موثر در شادکامی    ۳۴
۷-۱۱-۱-۲مهمترین اصول شادکامی    ۳۴
۱۲-۱-۲رابطه هوش هیجانی با شادکامی    ۳۷
۲-۲پیشینه پژوهش    ۳۹
منابع و ماخذ    ۴۳

 

 منابع

-. تأثیر خنده در سلامتی جسم و جان»، حبیب الله صیقلی، روزنامه اعتماد ۹/۵/۱۳۸۴٫

-. پژواک شادی در مغز‌های برون‌گرا»، فرهاد رضایی، روزنامه همشهری ۳۱/۴/۱۳۸۱٫

-. بررسی رابطه بین شخصیت و شادکامی»، عباسعلی حسن خانزاده و لیلی صفی‌خانی، نشریه اصلاح و تربیت شماره ۱۳۱٫

-. بررسی‌ مقدّماتی‌ پایایی‌ و روایی‌ پرسش‌نامه‌ شادکامی‌ آکسفورد در دانشجویان‌ دانشگاه‌های تهران‌، احمد علی‌‌پور و احمدعلی نوربالا، فصل‌نامه ‌اندیشه‌ و رفتار، شماره:۱۷ و ۱۸، تابستان و پاییز ۱۳۷۸، ص۵۶٫

شکری، ا. ( ۱۳۸۲ ). بررسی اثر سبکهای شناختی و درماندگی آموخته شده (الگوی خستگی شناختی) بر حل مسائل شناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران. تهران.

قاسمزاده، ح. ( ۱۳۷۵ ). عاطفه و شناخ ت(ویراست دوم). تهران: انتشارات فرهنگیان.

مقدمه

با نگا هی به زندگی بشر در طول زندگی ، متو جه خواهم شد که استفاده از نیرو تفکر و اندیشه او را از سایر موجودات  عالم خاکی ممتایز کرده است مسایلی از قبل: کشف آتش ،استفاده از ابزارهای سنگی و پس از آن بکا ر گیری ملزمات فلزی … همه نماینگر فکرخلاق و نو آور بشر در طول تاریخ است .

بسیاری چنین بنوشتند که ابداع خصوصیتی ذاتی است در حالی که مدت ها ثابت شده که این استعداد در نوع بشر عمومیت دارد و می توان با بکارگیری اصول و تکنیکهای معینی با ایجاد و طرز تفکرهای جدید و با اجتناب از عادات یکنواخت همیشگی ،خلاقیت را پرورش داد .(حسینی ۱۳۷۸)

یکی از ویژگی هایی که ممکن است با خلاقیت در ارتباط باشد هوش هیجانی در بین افراد است که از موضوعات مهم آموزش پرورش دانش آموزان است واز پدیده هایی است که در دهه های اخیر مورد استقبال زیادی قرار داشته است. یکی از زمینه هایی که ممکن است با آن در ارتباط با شد و ادارای ارزش زیادی برای پژوهش ها باشد وبه تازگی پژوهش های زیادی را در روان شناسی بر انگیخته است .هوش هیجانی تحوله جدیدی در فهم رابطه بین عقل و هیجان است بنابر این لازم است تا پژوهش های بیشتری در این باره انجام گیرد .

به نظر می رسد کسانیکه هوش هیجانی بالاتری دارند با توسلی به مهارت خود شناسی بیشتر می توانند به ریشه های پنهان شادی یا غم خود آگاه شوند و آن را مدیریت کنند و طبعا چنین کسانی به موفقیت نزد یکترند.

هوش هیجانی به معنی ملایمت نیست بلکه به هوشمندی بودن نیست به احساسات گفته می شود که در واقع روشی متفاوت برای باذکاوت بوده است. در حقیقت توانایی فرد برای اکتساب و بکارگیری دانش به دست آورده از احساسات خود و احساسات دیگران به منظور دست یابی به موفقیت بیشتر و بهرهمندی از زندگی کامل تر عملکرد هوش هیجانی است پنج مرحله برای رسیدن به چنین هوشمندی وجود دارد.

اینکه فرد بداند چه احساسی دارد .

کنترل و اعمال مدیریت بر احساسات به ویژه احساسات دلتنگ کننده .

خود انگیختگی

همدلی.

کنترل روابط .

 ۱-۲هوش هیجانی وشادکامی

تا نزدیک به صد سال پس از ظهور علم روان‌شناسی، روان‌شناس‌ها وقتی که از هوش» حرف می‌زدند، منظورشان هوش منطقی بود. آنها روز به روز، تست‌های هوششان را پیشرفته‌تر می‌کردند تا چیزی که به عنوان IQ (بهره هوشی) از آن در می‌آوردند، دقیق‌تر و دقیق‌تر باشد. آنها می‌گفتند که هر چه بهره هوشی بالاتری داشته باشید، موفّقیت بالاتری کسب می‌کنید؛ امّا تجربه عموم مردم، چیزهای دیگری می‌گفت. IQ در بهترین حالت، می‌توانست موفّقیت تحصیلی یک نفر را تضمین کند. چه قدر آدم، دور و بر ما هستند که بهره هوشی چندان بالایی ندارند، امّا بسیار آدم‌های موفّقی هستند! آنها از چه هوشی برای پیش بردن کارهایشان استفاده می‌کنند؟ این سؤالی بود که در نهایت، در دهه ۱۹۹۰ میلادی، ذهن روان‌شناسان آن طرف آبی را هم مشغول خودش کرد. پیتر سالووی،۱ اوّلین نفری بود که اصطلاح هوش هیجانی» (EQ)2 را برای ویژگی این آدم‌ها به کار برد؛ اصطلاحی که رابطه تنگاتنگی با شادکامی» ‌و خوشبینی» داشت.

۱-۱-۲هوش هیجانی

“نمی‌توانم بگویم نه… دیگه خسته شدم … هیچ چیز آن‌گونه که من می‌خواهم پیش نمی‌ رود… دیگر نمی‌توانم به هیچ چیز خوش‌بین باشم… نمی‌فهمم چه احساسی دارم… اصلا از خودم و زندگی‌ام راضی نیستم…”.شاید در مکالمات روزمره از دوستان، همکاران و حتی اعضای خانواده خود عباراتی نظیر آن‌چه در بالا ذکر شد، زیاد شنیده باشید. احتمالا با افراد زیادی روبرو شده‌اید که خیلی زود از مسایل زندگی آزرده و یا سرخورده می‌شوند و کاملا مایوسانه دست از تلاش می‌کشند و سعی در کناره‌گیری می‌کنند و یا کنج انزوا می‌گزینند؛

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی و دیدگاه های آن
  • تحقیق هوش هیجانی و ارزیابی عملکرد و نظریه های آن
  • تحقیق مدل های هوش هیجانی و مشکلات رفتاری دانش آموزان
  • تحقیق هوش هیجانی ، رهبری تحول گرا و اثر بخشی تیمی و مفاهیم و ابعاد و مدل های آن و معیارهای ارزیابی اثربخشی سازمانی
  • تحقیق هوش هیجانی و هوش بازاریابی و نقش آن دو در مدیریت بازار و بازاریابی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.