تحقیق کلاهبرداری بیمه ای و تبیین ارکان کلاهبرداری در صنعت بیمه و نهادهای و شرکت ها در امر رسیدگی به کلاهبرداری بیمه ای

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کلاهبرداری بیمه ای و تبیین ارکان کلاهبرداری در صنعت بیمه و نهادهای و شرکت ها در امر رسیدگی به کلاهبرداری بیمه ای دارای ۸۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۱٫ بیمه    ۶
۲-۲٫ تاریخچه بیمه    ۷
۲-۳٫ کلاهبرداری    ۱۰
۲-۴٫ کلاهبرداری بیمه ای    ۱۱
۲-۵٫ تاریخچه جرم کلاهبرداری    ۱۴
۲-۶ . ریسک کلاهبرداری و تاثیر آن بر بیمه    ۱۵
۲-۷ . انواع ریسک های کلاهبرداری در صنعت بیمه    ۱۶
۲-۸ .  کلاهبرداری داخلی ( شناسایی و پیشگیری)    ۱۶
۲-۹ . کلاهبرداری بیمه گذار و دعاوی خسارت( شناسایی و پیشگیری)    ۱۸
۲-۱۰ . ریسک کلاهبرداری واسطه( شناسایی و پیشگیری)    ۲۰
۲-۱۱ . تقسیم بندی دیگری از کلاهبرداری بیمه ای    ۲۲
۲-۱۲ . گروه های کلاهبرداری بیمه ای    ۲۴
۲-۱۳ . مثلث فریب یا کلاهبرداری در صنعت بیمه    ۲۵
۲-۱۴ . مدل کنترل کلاهبرداری و تقلب    ۲۸
۲-۱۵ . مدیریت ریسک های کلاهبرداری توسط بیمه گران    ۳۰
۲- ۱۶ . تبیین ارکان کلاهبرداری در صنعت بیمه    ۳۳
۲-۱۷ . رفتار صنعت بیمه دنیا در مقابله با کلاهبرداری های بیمه ای    ۴۵
۲-۱۸ . تحلیل وضعیت صنعت بیمه ایران در ارتباط با ریسک های کلاهبرداری    ۴۸
۲-۱۹٫ موارد کلاهبرداری از شرکت های بیمه    ۵۰
۲-۲۰٫ نقش نهادهای و شرکت ها در امر رسیدگی به کلاهبرداری بیمه ای    ۵۲
۲-۲۱٫ روندها و ضوابط سازمانی حمایت کننده در جلوگیری از کلاهبرداری بیمه ای    ۵۶
۲-۲۲٫ محدویتها ومشکلات مربوط به روند رسیدگی به کلاهبرداری بیمه ای    ۵۸
۲-۲۳ . موانع موجود برای مقابله موثر با کلاهبرداری    ۶۰
۲-۲۴ . راههای مقابله با کلاهبرداری در شرکت های بیمه    ۶۳
۲-۲۵ . مهم‌ترین مواردی که روند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری‌های بیمه‌ای را با مشکل مواجه می‌کند    ۶۵
۲-۲۶ .مهم‌ترین محدودیت‌های کشف تقلب و کلاهبرداری‌های بیمه‌ای    ۶۶
۲-۲۷٫ وظایف و نقش شرکت‌های بیمه    ۶۸
۲-۲۸٫پیشینه پژوهش    ۷۱
منابع و ماخذ    ۸۰

 منابع

رشیدی،رامین، کلاهبرداری بیمه ای،تازه های جهان بیمه،اسفند۱۳۸۶وفروردین۱۳۸۷،شماره های ۱۱۸-۱۱۷٫

زینالی،توحیدوکامکار،زینب ۱۳۹۲٫،شیوه های عملی وصول خسارت در دعاوی بیمه، چاپ اول ، تهران ، انتشارات چراغ دانش

سالاری ،مهدی.(۱۳۸۶). کلاهبرداری،انتشارات میزان، چاپ اول، زمستان۱۳۸۶٫

حبیب زاده، محمد جعفر.(۱۳۸۹) ،کلاهبرداری در حقوق ایران ،انتشارات دانشگاه شاهد -چاپ اول..

حیدری،مهران، ضوابط حاکم بر کلاهبرداری در صنعت بیمه ایران،فصلنامه صنعت بیمه،۱۳۸۶،شماره۲٫

خان زاده ،حمید.۱۳۹۲٫ سیر تاریخ تحولات جرم کلاهبرداری در حقوق ایران. دانشگاه تهران.

خاکسارخیابانی،نسیم.۱۳۹۱، پیشگیری ،شناسایی و مقابله با کلاهبرداری در بیمه،، ، گزارش موردی۱۰٫ پایگاه تخصصی نور.

شرکت خدمات بیمه ۱۵ آبان،۱۳۹۳٫ پایگاه الکترونیکی خبری و اطلاع رسانی پزوهشکده بیمه.

صادقی ،میر محمد.۱۳۷۸٫ جرایم علیه اموال و مالکیت، نشر دادگستری تهران،چ ۶،ص۵۱٫

Lesch, William C., Byars, Bruce (2008). Consumer insurance fraud in the US property-casualty industry. Journal of Financial Crime. 15(4): 411-431.

Lesch, William C., Byars, Bruce (2008). Consumer insurance fraud in the US property-casualty industry. Journal of Financial Crime. 15(4): 411-431

NW3C, 2008. Insurance fraud, National White Collar Crime Center.

Subelj, Lovro, Furlan, Stefan, Bajec, Marko (2011). An expert system for detecting automobile insurance fraud using social network analysis. Expert Systems with Applications, 38: 1039–۱۰۵۲٫

مقدمه

بیمه مکانیزمی است که از طریق آن به جای اینکه یک نفر مسئول جبران خسارت باشد، گروهی از افراد ( بیمه گذاران) به واسطه حضور شرکت بیمه اقدام به جبران خسارت می کنند. این اختراع عظیم بشر پیشرفت های بزرگی را در انجام پروژه ها و پذیرش و مدیریت ریسک ها به واسطه سرمایه های حاصل شده از خدمات بیمه گری باعث گردیده است. هر تکنولوژی و خدمات نوین به همراه خود مخاطرات اخلاقی و اجتماعی نیز به ارمغان آورده است که با ظهور بازار بیمه جذابیت های زیادهای ایجاد کرده است.

دو طرف اصلی قرارداد بیمه، بیمه گذار و بیمه گر می باشند. بیمه گذاران از طریق خرید بیمه نامه به دنبال ایجاد پشتوانه مالی در زمان بروز خسارت یعنی ” برگشت به حالت قبل از خسارت ” هستند و شرکت بیمه نیز به  دنبال پر تفویی جذاب است که نه تنها بتواند از عهده جبران خسارت ها بر آید بلکه حاشیه سود و بقای خود را نیز حفظ کند . علاوه بر اهداف مثبت بیمه گر و بیمه گذار ، افرادی نیز وجود دارند که با استفاده از دانش و تخصص خود به دنبال کسب سودهای غیر قانونی می باشند که این انگیزه موجب بروز کلاهبرداری بیمه ای در صنعت بیمه است، بنابراین مقابله با بروز این چنین ریسک هایی نیز به عهده این شرکت هاست ؛ هرچند بیمه گران به این وظیفه خود در تمامی زنجیره ارزش بیمه توجه می نمایند، ولی تلاش آنها برای مقابله کافی نیست و نهادهای ناظر ، مقامات قضایی و برخی اتحادیه ها و موسسات مستقل نیز در این امر به صنعت بیمه یاری می رساند.(دهقان زاده، رشیدی،۱۳۹۲،۳۹).

کلاهبرداری جرمی است مستقل و خطرناک که در آن از اعتماد افراد سوء استفاده می شود. افراد به علت باور کردن اطلاعات غلط و هرآنچه که به آنها گفته می شود با رغبت تبدیل به یک انسان مالباخته می گردند. کلاهبرداری نیازمند یک قربانی است و درواقع برخی از ویژگی های قربانیان ، ساده یا طماع بودن آنهاست که انجام کلاهبرداری را تا این حد ساده می کند. کلاهبردار آن چیزی را به قربانی می گوید که او مایل به شنیدن آن است و یا پیشنهاد خود را به گونه ای مطرح می کند که برای وی جالب و جذاب جلوه کند. به همین علت است که بسیاری از کلاهبرداری ها به صورت ارائه یک پیشنهاد برای معامله و یا نادیده گرفتن محدودیت محیط وفضای بازار رخ می دهند. (توجهی و حیدری،۱۳۸۷،۲۶).

در صنعت بیمه نیز کلاهبرداری های متعددی دیده می شود ، به این صورت که موضوعات بیمه شده خود تبدیل به ابزاری برای کلاهبرداران شده است. کلاهبرداری بیمه ای، هر ساله خسارت های زیادی را به شرکت های بیمه تحمیل می کند. با وجود پیشرفت های فراوان در شناسایی این کلاهبرداری ها، هزینه های ایجاد شده برای شرکت های بیمه در اثر این کلاهبرداری ها در حال افزایش است. (تریسا[۱]،۲۰۱۰،۱۹)

۲-۱٫ بیمه

بیمه در لغت به معنی ترس و گریز از خطر می باشد. (دهخدا،۱۳۸۹،۱۶۱).

بیمه قراردادی است که به موجب آن بیمه گر در مقابل دریافت وجه یا وجوهی تعهد می کند در صورت وقوع یا بروز حادثه موضوع عقد، خسارت مورد بیمه را جبران نموده و وجوهی به او یا به وراث قانونی او یا به استفاده کنندگان و ذینفع های بیمه نامه پرداخت نماید. در تعریف بیمه آورده اند که : ” به عمل از بین بردن حفاظت در مقابل خطرهایی که احتمالا پیش می آید، از طریق انجام دادن محاسبات بیمه گری، بیمه گفته می شود”. (توجهی وحیدری،۱۳۸۷،۶۵).

بیمه از زبان هندی ( اردو ) گرفته شده است و معنی لغوی آن ضمانت است . در اصطلاح نیز ضمانت مخصوصی است از جان یا مال که در حقوق جدید دنیا رواج یافته است . در بیمه اشخاص با پرداخت وجهی مسئولیت کالا یا سرمایه یا جان خود را بعهده دیگری می گذارند و بیمه کننده در هنگام زیان باید زیان و خسارت وارده را بپردازد.تعریف متداول بیمه بدین شرح است : بیمه عملی است که به موجب آن بیمه گر در مقابل دریافت عوض بنام « حق بیمه یا وجه اشتراک » و به موجب مقررات خاص خسارات را جبران می نماید بدین ترتیب بیمه موجد نوعی اطمینان در مقابل مخاطره محتمل الوقوع تلقی می گردد( شرکت خدمات بیمه ۱۵ آبان،۱۳۹۳،۱۷).

۲-۲٫ تاریخچه بیمه

تاریخچه بیمه در جهان

نخستین نشانه هایی که از امر بیمه گری در جهان دیده میشود به قرون قبل از میلاد مسیح بر میگردد که بازرگانان فنیقی که به تجارت دریایی گندم مشغول بودند برای جلوگیری از زیان ناشی از حوادث سفرهای دریایی شیوه ای ابداع کردند که هر بازرگان مؤظف بود قبل از شروع سفر دریایی سهم اندکی از گندم خود را در اسکله بگذارد . بدین ترتیب با تــوجه به تعداد تجار و سفرهای متعدد دریایی حجم زیادی از اندوخته گندم تشکیل میگردید که از این ذخیره بـرای جبران خسارت بازرگانانی که کالای آنان در سفر های دریایی از بین میرفت استفاده می شد . در زمان فراعنه مصر ، صندوقهای تـعاون بـرای پرداختهای کفن و دفن وجود داشته . در فاصله سالهای ۹۱۶ تا ۷۰۰ قبل از میلاد مسیح نزد اهالی لوان در جزیره رودس زیان همگانی به عنوان یک رسم شناخته شده بود ، به این معنی که اگر کالایی برای نجات کشتی به دریا ریخته میشد کسانی که کالایشان نجات پیدا کرده بود بایستی خسارت بازرگانانی که کالاهای آنها برای نجات کشتی به دریا ریخته شده بود را جبران میکردند .

گاه شمار بیمه در جهان
قرن سیزدهم : دوره رونق وام های دریایی
سال ۱۲۹۰ ـــ تجار لمباردی ایتالیا به انگلستان مهاجرت و محله لمبارد لندن یادگار آنان است.

سال ۱۲۹۳ ـــ تشکیل اوّلین شرکت بیمه بنام اتاق بیمه بروژ در بلژیک
سال ۱۳۳۶ ـــ پاپ گرگوار نهم کلیه معاملات رباخواری از جمله وامهای دریایی را ممنوع کرد
سال ۱۳۴۷ ـــ عقد نخستین بیمه دریایی در جنوا
سال ۱۳۶۹ ـــ تصویب اوّلین مقررات بیمه در جمهوری جنوا
سال ۱۳۸۰ ـــ اجباری شدن بیمه کشتی ها توسط دولت
سال ۱۵۰۰ ــــ وضع قـرارداد بیمه با عنوان
[۱] . Terisa

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق خصوصی سازی در صنعت بیمه و جایگاه خصوصی سازی از نظر مکاتب اقتصادی و اهداف و مراحل خصوصی سازی
  • تحقیق بررسی جرم کلاهبرداری و عناصر وارکان آن
  • تحقیق بیمه در بخش کشاورزی و نظریه بیمه محصولات کشاورزی
  • تحقیق ارزیابی عملکرد و سنجش و اهمیت و مزایای دستیابی به رضایتمندی مشتری و تاریخچه بیمه ومشخصات و اصول حاکم بر قرارداد‌های بیمه
  • تحقیق ویژگیهای شخصیت و ضرورت و اهمیت کارآفرینی و تاریخچه پیدایش و گسترش بیمه
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.