تحقیق یادگیری الکترونیکی و عناصر و استانداردهای آن و یادگیری سیار و مولفه های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی و عناصر و استانداردهای آن و یادگیری سیار و مولفه های آن دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱    مقدمه    ۵
۲-۲    یادگیری الکترونیکی    ۵
۲-۳    استانداردهای یادگیری الکترونیکی    ۶
۲-۳-۱    کمیته صنعت حمل و نقل هوایی (AICC) 7
۲-۳-۲    مدل مرجع شیء محتوای قابل اشتراک    ۷
۲-۳-۳    کنسرسیوم جهانی آی ام اس    ۸
۲-۴    ابزارهای یادگیری الکترونیکی    ۸
۲-۴-۱    نرم افزارهای یادگیری الکترونیکی    ۹
۲-۴-۲    سخت افزارهای یادگیری الکترونیکی    ۱۱
۲-۵    شبکه های رایانه ای    ۱۲
۲-۶    محتوای آموزشی    ۱۲
۲-۶-۱    اشیای آموزشی    ۱۲
۲-۶-۲    ابر داده    ۱۳
۲-۷عناصر، مولفه های اصلی یادگیری سیار۱۴
۲-۷-۱سخت افزار یادگیری سیار    ۱۴
۲-۷-۲نرم افزار یادگیری سیار    ۱۵
۲-۷-۳شبکه های مورد نیاز در یادگیری سیار۱۵
۲-۸نسل های تکنولوژی سیار    ۱۶
۲-۹عبارات یادگیری سیار    ۱۸
۲-۱۰انواع مدل های اجرایی برنامه های یادگیری سیار۲۳
۲-۱۰-۱مدل دستگاه شخصی خود را بیاورید۲۳
۲-۱۰-۲یک لپ تاپ برای هر کودک    ۲۴
۲-۱۱وضعیت یادگیری سیار در کشورهای مختلف جهان۲۷
۲-۱۱-۱یادگیری سیار در امریکای لاتین    ۲۷
۲-۱۱-۲یادگیری سیار در آفریقا و خاور میانه۲۸
۲-۱۱-۳یادگیری سیار در اروپا    ۲۸
۲-۱۱-۴یادگیری سیار در شمال امریکا    ۲۹
۲-۱۱-۵یادگیری سیار در آسیا    ۲۹
۲-۱۲    نمونه های پروژه های یادگیری سیار    ۲۹
۲-۱۲-۱پروژه ممث برای آموزش ریاضیات در افریقای جنوبی برای گروه سنی دبستان۳۰
۲-۱۲-۲پروژه یوزا در زمینه ادبیات داستانی در افریقای جنوبی برای گروه سنی جوانان و نوجوانان    ۳۰
۲-۱۲-۳پروژه بریج آی تی  و امیا-اسمایل در امریکای لاتین۳۱
۲-۱۲-۴پروژه مبل ۲۱ در امریکای شمالی    ۳۱
۲-۱۲-۵پروژه متن به درس در کشور فیلیپین برای آموزش کودکان خردسال۳۲
۲-۱۲-۶مدارس هوشمند سامسونگ    ۳۲
۲-۱۲-۷آموزش و پرورش کره جنوبی    ۳۴
۲-۱۳معماری سیستم یادگیری سیار    ۳۶
۲-۱۳-۱معماری سه لایه ای    ۳۶
۲-۱۳-۲یادگیری سیار و سیستم چند عامله۳۷
۲-۱۳-۳یادگیری سیار با تاکید بر سطح دشواری محتوای آموزشی    ۳۹
فهرست منابع            ۴۴

منابع

وکیلی، گلناز. (۱۳۹۲). “کاربردهای فناوری رایانش ابری در حوزه یادگیری الکترونیکی”، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران.

جعفری حاجتی، کلثوم. (۱۳۹۰)، “مدارس هوشمند مالزی، نیم نگاهی به مدارس استرالیا”، نشریه رشد مدرسه فردا، شماره ۷ دوره هفتم.

وزارت آموزش و پرورش، مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات، (۱۳۹۰)، “الگوی سخت افزاری مدارس هوشمند”.

وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش و نوآوری شهر تهران، (۱۳۸۸)، “راهنمای اجرایی مدارس”.

محسنی، مهرناز. (۱۳۸۸). “یادگیری الکترونیکی، مزایا و چالش های آن”. ماهنامه الکترونیکی ارتباط علمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، جلد ۱۴، شماره ۲٫

نوبخت، مهرنوش. (۱۳۹۱). “ارائه مدل پیشنهادی جهت آموزش اثربخش دروس برنامه سازی در رشته مهندسی کامپیوتر”. پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز.

سعیدی پور، بهمن و صوفی، رابعه و مرادی، حسین و یوسفعلی، صدیقه. (۱۳۹۰). “یادگیری سیار پلی برای گذر از سطوح تعاملی انفعالی به سطوح تعاملی پیچیده”. همایش ملی صنایع فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.

حسینی، رویا و کاردان، احمد. (۱۳۹۰). “تاثیر پویایی سطح دشواری محتوا بر توالی بخشی قطعات آموزشی با استفاده از انتگرال فازی چوکت و نظریه پرس”، ششمین کنفرانس ملی یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران.

گروه خدمات حرفه ای آشنا، ترجمه کتاب “فناوری اطلاعات در مدیریت”، نوشته افریم توربان، ویرایش پنجم (۱۳۸۶)، صفحه ۳۵۵ و۳۸۰ و ۳۴۷٫

West, M. (2012). “TURNING ON MOBILE LEARNING Illustrative Initiatives and Policy Implications IN ASIA”, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization UNESCO Working Paper Series on Mobile Learning, May 2012. Pages 9, 19, 22.

West, M. (2012). “TURNING ON MOBILE LEARNING Illustrative Initiatives and Policy Implications IN AFRICA and the MIDDLE EAST”, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization UNESCO Working Paper Series on Mobile Learning, May 2012.

West, M. (2012). “TURNING ON MOBILE LEARNING Illustrative Initiatives and Policy Implications IN LATIN AMERICA”, United Nations Cultural Organization UNESCO Working Paper Series on Mobile Learning, April 2012.

۲-۱  مقدمه

پیدایش و گسترش سریع فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر در چگونگی , چرایی, چیستی, مکان و زمان یادگیری شده و حتی آموزش دهنده نیز از تحول بی نصیب نبوده است. گستردگی تحولات در فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی موجبات پیدایش نوع جدیدی از یادگیری به نام یادگیری الکترونیکی را فراهم آورد ( محسنی، ۱۳۸۸). یادگیری الکترونیکی با امکاناتی که در اختیار دانش آموز و معلم قرار می دهد، توانایی یادگیری و یاد دهی را افزایش می دهد.

در این نوشتار ابتدا درباره یادگیری الکترونیکی و استانداردهای آن صحبت می کنیم. سپس به ابزارها  و اجزا و عناصر آن می پردازیم. در ادامه یادگیری سیار و مولفه ها و عبارات آن شرح داده می شود. سپس خلاصه­ای از وضعیت یادگیری سیار در مدارس کشور ها و قاره های مختلف بیان می شود. انواع مدل های پیاده سازی سیستم یادگیری سیار در مدارس بیان می شود. سپس نمونه های موفق پروژه های یادگیری سیار را که به اجرا در آمده است، معرفی می کنیم. در ادامه معمای های مختلف ارائه شده برای سیستم یادگیری سیار معرفی می شوند.

۲-۲یادگیری الکترونیکی

گسترش فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های اینترنت، و بهره‌برداری از آنها در عرصه سیستم های آموزشی، تأثیرات مثبتی در فرایند‌های آموزشی به همراه داشته است. تأثیر فزاینده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی در بهبود یادگیری افراد، موجب تحول و بازنگری در رویکرد‌های سنتی شده است. در این رابطه ابزارها و روش های آموزش برای پشتیبانی از یادگیری (کسب مهارت و دانش توسط یادگیرنده) بسیار متحول شده‌اند. آموزش توسط کامپیوتر از ابزارهای اصلی در فرایند یادگیری به شمار می رود. یادگیری الکترونیکی شکل جدیدی از آموزش توسط کامپیوتر است که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به نتایج مطالعات مختلف می تواند کیفیت فرایند یادگیری و بهره وری از آن را ارتقا دهد (حسینی و همکاران، ۱۳۹۰).

یادگیری الکترونیکی عبارت است از استفاده از فناوری شبکه، برای طراحی، تحویل، انتخاب و اداره و توسعه یادگیری. به عبارتی کاربرد فناوری های اطلاعاتی و رایانه ای برای خلق تجربه یادگیری (احمدی و همکاران، ۱۳۹۰). یادگیری الکترونیک شکل تعیین کننده ای در فعالیت تدریس و یادگیری به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد(میردامادی و همکاران، ۱۳۸۹).

ایجاد امکان برخورداری از آموزش برای همگان در جهت کاهش هزینه های تحصیلی خصوصا برای اقشار محروم از مقاصد یادگیری الکترونیکی است.  آموزش مسیر طولانی را از آموزش از راه دور به سمت یادگیری الکترونیکی و از یادگیری الکترونیکی به سمت یادگیری سیار طی کرده است.( هانگ و همکاران، ۲۰۱۲)

۲-۳   استانداردهای یادگیری الکترونیکی

 یادگیری الکترونیکی اهدافی دارد که از بین آنها می توان به برگزاری صحیح و مدیریت مراحل آموزش، بررسی و کنترل کمی و کیفی دوره ها، صرفه جویی در زمان و هزینه، برداشتن محدودیت زمانی و مکانی، به اشتراک گذاشتن داده ها، استفاده مجدد از محتوای آموزشی اشاره کرد (کاوسی، ۱۳۸۸) .  برای رسیدن به اهداف یادگیری الکترونیکی باید روش خاصی را در پیش گرفت. این روش ها و نکات توصیه شده استانداردهای یادگیری الکترونیکی هستند. استانداردها به نحوی ایجاد می شوند که محتوای آموزشی قابلیت استفاده مجدد، جمع آوری مطالب از منابع متفاوت در زمان های متفاوت را داشته باشند.

۲-۳-۱ کمیته صنعت حمل و نقل هوایی[۱] (AICC)

استاندارد آ آی سی سی ابتدا بر مبنای نیاز به استانداردسازی سخت­افزاری-نرم­افزاری آموزش رایانه­ای و به منظور استفاده در صنعت هواپیمایی شکل گرفت، ولی اکنون برای استفاده مجدد، قابلیت تبادل در آموزش اینترنتی و نیز کاربردهایی نظیر مراقبت­های بهداشتی، خدمات مالی، تحصیلات تکمیلی و مخابرات استفاده می­شود. این استاندارد سخت­افزار و نرم­افزار مورد­استفاده برای توسعه، تدارک و ارزیابی آموزشی بر مبنای رایانه و فناوری­های آموزشی مرتبط با آن را در قالب توصیه نامه های مختلف ترسیم و تدوین می کند.

۲-۳-۲ مدل مرجع شیء محتوای قابل اشتراک[۲]

سازمان ای دی ال[۳] یک سازمان امریکایی و دولتی است که در ترویج آموزش الکترونیکی و تدوین استاندارد ها در این زمینه تحقیقات و فعالیت می کند. هدف اصلی ای دی ال ، تامین امر دستیابی به آموزش و محتوی درسی ، با کیفیت بالا و مناسب برای هر فرد است تا به این ترتیب امکانات به آسانی در دسترس قرار بگیرد .اصلی ترین ومعروف ترین استاندارد تدوین شده این سازمان، اسکورم نام دارد. با کمک این استاندارد تسلسل و ترتیب محتوای آموزشی امکان پذیر می شود. این استاندارد استفاده از اجزای محتوای الکترونیکی از منابع مختلف در یک محیط یکسان را امکان پذیر می سازد این امکان اصلی ترین قابلیت اسکورم است تا بتوان یک سری محتوا از فرمت های مختف و منابع متفاوت را بارها مورد استفاده قرار داد. اسکورم یک مدل داده ای یکسان برای کلیه محتواها به وجود می آورد. این مزیت باعث می شود تا محتواها مستقل از سیستم مدیریت یادگیری[۴] تولید شوند. همچنین خود ال ام اس  نیز می تواند از محتواهای متفاوتی که متعلق به ال ام اس  های دیگر است استفاده کند.

[۱] Aviation Industry Committee

[۲] Sharable Content Object Reference Model (SCORM)

[۳] ADL

[۴] Learning Management System(LMS)

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق یادگیری و اسناد و نظریه ها ی آن و نقش اسنادها در مهارت های روان شناختی و ورزشی
  • تحقیق نقش هورمون های استروئیدی و بیس فنول آ بر یادگیری و حافظه
  • تحقیق سبک های مدیریت ، یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی و نظریه های آن
  • تحقیق یادگیری طبقه بندی کننده های فازی و معرفی الگوریتم رقابت استعماری
  • تحقیق یادگیری حرکتی و کانونی نمودن توجه و تئوری های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.