پیشینه تحقیق نقش و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانا سازی منابع انسانی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق نقش و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانا سازی منابع انسانی دارای ۸۳ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-۱-مقدمه:    ۴
۲-۱-۲-تاریخچه پیدایش و تحول فناوری اطلاعات:    ۵
۲-۱-۳-تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) و جنبه های مرتبط با آن:    ۶
۲-۱-۳-۱- فناوری اطلاعات یک استراتژی است    ۷
۲-۱-۳-۲- فناوری اطلاعات یک سری مفاهیم و فکر است    ۷
۲-۱-۳-۳- فناوری اطلاعات یک سری ابزار است    ۸
۲-۱-۳-۴- فناوری اطلاعات نوآوری است    ۸
۲-۱-۳-۵- فناوری اطلاعات همراه با انسان است    ۸
۲-۱-۴- تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان:    ۸
۲-۱-۵-کاربردهای فناوری اطلاعات:    ۹
۲-۱-۶- نقش فناوری اطلاعات در فرآیند های سازمان:    ۹
۲-۱-۶-۱‌- تعریف سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP)    ۱۰
۲-۱-۶-۲- تاریخچه برنامه ریزی منابع سازمان    ۱۰
۲-۱-۶-۳- کارکردهای سیستم برنامه ریزی منابع سازمان    ۱۱
۲-۱-۷- سیستم‌های اطلاعاتی:    ۱۲
۲-۱-۷-۱- مدیران و حمایت‌های کامپیوتری    ۱۲
۲-۱-۷-۲- دلایل نیاز به سیستم‌های مکانیزه حمایت از تصمیم    ۱۲
۲-۱-۷-۲-۱- سیر تکامل سیستم‌های اطلاعات    ۱۳
۲-۱-۷-۲-۲- تقسیم بندیIS  برحسب سطوح سازمانی:    ۱۳
۲-۱-۷-۲-۳- تقسیم بندیIS  برحسب نوع حمایتی:    ۱۳
۲-۱-۷-۲-۴- فناوری‌های حمایت از تصمیم    ۱۴
۲-۱-۷-۲-۴-۱- مفهوم سیستم‌های حمایت از تصمیم (DSS)    ۱۴
۲-۱-۸- تغییر در فرآیندها و ساختار سازمانی از طریق فناوری اطلاعات:    ۱۵
۲-۱-۹- آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات:    ۱۷
۲-۲- بخش دوم-مباحث تئوریک توانمند سازی نیروی انسانی    ۱۹
۲-۲-۱- مقدمه:    ۱۹
۲-۲-۲- تاریخچه و مبانی توانمندسازی نیروی انسانی:    ۲۰
۲-۲-۳-توانمندسازی چیست؟    ۲۰
۲-۲-۴- تعاریف توانمندسازی:    ۲۲
۲-۲-۵- ضرورت و اهمیت توانمندسازی:    ۲۵
۲-۲-۶- توانمندسازی کارکنان:    ۲۷
۲-۲-۷- دیدگاه‌های توانمند سازی:    ۲۹
۲-۲-۷-۱- دیدگاه عقلایی    ۲۹
۲-۲-۷-۲- دیدگاه انگیزشی    ۲۹
۲-۲-۷-۳-دیدگاه فوق انگیزشی    ۲۹
۲-۲-۷-۴-دیدگاه عملکردی تواناسازی    ۳۰
۲-۲-۸- درجه و انواع توانمند سازی:    ۳۳
۲-۲-۹- برنامه‌های توانمندسازی کارکنان:    ۳۵
۲-۲-۹-۱- مدیریت مشارکتی    ۳۶
۲-۲-۹-۲- تفویض اختیار    ۳۸
۲-۲-۹-۳- پاداش مبتنی بر عملکرد    ۳۹
۲-۲-۱۰- ساختار سازمانی:    ۴۰
۲-۲-۱۰-۱- ابعاد ساختار سازمانی    ۴۰
۲-۲-۱۰- ۲- وظیفه های اساسی ساختار سازمانی    ۴۲
۲-۲-۱۱- ابعاد سازمان:    ۴۲
۲-۲-۱۱-۱- ابعاد ساختاری    ۴۲
۲-۲-۱۱-۲- ابعاد محتوایی    ۴۴
۲-۲-۱۲- نظریه‌ها و مدل های ارائه شده مرتبط با موضوع تحقیق:    ۴۶
۲-۲-۱۲-۱- مدل پذیرش فناوری    ۴۶
۲-۲-۱۲-۲- نظریه نشر نوآوری    ۴۸
۲-۲-۱۲-۳- نظریه رفتار هدایت شده    ۵۰
۲-۲-۱۲-۴- مدل انتظار- تأیید در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات    ۵۲
۲-۲-۱۲-۵- نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری    ۵۳
۲-۲-۱۲-۶- مدل تناسب بین وظیفه و فناوری    ۵۴
۲-۲-۱۲-۷- چهارچوب فناوری‌-‌سازمان‌-‌محیط    ۵۵
۲-۲-۱۲-۸- چهارچوب تناسب بین افراد، وظیفه و فناوری    ۵۶
۲-۲-۱۲-۹- مدل‌های توانمندسازی:    ۵۷
۲-۲-۱۲-۹-۱- مدل توماس و ولتوس    ۵۷
۲-۲-۱۲-۹-۲- مدل باون و لاولر    ۵۸
۲-۲-۱۲-۹-۳- مدل اسپریتز    ۵۸
۲-۲-۱۲-۹-۴- مدل کوئین و اسپرتیز    ۵۹
۲-۲-۱۲-۹-۵- مدل‌های اقتضایی    ۵۹
۲-۲-۱۲-۹-۵-۱-مدل فورد و فوتلر    ۵۹
۲-۲-۱۲-۹-۵-۲-مدل بلانچارد و زیگارمی    ۶۰
۲-۲-۱۲-۹-۵-۳-مدل کانگر و کانگو    ۶۰
۲-۲-۱۳- مقایسه ساختار سازمان‌های توانمند و سنتی:    ۶۳
۲-۲-۱۳-۱-ساختار هرمی و ویژگی‌های آن    ۶۳
۲-۲-۱۳-۲-ساختار حلقوی و ویژگی‌های آن    ۶۴
۲-۲-۱۳-۳-ساختار شبکه‌ای و ویژگی‌های آن    ۶۴
۲-۲-۱۴- مدل مورد استفاده در تحقیق:    ۶۵
۲-۲-۱۵- نتیجه‌گیری    ۶۵
۲-۳- بخش سوم- سابقه تحقیقات مشابه    ۶۶
۲-۳-۱- تحقیقات داخلی:    ۶۶
۲-۳-۲- تحقیقات خارجی:    ۷۲
منابع ۷۶

منابع

♦- امیدی، علیرضا وصفری، سمیه و مرادی، محمدرضا،(۱۳۹۱) رابطه بین انگیزش مشارکت، توانمندسازی روانشناختی و تعهد عاطفی کارکنان سازمان تربیت بدنی،نشریه مدیریت ورزشی، دوره ۴، شماره ۱۵

♦- آقاجانی، حسنعلی و آقاجانی، علی اکبر و یدالله‌زاده، ناصر.، (۱۳۸۶)، ارائه مدلی بمنظور بررسی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی انسانی، مجموعه مقالات اولین همایش منطقه‌ای اقتصاد و مدیریت، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا.

♦- داور پناه ، محمد رضا(۱۳۸۴) بررسی میزان و عوامل موثر بر درک واژگان محیط رابط نرم افزارهای جامع کتابخانه‏ای فارسی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد

♦- بازرگان، عباس و دیگران.، (۱۳۷۷)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.

♦- باکینگهام، مارکوس و کلیفتون، دونالد(نویسندگان).، (۱۳۸۱)، گام دوم: کشف توانمندی‌ها، رضایی‌نژاد، عبدالر ضا(مترجم)، نشر فردا، تهران.

♦- بلانچارد، کارلوس و راندولف.، (۱۳۷۹)، سه کلید توان‌افزایی، ترجمه فضل‌الله امینی، نشر فردا، تهران.

♦- بلانچارد، کن؛ جان کارلوس و آلن راندولف (۱۳۷۹). سه کلید توان افزایی. ترجمه ی فضل اله امینی،

♦- بلانچارد، کنت، کارلوس، جان و راندولف، آلن(نویسندگان).، (۱۳۸۱)، مدیریت تواناسازی کارکنان»، ایران‌نژاد پاریزی، مهدی(مترجم)، نشر مدیران، چاپ دوم، ۱۳۸۱٫

♦- دانایی‌فرد، حسن و الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل.، (۱۳۸۵)، روش تحقیق کمی در مدیریت، انتشارات صفار، تهران.

♦- دفت، ریچارد ال(نویسنده).، (۱۳۷۹)، تئوری و طراحی ساختار سازمانی، اعرابی، سید محمد و پارسائیان، علی(مترجمان)، چاپ دوم، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.

♦- رابینز، استیفن پی(نویسنده).، (۱۳۷۸)، تئوری سازمان، الوانی، سید مهدی و دانائی فرد، حسن(مترجمان)، تهران: انتشارات صفار.

♦- رستگار، رضا.، (۱۳۸۲)، آموزش توانمندسازی منابع انسانی نیروی آینده، اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی.

۲-۱-۱-مقدمه:

در عصر مجازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) محرک و عامل اصلی اقتصاد جهان است. تغییرات بزرگ این فناوری مدتی است که در عرصه های مختلف جهانی آغاز شده است و دستیابی بهتر و استفاده بهینه از اطلاعات را برای توسعه اقتصادی و پایدار در جهان فراهم ساخته است. (جهانگرد، ۱۳۸۴)

ICT توانایی‌ها و قابلیت‌های بسیاری را برای جامعه بشری عرضه کرده است و در رفع نیازهای جوامع مختلف موثر بوده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری برای ارضای نیازهای اطلاعاتی کاربران، برای ایجاد دانایی در همه اشکال توسعه می‌باشد و امروزه استفاده از آن تحول عظیمی در مفهوم اقتصاد جهان ایجاد کرده است(صمیمی ، ۱۳۸۶).

بهره گیری از ICT ، تولید، پردازش، ذخیره سازی و توزیع اطلاعات را متحول ساخته و با تغییر در مسیر انتقال اطلاعات و داده‌ها، اطلاعات مفیدی را در اختیار افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها قرار می‌دهد که خود موجب توانمند سازی نیروی انسانی می‌گردد.(داور پناه، ۱۳۸۴)

توانمندسازی همان فرآیند توانمند ساختن افراد یک جامعه یا یک سیستم اجتماعی است. به عبارتی دیگر توانمندسازی به معنای ایجاد شرایطی است که افراد بتوانند کارهایشان را اولاً با انگیزه درونی، ثانیاً با موفقیت کامل به سرانجام رسانند. به عبارتی دیگر توانمندسازی برداشتن موانع رشد، ترغیب تعهد به اهداف، ترغیب خطرپذیری، خلاقیت و نوآوری و قادر ساختن افراد به حل مشکل، افزایش مسئولیت و از بین بردن ترس است. در فرآیند توانمندسازی سعی بر آنست تا محیطی ایجاد شود که تک تک افراد برای قبول مسئولیت در زمینه رشد و توسعه، توانایی، اعتماد به نفس، تعهد و آزادی عمل داشته باشند. باید توجه داشت توانمندی چیزی نیست که مدیران و رهبران به افراد اعطاء کنند بلکه ایجاد شرایطی است که در آن افراد به قله توانایی‌های بالقوه خود صعود کنند و به نافع‌ترین وجه ممکن تصمیم گیری و اقدام نمایند(آقاجانی و آقاجانی، ۱۳۸۵).

یکی از مهمترین دلایل تمایز سازمان ها از یکدیگر، درجه به کارگیری فناوری اطلاعات توسط آنها در فعالیت های سازمانی است. به این ترتیب، سازمان هایی که از فناوری اطلاعات به طور گسترده و بهینه استفاده کرده اند، دارای مزیت رقابتی پایدار هستند و از دیدگاه ذینفعان نسبت به سایر سازمان ها از تمایز بیشتری برخوردارند(تسیکناکیس و کوروبالی[۱]، ۲۰۰۹) هم چنین در ایتو[۲] نیز مطرح شد که آثار ناشی از گسترش کاربرد فناوری اطلاعات می بایست در حوزه‏های مختلف، در سه مرحله جداگانه مدنظر قرار گیرد.

با توجه به مطالب مطروحه می‌توان اذعان داشت توان افزایی فرصتی است در اختیار سازمان جهت آزاد کردن نیروهای نهفته در اعماق سازمان برای خلق ارزش‌های مطلوب بیشتری از طریق دادن اختیارات لازم و مناسب با شدت تحولات محیطی به منظور: ♦- جابجایی نقطه کنترل(از پایش ورودی‌ها به پایش ستاده ها). ♦- آزاد شدن ذهن مدیران ارشد از مسائل روزمره. ♦- خروج از گرداب بی اعتمادی، ناکارآمدی، دخالت جویی. ♦- مشتری مداری بجای رئیس مداری. ♦- مسئولیت در مقابل نتایج. ♦- پاسخگویی سریع به تحولات محیط. ♦- ایجاد انگیزه بیشتر در سطوح عملیاتی. ♦- از بین بردن زمینه فرافکنی. ♦- ایجاد رابطه برنده- برنده(برد- برد) که مطالب بیان شده فوق می‌تواند با استفاده از آموزش‌های لازم در زمینه فناوری اطلاعات  و ارتباطات در سازمان جریان یابد و زمینه های توانمندسازی کارکنان را موجب گردد که این خود از اهداف تحقیق حاضر می‌باشد که محقق بدان خواهد پرداخت.

۲-۱-۲-تاریخچه پیدایش و تحول فناوری اطلاعات:

فناوری اطلاعات به معنای عام آن به عنوان مجموعه ای از ابزارها و سیستم‌ها جهت گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات اعم از صوت، تصویر، متن یا عدد می‌باشد. سابقه این علم به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. یعنی از زمان رم باستان که نامه‌ها را روی لوح گلی و به صورت تصویر می‌نوشتند و نامه بر در طی یک هفته تنها مقصد کوتاهی را طی می‌نمود تا هم اکنون که با استفاده از ابزارهای پیشرفته رایانه ای و سیستم‌های مجهز مخابراتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات دلخواه در اختیار قرار می‌گیرد. فناوری نوین اطلاعات یعنی فناوری اطلاعات مبتنی بر الکترونیک را می‌توان در چند سال پیش از دهه ۱۹۴۰ سراغ گرفت. در طی جنگ جهانی دوم و پس از آن بود که پیشرفت‌های عمده در فناوری الکترونیک رخ داد. تولید اولین کامپیوتر قابل برنامه ریزی و ترانزیستور که منشأ میکرو الکترونیک و هسته حقیقی انقلاب فناوری اطلاعات در قرن بیستم بود. به عقیده «کاستلز » تنها در دهه ۱۹۷۰ بود که فناوری‌های جدید اطلاعاتی در سطحی گسترده انتشار یافتند و توسعه توأمان خود را شتاب بخشیدند و در پارادایمی جدید گرد هم آمدند. کاستلز می‌گوید: بی گمان می‌توانیم بدون اغراق بگوییم که انقلاب فناوری اطلاعات به عنوان یک انقلاب در دهه ۱۹۷۰ متولد شد. به ویژه اگر پیدایش و رواج مهندسی ژنتیک به طور موازی و تقریباً در همان زمان و مکان را به آن اضافه کنیم. (عبدالله پور، ۱۳۸۹)

۲-۱-۳-تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)[3] و جنبه های مرتبط با آن:

فناوری اطلاعات بسیار از علم رایانه وسیع‌تر (و پیچیده تر) است. این اصطلاح در دهه ۱۹۹۰ جایگزین اصطلاحات پردازش داده‌ها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت شد که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۶۰ بسیار رایج بودند. فناوری اطلاعات معمولاً به کلیه فناوری‌هائی اشاره دارد که در پنج حوزه جمع آوری، ذخیره سازی، پردازش، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد دارند.

دانش فناوری اطلاعات و رایانه با هم فرق می‌کنند، البته در موارد زیادی با هم اشتراک دارند. اگر علم رایانه را مشابه مهندسی مکانیک بگیریم، فناوری اطلاعات مشابه صنعت حمل و نقل است. در صنعت حمل و نقل، خودرو و راه‌آهن و هواپیما و کشتی داریم. همه این‌ها را مهندسان مکانیک طرح می‌کنند. در عین حال در صنعت حمل و نقل مسائل مربوط به مدیریت ناوگان و مدیریت ترافیک و تعیین استراتژی حمل و نقل در سطح شرکت و شهر و کشور مطرح است که ربط مستقیمی به مهندسی مکانیک ندارد اما فناوری اطلاعات و ارتباطات  (ICT)( به فارسی فاوا) مهم‌ترین مقوله در این زمینه است. سید حامد خسروانی شریعتی، تعریفی دیگر از فناوری اطلاعات بیان می‌دارد که بیان از فرا بخشی بودن این رشته دارد، به گفته ایشان: مهندسی فناوری اطلاعات دانشی ترکیبی از مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع و مارکتینگ می‌باشد که رویکردی تحلیلی، تجاری و باریک‌بینانه به تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی دارد. ایشان با ایجاد این رویکرد شکاف میان طراحان نرم افزار و تحلیل کنندگان سیستم و بازار هدف را حل کرده‌اند.(خسروانی شریعتی، ۱۳۸۸)

هر کس با نگرش متفاوت ، تعریف متفاوتی از فناوری اطلاعات ارائه می‌کند. بهترین روش برای تعریف چنین موضوع گسترده ای ارائه مفاهیم و ایده های مرتبط با آن است.تعریف فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت تغییر پذیری آن بایستی همراه با یک نگرش دینامیک باشد تا استاتیک. فناوری اطلاعات بیشتر یک استراتژی ، اندیشه، فکر و ابزار در حوزه  انسان‌ها، همراه با نوآوری است. تعریف فناوری اطلاعات را می‌توان به جنبه های مهم مرتبط دانست:( تورین، میدنر و مک لین[۴]، ۱۳۸۷)

۲-۱-۳-۱- فناوری اطلاعات یک استراتژی است

با شناخت فرصت‌ها و امکاناتی که از طریق فناوری اطلاعات ایجاد شده است آن‌را به یک استراتژی شبیه کرده است تا یک فرمول و نسخه عملی؛ استراتژی جدید را برای دسترسی متفاوت به آنچه آرمان یک سازمان تعریف می‌کند بدون فناوری اطلاعات نیز می‌توان به آرمان‌های ترسیم شده در یک سازمان رسید، اما آنچه با فناوری اطلاعات انجام می‌گیرد بسیار متفاوت است از چیزی که در ذهن  جای می‌گیرد. فناوری اطلاعات یک شناخت هیجان انگیز از محیط اطراف را در ذهن‌ها ایجاد نموده و هرکس را، در هر سطح و ایده به سوی خود جلب می‌کند. سازمان‌ها به این پدیده برای دسترسی به بازار بزرگ‌تر، ارائه خدمات بیشتر و بهتر، جمع آوری و نگاه دقیق‌تر و زنده به نظریه‌ها و سلیقه‌ها، انجام راحت‌تر و سریع‌تر کارها، ارزان‌تر کردن هزینه خدمات و عملیات، کنترل دقیق‌تر و دسترسی سریع‌تر به منابع داخل و بیرون سازمان و ارتباطات سریع‌تر و ارزان‌تر نگاه می‌کنند. حال آنچه در تعریف فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد، که در سایر فناوری‌ها تا این حد مد نظر نبوده ، مفید بودن این کاربردها از طریق تعریف و ترسیم یک استراتژی دراز مدت و منطقی در اداره امور سازمان و خدمات و ارتباطات است. شناخت هرچه دقیق‌تر و کامل‌تر از فناوری اطلاعات برای مدیران و کارشناسان و سازمان‌ها، آنان را در تنظیم و طراحی یک استراتژی عملی‌تر با نگرش فناوری اطلاعات کمک شایانی می‌کند.

۲-۱-۳-۲- فناوری اطلاعات یک سری مفاهیم و فکر است

صرف نظر از بعد استراتژیک در فناوری اطلاعات ، و ابزار و اسباب کار از سوی دیگر ، فناوری اطلاعات شبیه یک فکر و اندیشه برای انجام بهینه و موثر تر کارهاست . از آنجا که فناوری اطلاعات تنها در قالب بسته نرم افزاری یا سخت افزاری و یا ترکیب آن‌ها قابل تعریف و کاربری نیست ، لزوم ایجاد فکر و اندیشه قوی و جامع برای ترکیب ابزارها برای اجرای اهداف و عملیات و ارتباطات نیز یکی دیگر از ابعاد گسترده و شگفت انگیز فناوری اطلاعات است. با این تعبیر ، ابزار و اسباب نرم افزاری و سخت افزاری در فناوری اطلاعات بیشتر شبیه مواد خامی می‌مانند که مطابق نیاز ، با هم ترکیب شده و کار خاصی را انجام می‌دهند . در سازمان‌ها ، بایستی یک استراتژی برای استفاده از فناوری اطلاعات وجود داشته باشد و پس از آن ، فکر و اندیشه جهت ترکیب و بکار گیری ابزار فناوری اطلاعات بکار گرفته شود ، و در انتها به مرحله اجرایی و استفاده از فناوری اطلاعات رسید . با این توضیحات ، ابزار مشابه در سازمان‌های حتی مشابه می‌تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد.

[۱] Tsiknakis & Kouroubali

[۲] EITO

[۳] Information & Communication Technology

[۴] Torin , Midner& Macklin

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق فناوری اطلاعات و تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان
  • تحقیق اعتماد سازمانی و توانمندسازی و تئوری رهبری خدمتگزار
  • تحقیق خلاقیت و توانمندسازی روانشناختی و نظریه های روانشناختی خلاقیت
  • تحقیق فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و کاربردهای آن در بخش کشاورزی
  • تحقیق فناوری اطلاعات و انواع سیستمهای اطلاعاتی و مفهوم توانمندسازی و الگوهای آن و تأثیر فناوری اطلاعات در توانمندسازی کارکنان
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.