پیشینه تحقیق تاثیر سیاست تقسیم سود و گزارشگری مالی روی تصمیمات سرمایه گذاری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاثیر سیاست تقسیم سود و گزارشگری مالی روی تصمیمات سرمایه گذاری دارای ۵۴ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱ دیباچه    ۵
۲  -گفتاراول؛ گزارشگری مالی    ۷
۲-۱ کیفیت گزارشگری    ۷
۲-۲ عدم تقارن اطلاعاتی    ۹
۳ گفتار دوم؛ سیاست های تقسیم سود    ۱۴
۳-۱ مفهوم سود تقسیمی    ۱۴
۳-۲ تئوری‌های تقسیم سود    ۱۶
۳-۳ تئوری تقسیم سود باقیمانده    ۱۷
۳-۴ تئوری علامت‌دهی    ۱۷
۳-۵ تئوری نمایندگی    ۲۰
۳-۶ فرضیه هزینه نمایندگی    ۲۱
۳-۷ فرضیه حداقل هزینهتقسیم سود    ۲۲
۳-۸ فرضیه پاداش مدیریت    ۲۲
۳-۹ فرضیه‌های پیامدی و جانشینی    ۲۳
۳-۱۰ تئوری بلوغ    ۲۳
۳-۱۱ تئوری پذیرایی    ۲۵
۳-۱۲ عدم اطمینان جریان‌های نقدی و سیاست تقسیم سود    ۲۵
۳-۱۳ نسبت سود انباشته به جمع حقوق صاحبان سهام و سیاست تقسیم سود    ۲۸
۳-۱۴ فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سیاست تقسیم سود    ۳۰
۳-۱۵ سودآوری و تقسیم سود    ۳۳
۴ گفتار چهارم؛ سرمایهگذاری    ۳۴
۴-۱ سرمایه گذاری سرمایهای    ۳۴
۴-۱-۱ بر اساس موضوع سرمایهگذاری    ۳۴
۴-۱-۲ بر اساس زمان یا مدت سرمایهگذاری    ۳۵
۴-۱-۳ بر حسب خطر یا ریسک سرمایه گذاری    ۳۵
۴-۲ سرمایه گذاری تحقیق و توسعه    ۳۵
-۵ گفتار چهارم؛  پیشینه پژوهش    ۳۷
۵-۱ پژوهشهای انجام گرفته در خارج از ایران    ۳۷
۵-۲ پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    ۴۳
منابع  و مآخذ    ۵۰

منابع

امینی،زهره(۱۳۸۹)، اثربه کارگیری استاندارهای حسابداری برکیفیت حسابداری، شهناز مشایخ ، پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س)، گروه حسابداری.

عرب مازار یزدی، محمد.( ۱۳۷۴)، محتوای افزاینده اطلاعاتی جریان های نقدی و تعهدی ، پایان نامه دکتری، به راهنمایی دکتر علی ثقفی، دانشگاه تهران.

عرب مازار یزدی (۱۳۸۷)، کیفیت گزارشگری مالی، ریسک اطلاعاتی و هزینه سرمایه عرب مازار یزدی، کیفیت گزارشگری مالی، ریسک اطلاعاتی و هزینه سرمایه، فصلنامه مطالعات حسابداری،۱-۳۰

کریمی احمدآبادی، ملیحه (۱۳۸۷). اثر انتخاب روش­های حسابداری بر کیفیت سود. پایان­نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، گروه حسابداری.

مدرس، احمد و حصارزاده، رضا . ( ۱۳۸۷)، کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری . فصلنامه بورس اوراق بهادار، سال اول، ش ۲، ۸۵-۱۱۶

تهرانی،رضا؛ عسکر، نوربخش. ( ۱۳۸۵ )، “مدیریت سرمایه گذاری”.تهران: انتشارات نشر نگاه دانش.

ثقفی و عرب مازار یزدی(۱۳۸۹)، کیفیت گزارشگری مالی و ناکارایی سرمایه­گذاری، مجله پژوهش های حسابداری مالی،۱-۲۰

خدائی وله زاقرد و یحیایی( ۱۳۸۹)، رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه­گذاری در بورس اوراق بهادار تهران، مجله حسابداری مدیریت،۱-۱۵

سلیمانی امیری، غلامرضا. فرشی، زهره. (۱۳۹۱)بررسی تأثیر تأمین مالی از بانکها و اهداف مالیاتی بر رابطه کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مجله دانش حسابداری، ۵۷-۸۳

سلیمانی امیری، غلامرضا. فرشی، زهره. (۱۳۹۲)، بررسی اهداف مالیاتی شرکت ها بر رابطه کیفیت گزارشگری مالی وکارایی سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشنامه مالیات، ۱۳۹-۱۶۰٫

بولو، قاسم (۱۳۸۶)، ویژگی های سود و هزینه حقوق صاحبان سهام،علی ثقفی، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی، گروه حسابداری

جباری، امیر، واعظ، محمد و نصرالهی، خدیجه(۱۳۸۶)، تعیین سطح بهینه ذخایر بین المللی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سال های ۱۳۴۰-۱۳۸۳،علمی پژوهشی، پژوهش­های اقتصادی ایران. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی

حیدرپور , فرزانه و کاظم پور, عوض(۱۳۹۱)” رابطه سیاست تقسیم سود با جریانهای نقدی آزاد و سودهای آتی “، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

 ۱ دیباچه

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است. این سیستم اطلاعاتی به عنوان مهم ترین زیر مجموعه سیستم- های اطلاعاتی مدیریت وظیفه­ی تبدیل داده­های مالی به اطلاعات مالی را به عهده دارد .اگر چه استفاده­ کننده­ی اصلی بخش عمده­ی فرآورده­های این سیستم اطلاعاتی ، مدیریت یک بنگاه است اما مدیریت بنا به وظایف و مسئولیت هایی که درقبال گروه­های مختلف استفاده کنندگان اطلاعات مالی دارد و هم چنین  بنا بر الزامات قانونی یا درخواست طرف های تجاری یا تامین کننده های مالی بنگاه،اطلاعات مختلفی را دراختیار طیف وسیعی از استفاده کنندگان خارج دربنگاه قرار می­دهد.. گزارش­های مالی از مهم­ترین فر آورده­های سیستم­های اطلاعاتی حسابداری است که برای گروه­های مختلفی از استفاده­کنندگان خارجی اطلاعات مالی درچهارچوب مشخصی ارائه می­شود(ثفقی، عرب مازار یزدی،۱۳۸۹). با توجه به توضیحات داده شده کیفیت گزارشگری مالی از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا کیفیت گزارشگری از جمله موضوعاتی است که در سال­های اخیر بخش وسیعی از پژوهش­های حسابداری را به خود اختصاص داده است. در این پژوهش­ها اثرات کیفیت گزارشگری با استفاده از معیارهای متفاوت و نیز بر ابعاد مختلف شرکت مانند هزینه سرمایه، هزینه بدهی، کارایی سرمایه­گذاری ، بازده سهام، ارزش بازار سهام و … مورد بررسی قرار گرفته است . این اثرات عمدتا” بر مبنای تئوری عدم تقارن اطلاعاتی و رابطه نمایندگی تجزیه و تحلیل شده اند.

دراین مقاله در قالب چهار گفتار به شرح زیر تدوین یافته است:

گفتار اول : گزارشگری مالی

گفتار دوم : سیاست تقسیم سود

گفتار سوم : سرمایه گذاری

گفتار چهارم : پیشینه پژوهش

۲  -گفتاراول؛ گزارشگری مالی

اطلاعات مدرک یا مستندی است که به صورت بالقوه بر تصمیم فرد اثر می گذارد .باید توجه نمود که این تعریف به آینده تعلق داشته و به ندرت می توان انتظار داشت که اگر یک نفر انتظار نداشته باشد که مطلبی را بیاموزد، اقدام به جمع آوری مستند یا مدرک و اطلاعات نماید . نیاز اصلی جهت  اصلی جهت دست یابی به اطلاعات این است که دست کم مدرک یا شاهدی وجود داشته باشد که توان آن را بدست آورد یا باور و اعتقادی که بتواند تحت تاثیر قرار گیرد(تغییر کند )، تا یک تصمیم مطلوب یا آزمانی تغییر نماید.

همچنین تعریف مزبور داری یک دیدگاه خاص فردی است یعنی امکان دارد افراد در برابر یک منبع اطلاعاتی واکنش های متفاوت ازخود نشان دهند. درحالی که همه آنها با یک دسته از شواهد و مدارک روبرو میشوند(اسکات[۱]،۲۰۰۱). این تعریف را باید با توجه به هزینه­های مربوط تفسیر کرد،امکان دارد یک منبع اطلاعاتی دارای توان بالقوه برای اثرگذاری بر تصمیم فرد باشد ولی اگر هزینه آن بسیار بالا باشد ، نمی توان آن را اطلاعات نامید، زیرا مورد استفاده قرار نخواهد گرفت . به هر حال ، فرض بر این است که منبع اطلاعاتی دارای توان بالقوه برای اثرگذاری بر تصمیم فرد باشد.

به هر حال ، فرض بر این است که منبع اطلاعاتی مربوط به گزارش­های مالی کار است یعنی منافع حاصل از آن ها بیش از هزینه کسب آن می باشد (هیئت تدوین استاندارهای حسابرای، ۱۳۸۳ ) بنابراین تعداد زیادی از افراد واشخاص ازاین اطلاعات استفاده می­کنند.

سرانجام باید براین نکته تاکید کرد که دریافت اطلاعات و پس از آن تجدید در باور یا اعتقاد اشخاص یک فرآیند مستمر است و انتظار بر این است که گزاش های مالی با ارائه اطلاعات مربوط وقابل اتکا  کماکان نقش خود را به عنوان یک منبع مهم اطلاعاتی ، ایفا می­کند.در ادامه به کیفیت گزارشگری مالی و عدم تقارن اطلاعاتی می­پردازیم.

۲-۱ کیفیت گزارشگری

گزارش­های مالی به علت اهمیتی که برای استفاده­کنندگان و به خصوص سرمایه­گذارانی در مورد اتخاذ تصمیمات اقتصادی دارند، همواره مورد توجه انجمن­های مختلف حسابداری بوده­اند از سوی دیگر، نقش گزارشگری مالی در تهیه اطلاعات مفید برای انجام تصمیمات اقتصادی و تجاری با بروز بحران ها و ورشکستگی های اخیر، با انتقادهای شدیدی همراه شد، که این به نوبه خود تقاضای نونمایی استاندارهای حسابداری وحسابرسی و نیز وجودساز وکاری برای تعیین و به کارگیری استانداردها گردید . در پرتوی الزامات جدید در خصوص بهبود اثربخشی، حسابرسان، اعضای کمیته حسابرسی و مدیریت نیز می­کوشند “کیفیت گزارگری مالی ” را تعریف کنند(امیری،فرشی،۱۳۹۲).

کیفیت گزارشگری مالی، ضوابطی است که اطلاعات مفید و سودمند را از اطلاعات دیگری تفکیک می­سازد و سود مندی اطلاعات را ارتقا می­دهد (امینی،۱۳۸۹). کیفیت گزارشگری مالی به معنای توان صورت­های مالی در انتقال اطلاعات عملیات شرکت وبه طور خاص، پیش بینی جریان­های نقدی مورد انتظار آن به سرمایه­گذاران است(بیدل وهمکاران،۲۰۰۹). همچنین کیفیت گزارشگری مالی به معنای میزان مفید بودن صورت های مالی برای سرمایه­گذاران بستانکاران، مدیران و دیگر افراد مرتبط با شرکت می­باشد(کریمی احمدآبادی، ۱۳۸۷)

پژوهش­های زیادی در حسابداری بر این نکته تأکید دارند که شرکت­هایی که دارای کیفیت بالای حسابداری می­باشند، بازگشت سرمایه­ی  بهتر و نیز بازده­ی بالاتری در سرمایه گذاری خود داشته و کیفیت بالاترحسابداری بهره­وری سرمایه­گذاری در دارایی­های سرمایه­ای را نیز به صورت میانگین افزایش می­دهند. همچنین شرکت­هایی که دارای کیفیت حسابداری بالاتری هستند، امکان به هدر رفتن سرمایه­گذاری­های صورت گرفته دراقلام سرمایه­ای را برای خود کاهش داده و الگویی از  سرمایه­گذاری دراقلام سرمایه­ای را ارائه میدهند. که علی­رغم پایداری بیشتر، بسیار ناهمگون و متفاوت با سایر شرکت ها می­باشد(بیدل وهیلاری ۲۰۰۶؛ وردی ۲۰۰۶؛ بتی وهمکاران،۲۰۰۷؛ بیدل وهمکاران ،۲۰۰۹).

کیفیت گزارشگری مالی می­تواند کارایی سرمایه­گذاری را با کاهش عدم تقارن اطلاعاتی بین شرکت و سهامداران بهبود داده واز این طریق کاهش هزینه سرمایه وهزینه­های سهامداران برای  نظارت بر مدیران موجب بهبود انتخاب پروژه­های سرمایه گذاری می­شود.

در رابطه با کارایی سرمایه­گذرای حداقل به دو شاخص عمده می توان اشاره نمود.

الف) شرکت­ها به منظور تامین مالی فرصت­های سرمایه­گذاری خود نیاز به افزایش سرمایه به میزان و مبلغ مورد کفایت دارند زیرا در یک بازار کارا کلیه­ی پروژه­های دارای ارزش فعلی خالص می­بایست مورد سرمایه­گذاری قرار گیرند، اما پژوهش­های زیادی در علم مدیریت مالی مؤید این مطلب است که محدودیت­های شرکت های در تامین مالی به میزان کافی، توانایی سرمایه­گذاری در پروژه­های دارای پتانسیل لازم را از مدیران سلب می کند. در نتیجه شرکت­هایی که با محدودیت در تأمین مواجه می­باشند، پروژه­هایی دارای ارزش فعلی مثبت را به علت هزینه­های بالای تأمین مالی کنار می­گذارند . این امر موجب سرمایه­گذاری کمتر از حد در شرکت می گردد. (عبور از فرصت­های سرمایه­گذاری داری ارزش فعلی خالص مثبت)(بیدل وهمکاران،۲۰۰۹).

ب) حتی در شرایطی که شرکت موفق به تأمین مالی به میزان کافی گردد و هیچ گونه ضمانت وجود ندارد که سرمایه گذاری صحیحی انجام شود و به عنوان مثال مدیران ممکن است در اثر گزینش اشتباه پروژه­ای نامناسب وناکارا منابع موجود را در زمینه اشتباه مصرف وآن ها را به هدر بدهند که در این صورت شرکت:

۱- به سمت سرمایه­گذاری بیشتر از حد(سرمایه­گذاری در پروژه­های دارای ارزش فعلی خالص منفی)؛ ویا

۲- سرمایه گذاری کم تر از حد سوق داده می­شود(در اثر از دست دادن منابع موجود به علت سرمایه­گذاری در پروژه های نامناسب وناکارا و عدم امکان سرمایه گذاری در پروژه های مناسب دارای ارزش فعلی خالص مثبت) (وردی،۲۰۰۶).

بنابراین با توجه به مطالب اظهار شده در بالا، می­توان نتیجه گرفت که کیفیت گزارشگری مالی میزان صداقت مدیران در ارائه اطلاعات منصفانه وحقیقی برای تصمیم گیرندگان تعریف شده است. به بیان دیگر، هرگاه مدیران درا ارائه­ی اقلام مندرج در صورت های مالی دو واژه ی بی­طرفی و عینیت را رعایت کرده باشند، می­توان گفت کیفیت گزارشگری مالی وجود دارد (برانت،۲۰۱۰). کیفیت گزارشگری مالی سبب ارتقای سودمندی اطلاعات مالی می­شود. بنابراین، واضح است که قانون­گذاران وسرمایه­گذاران برای داشتن گزارشگری مالی به طور مستقیم روی بازارهای سرمایه اثرگذار است. (لویت[۲]،۱۹۹۸).بنابراین ،باتوجه به این که کیفیت گزارشگری مالی تاثیر با اهمیتی بر بازار های سرمایه دارد. میتوان نتیجه گرفت که سطح کلان، کیفیت گزاشگری مالی دارای اثرات اقتصادی است.

۲-۲ عدم تقارن اطلاعاتی

تقارن اطلاعاتی در صورتی وجود دارد که مدیران و بازار اطلاعات یکسانی درباره شرکت دارند. بنابراین مدیران و بازار، عدم اطمینان درباره شرکت را یکسان تحمل می­کنند. اما در صورت وجود عدم تقارن اطلاعاتی، مدیران به دلیل دارا بودن اطلاعات خصوصی و محرمانه درباره شرکت، اطلاعات بیشتر و بهتری نسبت به بازار، در اختیار دارند.  یعنی به اطلاعات شرکت قبل از اطلاع بازار دسترسی دارند. اطلاعات خاص شرکت، در طول زمان از طریق رویدادهای افشا کننده اطلاعات به بازار انتقال می­یابد. بازار تا قبل از افشا مقداری عدم اطمینان درباره شرکت دارد. عدم تقارن اطلاعاتی شرکت برابر است با کل عدم اطمینان درباره شرکت، زیرا احتمال می­رود مدیران و بازار به یک اندازه از تأثیر متغیرهای بازار بر ارزش شرکت آگاهی داشته باشند. واکنش بازار به اعلان سود می­تواند اولین­ معیار عدم تقارن اطلاعاتی شرکت از طریق افشای اطلاعات باشد. عدم تقارن اطلاعاتی می­تواند بر حسب محیط اطلاعاتی، کثرت اعلانهای عمومی و تعداد معاملات شرکت تعیین شود و همچنین تحت تأثیر رفتار مدیران یا بازار قرار گیرد. به عنوان نمونه، وقتی اعلان عمومی خبری درباره شرکت انجام می­گیرد با فرض ثابت بودن سایر عوامل، ممکن است بازار درباره وضع واقعی شرکت آگاه­ترشود و عدم تقارن اطلاعاتی کاهش یابد.(قائمی، وطن­پرست،۱۳۸۴)

طبق نظر اسکات و همکاران (۲۰۰۳) زمانی که یکی ازطرفین معامله نسبت به طرف دیگر ، دارای مزیت اطلاعاتی باشد، می­گویند سیستم اقتصادی از دیدگاه اطلاعات، نامتقارن است. درتئوری حسابداری، مسئله نامتقارن بودن اطلاعات دارای اهمیت زیادی است زیرا بازارهای اوراق  بهادار دستخوش تهدیدهای ناشی از مسئله عدم تقارن اطلاعاتی قرارمی گیرند و این به دلیل وجود اطلاعات درون سازمانی است.  حتی اگر قیمت به طور کامل تمام اطلاعات موجود در بازار را به همگان منعکس کند، باز همان احتمال وجود دارد افراد درون سازمان، نسبت به افراد خارج از سازمان ،دارای اطلاعات بیشتری باشند. دراین زمان، این افراد از مزیت داشتن اطلاعات استفاده می­کنند وبه منافع بیشتری دست می­یابند. زمانی که سرمایه­گذاران خارجی از این موضوع آگاه شوند، بدیهی است مبالغی را که آماده بودند درصورت وجود اطلاعات کامل ، برای اوراق بهادار پرداخت کنند، نمی­پردازند و بدین گونه در برابر زیان­های احتمالی ناشی از وجود اطلاعات محرمانه، واکنش نشان می­دهند..

اکرلوف وهمکاران[۳] (۱۹۷۰) درزمینه اقتصاد اطلاعات، نظریه ای را پایه­گذاری کردند که به نظر یه عدم تقارن اطلاعاتی موسوم شد. این پژوهشگرها نشان دادند که عدم تقارن اطلاعاتی می­تواند موجب افزایش گزینش مغایر در بازارها شود که این امرقبل از وقوع معامله برای افراد به وجود می آید. آنها خاطر نشان کردند که واسطه های کم اطلاع، درآمد بازار خود را بیشتر می­کنند.

تینیک[۴](۱۹۷۲)اذعان داشت در ادبیات مربوط به تئوری زیرساخت بازارهای نهادی خرید وفروش سهام از سه بخش تشکیل می شود، هزینه پردازش سفارش، هزینه نگهداری موجودی وهزینه انتخاب نامطلوب[۵]  هزینه پردازش سفارش، مبلغی است که بازارسازها برای آماده بودن جهت انجام سفارشهای خرید و فروش هزینه می کنند.

بخش هزینه نگهداری موجودی که  توسط هو و همکاران[۶] (۱۹۸۱)مدلسازی شده است، بیان می­کند که هزینه معاملات منجر می شود بازارسازها پرتفوی متنوع نگهداری نمایند تا از این طریق بتوانند هزینه­های خود را پوشش دهند.  درنهایت، انتخاب نامطلوب که توسط کاپلند و همکاران[۷] (۱۹۸۳) و گلشتن و همکاران[۸] (۱۹۸۵) مطرح گردید، نمایانگر یک امر جبرانی برای معامله گران جهت پذیرش ریسک معامله با افرادی است کهاحتمالدارداطلاعات مهم ومحرمانه­ای دراختیارداشته باشند. به عبارت دیگر،اگربخش عمده ای از بازار را افراد غیرمطلع تشکیل دهند، بازارسازها دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید وفروش سهام را افزایش می دهند تا از این طریق ریسک گزینش مغایر را جبران نمایند.

[۱] Sccott

[۲] levitt

[۳]Akerlof  and etal

[۴]Tinic

 [۵] انتخاب نامطلوب (Adverse selection) :گونه ای از اطلاعات است که در سیستم افقصادی ،یک یا چند نفر از طرف های قراراد سا یک معامله بالقوه نسبت به طرف دیگر دارای مزیت اطلاعاتی است.

[۶] Ho et al

[۷]Copeland,et al

[۸]Golsten, et al

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • تحقیق سیاست تقسیم سود و نظریه هاو عوامل موثر بر آن
  • تحقیق سیستم حسابداری و انواع و مبناهای حسابداری
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • تحقیق مالیات و جایگاه آن در اقتصاد ، تمایز فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی، رابطه مفاهیم مالیاتی با مفاهیم حسابداری و گزارشگری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.